Bunul simţ ascuns în dosul parlamentului
noiembrie 7, 2009
…”Omul nu-i decât măsura unui drum de împlinit.” Versurile lui Lucian Blaga rostite în sala Parlamentului ne-au făcut să constatăm live, că “măsurile drumului de îndeplinit” pentru aleşii aceia, ai cui or fi, spre deosebire de Lucian Croitoru, n-au nimic cu bunul simţ. Un bun simţ care ori chiuleşte, ori doarme, ori nu există.
Revenind la discuţia dintre d-nii Barbu şi Rogozanu, trebuie să admitem că
un interviu nu-nseamnă o analiză, desigur, ci nişte răspunsuri la întrebări mai deştepte sau mai puţin. Când interviul e centrat pe “Ce are Băsescu mai grav de atît? Sînteţi totuşi cunoscut ca un om care nu îl adoră… Sau: “Ce vi se pare periculos la Traian Băsescu, trecând peste faptul că nu l-aţi invita la masă?”- cunoştinţele de politologie, comparaţiile inserate în conversaţie nu au nici o relevanţă, chiar dacă, luate în sine, sunt valabile. N-aş fi dat atenţie discuţiei dacă n-aş fi văzut aici o mostră tipică de indigestie intelectualistă transmisă public dintr-un separeu elitist. (“Veţi vedea şi după interviul pe care mi l-a acordat că puţini oameni se pot lăuda că au ieşit “bine”, ne avertizase dl. Rogozanu) Nu într-atât încât dl. Barbu să nu găsească, totuşi, între toţi indemnii de pe scara prezidenţiabililor, pe unul cu care i-ar plăcea să ia masa (cu care prilej, eventual, ar încerca, pesemne, să-i schimbe copiuţa liberală din cursurile depăşite ale lui Friedman primită de la patriciu, cu una mai potrivită altor pre”vederi”). Desigur, într-un loc elegant, democratic, cât mai departe de ţara asta insalubră. Pe celălalt, pe acela “periculos”, probabil, l-ar întâmpina ca un plantator sud-american sub acoperire democratică sau cu vorbele prezidenţiabilului pe care l-ar invita la masă, aşa cum l-a auzit recent naţia întrebându-l pe dl. Croitoru: “Nu-nţeleg, ce cauţi aici?”
,,Cu Daniel Barbu poate veţi gusta adevărata voluptate a activităţii numite “a vorbi politică”, ne promisese dl. Rogozanu. Ia să vedem: misterul alegerilor, aflăm din spusele d-lui Barbu, se află la pedele! În felul în care oamenii portocalii vor gestiona voturile pentru sau contra lui Băsescu. Cheia apropiatelor alegeri, aşa cum o vede acest “puternic şi inovator român” cum îl numeşte dl. Rogozanu pe dl. Barbu, trimite direct la termenul de “fraudă”. Aşa cum îl ştim, nu de azi de ieri, din pregândirea lui vadim, alt “puternic şi inovator intelectual român” dar şi din imaginaţia oengiştilor autori ai descoperirii epocale privind prefraudarea. “Logică de fier, observaţii ingenioase. Altceva decît ce auziţi la televizor”… Păi nu i se apleacă boborului de logica asta, mai toată vremea, pe antene şi realitatea?
Evident, domnul Barbu îi dipreţuieşte din toţi rărunchii pe intelectualii fideli preşedintelui! Nu-i singurul! Ceva şi mai ofensivă, doamna Mungiu Pippidi ne amintise zilele trecute într-un articol din R.L cât de relaxaţi s-au simţit unii dintre aceştia în paginile “Plaiului cu Boi” revista dinescului, una mustind de vulgaritate şi de pioşenie luată-n băşcălie! Şi nu prea ai cum s-o contrazici pe blindata inamică a preşedintelui! Poţi, însă, s-o întrebi: oare abia acum s-o fi “desecretizat” revista respectivă? Iar dac-a ştiut de aceste “grozăvii” n-ar fi fost logic, să le deconspire la vremea lor? Sau, dacă nu, în tonul “bunului simţ” al casei şi al piesei, să distribuie numerele alea unor amatori de teatru în seara premierei “Evangheliştilor”?
Entry Filed under: 7301634, Staţii: satira politica, pamflet, Vedere in infraverde.. Etichete: "Evangheliştii", AMP, bun simţ, Daniel Barbu, intelectuali, logică, Plaiul cu Boi, Rogozanu.
70 Comments Add your own
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
Theophyle | noiembrie 7, 2009 at 20:23
Nora, buna seara. Cum se spune la romani, “cine se aseamana se aduna”. Vai mama lor de intelectuali, Barbu si Rogozanu
2.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 21:00
ancorea,
abia de putin timp m-am adunat de pe drumuri,
trec sa te citesc!
3.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:10
Amploarea fenomenului, mai mult decat vorbele spuse, ingrijoreaza. Pot afirma ca este deja o miscare, un fenomen, impotriva unei minoritati: fie ca se numeste Traian Basescu, fie ca vorbesc de sustinatorii lui.
4.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:11
Scuze,
Trebuia sa incep cu asta: Buna seara tuturor!
5.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 21:12
foarte misto postarea….
numai ca eu nu stiu who the fuck is daniel barbu, dar nu conteaza, am aflat acum…
legat de bun simt, eu am un crez:
cu bunul simt: ori te nasti ori nu-l ai…
nu se poate invata nici la gradinita, nici la scoala, nici la 7 universitati si masterate….
intrebare de baraj:
poti sa fii cu bun simt cu unii oameni, iar cu ceilalti sa fii ticalos?
6.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 21:14
Andrei,
un fel de discriminarea fantastica a unei minoritati…
7.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 21:15
Buna seara, buna seara.
Rogozeanu si colegul lui de dialog sunt doi idioti inchipuiti.
8.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:15
Salut, theophyle, dar ce pretenţiosi si pretiosi se considera…
9.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 21:16
clemy,
nu, nu, ai gresit !!!!
aia doi nu sint doi idioti inchipuiti, ci chiar sint IDIOTI, IDIOTI pur si simplu…
poate voiai sa spui ca sint niste intelectuali inchipuiti..
scuze, daca te supar in seara asta….dar sint vesel!
10.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:17
andrei, intr-adevar merita studiat fenomenul! De aceea m-am si oprit asupra acestei discutii…
11.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:18
skorpion, servus, multzam!
Eu cred totusi, ca-s plini de ei, sau ca se straduiesc sa ne convinga ca sunt “elite”
12.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:20
clemy, salut! Culmea e ca nici cand era la Cotidianul nu-l citeam decat arareori! ( socoteam ca are un fel de teribilism, e imatur)
Acuma insa, s-a depasit pe sine
13.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:24
Nora,
Am spus de mult ca este o schimbare de stafeta. Se schimba randul 1 din PSD (si nu numai) cu randul 2. Si am impresia ca se face sub supraveghere externa.
Sunt convins ca Basescu stie mai multe si de aceea i se opune: cine castiga acum are puterea pe cel putin 10 ani. Iar vizita americana da saptamana trecuta, ajutorul mai mult decat evident avantajos al FMI si Banca Europeana sunt cateva elementa.
La care se adauga si lupta pentru cele 3 conducte de gaz: southstream, northstream si nabuco. Plus a doua centrala nucleara di ardeal:
devenim interesanti ca tara.
14.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:26
Si cineva, prin Patriciu si C. Gusa, vrea portile deschise.
15.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:30
Sau printr-o coalitie, Andrei!
16.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:35
Nora,
In 1989, la revolutie, aveam 20 de ani: am vazut si auzit multe atunci. Pot insa sa spun ca atmosfera de acum, dpdv al psihozei de masa, este identica cu ce am trait atunci.
17.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:42
Andrei, punand cap la cap niste lucruri incep sa ma-ntreb si eu daca suntem liberi, ca natie, acum dupa 20 de ani, de “libertate” sa ne alegem presedintele in mod real democratic…
18.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 21:51
@skorpion, dar nu ma supar deloc. Si ai dreptate aia doi sunt idioti cu acte in regula.
@nora, la Cotidianul ii citeam scrierile in diagonala in 2 minute. Intotdeauna mi se parea ca da cu bata in balta. Ultimele evolutii nu fac decat sa-mi confirme impresiile. Sa se ia de mana cu Fumurescu, alt idiot.
@andrei, tot ce se poate.
19.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:52
Nora,
Mai sunt cateva aspecte: Patriciu care primeste cash, prin vanzarea Rompetrol, chiar inainte de alegerile prezidentiale. Cum a afirmat este interesat de doi candidati, M.Geoana si C. Antonescu.
Vantu pierde bani prin contracte de publicitate si cititori in an de criza, cand nimeni nu face asa ceva. E ilogic, pana la un punct.
Vom avea niste telenovele de toata frumusetea daca iese Basescu.
20.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 21:55
Andrei,
cind spui “telenovele” vrei sa spui ca vintu si patriciu se vor sinucide???
21.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:56
Andrei, exact! Cand atitudinea unor asemenea personaje rapace de la un punct isi pierde logica, trebuie ca exista si alte explicatii!
22.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 21:57
clemy, astia sunt “obamisti”, nu?
23.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 21:58
@andrei, nu stiu daca cuvantul telenovela este cel mai fericit. Dar ptr ca sa purcedem la curatenie trebuie mai intai ca Basescu sa castige un nou mandat. Altfel luam drumul democratiilor sud-americane.
24.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 21:59
orangeskorpion,
Nu, sigur ca nu. Pana la chestii de viata si de moarte. Doar spun ca unii nu vor rezista si vor incepe sa vorbeasca.
Mai ales ca, pe curba de criza, dupa Bull-Trap, intram in Fear si multi isi vor pierde ceea ce-si tin acum cu dintii. Ramasi singuri, fara aceste bunuri, vor spune multe. Iar altii vor nega. De aici termenul de “telenovela”.
25.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 22:00
clemycali,
toate tarile se indreapta catre democratia de tip sud-american prin disparitia clasei de mijloc.
26.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 22:01
@nora, stiu si eu cat de “obamisti” sunt cei doi. Poate ca sunt. Nu ar fi singurii idioti care vad in el pe Jac Kennedy redivivus si nu inteleg ca presedentia Kennedy a facut extrem de rau pe plan international: a dat zidul Berlinului si expanisunea sovietica in America centrala si Asia de sud est iar consecintele se vad si in ziua de azi cu ochiul liber. Efectele administratiei Obama vor fi simtite dureros in deceniile ce vor urma.
27.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:02
…Iar noi nici n-am avut-o, inca!
28.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 22:03
clemy,
asta-i trendul, oare???
sudamericanizarea???
chiar trist….
o cunostinta de-a mea a fost in Brazilia, unde a vazut in virful gardurilor maharilor brazilieni cioburi infipte in betonul gardului impotriva sarantocilor..
sinistru mod de a te feri de ochii lumii
29.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 22:03
@andrei, adevarat pana la un punct. Doar ca tari de genul Romaniei se indreapta accelearat catre respectivul model pe cand alte state au sansa de a inceti procesul si potential sa-l si opreasca. Dar e vorba aici si de o cultura politica nu doar de dezvoltare economica.
30.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:05
Clemy, cei doi l-au pomenit pe Obama in interviu ( ca element pozitiv, in contrast cu Basescu) iar fumurescu, pe cat retin, era fan-obama in perioada alegerilor din State…
31.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 22:08
@skorpion, Brazilia este modelul extrem unde diferenta dintre clase este absolut uriasa. Ai aristocratia, alba, bogata, influenta, de origine europeana care traieste intr-un lux exorbitant in cartiere in care prostimea de multe ori nici un poate sa puna piciorul (au forte de politie speciale particulare care vegheaza ca sa nu intre in zona oricine) si restul poporului care traieste cum poate. In Mexic este aproximativ la fel. Iar intre extremele astea se afla o foarte subtire patura a clasei mijlocii: doctori, avocati, functionari, angajati ai marilor milionari. Iar clasa de jos este ori de origine nativ amerindiana sau metisata.
32.
orangeskorpion | noiembrie 7, 2009 at 22:10
clemy,
dar si pentru a intra in cartierele sarace trebuia sa dai spaga de “protectie”…asa s-a intrat si acolo…
33.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:12
oioioi, minunata copacabana!
34.
fini | noiembrie 7, 2009 at 22:19
Salut dragilor!
35.
fini | noiembrie 7, 2009 at 22:21
36.
fini | noiembrie 7, 2009 at 22:21
37.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:23
Salut fini! Salut “Monty Python”!
38.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:23
Sunt mortali!
39.
fini | noiembrie 7, 2009 at 22:24
Pentru moment trebuie să plec,am musafiri.
40.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 22:24
clemycali
Adevar graita-i! In timp ce in SUA tipi ca Donald Trump si Robert Kiyosaki invata oamenii, gratis, cum sa ramana in middle class, Patriciu face fundatii ca sa aiba de unde sa-si aleaga managerii, in scop personal.
Diferenta este de intentie, dar si de rezultate.
41.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:24
Salut musafirii, fini!
42.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:27
skorpion, 5, intrebare retorica: NU! Cum naiba?
43.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 22:38
@skorpion, favelel braziliene sunt sub controlul bandelor de traficanti de toate soiurile si politia nu prea intra pe acolo. Iar in alta ordine de idei nu stiu cine ar avea chef sa faca turul cartierelor respective pe langa care Ferentariul este un cartier de lux.
@andrei, este vorba in primul rand de sistem. Donald Trump de exemplu si-a cladit imperiul prin munca si nu profitand de relatii politice asa cum a facut-o Patriciu. Iar oameni ca Donald Trump sau Kyosaki sunt constienti ca prosperitatea lor este determinata inprimul rand de prosperitatea oamenilor obisnuiti. Ei se duc sa cumpere pantofi, ciocolata, etc, ei isi remodeleaza casele si isi pun granit countertops in bucatarie, ei se duc in week end sa joace in cazinouri sau sa se dezmorteasca pe terenurile de golf. Daca clasa mijlocie dispare sau se rarefiaza afacerile miliardarilor nostri sufera. Dar Patriciu, care a fost intotdeauna un profitor al sistemelor, nu are astfel de preocupari. Ptr el clasa mijlocie ar putea sa nici nu existe sau daca exista ar trebui sa se afle intr-un sistem de vasalitate fata de el si colegii lui de mare business. O atitudine de care Maria Antoaneta ar fi fost probabil mandra.
@nora, nu-mi mai amintesc daca Fumurescu era suporter al lui Obama dar nu m-ar mira. Academia americana este stangista prin definitie.
44.
Andrei | noiembrie 7, 2009 at 22:43
clemy,
nici eu nu o ziceam mai bine. ai dreptate.
45.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:45
Clemy, nici macar Maria Antoaneta!
46.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:47
clemy, foarte instructiva prezentare a modului in care bogătasii Americii sustin clasa mijlocie si, in felul asta, prosperitatea nationala
47.
clemycali | noiembrie 7, 2009 at 22:56
@nora, e chestie de food chain. Nu o fac ptr ca sunt generosi de la mama natura. Stiu ca fara clasa mijlocie existenta lor este pusa in primejdie.
48.
noradamian | noiembrie 7, 2009 at 22:58
clemy, desigur! E un lant in care o veriga o tine pe cealalta
49.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 00:08
Andrei, skorpion, theophyle, clemy, fini,
Noapte buna, prieteni!
Noapte buna tuturor!
50.
tibi | noiembrie 8, 2009 at 10:02
M’neata
nora
ai surprins excelent niste contraste violente :
L. Croitoru recitind din L. Blaga pe de o parte, iar parlamentarii recitind aria sabotajului kaghebusei pe de alta parte.
C.Rogozanu si D. Barbu vorbind despre Basescu.
M. Dinescu dizidentul pe de o parte, poetul – portofel Dinescu pe de alta parte.
Despre AMP nu mai spun nimic. Spune ea destul.
51.
maya | noiembrie 8, 2009 at 12:02
Buna dimineata si buna sa va fie inima!
52.
maya | noiembrie 8, 2009 at 12:03
http://www.youtube.com/watch?v=xHprqWfPf8g&feature=related
LA MULTI ANI tuturor celor care isi sarbatoresc azi ziua onomastica!

Mihai, Gavril, Mihaela,Gabriel,Gabriela!
Bucurati-va prieteni
Dumitru Matcovschi
Eu ma grabesc, tu te grabesti, el se grabeste.
Imbatranesc, imbatranesti, imbatraneste.
Ce am iubit? Ce n-am iubit? Ca in poveste
simpla de tot,
scurta de tot
viata ne este.
Uite-o din nou trece pe drum fata zglobie.
Uite-un baiat floare si-a pus la palarie.
Uite un prunc, rade in prag, ai, nazdravanul!
Uite-un mosneag, tace-n toiag, alb ca troianul.
Bucurati-va , prieteni, de prieteni si de frati,
Bucurati-va de-un nume ce vi-i dat ca sa-l purtati.
Bucurati-va de-un cantec,
de-un amurg cu flori de tei,
bucurati-va o viata
de lumina dragostei…
Muntele ieri ne-ademenea, astazi ne doare.
S-a implinit , nu s-a-mplinit visul cel mare?
Cine sunt eu, cine esti tu?, cine e dansul?
Noi am stiut zborul inalt, dorul si plansul…
Zilele trec, zilele vin… Ce va ramane?
Suflet de lut, necunoscut, suflet de paine?
Toamnele cresc, grijile cresc, viata descreste.
Eu ma grabesc,
tu te grabesti,
el se grabeste.
Bucurati-va , prieteni, de prieteni si de frati,
Bucurati-va de-un nume ce vi-i dat ca sa-l purtati.
Bucurati-va de-un cantec,
de-un amurg cu flori de tei,
bucurati-va o viata
de lumina dragostei!
53.
maya | noiembrie 8, 2009 at 12:22
Etnotv/Focus tv/ OTV transmite in direct intilnirile electorale ale candidatului Traian Basescu!

Ieri am vazut mitingul de la Timisoara!
Bravo lor!
54.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 12:32
Salut prieteni gradinari!
La multi ani cu bucurie celor ce-si sarbatoresc onomastica azi!
55.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 12:36
tibi, servus!
Multzam!
Asta-i un fel de “arta martziala” in care indivizi infatuati si prefacuti se desfiintează ei singuri prin ce spun!
Eu, doar, ii identific si-i pun in situatie…
56.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 12:39
maya, salut,
aducatoare de ganduri bune si frumoase!
Multzam!
57.
orangeskorpion | noiembrie 8, 2009 at 13:18
buna ziua,
o iesit si soarele la noi!
zi buna si frumoasa pentru campanie electorala…
o veste buna:
“Incepand cu 9 noiembrie, ziarul Ziua nu va mai aparea in zilele de luni,
au ramas 4 zile in care se publica Ziua, ziarul canaliei de SRS.
in curind vor fi ZERO zile publicate de ziua..
58.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 13:29
skorpion, servus! E buna ziua si pe aici
Si, chiar de ploua, s-arata buna si maine, poimaine…
59.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 13:31
… Cred ca “cotidianul”(cacofonie logica) sta chiar mai rau, numai ca acolo “trustul” pompează din greu
60.
tibi | noiembrie 8, 2009 at 13:49
LA MULTI ANI TUTUROR ! celor care astazi sarbatoresc !
@nora
Pentru tine, de doua ori, MULTI ANI ! TRAIASCA ! pentru cei dragi tie, si pentru tine sa ne traiesti si sa gradinaresti cum stii tu mai bine !
Si pofta mare TUTUROR ! ca a venit si vremea astaaa !
61.
tibi | noiembrie 8, 2009 at 13:53
A-nceput sa cada cite-un pic, ziarul “ziua” ?
Poi si CE! nu stie toata lumea ca de vina este dictachiorul ?
62.
robin | noiembrie 8, 2009 at 20:32
Salut, Gradina! La multi ani celor care citesc blogul si se afla sub patronajul Sfintilor Mihail si Gavril!
63.
robin | noiembrie 8, 2009 at 20:34
La tema: Cred ca unele frecusuri de natura profesionala dintre intelectuali s-au transferat si in optiunile politice:
Barbu : Aha, TRU e cu PDL si Basescu? Atunci, de-al naibii, ma duc la liberali.
64.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 20:42
robin, tibi,
servus!
Multzam si pentru sarbatoritii blogului si pentru cei ai casei!
65.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 20:50
robin,
sigur ca aici e vorba si de “sentimentele nobile” care nu rareori se pot ghici in “argumentele” unora.
Citite in ordine cronologica inversa, ultimele doua postari( observ cu intarziere!) spun mai mult…
66.
tibi | noiembrie 8, 2009 at 20:58
Iaca, veni gradinarita nora !
67.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 21:03
tibi, asa-i că-i plin chioscul de sticle cu tuica??
Ca trece acusi dom.orban pe aici!
68.
tibi | noiembrie 8, 2009 at 21:16
nora
Daca e, nu de la mine e
.
Da’ probabil ca n’ar strica sa punem macar din cind in cind, de-o tzuica fiarta, ca veni vremea. NU ? Cu piper.
Bon! cred ca veni vremea sa va spun cuviincios, o seara placuta in continuare, iar la vremea potrivita, pentru fiecare, NOAPTE BUNA!
69.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 21:23
tibi, apreciaza si tu: am facut eforturi, sa-i oferim ceva ce i se potriveste si intelege…
70.
noradamian | noiembrie 8, 2009 at 21:24
Noapte buna, tibi