Michel Braudeau: Cafea,Cafenele

iulie 2, 2009

Postat de tibi în “biblioteca din chioşc”

Dimineaţa la prânz şi seara, sau între mese la o şuetă cu amicii, sau stresaţi de un examen urgent, presaţi de un termen limită la o lucrare grea şi nesuferită sau pur şi simplu în clipe solitare de răgaz visător, apelăm la o miraculoasă licoare, cafeaua. Diversificată de-a lungul timpului în diferite soiuri şi moduri de prezentare, cafea turcească, ness, filtru, cu zahăr sau fără, cu sau fără frişcă, cu sau fără rom ( heheeee, cafeaua Marghiloman vă spune ceva ?), cafeaua ne este prieten de nădejde în mai toate momentele vieţii.De acest subiect generos şi la propriu ăi la figurat, se ocupă cu talent Michel Braudeau într-un cochet volum apărut la editura ART, şi anume “Cafea, Cafenele”. Lucrarea, structurată în jurul istoriilor celebre petrecute în principal, în şase cafenele celebre din Europa, se ocupă de istoria propriu-zisă a cafelei, dar şi de momente semnificative din viaţa unor personalităţi care au călcat pragul acestor cafenele, de-a lungul timpului.
“Originea cuvântului cafea rămâne obscură. Poate vine de la numele provinciei etiopiene Kaffa, pamântuil natal al unui arbust din familia rubiaceelor, sau poate de la regiunea Moka sau Yemen [...] unde ţăranii au învăţat să extragă o băutură stimulantă şi miraculoasă, denumită KAWAH!
Cafeneaua Florian. În 1720 Floriano Francesconi închiriază două săli micuţe din vestita Piaţă San Marco / Veneţia şi deschide localul care avea să devină celebru, iniţial sub numele “ Alla Veneţia Triomfante” .  Clienţii însă spuneau pur şi simplu “andiamo al Florian”, nume care se va şi impune peste timp. La această cafenea, se citea şi se dezbatea un micuţ ziar local, denumit gazetta, după numele unui ban în moneda locală [...] (care) ca o ironie a limbajului înseamnă şi coţofana. Numele acestei coţofene va sfida timpul şi numele gazetta se va impune.
Remember Caragiale ?Sau gazeta de perete ? Prin saloanele acestei cafenele, au treecut de-a lungul vremii, Henry Beyle cunoscut mai ales sub pseudonimul Stendhal, apoi Benjamin Constant, George Sand, Dickens, Dumas-tatal, T. Gauthier ,George Sand, Rubinstein, Sartre, Hemingway, F. Mitterand. La cafeneaua lui Florian, “chelnerii cu papion negru iau comanda şi încasează banii; cei cu papion alb pregatesc tăvile şi sevesc clienţii. Afară, în piaţă o orchestră de patru-şase muzicieni interpretează valsuri vieneze şi arii tradiţionale [...] iar impresia este ca timpul s-a oprit aici.
Cafeneaua Hawelka “Asediată în 1529 de Suleiman Magnificul, Viena este invadată în 1683 de turcii lui Mustafa Teribilul. Oraşul este pe punctual de a capitula [...]…deşi armatele creştine ale ducelui Carol al V-lea de Lorena şi ale regelui Sobieski sunt aproape, dar nu cunosc poziţia duşmanului şi nu pot interveni; [...] un tânăr polonez FG Kolschintzki, care trăise la Istambul [...] se deghizează, pătrunde în liniile otomane şi le îndrumă paşii ducelui şi regelui, care pornesc la atac. [...] Bulversaţi, turcii abandonează armele şi cinci sute de saci de cafea!” Tânărul Franz Georg K. avea sa fie recompensat cu cei cinci sute de saci de cafea.şi deschide localul
“Sticla Albastră”, iar succesul nu avea să întârzie. Sute de cafenele aveau să împânzească Viena, unde personalităţi ca Wittgenstein, Zweig, Rilke, Mahler, aveau să pună la cale destinele culturale ale Europei. Toate cafenelele aveau să sufere din plin demonul modernizării. Dar “ Hawelka pe Dorotheergasse [...] aduce mărturia convingătoare a cafenelelor de altădata. Leopold Hawelka şi soţia sa Josefine [...] îşi tratează clienţii ca pe prieteni, pentru a-i face să revină.“ Cafeneaua atrage cohorte de “artişti, actori, muzicieni şi menţine farmecul de epocă datorită unui precept sacrosanct : pe cât posibil, nimic nu trebuie schimbat cu nimic [...] Reparaţile se fac centimetru cu centimetru, nu din zgârcenie, ci pentru a opri timpul [...] nimeni nu e obligat să consume, iar preţurile sunt accesibile [...] obişnuiţii locului ştiu să-şi facă simţită prezenţa, aprinzând mica veioză deasupra banchetei.
Cafeneaua Gijon Această cafenea avea să devină un reper turistic, mai ales datorită  lui Alfonso Gonzales, unul dintre propietari, un tip care deşi nu a fost la scoală niciodată, “ştie Latina şi este o inimă de aur, împăcat cut tot şi cu toate, înţelept şi sceptic, un Seneca dezabuzat”. Acesta a imprimat cafenelei, stilul inconfundabil al unui local cu specific local, denumit în argou “tertulia’, adică un soi de loc in care odihna este la ea acasă, iar sporovăiala tihnită este la loc de mare cinste. Deşi deschisă din 1888 de Gumersindo Gomez, “Alfonso a fost poate ultimul aristocrat care a ştiut să nu se grăbească la fel ca un mojic, (pentru că) cine “ştie să piardă timpul, se apropie de eternitate. Situată în Madrid, cafeneaua s-a bucurat de-a lungul timpului de prezenţa unor personaje ca Garcia Lorca, Antonio Machado, Ruben Dario. “Şi Mata Hari a fost vazută acolo”. Iar când trece prin Madrid, MV Llosa îşi petrece după-amiezele acolo, pentru a lucra.
Cafeneaua A Brasileira Dat fiind că “înainte de a fi reconstruită de marchizul Pombal, Lisabona a fost devastată de un cutremur şi de un tsunami,[...] cele mai vechi localuri despre care avem indicii datează de la sfârşitul secolului al XVIII-lea.” Multe cafenele aveau să-şi facă apariţia la Lisabona. Dar aceasta, A Brasileiro, avea să devină celebră datorită unei similarităţi.  “Când au întemeiat cetatea lisabonei, grecii i-ar fi dat numele Olissipa, derivat de la Ulisse”, care ulterior a devenit Olisipona, apoi Lisapona iar în final Lisboa.Se ştie cum a scăpat Ulisse de Ciclop, dându-i acestuia de înţeles că se numeşte “nimeni”. Pe de altă parte, această cafenea era asiduu frecventată de un poet, Fernando Antonio Nogueira Pessoa, iar cum ‘pessoa’ in portugheză înseamnă …Aici obişnuia să vină poetul după orele de serviciu în care era un modest funcţionar şi “să bea un lichior de cireşe – sau mai multe, căci o ciroza hepatică l-a răpus în 1935. La moartea sa, s-a descoperit o valiză cu texte inedite.” Prin urmare, localnicii au hotărât să-l onoreze pe poet instalând pe terasă “un monument de bronz în mărime naturală.
Cafeneaua Slavia
“Din fericire, asemenea Veneţiei, Praga a scăpat nevătămată de bombardamentele din cele doua razboaie mondiale” după cum ulterior, avea sa refuze panourile publicitare, neoanele, zgârie-norii, rămânând “un vis de piatra [...] numită de agenţiile de turism, paradisul îndrăgostiţilor”.
Prima cafenea din Praga avea să fie deschisă de un levantin, Theodat Damascenus, care inspirat de Sticla Albastră de la Viena, a primit o autorizaţie de a deschide o cafenea cu numele
Trei Struţi
prin 1711. În urma succesului său, aveau să apară nenumărate cafenele.
La cafeneaua Naţional, poetul Jaroslav Seifert se întâlnea cu Reiner Maria Rilke, cu Apollinaire şi cu Maiakovski.
Cafeneaua Arco era frecventată de Kafka.
Union, deşi în declin, “îl primea săptămânal pe Einstein”.
Cafeneaua Slavia construită în 1884 în faţa Teatrului Naţional, avea să fie decorată în stilul Art Deco în 1930. “Pe banchetele din Slavia, Vaclav Havel a cunoscut-o pe viitoarea lui soţie, Olga, la vârsta de 16 ani”. Închiriată între 1992 si 1997 unei societăţi americane, riscând să-şi piardă destinaţia de cafenea, Slavia avea să-şi reintre în drepturi datorită protestelor localnicilor,  pentru că “Slavia creează o senzaţie neaşteptată de spaţiu, o eliberare euforică “.
Cafeneaua Les Deux Magots
Cafenelele din Paris ar merita pe deplin o carte de sine stătătoare. Sunt atât de multe şi toate frecventate de celebrităţi care au desenat harta culturală a Europei şi în buna parte a lumii, încât ar fi temerar din partea mea să încerc aici, în câteva paragrafe pricăjite, să abordez acest generos subiect. Nu pot face decât să prezint succinct, câteva repere. Deşi încă din 1672 un butic din Saint-Germain vindea cafea, prima cafenea din Paris,
cafeneaua Procope s-a deschis în 1686! Aici aveau să-şi dea întâlnire, Rousseau, Voltaire, Franklin, apoi Balzac, Flora Tristan, Verlaine. În acea epocă, erau cam 700 de cafenele la Paris!
Cafeneaua Guerbois
evocată de Zola, va găzdui dialogurile lui Manet cu Whistler,Monet, Degas, Renoir, Cezanne, Maupassant, ulterior Van Gogh şi Toulouse-Lautrec.
Closerie de Lilas
este frecventată de Alfred Jarry, Apollinaire şi Picasso.
La Dame Lenin şi Troţki aflaţi în exil, citesc aici ziarele sosite din Sankt Petersburg.
La Coupole, este inaugurată printre alţii de Cocteau, De  Chirico, J. Baker.
Braseria Lipp reuneşte “rivalii într-ale cărţii Gallimard şi Grasset, dar şi adversari politici de la Mitterand la Chirac. [...] Tot aici, Pompidou se reconciliază cu d’Estaing, la un rasol de vită”.
Dar vis-à-vis de Lipp, bătălia pentru  celebrisimii clienţi, se dă între Flore şi Les deux Magots. Aceasta din urmă a “preluat numele de la magazinul în locul căruia s-a instalat aici în 1885 [...] iar cele două statuete chinezeşti veghează încă decorul perfect”. Frecventată de Andre Breton, Hemingway, Prevert, Gide, Picasso, Sartre, S. de Beauvoir, rămâne încă un reper aş putea spune obligatoriu pentru aproape orice turist care trece pirn Paris. Alături, la Flore, Sartre a scris “Fiinţa şi Neantul” HM! Fiinţa şi neantul. Se îndreaptă fiinţa spre neant ? Nu ştiu. Dar ştiu că ‘la scară mondială comerţul cu cafea se situează pe locul doi, după petrol.” Este cafeaua nocivă ? Unii spun că da, alţii dimpotrivă! iar detractorii cei mai înrăiţi, afirmă că “o doză de o sută de ceşti de cafea pe zi, ar fi mortală”. Cred şi eu!
Pe de altă parte, într-o carte extraordinară, “Confesiunile unui Cafegiu”, Gheorghe Florescu îşi face un debut senzaţional la 64 de ani. Cartea descrie minuţios întregul sistem securistico-mafiot care controla comerţul pe vremea lui Ceauşescu, exact aceleaşi personaje dispunând discretionar de acest sistem şi astăzi. Si afirmă ritos “Armenaşu” că dacă lui Ceauşescu i s-a tras de la ceva, acel ceva este faptul că a înlocuit cafeaua cu nechezol.

Dumneavoastră ce credeţi ?

Entry Filed under: 7301634, Biblioteca din chioşc.. Etichete: , , .

147 Comments Add your own

  • 1. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:37

    Cafeaua de dimineata!
    http://www.trilulilu.ro/folkforever/44c38cadc3bd91

  • 2. orangeskorpion  |  iulie 2, 2009 at 22:38

    Superba postare!

    eu – dependent de cafea pina la disperare – cam 1 LITRU de cafea pe zi,
    doar la filtru, cu putin lapte si FARA zahar…

    beau cafea dimineata, “rasfoind” computerul, la servici plec cu 1/2 l cafea pe care o beau incetisor incetisor pina la orele 17, apoi acasa cel putin inca o cafea…
    :)

    +

    merg cu prietenii la cafenelele din bucuresti de 2-3 ori pe luna!

    :)

    apropo, tibi,

    ai auzit cumva ca la Praga exista o cafenea cu O SINGURA MASA???
    pentru un singur client….
    citisem in urma cu vreo 2 ani despre asta..
    super interesant..
    daca gasesc informatia pe net, o trintesc si aici, eventual miine!

  • 3. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:38

    tibi
    :)
    interesant material, excelent scris!

  • 4. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:40

    Si afirmă ritos “Armenaşu” că dacă lui Ceauşescu i s-a tras de la ceva, acel ceva este faptul că a înlocuit cafeaua cu nechezol.!

    Sint de acord!

  • 5. noradamian  |  iulie 2, 2009 at 22:43

    Eu va astept maine la “Florian”.

    :lol:

  • 6. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:43

    skorpion

    si eu sint dependenta de cafea,dar totusi nu de asa multa! :l0l:

  • 7. tibi  |  iulie 2, 2009 at 22:47

    skorpion

    nu am auzit de o astfel de cafenea la praga, nici in aceasta carte nu este mentzionat nimic de genul acesta, dar stiu sigur ca la marginea vienei, in cartierul crismelor grinzing, exista un restaurant cu o singura masa. Siiiigur ! :)

  • 8. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:48

    Cafea turceasca fiarta in ibric de arama pe nisip – portie unica
    +
    un virf de cutit cu sare!

    Super tare!

    Nimeni nu mai poate spune ca esti “adormit” si “nesarat”! Cit despre bataile inimii si de roseata din obraji…..ce sa mai vorbim! :lol:

  • 9. orangeskorpion  |  iulie 2, 2009 at 22:50

    sare in cafea?
    foarte interesant

    este gustoasa???

  • 10. tibi  |  iulie 2, 2009 at 22:55

    Si eu am fost mai pina deunazi un foarte mare bautor de cafea; am redus-o de ani buni, dar nu renunt cu totul. Dar nu mai beau cafea decit dimineatza; insomniac fiind, asta mi-ar mai trebui : sa beau cafea seara :) .

    Vad ca de cafeaua marghiloman nu zice nimeni nimic.

    http://articole.famouswhy.ro/cafea_marghiloman/

    serviti va rog ! :)

  • 11. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:55

    skorpion

    este cea mai buna cafea pe care poti sa o bei!

  • 12. maya  |  iulie 2, 2009 at 22:59

    tibi

    multumesc pentru cafea!

    Ioi de mine si de mine ca-i tare buna! :lol:

  • 13. noradamian  |  iulie 2, 2009 at 22:59

    Aveam pe undeva niste retete de cafea mai speciale! Poate le gasesc maine…

    Ma tem ca nu rezist si o sa beau la ora asta! Asa ca mai bine ma retrag cu gandul la cafeluta de maine dimineata, mai devreme sau mai tarziu….

    fini, dora, skorpion, tibi,

    Noapte buna!

    :lol:

  • 14. orangeskorpion  |  iulie 2, 2009 at 23:00

    off topic,
    pentru NORA<

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/857506/RODICA-CULCER-Comunicare-promovare-perversiune/

    :)

  • 15. tibi  |  iulie 2, 2009 at 23:01

    noapte buna
    nora :)

  • 16. orangeskorpion  |  iulie 2, 2009 at 23:04

    pe miine la o cafea fara zahar!

    gute Nacht!

  • 17. maya  |  iulie 2, 2009 at 23:06

    Visind – Gheorghe Iovu

  • 18. tibi  |  iulie 2, 2009 at 23:06

    noapte buna skorpion

  • 19. maya  |  iulie 2, 2009 at 23:09

    Noapte buna,vise colorate si frumoase,ingerasii sa va aiba in paza!

    nora
    :lol:

    dora
    :lol:

    fini
    :lol:
    drum bun!

    skorpion
    :lol:

    tibi
    :lol:
    Multumesc pentru buna si aromata cafelutza!

  • 20. maya  |  iulie 2, 2009 at 23:12

    Doamne ocroteste-i pe toti cei nascuti pe acest frumos “picior de plai” oriunde se afla ei! :)

  • 21. noradamian  |  iulie 2, 2009 at 23:16

    skorpion,

    multzam!
    La cafea se pot discuta inclusiv chestii politice.

    Rodica Culcer a scris si zilele trecute despre asta, e drept mai putin dur. Si Tom Galagher. Si Dan Cristian Turturica.Si toti acei ziaristi, putini, care pot fi considerati credibili, lucizi si responsabili.
    Nu se mai poate nimeni exonera de la a intelege ce spun oamenii astia, (daca pe noi cativa, nu vor sa ne auda) decat daca nu vor, sau cine stie din ce pricini…

  • 22. tibi  |  iulie 2, 2009 at 23:17

    noapte buna draga maya
    :)

    Ne mai citim si miine !

  • 23. noradamian  |  iulie 2, 2009 at 23:18

    Inca odata somn usor,dragii mei!

    Multzam pentru muzici, maya!
    Si pentru optimismul si credinta ta, contagioase!

    :lol:

  • 24. maya  |  iulie 2, 2009 at 23:25

    tibi
    :lol:

    nora
    :lol:

    Fiecare dintre noi NU poate singur schimba lumea,dar poate sa se “schimbe” pe el!

    Se aude un usor fiilfiit de aripi de ingerasi! Noapte buna! :lol:

  • 25. fini  |  iulie 3, 2009 at 00:23

    Nora,Maya, Ina,Tibi somn uşor ! :)

  • 26. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 07:21

    salve, green garden!

    va salut cu cafeaua amara si tare linga mine

    :)

    o zi de vineri minunata!

  • 27. dora  |  iulie 3, 2009 at 17:20

    Salut,salut!

    Sunt in fuga calului.

    @maya,certific si eu cafeaua la ibric,nisip cu sare.

    Am invatat asta la Sebes Alba,la un examen de admitere in liceu.Era in vecini un turc care facea o cafea minunata.Tot el m-a invatat s-o beau cu inghetata.Nemaipomenit! :lol:

  • 28. tibi  |  iulie 3, 2009 at 17:29

    servus dora
    :)

  • 29. tibi  |  iulie 3, 2009 at 17:29

    salutari
    TUTUROR

    :)

  • 30. tibi  |  iulie 3, 2009 at 17:39

    soiuri de cafea

    http://www.cafea.home.ro/tipuri_de_cafea.html

  • 31. tibi  |  iulie 3, 2009 at 17:42

    citeva retete

    http://www.cafea.home.ro/retete_de_cafea.html

  • 32. dora  |  iulie 3, 2009 at 19:20

    tibi,servus!

    Se spune ca cea mai sanatoasa ar fi cafeaua expreso.Mie tot aia turceasca imi place si bineinteles arabica.

  • 33. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 19:28

    …………

    salve, cafegiilor!
    :)

    preferintele mele se indreapta spre cafeaua la filtru, dar nu refuz nici espresso, care este mai tare si mult mai aromata gratie aparatului…

    turceasca nu-mi place, nu-mi mai place sa simt in gura zatzul de cafea…
    spun ca nu-mi MAI place pentru ca am baut destul nechezol pe vremea impuscatului…

    :)

    tibi,
    citind linkul cu tipurile de cafea, m-am bagat si la un chestionar….

    :)

  • 34. dora  |  iulie 3, 2009 at 19:36

    Cafenele,cafenele!

    Si noi am fost si am ramas scavii cafenelei inca din studentie.Cate povesti de iubire ,discutii de inalt nivel spiritual nu s-au consumat in fata unor cescute de cafea.Pentru mine a ramas o placere sa intru pentru o cafea in Chiosul din parcul mare sau pe terasa cocheta din cartierul meu.Locul este imprejmuit de un gard viu si de ghirlande de flori.Ma relaxez si ma simt bine,desi acasa ma asteapta ibrice,cafetiere si aparate din perioade diverse,vechi sau mai moderne..Ma cuplez locului dupa starea mea de spirit si ma simt fericita si singura. :lol:

  • 35. dora  |  iulie 3, 2009 at 19:40

  • 36. dora  |  iulie 3, 2009 at 19:41

  • 37. dora  |  iulie 3, 2009 at 19:44

    skorpion

    turceasca e mai aromata.In cateva secunde se aseaza si nu trebuie sa mananci zatul.Eu tot la ibric o savurez cu mare placere si cu un pic de inghetata.

  • 38. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 19:46

    Dora,

    ma “cucur” ca iti place Marina Voica…..
    :)

  • 39. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 19:47

    dora,

    la cafeaua la ibric aroma nu zboara in aer?

  • 40. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 19:48

    si cafeaua spaniola este frumoasa
    :)

    revin mai tirziu!

  • 41. dora  |  iulie 3, 2009 at 20:43

    skorpion,

    nu zboara nimic.Aroma ramane in ceasca unde ii e locul

    Marina Voica mi-a incantat tineretea.O voce placuta,cu timbru inconfundabil si o prezenta scenica de invidiat.Trebuie sa recunoastem ca era tare fotogenica.

  • 42. tibi  |  iulie 3, 2009 at 20:51

    dora

    servus again :)

    Si mie mi-a placut Marina pe vremuri.

  • 43. tibi  |  iulie 3, 2009 at 20:53

    salut
    skorpion.
    Eu nu am vazut nici-un chestionar pe acolo. :)

  • 44. tibi  |  iulie 3, 2009 at 21:05

    cafe concert g. dinicu

    http://www.trilulilu.ro/narcisss/e4b0515c0ac580

  • 45. noradamian  |  iulie 3, 2009 at 22:27

    dora, skorpion, tibi,

    salut!

    :)

  • 46. tibi  |  iulie 3, 2009 at 22:31

    servus
    nora
    :)

  • 47. noradamian  |  iulie 3, 2009 at 22:35

    tibi,

    vad ca mi-ai luat-o inainte cu retetele, foarte bine, fiindca eu am avul alte probleme azi de rezolvat.
    Uite am, totusi, o reteta speciala pentru voi,
    (merge bine si cu invitatiile muzicale, cu piesa nostalgica a Marinei Voica, si cu “Cafe concert”…)

    Irish coffe

    Intr-un pahar cu suport de metal sau o cana mai groasa, se pun o lingurita de zahar, 45 ml wiskey irlandez( mă rog!!) iar deasupra se toarna cafea tare, fierbinte. E si mai bun daca se adauga şi o lingurita de frisca.

    Cine se-ncumeta? :lol:

  • 48. tibi  |  iulie 3, 2009 at 22:47

    nora

    Pare apetisanta reteta ‘irlandeza’ :) .

    Dar eu am citeva preferintze foarte bine inradacinate : dimineatza numai ness, la o cana generoasa (de ceai) doua linguritze de apa min, doua de zahar, trei de ness, omogenizate foarte bine, dupa care su pune apa clocotita, treptat.

    Dupa- amiaza in momente de tihna solitara, un Marghiloman.

    La restaurant dupa o masa buna, o turceasca zdravana si un bol-doua (incalzit/e) burtos, dar cu margine ingusta, de cognac. :)

    Nu pun frisca niciodata; de gustibus, NU ?

  • 49. noradamian  |  iulie 3, 2009 at 22:57

    tibi,

    sa fiu sincera si mie-mi place cafeaua cafea!Nu filtru! Cu f. putin zahăr.
    Ness-ul il pun in crema de tort( tort mocca, de obicei) si inghetata(parfait)

    Celelalte sunt, asa , de rasfat, la o ocazie…

    :D

  • 50. noradamian  |  iulie 3, 2009 at 23:01

    uite, numai vorbind de cafea, mi-a cam sarit somnul!

    Totusi, musai sa ma retrag mai repede in seara asta
    ( maine am o zi plina)

    Noapte buna!

    :D

  • 51. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 23:03

    ……….

    Gavroche,

    inainte de a mere la culcare:

    incearca intr-o zi cafea cu Baileys,
    nu stiu daca am scris corect…

    de regula, doamnele apreciaza acest amestec…

    o zi frumoasa!

    :)

  • 52. tibi  |  iulie 3, 2009 at 23:06

    noapte buna
    nora
    :)

    ps. si mie cafeaua filtru mi se pare dez-gus-ta-toa-re ! :)

  • 53. noradamian  |  iulie 3, 2009 at 23:09

    skorpion,

    daca stii despre ce-i vorba si mi-o prepari tu, o sa fiu incantata!
    O surpriza( se poate si in materie de cafea… ) :lol:

    Noapte buna!

  • 54. noradamian  |  iulie 3, 2009 at 23:09

    Somn usor, tibi! :D

  • 55. orangeskorpion  |  iulie 3, 2009 at 23:26

    gavroche,

    cu prima OCAZIE, te voi invita la o cafea cu baileys…
    o sa-ti placa in mod sigur!!!

    alles Gute

  • 56. dora  |  iulie 4, 2009 at 00:37

    ati baut cafea la ora asta?

    Si eu imi bat capul ce sa fac cu feliile de rechin aduse de sotiorul meu.Cred ca le arunc,nu ma atrage carnea marelui alb.

    Dimineata fa fac o cafeluta la aparat ca, se pare ca asa va place .

    @nora,treci si tu sa semnezi condica in livada.!

    Noapte buna!

  • 57. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 00:40

    FRIPTURA DE RECHIN IN STIL YUCATAN

    http://www.condimenteweb.ro/index.php?module=retete&categorie=peste&rid=3834

    SUCCES IN PREPARARE!

    SI

    POFTA BUNA,

    sa ne povestesci cum ti-a iesit …………..

  • 58. tibi  |  iulie 4, 2009 at 01:01

    Sigur ca fiecare dintre noi prefera cafeaua in mod personalizat, sigur ca exista cafenele care sunt puncte de referintza din pespectiva culturala sau turistica.

    Dar mie mi s-a parut absolut admirabil faptul ca, in urma protestelor localnicilor, cafeneaua Slavia si-a reintrat in drepturi. Ce mult mi-ar placea sa vad ca si la noi, un astfel de demers ar avea rezultate pozitive … :)

    Numai ca nu prea vad cum. Cel putzin, momentan.

    Noapte buna dragilor si dragelor. :)

    Ne mai citim si miine !

  • 59. tibi  |  iulie 4, 2009 at 01:18

    dora

    Felicitari pentru tema pusa in discutzie ! Admirabil subiect !

    Sinceritatea in exprimare !

    Formidabila punere in discutzie a temei daca limbajul folosit in comunicare este de factura sa ‘ascunda’ ceea ce gindim, sau poate ca ar trebui pina la urma sa spunem limpede ceea ce credem. :) .

    Deci. :)

    Partizani in exprimare? sau liberi in expresia gindirii noastre. Greu !

  • 60. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:00

    Buna dimineata si buna sa va fie inima!
    :lol:

  • 61. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:01

    Buna dimineata!
    :lol: :lol: :lol:

  • 62. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:02

    Cafea simpatica! :lol:

  • 63. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:03

    Cafea cu sare! :lol:

  • 64. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:05

    Paula Seling – Cafeaua de dimineata!

  • 65. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:07

    N.O.H.A. – Tu Cafe

  • 66. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:12

    Pofta buna,o zi buna! :)

    dulce amaruie
    ca a zilei fel
    ne-aduci alinare
    si-n suflet temei! :)

  • 67. tibi  |  iulie 4, 2009 at 09:14

    servus maya
    :)

  • 68. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:37

    tibi
    :lol:
    Servus!

    V-am adus “la tava” – cafeaua de dimineata! :lol:
    Pofta buna! :)

  • 69. tibi  |  iulie 4, 2009 at 09:39

    Mmmmmmmmm!

    Ce mai rasfatz ! :)

  • 70. tibi  |  iulie 4, 2009 at 09:40

    Superbe clipuri ! :)

  • 71. tibi  |  iulie 4, 2009 at 09:42

    Sa vezi si sa nu crezi !

    L:a Rtv arata imagini din Gradina Botanica din Cluj!!!!

  • 72. maya  |  iulie 4, 2009 at 09:58

    tibi
    :)

    Sint pentru sinceritate NU numai in exprimare cu orice risc; sint putine situatii in viata cind nu poti sa ii spui unui om adevarul si acelea sint legate de regula de starea de sanatate!

    Ar exista totusi doua amendamente:
    1. nivelul de sinceritate in exprimare depinde de nivelul de cunoastere al persoanei careia te adresezi

    2. fiecare dintre noi trebuie sa-si delimiteze singur,sigur si sincer nivelul de exprimare facind diferenta dintre:
    a) nivelul de exprimare “cu mintea”
    b) nivelul de exprimare “cu sufletul”

    NU intotdeaua intre aceste doua “niveluri” exista o concordanta;”sufletul” de cele mai multe ori “bate mintea”

    Decit sa fii nevoit sa “ajustezi” in minus sinceritatea in exprimare si in “simtire” mai bine sa nu spui nimic;”minciunica” :( “se contabilizeaza” la tine si nu la cel caruia i-ai transmis-o!

    Ipocrizia si fatarnicia sint greu de decelat si daca totusi la un moment dat ele
    “se vizualizeaza” – raul este deja produs!

  • 73. maya  |  iulie 4, 2009 at 10:04

    tibi

    acum vad la rtv inundatiile din Ardeal :(

    saracii oameni :( cit de incercati sint :(

    Doamne,Doamne…..ajuta-i!

    si la noi a plouat ieri, ceva “de groaza”!

  • 74. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:08

    maya

    Probabil ca nu am pus eu bine problema.
    Reformulez.

    Ma declar dusman neimpacat al dublei masuri.
    Al partizanatului care incepe sa semene cu fanatismul.
    In momentul in care despre in-amici te exprimi transant, dar despre amici nu spui nimic negativ, chiar daca acestia gresesc flagrant, gindirea este pervertita, iar limbajul se muleaza sinuos, ca sa aboleasca defectele.
    Sau sa le minimalizeze.
    Iar acesta este un pericol mortal.

    Pentru ca auto-ipocrizia odata acceptata si folosita ca mod curent de exprimare, denatureaza intreg sistemul de valori care ar trebui sa dea o minima decentza in realitatea in care incercam sa traim, cit de cit, decent.

  • 75. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 10:18

    buna dimineata,

    cu cafeaua alaturi

    o zi minunata tuturor
    :)

  • 76. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:20

    Buna dimineatza
    skorpion
    :)

  • 77. maya  |  iulie 4, 2009 at 10:27

    Happy 4th of July :)

  • 78. maya  |  iulie 4, 2009 at 10:28

    skorpion
    :lol:
    Servus!

  • 79. maya  |  iulie 4, 2009 at 10:34

    tibi
    “Ma declar dusman neimpacat al dublei masuri”

    si eu! :)

    “al partizanatului care incepe sa semene cu fanatismul”

    si eu! :)

    tocmai celor care nu iti sint indiferenti trebuie sa la areti cind/unde gresesc!

    la fel,trebuie sa ai puterea si demnitatea de “a suporta” criticile :)

  • 80. maya  |  iulie 4, 2009 at 10:36

    tibi
    :)

    skorpion
    :)

    va rog frumos, invatati-ma si pe mine cum sa scriu boldat!
    Multumesc anticipat!

  • 81. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:42

    Domnul sa binecuvinteze America, mai ales pentru ceea ce reprezinta ea ! :)

    Dar, ziua asta mai are si alte semnificatzii :

    http://ro.wikipedia.org/wiki/4_iulie

    Alegetzi va rog ! :)

  • 82. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:44

    maya

    scrii asa text . dar fara pauze.

    exemplu

    text :)

  • 83. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:46

    reiau

    text

    scrii fara pauze.

  • 84. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:49

    offfffff

    scrii asa : apoi text apoi

    Fara pauze. nu scrii SI CUVINTUL “APOI” ci numai restul.

  • 85. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:51

    platforma afurisita !

    sagetica

    text

    Sagetica

    Ia sa vedem !

  • 86. tibi  |  iulie 4, 2009 at 10:54

    maya, mail :)

  • 87. maya  |  iulie 4, 2009 at 10:59

    O zi buna sa aveti;trebuie amu’ “sa cint aria maturii”

    :lol: :lol: :lol:

    Sa fiti cuminti,harnicutzi,sinceri si sa fiti iubiti!
    :)

  • 88. tibi  |  iulie 4, 2009 at 11:02

    maya

    :lol: :lol: :lol: bine !!!!

  • 89. maya  |  iulie 4, 2009 at 11:03

    Urrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

    am reusit! :lol: ura si la gara :lol:

    Multumesc tibi! :lol:

    ce “inteligenta” sint :lol: :roll:

  • 90. tibi  |  iulie 4, 2009 at 11:06

    maya

    cind vrei sa scrii cu italice procedezi la fel, numai ca in loc de “b” scrii “i” ~! :) Incearca !

  • 91. maya  |  iulie 4, 2009 at 11:10

    Doamne,Doamne ocroteste-i pe toti cei nascuti pe acest “picior de plai”
    oriunde se afla ei

  • 92. maya  |  iulie 4, 2009 at 11:10

    :) :) :)

  • 93. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:05

    Scuzati! am intarziat cu cafeluta.

    E buna si dupa masa.

  • 94. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:16

    tibi,

    ai tras cu ochiul la cele scrise in livada?

    Pentru ce ma felicitezi?

    am avut un imbold pe moment si am scris in 10 minute/

  • 95. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:22

    maya,

    nu intodeauna e bine sa te exprimi numai cu sufletul.Poti fi inteles gresit si bunele intentii sa-ti fie rastalmacite si sa fii catalogat aerian.Ai dreptate:depinde cui i te adresezi si cat de bine il cunosti.Noi,poenarii,livezenii si mai nou gradinarii avem un ce comun,indestructibil/

  • 96. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:25

  • 97. tibi  |  iulie 4, 2009 at 14:33

    frumoase imagini din gradina

    dora

    :)

  • 98. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:39

  • 99. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:50

    skorpi,

    tu ai mancat rechin?filadel spune ca imi fug vecinii la ikm.De ce?

    Eu am vrut peste oceanis si doruletu’mi-a adus rechin.Nu stiu ce sa fac.In fata ochilor vad numai falcile rechinului si dintii ascutiti.

  • 100. dora  |  iulie 4, 2009 at 14:52

    tibi,

    nu mi-ai raspuns la post 94. :lol:

  • 101. tibi  |  iulie 4, 2009 at 15:04

    dora

    Credeam ca intrebarea aia era retorica ! :lol:

  • 102. tibi  |  iulie 4, 2009 at 15:38

    dora

    Vorbind serios, eu nu mai citesc ziarele si nu prea ma mai uit la tele.
    De aceea, atunci cind vreau sa mai stiu ce se petrece pe lume, citesc niste bloage; printre ele, si acela, pentru ca gasesc de obicei o excelenta revista a presei, cu articole scrise mai ales de jurnalisti adevaratzi.
    Plus ca uneori, vad si multe comenturi de bun simt. :D

  • 103. dora  |  iulie 4, 2009 at 15:45

    tibi,

    tot nu mi-ai raspuns.Ai citit confesiunea mea din livada?Acolo vorbeam de sinceritate in exprimare si ca ma tin cat mai departe de intoxicari mediatice si porniri exterminatorii.

  • 104. tibi  |  iulie 4, 2009 at 15:51

    dora

    Da’ postarea mea 102 nu poate fi considerata drept raspuns ? :roll:

    Atunci dezvolt : am citit postarea ta, si ideea mi-a placut. Problema mea incepe atunci cind vad ca incepe partizanatul; daca in numele unei adeziuni la o formatiune politica incep sa folosesc dubla masura, atunci am o problema. MARE !!!

    ps. Probabil ca nu ai vazut postarea mea nr. 74 :)

  • 105. dora  |  iulie 4, 2009 at 16:33

    tibi,

    m-am lamurit.Da’ atunci te intreb:de ce nu semnezi si tu din cand in cand condica?parerile tale chiar conteaza.Sunt de acord ca nu trebuie sa acceptam dubla masura;recunoaste insa ca suntem ,vrand nevrand, subiectivi si se intampla adesea sa ne contrazicem propriile noastre pareri.Uneori din nebagare se seama,de cele mai multe ori din spirit de fronda,de supralicitare a judecatii proprii,considerata infailibila.Recunosc,mi se intapla si mie;am insa bunul simt sa-mi revin si sa recunosc cand am gresit.

  • 106. dora  |  iulie 4, 2009 at 16:38

    tibi,

    tu ai multe de impartasit si ma bucur sincer ca te-am regasit ,aici,in gradina.Tu si cu maya erati poenarii dupa care imi parea rau ca v-am pierdut.Da,uite ca nu! :lol:

  • 107. tibi  |  iulie 4, 2009 at 16:51

    dora

    In primul rind eu nu mai intru dimineatza pe net.
    In al doilea rind am observat ca daca am destula rabdare, pina la urma cineva tot spune cam ce as fi spus si eu. :)
    In al treilea rind, am invatzat din poienitza ca ‘ideile in stare pura’ nu sunt intotdeauna acceptate. Si am mai invatzat faptul ca, daca itzi aperi ideile cu cerbicie, esti taxat drept fanatic. :D

    Si nu in ultimul rind, de ce as mai parasi eu gradina asta fermecata ?. :)
    Unde pot intilni persoane foarte agreabile ?

    Doar ca sa plec o leaca in Grecia ! :)

  • 108. dora  |  iulie 4, 2009 at 17:04

    tibi,

    si ne trimiti o ilustrata si noua gradinareselor?

    Poti fi taxat si fanatic daca tu simti ca ai dreptate.Eu ma consider cu o gandire destul de flexibila si sunt echilibrata de felul meu,totusi am si eu,ca tot omul,idei fixe,la care nu pot renunta. :)

  • 109. dora  |  iulie 4, 2009 at 17:08

  • 110. tibi  |  iulie 4, 2009 at 17:09

    dora

    Nu stiu daca o sa va trimit ilustrate din Grecia.
    Dar am sa incerc la intoarcere, sa ‘ilustrez’ calatoria expunind macar un punct doua de vedere al modului cum am perceput eu aceasta experientza.

    Toti avem idei mai mult sau mai putzin fixe; se cheama ‘matrici de gindire’ :) .
    Sau daca vrei, prinicipii ! marfa rara in zilele astea nebune de tot. :)

  • 111. tibi  |  iulie 4, 2009 at 17:15

    Ce frumos subliniaza Nana, o sueta relaxata, in gradina fermecata, la o cafelutza minunata :) !

  • 112. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 17:15

    La cafeaua de dupa amiaza va propun sa cititi:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5897445-psihologia-recesiunii-economice-criza-obliga-reevaluam-inseamna-fericit-sheila-keegan.htm

  • 113. tibi  |  iulie 4, 2009 at 17:32

    skorpion

    Foarte interesant interviul propus de tine. Si instructiv.

    Numai ca din punctul meu de vedere, mesajul sau este incomplet, dintr-un punct de vedere relativ simplu : fiecare societate, isi construieste propriul mental comun, in functzie de epoca si de cultura colectiva dintr-un anumit moment.
    Chiar acum, in diferite feluri de cultura, oamenii percep realitatea in mod diferit. Daca ne referim numai la Ro de exemplu, in aproape fiecare camin exista o traditzie diferita de a altora, se poate merge mai departe la ideea de micro-colectivitatzi de gen, bloc, strada, sat, oras, regiune, ca sa nu mai spun ca fiecare etnie isi are propriul cod de valori.

    Din acest punct de vedere cred eu ca interviul este simultan si incomplet, dar si prea complet, pentru ca generaliuzeaza in mod cu totul nepermis.

    Apropo de ‘consumerism’ : eu cunosc oameni, care nu au intrat niciodata, repet, niciodata, intr-un Mall. Chestia asta spune multe; nu crezi ?

  • 114. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 18:17

    nu cred ca consumerismul a intrat foarte tare in Romania…

    poate intr-un fel in tineri mai mult…

    noi astia trecuti prin lipsurile comunismului sintem mai pragmatici, mai putin risipitori..

    dar stiu si tineri care au intrat o data sau de 2 ori sau deloc intr-un Mall in ultimii 10 ani…

    practic fiecare tara are niste perceptii diferite, mentalitati diferite, mosteniri diferite ale trecutului…

    si eu am considerat initial criza ca nu va lovi prea tare Ro tinind cont ca este o tara slab dezvoltata, dar pe masura ce trec lunile, ma conving ca am gresit…

    si cel mai nasol lucru este nesiguranta unui loc de munca

  • 115. dora  |  iulie 4, 2009 at 18:38

    skorpion,

    eu am teoria mea.Nici nu e asa de rau daca oamenii isi redefinesc standardele de viata.Important e sa duca la o schimbare in bine;la renuntarea schematismului de apreciere dupa avere si placeri de snobi.Dupa mine consumerismul exagerat ,aviditatea de ati achizitiona orice ,considerat de bon-ton ,trebuie sa se opreasca cumva.O reintoarcere la valori autentice printre care merita si increderea in tine si in familie.

  • 116. tibi  |  iulie 4, 2009 at 18:39

    Nu mai stiu pe unde am citit anul trecut, ca in state existau pe atunci 50 000 ( cinci zeci de mii ) de Mall-uri. Adica o medie pe stat de circa 1000.
    Cite Mall-uri or fi in Ro ? O suta ? Doua sute ?
    Jumatate din populatzie traieste la limita din agricultura de subzistentza.
    Si atunci, de unde consumerism in RO ? Nici vorba !

    Ceea ce se vede la noi, este pura iluzie. Pe de o parte sunt foarte putzine supermarketuri si de aici senzatzia ca ‘are lumea bani’, pentru ca este intotdeauna inghesuiala, pe de alta parte, cei care chiar pot sa-si permita ceva, cumpara in disperare, tocmai pentru ca inainte de ‘90 nu prea aveau CE !!!

    Criza asta va trece pina la urma. Nu ca ar avea ‘clasa noastra politica’ vreo viziune pentru asa ceva. Pur si simplu, UE nu poate neglija o piatza de desfacere generoasa cum e Ro. Asta E ! ( parerea mea :) ) .

  • 117. dora  |  iulie 4, 2009 at 18:49

    Mie nu-mi vine sa cred ca britanicilor nu le-a placut consumismul.Asa au fost educati si s-au complacut.Noi cu restrictiile comuniste trecem mai usor la economii.Si tibi se intreba de aceea care n-au vazut inca un mall.Eu sunt inconjurata de ele si nu ma atrag.Cumpar prin internet.Shoppingul ma oboseste si in afara de bijuterii nu ma opresc la vitrine.

    Si inca ceva.Se prea politizeaza criza economico-financiara;ea isi urmeaza traiectoria ciclica,determinata de legi obiective,imposibil de evitat sau de fentat.Noi romanii vom trece mai usor peste ea.Avantajul stadiului nostru de dezvoltare.Poate acum va fi momentul reducerii decalajului ce ne desparte de tarile dezvoltate.Asa cred!

  • 118. dora  |  iulie 4, 2009 at 18:49

    skorpion,

    gand la gand cu bucurie! :)

  • 119. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 18:52

    ………….

    cules din DILEMA:

    într-o cafenea de fiţe din Piaţa Romană, unde cea mai ieftină cafea costă 10 lei, a intrat o bătrînică îmbrăcată modest, dar curată, care a umplut tejgheaua cu monede de 10 şi 50 de bani, mărturisindu-i vînzătoarei că le-a strîns timp de aproape o lună, într-o puşculiţă, căci prietena sa cea mai bună o informase că acolo găseşte cea mai bună prăjitură din Bucureşti. Şi-a luat prăjitura, s-a aşezat la o masă, a mîncat-o în cîteva minute, după care a plecat. Chiar dacă nu am văzut scena, m-am gîndit ceva vreme la ea ca la unul dintre acele momente nebăgate în seamă, fără de care un sentiment în mare parte uitat ar dispărea cu desăvîrşire. Nu este vorba despre milă, ci despre duioşie

  • 120. tibi  |  iulie 4, 2009 at 19:00

    Jos palaria in fatza acelei femei curajoase !!!!

    Cita vreme respectul de sine nu dispare, SANSA de relansare la o viatza NORMALA ! subzista !

    Acea femeie a facut un lucru sublim : le-a dat cu tifla TUTUROR inchipuitzilor care cred ca pot ridica ‘bariere sociale’ intre ‘les nouvous riches’ si restul populatziei cit de cit normala, chiar daca pauperizata ! CHAPEAU !

  • 121. tibi  |  iulie 4, 2009 at 19:02

    sorry, erata :( nouveaux . :oops:

  • 122. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 19:22

    da, tibi, le nouveaux riches, in mare, sint oameni -> tzopi si tzoape….

    pe ici pe colo s-a mai imbogatit corect si unul cu scoala….

    asta-i Ro de dupa ‘89

  • 123. tibi  |  iulie 4, 2009 at 19:23

    dora

    Din cite stiu eu, consumerism nu inseamna musai sa cumperi de la Mall.
    Probabil ca acest termen se refera la ’shopping-ul’ cu tot dinadinsul.

    Nu cred ca are importantza de unde ne procuram cele strict necesare.
    Ba, chiar cred ca Mall-ul ofera oportunitatzi majore : aproape tot ceea ce la un moment dat itzi face trebuintza, concentrat intr-un spatziu rezonabil.

    Probabil ca notziunea de consumerism se refera la ceea ce nu ne este strict necesar; cum ar fi de exemplu sa-tzi cumperi un telefon mobil nou, numai pentru ca are niste functzii pe care oricum nu le folosesti, in dauna vechiului telefon mobil care satisface pe deplin, trebuintzele tale de moment. Ma insel ?

  • 124. tibi  |  iulie 4, 2009 at 19:31

    skorpion

    Eu habar nu am cum va evolua Ro in continuare; desi sunt sceptic, optimismul inca nu m-a parasit cu totul si cu totul; stiu ca afirmatzia mea este un soi de oximoron logic, dar asta E! parearea mea ! :)

    Cred ca am mai spus chestia asta … Pina cind clasa noastra politica nu va abandona spiritul de gasca si nu va incuraja crearea unei ‘clase mijlocii’ care sa atinga un ‘punct critic’, in stare sa determine o dezvoltare normala a societatzii, vom plinge pe la coltzuri si ne vom intreba ce are occidentul, sau ma rog, cetatzenii occidentali in plus fatza de noi.

  • 125. dora  |  iulie 4, 2009 at 20:04

    tibi,

    esenta este intr-adevar in formarea clasei de mijloc,a micilor proprietari si producatori.Incetinirea pauperizarii clasei de jos si grabirea falimentarii celor din topul hotilor miliardari.

    Exemplul dat de tine cu celularul este valabil dar,comsumerismul exagerat mai inseamna si stocarea de bunuri degradabile,cumpararea de produse doar ca sunt mai ieftine si de care de multe ori nici nu te folosesti.Vorba clasicului -”sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine.-

    Gestul batranei este chiar unul de demnitate si respect pentru sine.Ii admir pe acesti oameni. :lol:

  • 126. noradamian  |  iulie 4, 2009 at 20:19

    dora, skorpion, tibi,

    salut! :)

  • 127. noradamian  |  iulie 4, 2009 at 20:20

    Ce vad eu aici:
    puzderie de cafele, una mai grozavă decat cealalta,
    comentarii interesante, cu nerv,
    principii pe care le impartasesc intrutotul(tibi, 74)
    muzica de muzica…
    :lol:

  • 128. tibi  |  iulie 4, 2009 at 20:23

    dora

    Imi pare cum nu se poate mai bine, ca avem moduri similare de a vedea lucrurile.

    Totusi :) . Cârcotaş cum sunt, mai o mică obiecţie : mie nu-mi vine de loc sa o denumesc pe acea femeie, ca fiind batrina. :) Eu m-am referit la ea, ca fiind o persoana pur si simplu.
    Faptul ca este femeie, este pur si simplu intimplator; ma refeream la ea, ca fiind o PERSOANA DEMNA.

    Si in treacat fie spus, acea DOAMNA este mult mai TINARA in gindire decit multzi tineri care populeaza ‘localurile de fitze’. NU ? :)

  • 129. tibi  |  iulie 4, 2009 at 20:29

    servus nora

    :lol:

    Ce sa facem si noi. Vorbim discutzii :D !

  • 130. dora  |  iulie 4, 2009 at 21:17

    tibi,

    eu chiar n-am vrut sa jignesc.Asa mi s-a parut ca ne-a prezentat-o skorpi.In cazul in care este mai in varsta cu atat mai mult o respect.Fir-ar sa fie limba asta cu mai multe intelesuri.

  • 131. dora  |  iulie 4, 2009 at 21:20

    nora,

    servus!Stiam ca azi ti-ai luat liber.

    Iar noi,ne-am conversat in trei:tibi,skorpi si cu mine.

  • 132. noradamian  |  iulie 4, 2009 at 21:23

    Dora

    salut şi cârcotelile voastre

    :lol:

  • 133. dora  |  iulie 4, 2009 at 21:24

  • 134. dora  |  iulie 4, 2009 at 21:26

    nora,

    ceea ce este miraculos aici in gradina:nu te poti supara pe nimeni ,nici daca ai vrea.

  • 135. orangeskorpion  |  iulie 4, 2009 at 21:29

    Dora,

    spui:

    consumerismul exagerat mai inseamna si stocarea de bunuri degradabile,

    sa inteleg ca pe vremea comunismului, noi eram bolnavi de consumerism???

    :)

    cred ca termenul de consumerism are alt sens decit citatul de mai sus…

    POSTARE NOUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

  • 136. noradamian  |  iulie 4, 2009 at 21:30

    dora,
    cata vreme cei ce vin aici sunt cum spuneai tu in alta postare, cu dorinta de a-si spune sincer opiniile, crezurile, păsurile, nu are loc nici o umbra de suparare.
    Si apoi nu e nevoie sa gandim la fel, dar daca se-ntampla e cu atat mai mare bucuria!
    In plus exista o evidenta nevoie de “a darui”din partea gradinarilor… :lol:

  • 137. tibi  |  iulie 4, 2009 at 21:32

    dora

    Stiu precis ca nici tu, nici skorpion, nu ati vrut sa jignitzi. :)

    Skorpion a preluat un fragment dintr-un articol din ‘dilema’, eu cred ca foarte bine a facut, iar eu am nuantzat o leaca. Am gresit? imi pare rau :(

    Afurisita asta de limba romana cu semantica sa cu tot, ne joaca feste :) .

  • 138. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:37

    Buna seara si buna sa va fie inima!
    :lol:

  • 139. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:40

    Stiati ca acest cintec este (considerat) cel mai frumos cintec romanesc din secolul XX?
    Sa mori de dragoste ranita!

  • 140. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:44

    Un cintec superb – cinta Roxana Ionescu

  • 141. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:47

    scuze Roxana Popescu!

    Nu mai discut (acum) politica pentru ca mi-am expus parerea in “poienitza lui CP”!
    Fantastica emisiunea cu Ion Cristoiu la RTurcescu!
    Mi-a confirmat ceea ce banuiam de mult:TBasescu a incalcat “intelegerea”!
    De aici i se “trage” – si la propriu si la figurat!

  • 142. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:49

    Mihaela Runceanu -De-ar fii sa vii!

  • 143. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:51

    Julio Iglesias – El amor

  • 144. maya  |  iulie 4, 2009 at 22:55

    Cred ca sinteti “ascunsi” printre “rinduri”! :lol:

    Nu-i bai! Eu va doresc oricum noapte buna,vise frumoase si colorate!
    Sa fiti iubiti! :)

    Ingerasii sa va aiba in paza! :)

    Doamne,Doamne ocroteste-i pe toti cei nascuti pe acest “picior de plai” oriunde se afla ei! :)

  • 145. noradamian  |  iulie 4, 2009 at 23:00

    maya draga!

    Una mai frumoasa ca alta piesele pe care le-ai postat!

    Cred ca o sa ascult intai Iglesias :D

    Multzam!!
    :lol:

  • 146. noradamian  |  iulie 4, 2009 at 23:00

    somn usor, maya, fie-ti ingerii aproape!

    :lol:

  • 147. tibi  |  iulie 4, 2009 at 23:26

    maya, maya, draga maya :)

    multzumesc frumos pentru aceste frumoase melodii ! :)

Leave a Comment

Required

Required, hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhivă

Articole recente

Categorii

comentarii recente

noradamian on CALLAS O VIATA (5) pierre-jean…
alexa on Ştefan Hruşcă: “Linu-i l…
clemycali on CALLAS O VIATA (5) pierre-jean…
orangeskorpion2009 on CALLAS O VIATA (5) pierre-jean…
noradamian on CALLAS O VIATA (5) pierre-jean…

Top articole

 

iulie 2009
L M Mi J V S D
« Iun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blogroll

Luminoşi, ochii cuvintelor ne ajung din urmă-n noapte.

Etichete

alterare programată amprentă distructivă apa arbitrariu atentat Băsescu Creaţie crin criterii criză Crăciun democraţie Deşertul Iudeii dictatură foc fragmentarism comunicaţional frică iliescu Imagine imagine cartografică imagistică implicare ivrit libertate marfă mijloace ministrul Andronescu model moguli monotonie motor politic mutaţii oportunitate. pamflet Patriciu pedeapsă potcoavă cu ghinion punct critic reactivitate ridicol slăbiciune subcultură topuri vot împărţeală

nor de etichete