Despre Dan Puric şi mai ales despre “Cine suntem”

29 Mai 2009 at 21:30 233 comentarii

Postat de tibi, în „Biblioteca din chioşc”

De mai bine de un an de zile, pe la  unele televiziuni şi prin publicaţii cum ar fi de exemplu Formula AS sau Tango, periodic apare un personaj destul de interesant care are puterea de a captiva. Dezinvolt în lumina reflectoarelor, cu un atent si studiat joc de scenă, prestatorul de servicii cultural-artistice Dan Puric ne reţine atenţia cu un straniu discurs despre neam credinţă şi destin, bineinţeles toate de sorginte neaoş-românească.
Între timp, DP ţine ba o conferinţă ( noiembrie 2007) la Alba Iulia, ori o comunicare la Simpozionul Internaţional Ortodox in acelaşi oraş ( martie ) 2008, ori pur şi simplu predică la Mănăstirea Petru Voda (ianuarie 2008).
Ce comunică-predică-sau conferenţiază DP ?
Simplu : cam ce perorase in faţa unui Robert Turcescu căzut in admiraţie (de două ori ) la Realitatea TV, ori ce debitase in faţa unui Bogdan Gamaleţ ceva mai circumspect la N24.
Pe scurt, bănuiala mea este ca DP şi-a compus un text care vehiculează adevaruri banale, i-a adăugat puţină mistică ceva mai rafinată decât cea urlată de Becali, cîteva elemente de filozofie, l-a împănat binişor cu citate din autori celebri, face referire la ciţiva filozofi că doar chestia asta epatează garantat şi plimbă textul acesta semi-memorat ca să dea impresia de spontaneitate aşa după cum am spus deja, pe la televiziuni si conferinţe.
După care rosteste un cuvint de adio la înmormântarea părintelui Atanasie la Mănăstirea Petru Vodă, părinte căruia această carte îi şi este dedicată.
Şi totuşi ce perorează DP ?
Şi mai simplu : povesteşte cum a avut “revelaţia” pe la vreo şapte-opt anişori de la bunica sa, femeie de altfel perfect respectabilă, care bunică lupta din greu cu ‘sistemul’ refuzând să cumpere bilet de tramvai ! Revelaţie care îl urmăreşte şi acum.
Adică, Dumnezeu ocroteşte neamul acesta românesc şi-l ţine dârz in pofida tuturor vremelniciilor. Mărturie stau atit Brâncoveanu cât şi Ştefan cel Mare si Sfânt. Dacă pe neamul acesta care vieţuieşte unde este Gradina Maicii Domnului nu l-au îngenuncheat turcii, ungurii si ruşii plus comuniştii, n-o să-l îngenuncheze nici UE şi nici măcar NATO! Acest neam, are un destin de împlinit !
Lume, lume ia aminte c-am rămas fără cuvinte !
După care adună toate chestiile acestea într-un volum şi dă lovitura pe piaţa de carte.
Am auzit ca ulterior a mai scos o carte, care cam tot aşa, cam are succes.
Pentru că instinctul meu literar refuza să-mi permită să cumpăr această carte ( mă lămurisem văzând emisiunile cu Turcescu), un prieten care îl cam admiră mi-a făcut-o cadou.
Am citit-o mărturisesc,  cu viu interes. Nu ştiu câtă teologie, filozofie sau istorie ştie DP, dar talent de narator are. Are cum se spune, ‘condei’.
Cartea este scrisă bine deşi nu-i spune mare lucru unui cititor avizat. Totuşi are un merit : a făcut mai bine de o sută de mii de oameni sa lase alte trebuşoare deoparte şi să mai pună mâna pe o carte !
Lucru care sincer, este de admirat !
Numai că. Atunci când am citit recomandarea de la început a lui Dan Ciachir – turnător dovedit – , mi-am adus nu ştiu de ce aminte că DP era protejatul favorit al lui Dinu Săraru, când acesta din urmă, era director la Teatrul Naţional.
Laudatio de la final scrisă de Gheorghe Ceauşu, n-am mai avut puterea să o citesc. Iar nu ştiu de ce. Cartea se numeşte cum se numeşte pentru că unul dintre capitole se cheamă chiar aşa : “Cine suntem” .
Acesta este textul despre care vorbeam de la bun început şi care a prilejuit această  veritabilă explozie mediatică denumită pe scurt DP.
Căci DP asta este in final : un produs media ultra-hiper-mediatizat, la fel ca toate celelalte produse gen Becali.
Acest text are si un „motto:“
– Părinte Atanasie, cum trebuie să vorbim cu cei care nu ne respectă credinţa, neamul, dragostea de ţară ?
–   Acestora, Dan Puric, li se spune : Marş !”
Foarte creştinească gândirea părintelui Atanasie,  Dumnezeu să-l ierte şi să-l odihnească.N-aţi aflat cine suntem din rândurile de mai sus ? Păi nici nu prea aveaţi cum din moment ce nici eu nu am inţeles mare lucru. Dacă sinteţi curioşi sau vreţi să vă lămuriţi, luaţi şi citiţi cartea; dacă nu, NU .
Din partea mea, să alegeţi bine !
PS “ Textul literar este un scenariu cu fantasme ce se ofera unor consumatori capabili ei insisi sa suscite fantasme. […] Fantasmele pot fi vagi, imprecise, ( cazul de fata n.m. tibi ) dar existenta lor e sigura! “
Ioan Petru Culianu/ Studii Romanesti I / Polirom.


Anunțuri

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , .

A dangerous area O scurtă relatare a unui prea scurt popas, în lumea romantismului

233 comentarii Add your own

  • 1. noradamian  |  29 Mai 2009 la 21:48

    tibi,

    pentru mine Dan Puric rămâne un actor de exceptie si un creator de teatru. L-am văzut in Toujours l’amour, Visul si Don Quichote.
    L-am urmărit cu interes in emisiunile televizate( inclusiv la Turcescu) si am fost si la doua conferinte, aici la Sibiu.
    Dezamăgirea mea a inceput odată cu a doua conferinta cand am auzit cam ce am auzit si prima oara. Tot atunci am descoperit, din intamplare, „un laudatio” al lui Dan Puric pe coperta unei carti, pentru… Aurelian Pavelescu, politician bine cunoscut, ca sa mai spun ceva despre el.
    Dupa parerea mea Dan Puric ca scriitor e mult mai putin interesant decat in conferinte! In carte spune cam acelasi lucru, dar fara farmecul actoricesc (neindoielnic) cu care isi sustine discursul, ramane ceva cam fad.

    Apreciază

  • 2. fini  |  29 Mai 2009 la 21:51

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  29 Mai 2009 la 21:54

    fini,

    servus!

    Te-ai tinut de cuvant! Pasarea de foc!
    S-o vedem( pentru mine in premiera!!)
    🙂

    Apreciază

  • 4. fini  |  29 Mai 2009 la 21:56

    „Pasărea de foc”- srtăvechi basm popular rus, care propune eterna înfruntare dintre bine şi rău. Este un elogiu adus luminii, iubirii.

    Apreciază

  • 5. fini  |  29 Mai 2009 la 21:57

    Apreciază

  • 6. fini  |  29 Mai 2009 la 22:05

    Nora salut.

    Da , „Pasărea de foc” a fost promisă pentru seara aceasta.

    Voi contiuna în zilele următoare cu Julian Lloyd Webber. Mâine voi posta foarte devreme, probabil pe la orele 19,00.

    Apreciază

  • 7. noradamian  |  29 Mai 2009 la 22:08

    OK. fini!
    Sunt deosebite si, oarecum, in spiritul serii. 🙂

    Apreciază

  • 8. fini  |  29 Mai 2009 la 22:18

    Nora 🙂

    te referi la pantomimă? Baletul poate fi considerat şi o pantomimă muzicală.

    Apreciază

  • 9. orangeskorpion  |  29 Mai 2009 la 22:19

    salut, am gasit si eu postarea noua…

    DP este si preot????
    🙂

    sa inteleg ca 100.000 de oameni au si citit cartea sau doar au cumparat-o pentru ca este …..cool sa ai in biblioteca un D.P.
    :mrgreen:

    intrucit:
    nu l-am urmarit decit o singura data la r.turcescu si inca putin (citeva minute) si m-am cam lamurit,
    pentru ca nu voi cumpara cartea,
    dar sint si mare ignorant in talentele actoricesti ale lui DP

    ma voi delecta cu Bejart…

    p.s.
    sa inteleg ca DP este un mic cabotin?
    sau este un naiv?
    cum poti sa il lauzi pe Pavelescu sau pe Eugen Barbu…
    sint chestii care ma depasesc…..
    sincer…

    gata, este rindul lui Bejart, danke, Fini…

    Apreciază

  • 10. orangeskorpion  |  29 Mai 2009 la 22:32

    ………….
    Pentru ca stiu ca unora din voi va place J.Brel cu al sau „Ne me quitte pas!”
    va propun tot un Bejart alaturi de Brel
    🙂

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  29 Mai 2009 la 22:36

    skorpion,

    nu e de bagatelizat actorul Puric! Si e pacat sa nu-l vezi. La el mimica, pantomima, si coregrafia, fondul muzical, scenografia, toate se sintetizează intr-un limbaj actoricesc complex,unic si plin de farmec.
    Puric, omul religios-cultural, cel putin in primele aparitii, o alta ipostază, cel putin surprinzătoare( placut, pentru mine, atunci)
    Puric, hibridul politico-religios-cultural, repetitiv, putintel cabotin, e deja altceva!
    Regret, dar îi sabotează pe ceilalti doi dinainte! 😦

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  29 Mai 2009 la 22:37

    Rafinata şi placuta asociere, skorpion! 🙂

    Apreciază

  • 13. fini  |  29 Mai 2009 la 22:39

    Skorpi,

    eu spun prima !DANKE!”

    Apreciază

  • 14. orangeskorpion  |  29 Mai 2009 la 22:40

    Nora,
    #11

    mi-a placut mult ultima ta propozitie….cea cu sabotajul… cred ca ai surprins esenta DP.

    a demain!

    Apreciază

  • 15. orangeskorpion  |  29 Mai 2009 la 22:40

    Fini,
    cu multa placere!
    🙂

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  29 Mai 2009 la 22:42

    Gute Nacht, Skorpion!

    🙂

    Apreciază

  • 17. dora  |  29 Mai 2009 la 22:42

    nora,

    parerea mea sincera?

    Mie imi place DP .Un spirit vulcanic,un mare talent in pantomima,teatru si om de cultura.S-ar putea spune ca face (actor,regizor)teatru crestin.Nu poate fi comparat cu Becali.

    N-am citit nimic scris de el si nu ma inghesui prea tare.Dar il pot asculta oricand cu placere.

    S-a intors spre Dumnezeu in urma unei drame,ce anume nu stiu.

    Ca bun crestin si iubitor de oameni nu face diferenta intre AP si un Cristi Preda-de exemplu.Este sincer,asa il vad eu.

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  29 Mai 2009 la 22:52

    Dora,

    nu, n-are nimic din Becali, nici vorba! E talentat, e inteligent, e cultivat! Felul in care se prezenta, ca fiinta profund religioasa cu sinceritate, simplitate dar şi jucaus, cu un strop de umor, nu putea decat sa-mi starneasca aprecierea. Ceva deosebit, autentic.
    Dar actorul de exceptie, omul cultivat si credincios, s-a facut exponentul unui curent politico-religios care pune semne de intrebare!
    Eu, sincer, am impresia acuma ca e folosit de niste „admiratori” politici dubiosi care au vazut in el un magnet numai bun pentru interesele lor.
    Ma indoiesc atat de buna credinta crestina a acestora cat si de buna lor credinta in ce ne priveste pe noi,”boborul”.
    Si ma-ndoiesc ca domnul Dan Puric nu-si da seama de asta… ❓

    Apreciază

  • 19. orangeskorpion  |  29 Mai 2009 la 22:53

    ………

    Dora,

    vrei sa-mi fuga somnul?
    🙂

    cum adica????
    „ca bun crestin si iubitor de oameni nu face diferenta intre AP si C.Preda”,
    adica intre o LICHEA si un OM valoros???
    dar ceeee, este copil de tzitza???

    mai ales actorii adevarati sint foarte fini cunoscatori ai OMULUI in general….

    si inca ceva!
    fara drame nu te poti intoarce la Dumnezeu? trebuie neaparat o drama???

    iar chestia cu bunica luptindu-se cu sistemul comunist, necumparind bilete de tramvai, nu denota vreo revolutionara, ci pur si simplu …..dar hai sa ma abtin…
    nu platea bunica biletele de tramvai,
    furau muncitorii tot ce se putea din uzina,
    dormeau in schimbul II si III si primeau salariu dublu sau triplu pe chestia asta…

    si toti, cica, se luptau cu sistemul

    si inca se mai lupta
    :mrgreen:

    sa vezi in bucuresti, in autobuze , troleibuze, cind intra controlorii, cum sar din autobuzul golut si curatel ca potirnichile cel putin 4-7 oameni fara bilet…
    pe care ii platesc EU sau TU!

    🙂

    acum m-am retras pe bune!

    Apreciază

  • 20. dora  |  29 Mai 2009 la 23:20

    skorpion,

    aici ai dreptate cu luptatorii contra sistemului.Romanasii nostri si-au facut un titlu de glorie,mandrie patriotica din micile furtisaguri din „averea comuna” si din fentele de chiul de la munca.Multi asa au fost si asa au ramas.E trist ca metehnele le-au transmis si odraslelor.

    Cu bunica lui DP. nu stiu cum a fost.Poate era o maniaca,aidoma cleptomanilor.Tragedia care l-a intors spre Dumnezeu s-a petrecut de 8-9 ani.Se pare ca a fost ceva socant.Oamenii sunt diferiti si reactioneaza diferit in situatii similare.

    Eu incerc sa ma detasez de ratacirile lui si sa-l vad ca un om de cultura valoros si un artist remarcabil.

    Apreciază

  • 21. dora  |  29 Mai 2009 la 23:28

    nora,

    pentru meritele atribuite de tine,il admir pe DP.De rataciri este singur raspunzator si am convingerea ca -si va da si el seama.Probabil ca,se simte apropiat de cei cu orientare crestin-democrata.DP n-o fi aflat de traseismul lui AP …..il stie militant cresti;nu un fariseu.

    Apreciază

  • 22. dora  |  29 Mai 2009 la 23:31

    Probabil ca este folosit de oameni dubiosi.Nu-mi dau nici eu seama.

    Apreciază

  • 23. noradamian  |  29 Mai 2009 la 23:41

    dora,

    mai studiem!

    Noapte buna!

    🙂

    Apreciază

  • 24. dora  |  29 Mai 2009 la 23:54

    ok.

    Somn usor !

    Acum mi-am luat ramas bun si de la floricica mea.

    Apreciază

  • 25. DespinaVestea  |  29 Mai 2009 la 23:54

    Nora,

    Inteleg ca DP este folosit de cei care imprastie un fel de ideologie de extrema dreapta Hurduzan+Platon-Am vazut un interviu recent la B1TV

    Apreciază

  • 26. noradamian  |  30 Mai 2009 la 00:03

    Despina,

    am dat si eu din intâmplare peste niste bloguri cu astfel de orientare, care defilează cu DP! Pacat! 😦

    Ramane sa urmarim cum evoluează lucrurile.

    Hopa! Miezul noptii a venit! 🙂

    Noapte buna, Despina,
    Noapte buna all!

    Apreciază

  • 27. DespinaVestea  |  30 Mai 2009 la 00:16

    Oare DP intelege ?-intrebare pentru maine

    Noapte Buna,Nora!

    Apreciază

  • 28. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:17

    buna dimineatza

    🙂

    Apreciază

  • 29. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:24

    pentru cine vrea sa vada sau re

    Visele lui Dan Puric – 1/8

    Apreciază

  • 30. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:30

    nora

    DP este un actor demn de aprecieri favorabile, are succes intern si internatzional.
    Tocmai de aceea, cartea asta m-a determinat sa-mi pun intrebari.
    Raspunsurile tale, sint pentru mine concludente.

    Apreciază

  • 31. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:31

    fini

    Superbe ca de obicei piesele postate; si vorba doamnei nora, in spiritul serii.

    Apreciază

  • 32. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:38

    skorpion

    Sa stii totusi ca aceasta carte a fost nu numai cumparata, dar si citita de mare parte dintre cumparatori ! Nu cred ca DP este naiv, iar cabotin citusi de putzin.

    Dar sa vezi comicarie cu bunica : prinsa in sfirsit fara bilet si condusa la sectzia de militzie, s-a comportat cu demnitate, iar la sfirsit cind ar fi trebuit sa semneze, a scos un creion rosu, a corectat procesul verbal si a pus nota 2 plutonierului 😛 !

    Apreciază

  • 33. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:41

    dora

    Intre DP si Becali sint deosebiri uriase de educatzie, cultura, civilizatzie; dar la capitolu promovare media, deosebirile se opresc.

    Apreciază

  • 34. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:44

    Despina

    Si eu sint aproape de a crede ca DP este folosit de unele cercuri cu ideologie dubioasa; dar naiv, nu prea cred ca e. Nu pare tocmai tipul de om cazut chiar acum, din luna.

    Apreciază

  • 35. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:48

    @ALL

    Nu uitati :

    http://www.bookfest.ro/

    🙂

    Apreciază

  • 36. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 09:50

    …………….
    ……………

    tibi, buna dimineata, tie si celorlalti,

    de unde stii ca din 100.000 – 2 (tibi + nora) = 98.000 au si citit cartea?!
    🙂

    in legatura cu demnitatea bunicii. Cind a fost demna?
    cind a platit amenda la militie sau cind a corectat procesul verbal al plutonierului?
    nu pentru corectura s-a dus bunica la militie…
    corecturile se fac la scoala in calitate de profesor
    🙂

    in orice regim „biletul de tramvai” trebuie platit, mai ales cind de fata ai si un copil, un nepot, parerea mea…

    recunosc ca si eu am fost prins prin ’80 de 2 ori ca nu am scos bilet, am si platit amenda, dupa care m-am lecuit… dar nu am facut-o niciodata in fata copiilor – sfidind cica regimul comunist, pe care l-am detestat prin toti porii mei,
    iar pe copii i-am invatat sa fie corecti!

    …mici diferente de privit viata, nu-i asa?

    hai, ca v-am taquinat…
    🙂

    Apreciază

  • 37. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 09:53

    ………

    si inca ceva: religiozitatea, credinta nu se clameaza in public..
    se traieste cu propriul tau sine…
    🙂

    gata, v-am lasat…revin mai tirzior…

    Apreciază

  • 38. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 09:55

    ………….

    tibi,

    mersi pentru Bookfest
    17-21 iunie 2009….
    de tinut minte….

    anul trecut i-am vazut in carne si oase pe:
    Liiceanu,
    Valeriu Stoica,
    TRU

    si pe cel mai simpatizat om de catre mine: NEAGU DJUVARA….

    Apreciază

  • 39. tibi  |  30 Mai 2009 la 09:59

    orangeskorpion

    Parerea mea este ca atit parintzii cit si bunica lui DP au fost oameni de isparava.

    Problema lui DP este asa cum ai sesizat, clamarea exacerbata a credintzei.

    Dar sa stii ca totusi, daca incerci sa separi nuantzele nocive din carte, cuprinde multe lucruri interesante, anecdote, etc. Se citeste usor pentru ca repet, este scrisa bine !

    🙂

    Apreciază

  • 40. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:04

    Placerea e de partea mea sa fac anuntzuri de aceasta natura.
    Nici eu nu am lipsit de la nici-o editzie, cred ca nu voi lipsi nici acum.

    Si daca tot sintem in ‘biblioteca din chiosc’ , hai sa vedem ce s-a mai petrecut in decursul vremii, in cursul zilei de 30 mai :

    http://ro.wikipedia.org/wiki/30_mai

    🙂

    Apreciază

  • 41. fini  |  30 Mai 2009 la 10:08

    Tibi,

    haţ, te-am prins!
    Nu v-am citit, trec la citit şi mai vb.

    Apreciază

  • 42. fini  |  30 Mai 2009 la 10:10

    Skorpi,

    bine că te văd în Grădină. Sper că ţi-a trecut de Mioriţa.

    Apreciază

  • 43. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:13

    fini

    da’ nici macar nu am fugit ! 🙂

    Apreciază

  • 44. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:17

    tibi, skorpion,
    salut!

    🙂

    Apreciază

  • 45. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:18

    fini,
    hat! Te-am prins si eu! 🙂

    Apreciază

  • 46. fini  |  30 Mai 2009 la 10:19

    Tibi de ce nu fugi?. Măcar fă-te că fugi!
    Glumesc. Zâmbeşte şi tu puţin. Cred că nu prea eşti în apele tale. Hmmmm……

    Apreciază

  • 47. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:19

    salut nora

    vezi ca e si fini prin preajma 🙂

    Apreciază

  • 48. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:19

    Eu am cumparat cartea, am gasit in ea exact lucrurile stiute din emisiuni televizate si conferinte.

    Cred ca e gresit sa selectam un singur aspect si sa privim prin el tot ce spune Puric, fie ca e vorba de o amintire din satul bunicilor, dintr-un drum la o mânăstire, dintr-un turneu sau o calatorie europeana. DP e actor si foloseste intr-un mod ingenios si presarat cu elemente insolite, cu un umor placut, diverse”materiale” din viata si din imaginatie, poate. In discursul lui se regaseste si cel „fara de carte” sau mai putin scolit si cei mai cititi si mult mai cititi! Asta e si „compozitia” auditoriului conferintelor sale, si, probabil, una din explicatiile succesului sau! E neobisnuit lucru sa-ti readuca cineva intr-un asemenea mod nevoia ascunsa si uitata de ceea ce da sens vietii intr-un asemenea mod, natural si placut. Vorbesc de conferinte. Cartea nu apartine unui gen,nu e un documentar. A fost cumparata cu ocazia conferintelor, in cea mai mare parte. E ca „un suport de curs”?! Oricum, de aici urmeaza intrebarile legate de relatia cu politicul. Cu un anumit politic.

    Apreciază

  • 49. fini  |  30 Mai 2009 la 10:20

    Tibi,

    şi tu şi eu 10,19 😆 Râdem?

    Apreciază

  • 50. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:20

    fini

    De ce crezi asta 🙄 ba, dimpotriva ! 😀

    Apreciază

  • 51. DespinaVestea  |  30 Mai 2009 la 10:21

    Tibi-34

    Daca DP stie asta este si mai grav.

    Ce se spune despre ideile propagate de Hurduzan+Platon-este ca pe langa fanatism religios ,propaga si antisemitism-Am citit pe blogul lui Tismaneanu.

    Cu alte cuvinte DP propaga ,in mod insidios ,in populatie aceste idei foarte grave si daunatoare
    Pararea mea despre propaganda lui, cartile sale-este identica cu a ta, exprimata mai sus.

    Oare DP a fost intrebat de cineva despre asta ?

    PS
    Nu discut despre DP-actorul

    Apreciază

  • 52. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:23

    fini
    ridem da’ vezi ca si nora tot 10,19 🙂

    Apreciază

  • 53. fini  |  30 Mai 2009 la 10:27

    Pentru Tibi. Hai zâmbeşte!

    Apreciază

  • 54. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:27

    Despina

    Pe mine nu ma deranjeaza nici latura mistica, nici latura hai sa-i spunem patriotica a lui DP. Pe mine ma sperie exaltarea; din exaltare s-au nascut toate – ismele – nocive : comunismul, fascismul , nazismul legionarismul . Asta este ceea ce ma doare pe mine.

    Apreciază

  • 55. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:30

    fini

    Nu eram eu chiar deloc necajit, dar acum rid in hohote 😆 😆 😆

    Apreciază

  • 56. fini  |  30 Mai 2009 la 10:30

    Tibi,

    eu zic că Skorpi la @36 are dreptate.

    Apreciază

  • 57. fini  |  30 Mai 2009 la 10:32

    Râdem în trei! Trio „Armonia”.

    Nora, o zi bună vreau să ai!

    Apreciază

  • 58. fini  |  30 Mai 2009 la 10:33

    Vezi Tibi că eu ştiu leacu’. Mă bucur.

    Apreciază

  • 59. fini  |  30 Mai 2009 la 10:37

    Îl privesc cu simpatie pe DP. Asta nu înseamnă că trebuie să mă înregimentez sau……..poate să joc conga în spatele lui. 🙄

    Apreciază

  • 60. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:38

    fini

    Si eu cred ca scorpion are dreptate si nu doar la #36.

    Dar cred in continuare ca aceasta carte a fost si citita.
    Nu snobii cumpara atit de multe exemplare incit au fost necesare editzii dupa editzii …

    Apreciază

  • 61. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:41

    fini

    tu ramii aici in gradina ca aici itzi sta cel mai bine 🙂 . Doar nu te-apuci acum sa umbli creanga dupa purici, cind ai licurici p’acilea cu duiumul 😆 😀 🙂

    Apreciază

  • 62. fini  |  30 Mai 2009 la 10:42

    Tibi,

    sunt sigură că tu nu din snobism ai cumpărat cartea. Nu, de aşa ceva nu te putem bănui .

    Apreciază

  • 63. fini  |  30 Mai 2009 la 10:44

    Tibi,

    creanga sigur mai umblu, că n-am stare. Dar şi eu zic că aici mi-e cel mai bine. Aici vă găsesc, aici mă găsiţi.

    Apreciază

  • 64. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:44

    fini

    Haţ ! Te-am prins ! N-ai citit atent postarea : am spus ca mi-a facut-o cadou un prieten. 😆 😆 😆

    Apreciază

  • 65. fini  |  30 Mai 2009 la 10:47

    Mea culpa!

    Apreciază

  • 66. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:47

    „Pentru că instinctul meu literar refuza să-mi permită să cumpăr această carte ( mă lămurisem văzând emisiunile cu Turcescu), un prieten care îl cam admiră mi-a făcut-o cadou.”

    Apreciază

  • 67. luminita  |  30 Mai 2009 la 10:47

    Va salut , fete si baieti cucuieti !
    😆
    Multumesc avocatului meu skorpion pentru pledoarie !
    Sper ca onorariul lui nu va fi prea mare ca am conturile aproape goale .
    De adaugat la „dosarul cauzei ” :
    am hotarat sa-mi vizitez parintii duminica viitoare , e atunci si ziua de nastere a mamei mele , asa ca „o sa impusc doi iepuri dintr-un foc „.
    😆
    tibi,
    salut inaugurarea unui nou chiosc , pt suflet si literatura , in gradina norei !
    Pe D.P. il stiu de la televizor.
    Mi s-a parut de fiecare data usor exaltat , exuberant si captivant prin discurs.
    Nu l-am aprofundat citindu-i cartile.
    E in baza mea de date insa.
    Iar faza cu bunica m-a dat pe spate .
    E de coma corectarea cu creionul rosu a procesului verbal de constatare a infractiunii de neplata a biletului.
    Aceasta preconceptie devenita cu trecerea anilor cutuma , precum ca „politistii e prosti , bre !” e singurul mijloc de a-ti satisface orgoliul ranit de o amenda incasata pe bune , ca cetatean traitor in RO.
    Si nu numai.

    Apreciază

  • 68. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:48

    nu-i bai fini !
    🙂

    Apreciază

  • 69. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:50

    fini,

    ma bucur ca esti vesela. 🙂

    Apreciază

  • 70. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:51

    salut lumi!
    E bine sa avem in gradina si un avocat, este?…
    Oare nu ne trebuie si un politist?
    😆

    Apreciază

  • 71. luminita  |  30 Mai 2009 la 10:52

    tibi, @64
    bravo !
    m-ai razbunat !
    ca si pe mine fini m-a lasat in ceatza cu Ravel si abia a doua zi mi-a atras atentia ca n-am citit atent postarea Norei.
    HA,HA,HA si hihihi!
    am scapat de facut matanii !
    😆

    Apreciază

  • 72. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:52

    Despina,

    n-am citit cartea lui Hurduzan-Platon. Probabil că atunci, o sa am o imagine mai completa. Exaltarea lui DP mi s-a parut foarte bine controlata. Atat cat l-am auzit, nu era vorba de un fanatism manifest, poate unul de subtext sau prin asociatie si trimiteri la alte situatii si personaje. Si daca vorbim de un fenomen in devenire e important si corect, sa-l cunoastem, daca se poate, direct şi sub toate aspectele.

    Apreciază

  • 73. tibi  |  30 Mai 2009 la 10:52

    salut voios lumi

    😆

    te intzelegi tu cu scorpion ca e baiat salon 🙂 .

    Daca zici si tu ca inaugurarea este de bun augur, multzumesc frumos.
    Nu pledez pentru carte dar, daca este prin preajama ta, nu o ocoli. Este bine scrisa si se citeste usor. Pacat de unele derapaje si pacat ca este cumva redundanta prin repetitzii mult prea dese.

    Apreciază

  • 74. fini  |  30 Mai 2009 la 10:56

    Tibi,

    pentru că veni vorba de purici, în seara asta voi posta pe orele 19.00. În noaptea asta am program „de scuturat puricii” de pe mine. Mă duc la o nuntă.Mâine dimineaţa nu voi mai şti să umblu normal, voi păşi de parc-aş aluneca pr role. 😆 sau umbla cu zvâcuri.

    Apreciază

  • 75. luminita  |  30 Mai 2009 la 10:58

    nora,
    Examen de admitere la scoala de politie.
    Proba unica .
    intra primul candidat.
    Examinatorul :
    am doua bile , una alba , una neagra , le iau in maini , duc mainile la spate si schimb bilele. Aduc mainile in fatza.
    Intrebare:
    In care mana am bila alba?

    Candidatul :
    ????????????????????
    ochii benoclati , confuzie totala.

    Examinatorul :
    Iti dau un element ajutator !
    si deschide palma dreapta.

    hihih(mai vrei politisti pe blog?)

    Apreciază

  • 76. noradamian  |  30 Mai 2009 la 10:59

    lumi,

    apropo de chiosc! Incetul cu incetul, gradinari si gradinarite, sper sa mai gasim cate ceva interesant pe rafturi… 🙂

    Apreciază

  • 77. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:01

    nora

    Nici mie nu mi s-a parut exaltarea lui DP desantzata; daca se opreste la acest nivel, nu-i bai; da’ daca escaladeaza … Si bine zici : mai bine tzii ‘fenomenul’ sub vizor decit sa-l ignori; Dar nici nu trebuie exagerat.

    Am ales cartea asta pentru ca are cite un pic din toate : istorie, filozofie, teologie, anecdote, patriotism (hm !). Latura politica am sugerat-o numai. DE omul si de actorul DP nu m-am ocupat deloc.

    Acum ce sa fac. Daca tot am deschis cutia pandorei.. o sa citesc si cartea a doua a lui DP. Macar sa ma lamuresc pina LA CAPAT 🙂 !

    Apreciază

  • 78. noradamian  |  30 Mai 2009 la 11:02

    N-ar fi rau , lumi

    🙂

    Apreciază

  • 79. noradamian  |  30 Mai 2009 la 11:02

    fini,
    in gradina, pe alei, e voie cu role
    🙂

    Apreciază

  • 80. fini  |  30 Mai 2009 la 11:03

    Luminiţa,

    mă bucur din suflet pentru părinţii tăi.
    Când ciocniţi încă un pahar adu-ţi aminte şi de mine.
    E frumos să te naşti la început de iunie.

    Apreciază

  • 81. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:05

    fini

    Petrecere frumoasa ! 🙂 La ora la care o sa pui tu muzica aici, eu voi asculta muzica de la Carul cu Bere 😆 .

    Asa ca si io’ tot cam ca tine o sa ascult miine dimineatza 😀

    Apreciază

  • 82. fini  |  30 Mai 2009 la 11:09

    Tibi,

    ce o să asculţi?”Dă mamă cu biciu-n mine”?

    Apreciază

  • 83. noradamian  |  30 Mai 2009 la 11:12

    tibi,

    DP e un personaj extrem de interesant! Mi-ar parea nespus de rau sa devieze grav in directia amintita!! E un personaj pe care trebuie sa-l vezi si sa-l auzi. Pentruca fiecare relatare din cartea aceea e prezentata, imprevizibil, de „un actor de exceptie”, care-i da viata.De aceea mie cartea pur si simplu mi s-a parut o insiruire anosta de „ziceri”.
    Si tot de aceea imi vine foarte greu sa cred ca poate face politica extremista,”anti”, etc. Dar nimic nu-i exclus pe lumea asta!

    Apreciază

  • 84. fini  |  30 Mai 2009 la 11:13

    Uite ăştia lăutari!

    Apreciază

  • 85. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:13

    fini,
    o sa fii in gandul meu .
    Printii mei sunt Gemeni amandoi , ca zodie ,
    si au facut o pereche frumoasa toata viata .
    Anul trecut au sarbatorit 50 de ani de casnicie.
    Le-am organizat noi, cele 3 fete , nunta de aur.
    S-au bucurat si au radiat de fericire, apartamentul de 3 camere devenise neincapator de cate generatii misunau de colo-colo.
    Cel mai mic era baiatul sora-mii , avea doar 6 luni pe atunci.
    Acum e la gradinita de pescolari precoci , primit cu dispensa.
    Sa te distrezi bine diseara !

    Apreciază

  • 86. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:14

    O gluma ( cam macabra ) din carte.

    Ii moare cuiva sotzul/sotzia. Jale, etc, ajung la cimitir, din neatentzie se loveste sicriul de un stilp, si ‘mortul/moarta’ deschide ochii : era DOAR in moarte clinica. Trec ani si de data asta chiar se produce decesul . Iarasi jale, etc, ajung la cimitir.
    Indoliatul/indoliata :

    -Feritzi stilpul !

    🙂

    Apreciază

  • 87. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:15

    erata la @85 :
    „printii” sunt parintii mei.
    (tre’ sa-mi schimb ori tastatura ori ochelarii )

    Apreciază

  • 88. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:17

    fini

    Bine gindit ! Daca lautarii aia n-or sa cinte ei chestia aia, o sa le-o cer eu expresssss 😀 . Cui s-o dedic ? 🙄

    Apreciază

  • 89. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:18

    tibi,
    @86,
    hi hi hi !
    mi-ai dat un motiv in plus sa-i caut cartea lui Puric.

    Apreciază

  • 90. noradamian  |  30 Mai 2009 la 11:18

    tibi,

    trebuie sa recunosc, insa, ca in ultimele aparitii a scazut mult datorita repetitivitatii.
    Fara elementul de imprevizibilitate, nu mai e acelasi.
    De aceea mi s-a parut credibila, intr-un fel, banuiala ta privind felul in care si-a compus textul.
    Cum mie-mi plac artele vizuale, poate ca eu dau o importanta prea mare
    „impresiei artistice”

    Apreciază

  • 91. fini  |  30 Mai 2009 la 11:19

    Cine ştie cui îi place melodia asta? Oare cine ştie?

    Apreciază

  • 92. fini  |  30 Mai 2009 la 11:21

    Tibi,

    MIE, mie, te rog!

    Apreciază

  • 93. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:26

    nora

    Cind l-am vazut prima data la tele, am fost pur si simplu fascinat !
    A doua oara, vag nedumerit la inceput, iar la sfirsit … chiar dezamagit.
    Am citit cartea fiind curios. Primul capitol imi era familiar.
    Al doilea , idem, cu mici variatziuni. De la la treilea, am banuit chestia cu ‘textul’ . La capitolul intitulat chiar asa : „Cine Suntem”, n-am mai avut nici-o indoiala.
    O sa vad ce si cum dupa cea de a doua sa carte.

    Chiar azi, am privit pe youtube mai multe secventze cu DP. Vorba ta : prin repetitzie, pierde mult. Dar si cariera de mim este cea mai grea posibila din teatru, cred eu.

    Apreciază

  • 94. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:30

    fini,
    @91
    of !
    iar m-ai facut sa plang.
    abia imi revenisem-credeam eu- dupa o vizita facuta ieri la un adapost pt caini .
    Sa nu ti se para comparatia fortata , era ultima sperantza de a-mi regasi un caine plecat hai-hui , in cartierul unde am locuit pana acum 3 ani si unde el se obisnuise sa ne caute si sa ne gaseasca , deschizand usa de la intrare singur sau asteptand cuminte sa intre sau sa iasa cineva.
    Acum cateva luni a plecat iarasi intr-o incursiune .
    Nu l-am mai gasit.
    Il chema Roger.
    In schimb ceea ce am vazut in acel adapost pt caini mi-a distrus ziua de ieri si somnul de azi-noapte si o sa ma mai bantuie mult timp de acum inainte.

    Apreciază

  • 95. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:30

    fini

    Se putea sa nu ma ‘lovesti tu in palarie’ ?

    Pai stii tu de cite ori mi-a cintat mie Siminica, melodia asta la urechea mea nesatzioasa ??? Multzumesc tare mult 🙂 !

    Si chestia cu dedicatzia, e ca si facuta ! Parol !

    Apreciază

  • 96. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:34

    of lumi

    tu cu roger al tau, mi-a adus aminte de lassy a mea.

    Apreciază

  • 97. dora  |  30 Mai 2009 la 11:38

    Salut gradinarese si gradinari!

    Uf ce v-ati mai dezlantuit!

    Stiti ce inseamna asta?Ca,DP este o personalitate deloc de neglijat-cu bune,cu rele-dar mai mult bune.

    @tibi,am retinut ingrijorarea ta vis-a-vis de exaltarea lui DP si care poate duce la isme

    In acest caz,ar trebui sa ne documentam mai bine ce se intapla la extrema dreapta……..daca DP are vreo legatura si cat este el de implicat.

    Sa tii deschis „chioscul” sa ne aruncam si noi privirea.

    Apreciază

  • 98. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:39

    tibi,
    si eu am avut o Lassie ,acum 10 ani ,
    a fost primul caine collie de la care , prin incrucisari intamplatoare am cainii mei de azi.
    Au omorat-o intr-o noapte ploioasa ciobanestii- -femele ai vecinului meu.
    Ea se cocotase pe o sandrama de langa gard ca sa latre la ei si a alunecat in curtea lor .

    Apreciază

  • 99. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:41

    tibi,
    Roger era al lui Lassie .
    In noiembrie ar fi implinit 10 ani.
    De la Lassie il mai am pe Felix, sufletul meu , l-am crescut la bloc mai intai si acum il am aici , langa mine.

    Apreciază

  • 100. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:49

    dora

    servus 🙂

    Eu nu l-am caracterizat pe DP in nici-un fel. Am facut numai o prezentare sumara – nu o recenzie – a cartzii sale din punctul meu de vedere si atita tot. Restul, a decurs prin discutziile de pe blog.

    Apreciază

  • 101. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:53

    lumi

    Lassy a mea nu era colie, era o teckelitza mica si dragalasa care mi-a umplut sufletul de bucurie cit a trait si m-a innegurat cind a murit cu ochii in ochii mei ( tu stii ce experientza traumatica e asta ??? – nici ni-tzi deoresc sa afli !!! ), eu stind ca un idiot in cabinetul vet-ului cu ea in bratze si nefiind in stare de nimic. 😦

    Apreciază

  • 102. dora  |  30 Mai 2009 la 11:54

    Nu stiu cat este DP antiamerican,antisemit,stiu insa sigur ca este un virulent contestatar al globalizarii.

    Apreciază

  • 103. tibi  |  30 Mai 2009 la 11:55

    dora

    chioscul este deschis pentru toata lumea care vrea sa puna cite ceva pe rafturile sale : cartzi, amintiri, relatari de evenimente, etcetera. Nora dixit ! 🙂

    Apreciază

  • 104. dora  |  30 Mai 2009 la 11:57

    Imi permit sa va atrag atentia ca,la tvr1 un reper cultural ramane „garantat 100%

    Sa-l urmarim pe DP cum se exprima fara cuvinte.Si nu e simplu!

    Apreciază

  • 105. luminita  |  30 Mai 2009 la 11:58

    tibi,
    stiu,
    din ’98 , de cand mi-am cumparat casa (neterminata pe atunci ) si curtea unde locuiesc azi , am avut multe experiente nefericite cu ciinii mei.
    Unora le-am aprins lumanarea si i-am ingropat apoi langa un copac din curte….nu vreau sa continui pe subiectul acesta .
    Prefer sa ma gandesc la cata fericire mi-au adus si imi aduc si azi cainii mei .
    Ii iubesc din tot sufletul si am grija de ei .
    Iar ei chiar stiu asta .

    Apreciază

  • 106. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:01

    dora

    Am spus deja ca am de gind sa citesc si cea de a doua sa carte, „Despre omul frumos” , o si am deja, dar astazi si miine nu cred ca ma voi atinge de ea. Poate luni, nu stiu, o sa vad eu. Deja sint neplacut surprins sa constat ca prezentarea de la inceput, o face tot Dan Ciachir si o denumeste chiar asa : „fenomenul Dan Puric” . Dupa ce o voi citi, va voi spune pe scurt sau mai pe larg, dupa caz, parerea mea despre DP.

    Apreciază

  • 107. dora  |  30 Mai 2009 la 12:03

    tibi,servus!

    Te-am inteles perfect.L-ai si citit pe DP si n-ai fost chiar dezamagit.

    Avem fiecare parerile noastre si aic, in gradina norei ,le putem expune fara grija cenzurii si fara teama de a fi alungati.

    Apreciază

  • 108. dora  |  30 Mai 2009 la 12:05

    tibi,

    iarta-mi ignoranta,dar chiar nu stiu cine-i D.Ciachir.Poate ca-i bine ca nu stiu.

    Apreciază

  • 109. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:07

    OK lumi

    Si eu am avut uneori impresia ca daca e sa te iubeasca vreo fiintza mai tare pe lumea ASTA decit MAMA, apoi probabil ca un ciine este in stare de asa ceva.

    Sotzii/sotziile nu se pun la socoteala hi hi hi in cazurile acestea hi hi hi !!! 😛

    Apreciază

  • 110. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 12:08

    ………………
    ……………..

    pentru Luminita,

    onorariul meu este: niste iarba verde din gradina ta, gradina + casa raminind la tine
    🙂

    dedicatie Luminitei:

    Apreciază

  • 111. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 12:10

    ………..

    Dan Ciachir este un fost TURNATOR?
    :mrgreen:

    revin mai tirziu, ca prea fluier in biserica!
    🙂

    Apreciază

  • 112. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:12

    tibi,

    uite o chestiune care mi-a ramas in cap dupa prima conferinta( aceea care m-a surprins placut) privind diferenta intre arta religioasa rasariteana si cea apuseana.Cu alte cuvinte capodoperele cu subiect religios din muzeele apusene fata de picturile rasaritene, unde, sa zicem Andrei Rubliov e cel mai stralucit si mai cunoscut. Din punct de vedere artistic arta apuseana e incomparabil mai sus,evident! DP recunostea asta dar spunea ca, religios vorbind,picturile clasice apusene sunt”psihologizante” adica exprima EGO-ul artistului si nu „duhul” subiectului pictat.(Ceea ce nu „impietează” câtuşi de putin asupra valorii lor artistice!)Chiar admitând o exaltare religioasa in aceste ziceri, cine a vazut Solaris, de pilda, intelege perfect aceste spuse! Si daca te gandesti ca „Ioan Botezătorul” a lui Caravaggio( tabloul „Tăierea capului sfântului Ioan Botezătorul”( muzeul din La Valleta, Malta, tablou pentru care pictorul a fost răsplatit de papa cu titlul de Cavaler de Malta) e asemenea lui…Dionyssos( ca si multe alte cazuri de acest fel) e foarte demn de interes punctul lui de vedere( Am retinut lucrul asta poate pentruca imi pusesem mai demult, unele intrebari privind patrunderea zeitatilor antice grecesti in figurile de sfinti ale renascentismului european)

    Apreciază

  • 113. dora  |  30 Mai 2009 la 12:12

    Nu sunt derutata si nici nu ma las prea usor influentata .Mi se mai strecoara si mie o umbra mica de indoiala,cate odata,si atunci ……revad,recitesc ceea ce sunt sigura ca mi-a clarificat o anumita pozitie.

    Apreciază

  • 114. fini  |  30 Mai 2009 la 12:12

    Iertare, un telefon m-a ţinut departe.

    Luminiţa,

    nu vreau să aud de animale!
    Acum trei ani am făcut o criză de calculi renali.E cumplit. Din cauza unui animal pe care nu am avut cui să-l las, nu am dat telefon nici măcar la salvare.Am făcut blocaj renal, ajunsă la spital au vrut să-mi scoată rinichiul. Noroc cu fecioreul meu.
    Când a murit animalul am făcut depresie. Lasă, nu mai vreau şi gata.Nu sunt în stare de aşa ceva.

    Apreciază

  • 115. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:13

    dora

    Dan Ciachir este unul dintre indivizii care era invitat pe la tele sa-si dea cu parerea, cu precadere la emisiuni cu caracter teologic, el fiind vezi Doamne un jurnalist specializat in asa ceva. Problema e ca a fost dovedit ca turnator la Secu; nu la Manastirea Secu ma refer aici. Eu, daca as scrie vreodata o carte, pe indivizi ca asta i-as da in judecata la tribunalul de la Haga fie si numai daca ar indrazi sa-mi citeasca ‘opera’ 🙂 ! Iar daca ar indrazni sa o laude, ori i-as impusca pe ei, ori m-as ascunde rusinat in cele mai adinci jungle, ori i-as da cartzii foc cu napalm 🙂 !

    Apreciază

  • 116. fini  |  30 Mai 2009 la 12:15

    Tibi, aia „cu biciul” eu am spus-o în glumă, căntecul nu-mi place.

    Apreciază

  • 117. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:20

    tibi,115,

    eu nu i-as dusmani,doar ca mi-at fi, un pic,jenă… 😦
    Numai ca, practic, nici nu mai stii cine-ti poate face rau, fie cu laude, fie cu critici, din societatea asta a noastra atat de amestecata si atat de zavistioasa…

    Apreciază

  • 118. fini  |  30 Mai 2009 la 12:21

    Ina,

    Dan Ceachir este unu care face spume la gură când vorbeşte şi crede că adevărul absolut e doar ân căpăţâna lui.

    Apreciază

  • 119. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:23

    skorpion,

    tocmai ma delectai cu dedicatia pentru Luminita!
    Suuuuper!
    TKS 🙂

    Apreciază

  • 120. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:26

    dora,107

    spiritul polemic din gradina e ca un vant placut de primavara 🙂

    Apreciază

  • 121. dora  |  30 Mai 2009 la 12:29

    nora,

    arta rasariteana poarta puternica pecete a culturii bizantine.Si arta bizantina este impersonala,pictura este statica,dispretuieste frumusetea formei.Sunt eliminate detaliile pozitive .Interesant ca, niciodata n-a fost reprezentat Dumnezeu-Tatal .Si ce forta ii confera Michelangelo in Crearea lui Adam din Capela Sixtina.

    Apreciază

  • 122. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:30

    nora

    Uite, cu cartea in fataza mea, am revazut conferintza de la Alba Iulia din 22 noiembrie 2007, unde regasesc o idee similara :
    ” In Occident, demnitatea umana a inlocuit demnitatea crestina” . -Corect.- „Procesele lor istorice, falimentul crestinismului in Occident, a dus la reforma, la moartea crestinului si la dezvoltarea individualismului”.
    Pai aici o cam da in bara! pe ansamblu, ideea este corecta, dar istoriceste vorbind, cam pune efectul inaintea cauzei.

    Dupa care spune senin : ” Noi, romanii, avem o alt fel de experientza. La noi, crestinismul nu numai ca nu a falimentat, ci, din contra, este viatza noastra”. Chiar asa ??? Este romanul de rind chiar esentza in stare pura a crestinismului ??? Eu ma indoiesc foarte tare de chestia asta.

    Apreciază

  • 123. luminita  |  30 Mai 2009 la 12:30

    fini,
    ei, nu din cauza acelui „animal” nu ai dat telefon la salvare.
    Cred ca ti-a fost frica de spital.
    Cainii te asteapta chiar si cand nu ai ce sa le dai de mancare decat un coltz de paine.
    Pentru ei esential este ca existi , undeva .
    Si te asteapta cuminti.
    Eu am experienta multor ani in care am fost nevoita sa lipsesc niste zile de acasa iar cainii m-au asteptat , neplimbati , nemancati , ei stiu cum au fost ingrijiti de cel caruia ii transferasem sarcina aceasta.
    Dar am inteles cu trecerea anilor ca exista oameni de foarte buna calitate care pur si simplu nu au nici o aplecare pentru a trai alaturi si impreuna cu un animalutz, caine sau pisica.
    Nu-i condamn pt asta.
    Doar ii compatimesc.

    Apreciază

  • 124. luminita  |  30 Mai 2009 la 12:36

    tibi,
    ma bucur ca esti prezent azi , in chioscul amenajat chiar de tine .
    Eu am sa ies nitel , poate ne mai intersectam pana ce ai sa pleci la „Carul cu bere „.
    O zi excelenta , tuturor fetelor si baietilor !

    Aaaaaaaaaaaaaaa,
    era sa uit ,
    si nu mi-o iertam :

    skorpion,
    multumesc pentru Tom Jones !
    si pentru consiliere pe langa fini !
    😆

    Apreciază

  • 125. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:37

    fini

    Ca chestia aia era o gluma, am intzeles io’ 🙂 !

    Da’ ca am gasit „Cadarcă” / podgoria Minis-Maderat / cramele Pancota, nu mai este gluma, DELOC ! Pacat ca acum este prea devreme pentru degustare, diseara nu pot sa anulez rezervarea de la Car, pentru ca ma intilnesc si cu niste prieteni dragi noua, da’ miine a mea e ! 😆

    Apreciază

  • 126. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:41

    OK lumi 🙂

    Apreciază

  • 127. luminita  |  30 Mai 2009 la 12:43

    tibi,
    hai ca m-ai facut curioasa !
    Cadarca e un vin ?
    Daca da, e alb sau rosu ?
    La Vaslui nu cred ca am sanse sa o gasesc.
    De altfel nici Martini de care spuneam deunazi nu-mi amintesc daca e vermut , lichior sau alta trasnaie.
    Totusi parca era rosu.
    😆

    Apreciază

  • 128. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:47

    lumi

    Cadarca ASTA este o naoutate si pentru mine. Mi-a semnalat-o fini. Este un vin rosu catre negru, pe eticheta scrie ‘sec’ si o caut de ceva timp.

    Martini este un soi de vermouth ceva mai rafinat, e dulce cam ca lichioruil, este si alb si rosu si este facut tot din struguri. 🙂

    Apreciază

  • 129. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:47

    dora,121,

    vorbind doar de suflul religios din arta, de emotia produsa, nimic nu mi se pare comparabil cu”Pieta” de Michelangelo! Dupa cum celebrul tablou cu „Cina cea de taina” a lui Leonardo, mi se pare un exemplu tipic de psihologizare in sensul de care pomenea DP.( De altfel Dan Brown a preluat „inspirat” sugestiile tabloului asigurandu-si succesul comercial al prea cunoscutului sau roman).
    Prin urmare nimic nu trebuie inghitit gata mestecat de altcineva, oricine ar fi si orice ar spune…

    Apreciază

  • 130. dora  |  30 Mai 2009 la 12:50

    tibi,

    cred ca DP se referea la pastrarea spiritului crestin la romani.Numai italienii mai sunt atat de bisericosi ca noi.Si fara a fi crestini practicanti,credinta chiar face parte din viata noastra….nu este” viata noastra”,nu ne contopim cu crestinismu,e drept.Este o nuanta importanta.

    Apreciază

  • 131. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:50

    fini, tibi,

    ati trecut la baut? 😆

    Apreciază

  • 132. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:52

    nora

    Eu am spus CLAR CA INCA NU !!! 😆 La Cadarca ‘ma dau miine’ !!! 🙂

    Apreciază

  • 133. noradamian  |  30 Mai 2009 la 12:55

    Salut, dragilor!

    Tocmai a venit Carmen!! Ne auzim mai tarziu! 🙂

    Apreciază

  • 134. tibi  |  30 Mai 2009 la 12:58

    dora

    La noi, crestinismul are citeva trasaturi dominante ( ma refer la ortodoxie); ori e crestinismul rural, unde ‘babele’ se tem de Dumnezeu ( non-sens pentru ca nu te temi de ceea ce iubesti), ori crestinismul citadin, devenit mai mult parte a traditziilor, decit comuniune cu harul christic. Foarte putzini sint cei cu adevarat fervent religiosi, care chiar stiu ce fac atunci cind se roaga sau se inchina.

    Nu ma refer la crestinismul de tip catolic, pentru ca acolo este totusi vorba despre altceva, de la rit la rit.

    Apreciază

  • 135. dora  |  30 Mai 2009 la 12:58

    fini,tibi,

    mersi pentru precizarile voastre.Cand aud de turnatorie mi se zgribuleste sufletul de indignare.

    De ce-l accepta DP nu pot pricepe.S-o fi pocait si cum DP pune pret pe pocainta si milostenie,ca o porunca a iubirii………ce sa mai zic?

    Apreciază

  • 136. tibi  |  30 Mai 2009 la 13:07

    dora

    Imi pare rau, dar eu nu cred in pocaintza acestora; si asta NUMAI pentru ca dacva s-au pocait, au facut-o numai silitzi de CNSAS, pe care pina la urma l-au si terminat !

    Ce mi se pare mie foarte grav la DP este convorbirea aia scurta pe care a avut-o cu parintele Atanasie :

    „- Părinte Atanasie, cum trebuie să vorbim cu cei care nu ne respectă credinţa, neamul, dragostea de ţară ?
    – Acestora, Dan Puric, li se spune : Marş !”

    Daca un preot crestin nu stie ca datoria lui este sa indrepte sufletele, iar nu sa le alunge, este de neintzeles pentru mine cum un om poate sa-l admire ! pentru acest lucru ! Preotzii NU au ce sa caute in viatza laica, indiferent daca este vorba despre tzara sau neam. Datoria lor e alta !

    Apreciază

  • 137. tibi  |  30 Mai 2009 la 13:13

    bon

    vaz ca am ramas singur in chiosc 🙂

    ne vedem o leaca mai tirzior 🙂

    pofta buna TUTUROR !

    Apreciază

  • 138. dora  |  30 Mai 2009 la 13:14

    tibi<

    nu stiu ce e cu platforma

    spuneam ca e adevarat ca nu stim ce e comuniunea cu harul christic>eu sunt greco_catolica si nu prea cunosc ritul ortodox>

    Apreciază

  • 139. tibi  |  30 Mai 2009 la 13:18

    dora

    Si tata a fost greco-catolic dar au facut comuinistii ce au facut si din acest motiv eu sint botezat ortodox; in sufletul meu, eu ma simt de fapt ecumenic, pentru ca eu cred ca Dumnezeu e numai Unul; noi oamenii il percepem in mod diferit; si asta e bine, pentru ca daca Dumnezeu ar fi dorit sa semanam totzi intre noi, pina la confuzie, asa AR FI FOST !

    Apreciază

  • 140. fini  |  30 Mai 2009 la 13:24

    Luminiţa,

    chiar nu vorbesc prostii. Din cauza animalului nu am dat telefon. Îl găseam mort. Abia după ce l-a plasat am plecat la Bucureşti.Au fost 10 zile de coşmar şi eu singură. Crezi că vreau să împresionez? Crezi bine, nu crezi tot bine!
    La chinurile alea nu te mai gândeşti la frică. Urliiiiiii! N-ai cum să înţelegi. Să fii sănătoasă.

    Apreciază

  • 141. fini  |  30 Mai 2009 la 13:29

    Ina,
    la 121

    arta bizantină este arta atitudinilor nobile şi a simplicităţii.
    Ai dreptate parţial în ce priveşte reprezentarea lui Dumnezeu. La început Dumnezeu nu era reprezentat. Mai târziu a fost reprezentat alegoric, în chip de păstor tânăr şi frumos. În cele din urmă s-a impus figura orientală cu barbă lungă, cu privirea severă şi cu gestul solemn al mâinii.

    Apreciază

  • […] fel de P.S. – Am citit cu interes postarea lui @tibi de pe blogul Doamnei Nora Damian in care este discutat noul Crestinism de sorginte GB-DP. Sper din toata inima ca si GB sa-si vada […]

    Apreciază

  • 143. fini  |  30 Mai 2009 la 13:33

    Tibi,
    la 139

    sunt şi eu aici.
    Eu gândesc tot ca tine. Este una din problemele cu care nu mă pot împăca văzându-i pe „purii” care susţin că Dumnezeul lor este cel adevărat.

    Poftă mare!

    Apreciază

  • 144. fini  |  30 Mai 2009 la 13:42

    Tibi,
    la 125

    acuma citii. Mă bucur că găsişi Cadarca. Găsim noi o seară. Auzi, ce-ar fi să fie joi? Mi s-a pus pata pe joi! Vom ciocni un păhărel de Cadarcă, să ne-nveselim niţel! 🙂

    Apreciază

  • 145. luminita  |  30 Mai 2009 la 13:49

    Pentru fiecare dintre noi Dumnezeul lui este cel adevarat .
    Ceea ce ne uneste aici este dorinta de a constata ca Dumnezul fiecaruia dintre noi este al tuturor .

    Apreciază

  • 146. luminita  |  30 Mai 2009 la 13:52

    fini,
    astept sa-mi dai coordonatele etichetei ca sa gasesc si eu o sticla , pe un raft la supermarket , cu Cadarca ta.
    Ca sa o bem impreuna.

    Apreciază

  • 147. fini  |  30 Mai 2009 la 13:53

    Citiţi „Manuscrisele de la Qumran-Habacuc, vezi postarea 142. Pentru completare:
    – Thephyl Istoria: „O revenire la Manuscrisele de la Marea Moartă”
    – Theophyl Paleografia: „Maniscrisele de la Qumran”

    Apreciază

  • 148. fini  |  30 Mai 2009 la 14:01

    Lumi,

    coordonate: 4,5/8,5 – eticheta
    Cadarcă
    cramele Pâncota.

    Trebuie să-mi potolesc înfometaţii. Vb mai târziu.
    S-a pus o ploaie urâtă afară.

    Apreciază

  • 149. luminita  |  30 Mai 2009 la 14:30

    Of, Doamne !
    Cand credeam ca am sarit in pas alergator peste tristetile de zi cu zi …am aflat ca sotia unchiului meu cel mai drag , fratele meu de suflet si de colindat prin satul cu paduri al copilariei mele , fratele cel mic al mamei mele care m-a corupt cu Rebusul lui la care el trimitea dezlegari in fiecare luna …si cu ” Biblioteca pentru toti ” din care nu-i scapa nici un volum si in care ma afundam in zilele arsitei din vacantele mele de vara cand nu mai auzeam nici cand eram chemata la masa…..
    ei , bine , draga lui sotie a facut infarct , la 51 de ani …..si asteapta SMURD-ul sa o transporte la Bucuresti sau la Tg. Mures .
    Doamne, daca nu mai intru azi sa nu fti suparati pe mine !

    Apreciază

  • 150. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 14:39

    Luminita,

    este cumplit ce ai scris mai sus….
    sper sa scape cu bine, vie si nevatamata doar cu sensibilitate fizica in viitor,
    fara stress, munca multa…
    doar 51 de ani???

    fiti tare!

    Apreciază

  • 151. luminita  |  30 Mai 2009 la 14:49

    skorpion,
    inca nu am plecat de aici , plang si ies imediat.
    Da, doar 51 de ani , peste ei s-au depus multe, din operatoare de calculator inca de pe vremea lui Ceasca , s-a trezit intr-o buna zi somera.
    Unchiul meu a rezistat mai mult ca inginer la o uzina .
    Pana a dat faliment.
    Copiiii lor au crescut si de vreo 10 ani ea face Italia ca menajera , o mai schimba fiica-sa cand ea vine in tara , fiul lor cel mic e de varsta fiicei mele , abia a terminat facultatea …..si mai au un nepotel de la fiica , care sufera de sindromul Down si a fost abandonat de tatal lui , ramanand in grja mamei si a bunicilor materni.
    Ei erau tot timpul curajosi si pareau ca si-au luat viata in piept , unchiul meu are o mica afacere…suficient pt traiul lor -zicea el.
    Acum a venit bomba atomica.

    Apreciază

  • 152. tibi  |  30 Mai 2009 la 15:02

    lumi,lumi

    Imi pare tare rau sa aud cele de mai sus !

    Deie Domnul sa iasa cu bine ! Prea tinara e inca !

    Apreciază

  • 153. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 15:07

    …………
    ………….

    intr-adevar ce destin si colac peste pupaza si copilasul cu sindromul Down….
    si cam asa sint 80% din familiile din Romania pentru care lupta cu viata, cu necazurile si problemele ei este infinit mai grea decit in Vest …si cind este vorba si de boli, atunci viata este si mai grea…

    sper ca totusi sa scape nu numai cu viata dar si intreaga!

    Apreciază

  • 154. dora  |  30 Mai 2009 la 15:21

    luminita,

    acum e momentul sa crezi in puterea divina si ca Dumnezeu este unul singur.

    Apreciază

  • 155. dora  |  30 Mai 2009 la 15:46

    Pana la urma ,ma „convertesc”!

    Credinta adevarata nu trebuie transformata in spectacol,de nici un fel.Bybliofilu’m-a convins.Intoarcerea la dreapta credinta s-o faca preotii si calugarii,daca au o sincera chemare.

    Apreciază

  • 156. fini  |  30 Mai 2009 la 15:50

    Lumi,

    Dumnezeu e Mareee!

    Apreciază

  • 157. fini  |  30 Mai 2009 la 15:51

    Ina,

    ai citit Bibiophyl? Mă bucur.

    Apreciază

  • 158. tibi  |  30 Mai 2009 la 16:03

    dora

    Pe mine m-a consternat o chestie : de cind mirenii au dreptul de a predica ???
    DR a predicat la Manastirea Petru Voda in 22 ianuarie 2008. – ??? –

    Si iar am mai fost destul de mirat de urmatoarea ‘scena’ povestita de DP :

    Bismark trecindu-si trupele in revista, il intreaba pe un soldat – Stii Tatal nostru ? – Da ! -Spune-l. Si omuil, il spune in germana. -Tu ce natzie esti ? intreaba B. – Polonez. -Ia spune Tatal nostru in polona. Iar omul respectiv ingenuncheaza si spune Tatal nostru. – De ce ai ingenuncheat cind ai spus Tatal nostru in polona ? – Pentru ca asa m-a invatzat mama.

    Toate bune si frumoase numai ca, Tatal nostru nu se rosteste numai in limba materna in genunchi ! Tatal nostru se rosteste indiferent de limba, ori in picioare, la inceputul mesei, de exemplu, ori in genunchi in cazul unei rugi indviduale sau la biserica – desi nu intotdeauna – .

    Ce o fi vrut DP sa evidentzieze cu aceasta pilda ??? ca numai limba materna este adevaratul sanctuar al rugii catre Dumnezeu ???

    Apreciază

  • 159. luminita  |  30 Mai 2009 la 16:09

    Dragilor,
    fiind singura acasa nu am cu cine sa vorbesc .
    Asa ca am intrat sa va mai zic ceva.
    Stiu ca tibi o sa ma ierte ca am deviat de la propunerea lui cu Dan Puric.
    Dupa o repriza buna de plans, ca eu plang de felul meu la orice nenorocire sunt martora fara voie , chiar si la televizor , daramite la ceva care chiar imi este aproape de suflet ,
    am iesit in curte sa ma „racoresc” , iar cainii mei care de obicei imi sar in intampinare , incercand fiecare sa fie primul la mangaieri au incremenit brusc ,
    s-au asezat pe burta cu fata catre mine si au inceput sa scheaune a plans.
    I-am chemat pe nume , i-am alintat pe rand si le-am promis ca nu o sa mai fiu trista.
    Nu mi-a trecut de tot , mai astept niste telefoane , dar vreau sa-mi revin .
    Am pentru cine.

    Apreciază

  • 160. luminita  |  30 Mai 2009 la 16:13

    tibi,
    Tatal Nostru este rugaciunea pe care o stiu dintotdeauna , Crezul nu l-am retinut niciodata in totalitate.
    In fiecare seara in care ma pregatesc sa adorm si simt ca nu o sa-mi vina somnul repede spun in gand Tatal Nostru ….cam de trei ori.
    Ma trezesc a doua zi dimineatza.
    La mine functioneaza ca ceva magic.
    Nu mi-am explicat pe de-a-ntregul de ce .

    Apreciază

  • 161. tibi  |  30 Mai 2009 la 16:14

    lumi draga

    Nimic nu primeaza in fatza durerilor noastre, pentru ca imi place sa cred ca aceasta comunitate virtuala se bazeaza in primul rind pe prietenie. Despre DP chiar nu prea mai e nimic de spus.

    Si DA ! Ciinele simte EXACT ce se petrece in sufletul prietenului sau, omul. De aia ii si iubim : pentru ca ei ne intzeleg foarte bine si ne iubesc neconditzionat !

    Apreciază

  • 162. tibi  |  30 Mai 2009 la 16:18

    lumi

    Eu nu am primit educatzie religioasa in copilarie pentru ca tata, greco-catolic a avut de suferit din cauza asta… Nu intru in amanunte. De asta am si fost botezat – totusi – ortodox. Nimeni nu m-a invatzat rugi in copilarie, a trebuit sa-l descoper pe Dumnezeu singur, mai ales DUPA 1990.

    Apreciază

  • 163. dora  |  30 Mai 2009 la 16:20

    luminita,

    tu sa fii tare!

    Cat despre animalutele dragi,sa fii sigura ca sunt primii care-ti” citesc”starea sufleteasca.

    acum cateva luni cand am facut o intoxicatie cu peste din conserva si am zacut 3 zile cu febra si rau,Kino a mea nu s-a dezlipit de langa pat,decat dusa de sotul meu afara sa-si faca treburile.

    Acum un an cand hingherii au luat-o pe Haski,am plans si m-am necajit de mi-am dereglat tot metabolismul.M-am rugat fierbinte la Dumnezeu si ,uite Haskita e bine ingrijita la curte de un medic veterinar.Intr-o comuna vecina la Vlaha.

    Apreciază

  • 164. luminita  |  30 Mai 2009 la 16:26

    Tibi,
    nici eu in familie nu am primit o educatie religioasa, parintii mei erau la origine tarani dar tata avea interdictie de la armata si incet -incet a uitat sa ne mai insufle si noua copiilor credinta .
    In schimb mama lui era foarte credincioasa.
    In vacante ma duceam cu ea la biserica in fiecare duminica, ea-batrana si cocarjata – eu sprintara si cu ochii dupa fluturi si flori ….si aveam de urcat mult ,vreo 3-4 km. , ca biserica si tzintirimul in satele de munte sunt undeva departe, pe cel mai inalt varf .
    Ea m-a convertit .
    Pe vremea aceea religia nu se preda in scoli .

    Apreciază

  • 165. luminita  |  30 Mai 2009 la 16:28

    dora,
    multumesc din suflet !
    stiu ca ma intelegi si asta conteaza enorm pentru mine .

    Apreciază

  • 166. tibi  |  30 Mai 2009 la 16:30

    lumi

    La 142 este un link extraordinar care duce catre o lume fabuloasa : istorie, filozofie, teologie, literatura de cea mai inalta calitate paleografie si nu numai. Macar din cind in cind, fa-tzi timp si viziteaza-l. Este o colectzie de 4 bloguri pe care le administreaza un om. Merita ! Si fini si nora pot sa-tzi confirme.

    Apreciază

  • 167. luminita  |  30 Mai 2009 la 16:34

    tibi,
    daca spui despre Bibliophyle am fost.
    Este acelasi Theo-Phyle din poienita?

    Apreciază

  • 168. tibi  |  30 Mai 2009 la 16:39

    Da lumi

    El e ! 🙂

    Daca ai fost, sa mai vii ! Si chiar sa scrii ! E foarte ospitalier si nu trebuie respectat topicul aproape deloc ! Se poate zburda pe acolo in voie ! 🙂

    Apreciază

  • 169. luminita  |  30 Mai 2009 la 16:42

    tibi,
    ok!
    acum chiar ies .
    Ne mai auzim.

    Apreciază

  • 170. tibi  |  30 Mai 2009 la 16:44

    OK lumi

    Acum chiar ies si eu ! O seara buna TUTUROR ! 🙂

    Apreciază

  • 171. dora  |  30 Mai 2009 la 16:46

    fini,skorpion,tibi,

    citesc o carte instructiva si practica despre tratamente naturiste.Am regasit idei discutate de noi aici.Prin naturism(spre deosebire de naturalism)se realizeaza legatura cu natura printr-un contact mai intim,pornind din interiorul fiintei noastre ,prin actiuni constiente.Adica nu este suficient sa respiram aer curat,sa ne plimbam,sa ne odihnim,sa evitam stresul-aspecte absolut necesare-,dar, sa ne concentram pe langa corpul fizic si asupra celui energetic,mental si sufletesc.

    Isus spunea dupa fiecare vindecare:”Mergi si sa nu mai pacatuiesti!” Regasim aici un principiu descoperit de antici-tratarea concomitent a trupului si sufletului.

    Apreciază

  • 172. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 17:42

    Dora, dear,

    🙂

    Apreciază

  • 173. noradamian  |  30 Mai 2009 la 17:59

    salut, gradinarii mei!

    comentarii animate, interesante si utile, in după amiaza asta.

    🙂

    Apreciază

  • 174. noradamian  |  30 Mai 2009 la 18:01

    Luminita,

    sper din tot sufletul sa fie bine la voi!

    Impresionanata solidaritatea si devotamentul animalutelor tale, ca si in cazul Dorei!
    Pe masura dragostei voastre pentru ele.

    Apreciază

  • 175. noradamian  |  30 Mai 2009 la 18:21

    Apreciez ca tibi a venit cu un subiect interesant care inca e departe de a-si fi epuizat „potenţialul”
    Dora vine cu o concluzie buna( via bibliophyle) la 155:
    „Credinta adevarata nu trebuie transformata in spectacol,de nici un fel”
    Numai ca toate cultele includ, mai mult sau mai putin, „spectacol” in ritualurile lor.

    In ce-l priveste pe DP,as dori ca arta lui, asa cum tot ceea ce e facut cu credinta, sa ramana mereu ceva minunat care aduce binele si frumosul in viata noastra si nu numai.
    Devierea in zona politicului nationalist religios, poate distruge acest dar si impinge atat talentul actorului cat si harul si credinta omului DP in pacatul folosirii lui Dumnezeu si a cultului ortodox-crestin in scopuri lumesti, cu pretentii reparatorii,cu concursul unor personaje vindicative lipsite de…credinta adevarata, aceea bazată pe dragoste, bunatate si toleranta.

    Apreciază

  • 176. tibi  |  30 Mai 2009 la 18:39

    Am re 🙂

    Cum am iesit din casa, pina sa gasesc un taxi, ne-a udat ploaia pina la piele !
    Si pina ne-am schimbat, m-au anuntzat cei de la Car, ca mi-au anulat rezervarea, ca hir , ca mir, 🙂 Basme. Bine totusi ca m-au anuntzat, ca sa nu mai bat drumul de pomana . Ata ete ma baete ! O ramas pe miine ! M-o fi citit DP si m-o fi boscorodit la Doamne, Doamne ?

    :mrgreen:

    Apreciază

  • 177. noradamian  |  30 Mai 2009 la 18:41

    tibi!

    😦 😆

    Apreciază

  • 178. luminita  |  30 Mai 2009 la 18:45

    tibi,
    lasa, dom’le , ca ne putem simti bine si in casele noastre , nu numai la „carele” lor cu bere.
    😆
    si eu am scos o casoleta cu pulpe de pui din congelator si le-=am pus in tigaie la prajit , cu multe mirodenii , fac si un piure de cartofi si o salata si gata , pac-pac !
    Iar pentru bere am si un dozator abandonat de vreo 6 ani intr-o magazie , butoaiele sunt goale….
    dar daca e sa-mi vina prieteni umplu imediat macar unul.

    Apreciază

  • 179. tibi  |  30 Mai 2009 la 18:46

    nora

    Multzumesc tare mult pentru incurajari; ma faci sa 😳 . Dar daca tot crezi ca subiectul merita continuat, voi citi si cartea a doua a lui DP, si voi recidiva cu un nou titlu. Luni-martzi citesc, trimit mailu’ si tu vezi daca si cind apare. 🙂

    Sau, daca vrea altcineva sa reia subiectul din alt unghi, mie mi-ar face mare placere.

    PS. Uite, acum, daca tot mi s-au stricat ploile cu Caru’ , gata! ploaia aia mare si pacatoasa a si stat ! 😀 😛

    pps. cei doi zambilici de mai sus, au chiar initzialele lui DP ! 😆

    Apreciază

  • 180. noradamian  |  30 Mai 2009 la 18:48

    lumi,

    si in timp ce faci toate astea, mai ales cand bei bericica cu prietenii te mai gandesti cate un pic si la povestioara aceea pierduta, ca uite acum s-au creat conditiile… 🙂

    Apreciază

  • 181. luminita  |  30 Mai 2009 la 18:50

    tibi,
    stai sa scriu si si eu un D. P . :
    😀 😛

    Apreciază

  • 182. noradamian  |  30 Mai 2009 la 18:50

    tibi,

    ok. 🙂

    Apreciază

  • 183. tibi  |  30 Mai 2009 la 18:51

    luminita

    Pe cuvint ca si eu ma simt muuuult mai confortabil acasuca dar, macar din cind in cind simt nevoia de cite un papa bun, cam cum acasa nu prea se poate face …

    Ca sa nu mai spun ca astazi, trebuia sa intilnesc niste prieteni buni, initzial planuisem o escapada la Pustnicul, dar vazind norii am facut rezervare la Car; numa’ ca iata : te iei de puricel, ramii fara bericel 😆 la carutzel !

    Apreciază

  • 184. fini  |  30 Mai 2009 la 18:53

    Audiţia de la ora 22,00:

    Apreciază

  • 185. fini  |  30 Mai 2009 la 18:56

    Apreciază

  • 186. fini  |  30 Mai 2009 la 19:00

    Astăzi nu rămân cu voi 😥
    Vă citesc dimineaţă.

    Apreciază

  • 187. noradamian  |  30 Mai 2009 la 19:04

    fini, servus!
    Thanks! E sambata seara, plouă, e frig, vin numai bine piesele pe care le-ai postat… 🙂

    Apreciază

  • 188. tibi  |  30 Mai 2009 la 19:07

    Danke fini

    Petrecere frumoasa ! 🙂 Si sa ne povestesti ! Chioscu’ de-abia asteapta !

    Right nora 🙄 ???

    Apreciază

  • 189. noradamian  |  30 Mai 2009 la 19:21

    tibi,

    cum vezi chioscul e necesar nu numai pe vreme buna, dar mai ales pe ploaie! 🙂

    Apreciază

  • 190. tibi  |  30 Mai 2009 la 19:25

    nora

    🙂

    Apreciază

  • 191. luminita  |  30 Mai 2009 la 19:49

    ….si in Moldova mea vrea sa ploua…..a ploua de doua zile incoace de m-a scutit de udat gradina.
    Asa ca stau pe pozitia „noradamian.wordpress.com”

    Apreciază

  • 192. luminita  |  30 Mai 2009 la 19:52

    „a plouat ” voiam sa zic….
    la precedenta.

    nora,
    ce ai mai vorbit azi cu Carmen ?

    daca tot ai facut-o „vedeta ” de blog te rog sa ne mai povestesti despre ea .

    Apreciază

  • 193. luminita  |  30 Mai 2009 la 19:55

    fini,
    sa dantzuiesti toata noaptea, asta este rugamintea mea.
    Si sa vii maine sa ne povestesti cum e o nunta in Oltenia secolului 21 .

    Apreciază

  • 194. tibi  |  30 Mai 2009 la 20:10

    nora

    Mail ! 🙂

    Apreciază

  • 195. dora  |  30 Mai 2009 la 20:30

    La 171 am scis ceva ce ma preocupa in acest moment.Se pare ca n-a avut succesul scontat de mine.

    Poate asta: Vrei sanatate?Tine-aceasta norma:
    Sa nu mananci de nu ti-e foame.Cata
    Sa nu cinezi.Sa-ti fie mestecata
    Mancarea,si sa aiba simpla forma.

    Cand leacuri iei-greseala e enorma!
    Evita atmosfera grea,stricata,
    Si somnul ziua,furia turbata,
    Si orisicand pozitia diforma.

    Nu sta flamand.Stomacul nu se-ndoapa.
    Nu-ti amana,nici nu grabi iesirea,
    Bea cu masura vin i multa apa.
    Nu sta cu burta sus,adus de spate.
    Cand faci miscari,sa nu te-ntreci cu firea,
    Intinde-ti noaptea-nvelitori bogate.

    Odihna si in minte veselie.
    Fugi de desfrau.Dieta lege fie.

    SONET Leonardo da Vinci

    (trducerea ar putea fi mai buna)

    Apreciază

  • 196. dora  |  30 Mai 2009 la 20:31

    mereu apare scis,in loc de scris…..eu apas bine, da’……..nu stiu

    Apreciază

  • 197. tibi  |  30 Mai 2009 la 20:41

    dora

    Eu am vazut comentul tau dar, NU am raspuns numai pentru ca eu nu prea sint adeptul medicinei alternative. Nu stiu de ce dar, la mine nu prea a avut efect desi, marturisesc sincer, ca am incercat; atunci cind am avut nevoie desigur.

    Nici la medicatzia noastra de toate zilele 🙂 de prin farmacii nu prea apelez. Incerc pe cit posibil, sa nu devin dependent nici de industria farmaceutica, nici de farmaciile asa-zis naturiste. Stiu ca organismul nostru are suficiente mijloace de auto-aparare. Nu cred ca este musai sa introducem cu tot din-adinsul tot felul de ‘chestii’ in ‘casa noastra’ de toate zilele, crezind ca facem bine 🙂 .

    Dar, nici nu sfatuiesc pe altzii, sa faca ce fac eu. 🙂
    Sper sa nu te superi pentru aceasta parere transanta. Bine ??? 🙂

    Este pur si simplu, pererea mea.

    Da’ sonetul este pur si simplu, SPLENDID !

    Apreciază

  • 198. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 22:02

    bona sera, green garden

    sa inteleg ca tema cu DP a fost creata de tibi??
    sau am inteles eu gresit?!

    luminita, ai vesti mai bune?

    Apreciază

  • 199. noradamian  |  30 Mai 2009 la 22:06

    skorpion,

    bineinteles! 🙂

    Si sper sa CONTINUE!

    Tot el a fost si cu ideea chioscului si amandoi ne-am gandit sa deschidem cercul postatorilor!
    I invite You!

    🙂

    Apreciază

  • 200. dora  |  30 Mai 2009 la 22:09

    tibi,

    si gandeste-te cand a fost scris sonetul.

    Nici eu nu urmez regulile naturismului.Cartea mi-a dat-o o prietena ,- situatie similara cu a ta -si mi-a spus ca nu-mi dauneaza daca o citesc.Pana acum am citit doar generalitati ,teorii naturiste din diferite culturi,si mai ales principiile fundamentale ce stau la baza vietii. O intreaga filosofie! Daca gasesc ceva deosebit ,va spun. 😆

    Apreciază

  • 201. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 22:09

    danke, Nora,

    🙂

    Apreciază

  • 202. noradamian  |  30 Mai 2009 la 22:13

    dora,

    stiam sonetul, ma bucur ca l-ai facut cunoscut aici! Daca Leonardo aprecia atat de mult aceste reguli de viata, e bine sa le luam in seama si noi. 🙂

    Apreciază

  • 203. dora  |  30 Mai 2009 la 22:18

    Dupa ploile astea s-a facut frig.

    Ma duc in patutu’meu caldut.

    Noapte buna! 😆

    Apreciază

  • 204. noradamian  |  30 Mai 2009 la 22:25

    dora,

    noapte buna si calduta!

    🙂

    Apreciază

  • 205. noradamian  |  30 Mai 2009 la 22:25

    lumi,

    Carmen inca nu e restabilita, saracuta! Azi ne-am adunat tot familionul, baietii mei sunt tare veseli, de felul lor si tin la ea ca la o ruda. S-a simtit tare bine cu noi.
    🙂

    Apreciază

  • 206. tibi  |  30 Mai 2009 la 22:32

    nora

    Mail 🙂

    scorpion

    Mai greseste bietu’ hom’ vorva lu’ … stii tu 🙂

    ALL

    Multzumesc tare mult pentru buna primire ! 🙂

    Apreciază

  • 207. luminita  |  30 Mai 2009 la 22:40

    skorpion,
    sa-ti spun ce vesti am ,
    inca nu am iesit din consternare….
    cica interventia SMURD-ului inseamna ca familia sa plateasca 1000 de euro transportul …
    ceea ce ei acum nu aveau la indemana.
    Au transferat-o la o clinica particulara din oras si i-au implantat o valva.
    E bine.
    Nu l-au lasat pe unchiul meu sa intre in salon.
    A zis ca totusi dupa 8 ore de asteptat pe hol i-a auzit vocea sotiei intr-un „megafon” , „telefon” ce o fi fost , semn ca s-a trezit din operatie .
    O sa mai vorbesc maine cu unchiul meu.

    Apreciază

  • 208. tibi  |  30 Mai 2009 la 22:42

    lumi

    imi pare tare bine ca aduci vesti bune ! 🙂

    Apreciază

  • 209. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 22:43

    lumi,

    1000 euro???????????????????????????

    bine ca a trecut de operatie, inseamna ca a fost f. grav…
    sanatate multa din partea unor „straini”
    🙂
    si mult optimism…

    Apreciază

  • 210. luminita  |  30 Mai 2009 la 22:43

    In tot acest timp nu am stat degeaba, am trimis un comentariu in cel mai citit ziar local apropo de ceea ce am vazut ieri la adapostul de caini.
    Daca vreti va aduc aici cu copy-paste vorbele.
    Oricum din Redactia ziarului nu s-a grabit nimeni sa-mi raspunda.

    Apreciază

  • 211. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 22:45

    Daca am inteles bine, marea mea simpatie SUSAN BOYLE a cistigat finala…
    este fenomenala aceasta femeie, total necunoscuta de curind si acum vedeta internationala…

    am intrat pe youtube, nu mi-a venit sa cred, cintecul din semifinala a fost vizionat de peste…….63 milioane de perosane, chiar miraculos….

    Apreciază

  • 212. luminita  |  30 Mai 2009 la 22:47

    skorpion,
    unde ai vazut finala asta ?
    pe Susan Boyle am simpatizat-o din prima si eu .
    Te rog , da un link.

    Apreciază

  • 213. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 22:54

    Luminita,

    am auzit la euronews, parca…

    am cautat linkul cu finala dar nu am gasit

    in schimb am reascultat cintecul din semifinala azi de vreo 2 ori
    🙂

    am totala admiratie pentru ea: o adevarata somera cu optimism in viata.
    47 de ani

    daca vrei aici:

    63,533,245 views

    si merita sa privesti si membrii juriului….
    inclusiv publicul, de la dispret la extaz

    Apreciază

  • 214. luminita  |  30 Mai 2009 la 23:19

    skorpion,
    asta am vazut de 100 de ori pana acum.
    Finalul de care spuneai nu stiu unde sa il caut .

    Apreciază

  • 215. orangeskorpion  |  30 Mai 2009 la 23:27

    …………..

    Luminita,

    poate gasim miine ceva pe youtube…

    acum parasesc incetisor the green garden….

    gute Nacht!

    Apreciază

  • 216. tibi  |  30 Mai 2009 la 23:39

    noapte buna

    TUTUROR

    🙂

    Apreciază

  • 217. fini  |  31 Mai 2009 la 08:58

    Neaţa, Neaţa!
    Eu am ochii cât strachina şi voi tot mai sforăiţi.
    O zi însorită vă doresc.
    Văd că boscorodesc singură. Plec şi vin mai târziu.

    Apreciază

  • 218. luminita  |  31 Mai 2009 la 10:05

    Buna dimineata , prieteni !
    😆
    Aseara a inceput sa ploua si mi-a cazut netul , nu am mai avut cum sa imi iau „la revedere ” de la voi.

    finutza ,
    odihneste-te un pic si apoi sa ne aduci detalii despre nunta.
    Te-ai dantzuit ?
    hihihi!

    Apreciază

  • 219. dora  |  31 Mai 2009 la 12:15

    Salut voios!

    Nu chiar atat de voios cat as vrea.Se pare ca m-a prins raceala….stranut si parca mi-e frig,cu toate ca m-am imbracat bine.Mi-e ciuda ca n-am fost inspirata sa pornesc centrala.

    Ma duc,acum,la o mica plimbarica cu Kino…..e tare agitata si n-are stare sa-si astepte stapanul „alfa” ca ,ei se inteleg tare bine.

    Apreciază

  • 220. dora  |  31 Mai 2009 la 12:17

    nora,

    tu in ce stare psihica esti?Uite recomandarile yoghinilor ar fi tare utile 🙂

    Apreciază

  • 221. dora  |  31 Mai 2009 la 12:17

    lumi,

    ce vesti mai ai de la unchiul tau drag?

    Apreciază

  • 222. dora  |  31 Mai 2009 la 12:19

    fini,

    dupa ce-ti trece „strachina”de la ochi ,prezinta-te frumos cu detalii

    Apreciază

  • 223. orangeskorpion  |  31 Mai 2009 la 12:19

    …………..

    nu ma pot abtine sa nu postez si aici articolul lui Gallagher care m-a dezolat total. Stiam ca este asa, dar parca spus de un ziarist de talia lui….

    ROMANIA => PREGATIRE PENTRU INROBIRE

    Nicio altă dictatură nu este asociată mai mult cu teroarea, paranoia şi supravegherea maselor din romanul 1984 al lui George Orwell, ca România lui Ceauşescu. Oare este posibil ca moştenitorii acestei tiranii şi aliaţii pe care i-au câştigat pe drumul lor către putere, în special în zona afacerilor şi în mass-media, să fie pe punctul de a dezvolta o formă mai rafinată, dar la fel de sufocantă de control înregimentat, care îi va asigura României un loc important în manualele de ştiinţă politică ale secolului XXI?
    Unul dintre secretele succesului lor a constat în abilitatea de a exploata vulnerabilităţile colective ale poporului român. O populaţie care, în urmă cu 60 de ani, era alcătuită într-un procent covârşitor din ţărani poate fi uşor exploatată de demagogi, în special pe fondul unor schimbări sociale rapide, precum o urbanizare lipsită de suportul unor instituţii capabile să modereze efectele dezordinii. Argentina a fost martora lansării mişcării peroniste în aceleaşi condiţii.

    Dar, în România, îndepărtarea de pământ a fost însoţită de impunerea unei dictaturi necruţătoare, hotărâtă să dezrădăcineze acele valori care împiedicau statul totalitar să ia în stăpânire minţile oamenilor. Luate împreună, acestea au constituit o dublă lovitură pentru România, din care îşi va reveni după multe generaţii sau poate niciodată. Populaţia de astăzi este într-o stare psihologică precară, fragmentată şi incapabilă să articuleze sau să se pună de acord asupra unui set de valori publice care să-i permită să modeleze măcar o mică parte din destinul său naţional. Într-o ţară în care psihologii şi sociologii au fost, practic, interzişi în anii ’70, astăzi guvernanţii fac uz de o armată de angajaţi din aceste ramuri ale ştiinţelor sociale, dar şi din media sau din zona de management, pentru a dezvolta mijloace şi mai eficiente de a-i ţine pe români sedaţi şi, prin urmare, incapabili să-şi îmbunătăţească situaţia socială.

    Experienţa comunistă oferă, în mod evident, un sprijin extrem de valoros pentru aceşti tehnocraţi ai puterii. Distrugerea instituţiilor şi a elitelor care au susţinut cu maxim devotament o moralitate colectivă a fost o pierdere devastatoare. Sistemul de valori al naţiunii a fost pervertit. S-au lansat atacuri împotriva familiei, a religiei şi asupra oricărei alte forme de ataşament pe care statul nu o putea manipula.

    S-a dovedit curând, pe fondul regrupării artizanilor vechiului regim, că societatea românească este una atomizată în care funcţionează spiritul de turmă. În 1990 şi 1991, Ion Iliescu a mobilizat cele mai brutale elemente ale societăţii pentru a-i intimida pe aceia care nu doreau să continue să trăiască într-un stat în care prevalează regulile comuniste ale conformismului sufocant. O mare parte din societate a fost antrenată, de către tehnicienii comunişti, în efortul de a crea noi aranjamente pentru a menţine o ordine în care cei puţini îi exploatează pe cei mulţi, în care reformatorii din justiţie şi educaţie sunt ferm sancţionaţi, o ordine care să folosească cele mai ingenioase mijloace pentru a ţine la distanţă ideile noi şi a-i descuraja pe oamenii talentaţi să îşi dorească să folosească aceste idei pentru a schimba în bine România.

    Au existat câteva perioade în care societatea s-a trezit din narcoză: 1996, 2004 şi, din nou, la referendumul din 2007, atunci când s-a dorit întreruperea preşedinţiei lui Băsescu. Au existat, de asemenea, începuturi ratate, cum a fost implicarea UE în afacerile interne ale României începând cu 1999: moştenirea majoră a acestui angajament a fost aceea de a impune, din exterior, o faţadă nouă, a structurilor pluraliste europene, pe care o elită locală abilă a golit-o de orice conţinut reformist. Momentele de luciditate populară nu au fost legate de vreun partid politic sau de vreun ONG, căci niciunul dintre acestea nu a rămas imun la sistemul de valori postcomunist, ci au fost momente realizate de media independentă care, vreme de câţiva ani, a contribuit la consolidarea conştiinţei civice.

    Afost nevoie de câţiva ani înainte ca foştii securişti şi alte componente adaptabile ale vechiului regim să îşi dea seama ce profituri se pot obţine din media sau de capacitatea sa extraordinară de a controla minţile a milioane de oameni. Sub Ceauşescu, televiziunea fusese raţionalizată, iar presa scrisă era supravegheată în detaliu. Nu a fost de mirare deci că, la începutul anilor ’90, a erupt o avalanşă de publicaţii, multe efemere. A fost totuşi începutul presei independente. Cei care au dus-o mai departe au fost tineri energici şi ambiţioşi care nu au avut deschidere spre alte ocupaţii mai convenţionale. Au fost idealişti, au avut curaj, dar totodată au fost oportunişti şi egoişti şi nici pe departe imuni la avantajele oferite de ispitele bogăţiei şi ale puterii. Au fost câteva publicaţii care au tras guvernul la răspundere mai bine decât au reuşit partidele din opoziţie.

    Dacă ritmul schimbării în România ar fi fost mai alert, atunci această presă scrisă ar fi putut să promoveze un simţ naţional autentic al opiniei publice, care să susţină o etică de responsabilizare a comportamentului în spaţiul public. O presă îndrăzneaţă, cu editori şi jurnalişti care să acţioneze ca tribuni ai poporului nu se poate autosusţine. Pentru a contesta oligarhia politicienilor transpartinici şi clientela lor economică, forţe proaspete ar trebui să se angajeze decisiv în arena publică din România.

    Mai mult decât atât, UE ar trebui să dovedească mai multă fermitate şi luciditate în deciziile legate de acele schimbări care trebuie să devină prioritare, pentru ca România să beneficieze de un val de reforme care să-i permită să se comporte în mod responsabil, ca membru cu drepturi depline al Uniunii. În schimb, UE a prezidat un pseudo-proces de europenizare. România a absorbit legile, valorile şi procedurile de luare a deciziilor specifice Uniunii numai la nivel superficial şi declarativ. Un grup restrâns de actori locali şi-a creat o legitimitate proprie pe fondul iniţierii procesului de extindere. Ei s-au folosit de un anumit instrument al UE pentru a anula până şi acel minim progres realizat prin crearea unei societăţi axate mai mult pe valori. Este vorba despre privatizarea rapidă – terapia de şoc recomandată de Bruxelles.

    Efectul asupra industriei media a fost instantaneu. Neoliberalismul economic s-a armonizat cu instinctele cleptomane ale deţinătorilor locali ai puterii. Rezultatul a fost dispariţia rapidă a presei independente şi înlocuirea ei cu un set de televiziuni şi publicaţii care răspund dorinţelor celor care le deţin.

    Această presă a suferit o transformare spectaculoasă. A devenit un manipulator abil, scopul ei fiind acela de a întări pasivitatea unei societăţi care nu-i va mai contesta niciodată pe cei puţini care au confiscat puterea şi a căror ascensiune a început în 1989. Înainte de a-şi atinge obiectivele, această presă a creat pagube enorme calităţii vieţii publice, prin degradarea culturii şi împiedicarea oricărei reflecţii serioase asupra opţiunilor politice pentru viitor.

    După 2000, românii au devenit numai spectatori, fără nicio posibilitate de a influenţa ritmul accelerat al schimbării, care a adus rate înalte de creştere economică, dar care a creat, pe de altă parte, averi personale spectaculoase şi alte inegalităţi frapante între clasa politică şi restul societăţii. Toate acestea s-au întâmplat pe fondul liberalizării economice sponsorizate de către UE. Era necesară existenţa unei economii competitive care să atragă investiţii şi care să transforme România, într-o bună zi, într-un membru de succes al UE.

    A fost deci o cale accelerată de liberalizare politică şi reformă instituţională, elemente cheie în proiectul Uniunii de extindere către Est. Dar, pe parcursul celor şapte ani de negocieri, Bruxellesul a fost prioritar interesat de îndeplinirea criteriilor economice, nu a celor politice. UE a uitat că elita conducătoare postcomunistă se ocupase deja, de câţiva ani, de transferul valorilor statului în mâini private, în cele mai variate moduri.

    Industria media nu putea rămâne imună la acest ritm al schimbării. Dimpotrivă, a fost una dintre cele mai profitabile şi inovative industrii, jucând şi un rol strategic, întrucât multitudinea de titluri tranşante din presă a tras la răspundere mai mult PSD decât pe oricare alte forţe politice.

    Câteva trusturi au intrat în sectorul media din România. Unele au rămas, altele nu. Serviciul BBC World şi-a extins operaţiunile în 2003-2004 pentru a dispărea complet din România în decursul a cinci ani. Firmele străine nu aveau, însă, nicio strategie şi erau dispuse să facă unele concesii guvernului prin limitarea reportajelor critice în numele unui profesionalism sporit. De o şi mai mare importanţă a fost decizia unor elite locale care au încercat să profite de pe urma acestui amestec dezordonat, transferând avuţia statului în holdinguri private pentru a investi mare parte din câştigurile lor în operaţiuni media.

    Aşa şi-au făcut apariţia, în prima jumătate a acestui deceniu, puternice holdinguri media. Nu asta a dorit UE atunci când s-a ostenit să facă remarce critice asupra mass-media. Jonathan Scheele, şeful delegaţiei UE la Bucureşti pentru cinci ani, a declarat în mijlocul unor negocieri că el se aştepta la apariţia unei prese normale competitive, finanţată din publicitate. Acest tip de venit e pe cale de dispariţie în ţările vestice, dar Scheele a asumat în mod evident că România ar fi incapabilă să evite un tip normal de capitalism, bazat pe o piaţă largă de consum, cu un excelent nivel al competiţiei între diferitele interese economice.

    Dar lanţul Antenelor, prima construcţie media privată majoră, a anticipat tipul de monopoluri care vor apărea în diferite ramuri ale economiei, fără să ţină cont de mecanismele de reglementare a căror introducere fusese solicitată de către UE guvernelor. Antena 1 a fost cea care a lansat reteţa talk show-urilor care expuneau lumea politică verdictului comentatorilor populişti. Talk show-ul lui Marius Tucă a oferit, noapte de noapte, o platformă de denunţare neinhibată a coaliţiei anti-PDSR care a ajuns la putere la sfârşitul anilor ‘90. Atacurile nocturne au avut în mod sigur o contribuţie la succesul alarmant al extremiştilor lui Vadim Tudor la alegerile din 2000.

    În timpul primei guvernări PSD şi apoi a celei dominate de PNL, importante părţi din media electronice au simţit nevoia de a induce un dezinteres masiv în ceea ce priveşte politicul. Luptele pentru putere au fost tratate în termeni de telenovelă. Nu există chestiuni politice sau etice în joc care să determine direcţia viitoare pe care ţara să o urmeze. Sau, dacă sunt, pericolul corupţiei, derivei autoritare sau falimentul statului nu pot fi explicate în stereotipurile pe care străinii sau complicii lor locali le preferă – cei care refuză să dea României şansa de a se adapta lumii moderne în propriul său ritm şi în modul ei caracteristic.

    Banalitatea, dispariţia bunului simţ, discuţia despre nimic şi aceeaşi galerie de figuri au dominat canalele TV. Mustăciosul de Savonarola a fost cel care l-a perpelit pe Băsescu, cel puţin trei nopţi pe săptămână, la Antenă. Pe lângă el, mai era şi tăcutul său asociat, mai cinic şi mai şiret, care şi-a folosit experienţa editorialistică pentru a arunca un ochi cinic asupra lumii politice, dar şi acel Peter Pan trecut de 30 de ani, miop şi chel, care părea că vinde o nouă pastă de dinţi senzaţională. Vocile independente au dispărut de pe canale.

    Din 2008, Academia Caţavencu a încetat să mai reprezinte vocea curajoasă şi subversivă a celor care au rămas fideli în susţinerea unei platforme a schimbării. În încercarea de a păstra traiectoria hipioţilor îmbătrâniţi şi a figurilor nonconformiste, vândute însă unuia dintre cei mai deştepţi moguli economici, obiectivele AC au devenit predictibile. Tipul de nonconformist, neras, arătând un pic hippie – tipul studentului etern –, este întâlnit din ce în ce mai des în birourile ziarelor şi în studiourile televiziunilor. În comunism, asemenea figuri îmbrăcate casual ar fi fost ridicate de pe stradă şi trimise în Băragan pentru a săpa şanţuri. Aceşti tipi care arată asemenea disidenţilor radicali sunt de fapt profund conformişti. Ei pot scrie la ordin, pentru că nu au niciun set de valori fundamentale.

    Ei ar râde dacă cineva le-ar reproşa că nu încearcă să descopere adevărul într-o anumită întâmplare. Pentru aceşti postmodernişti, este OK să mistifice adevărul, pentru că adevărul nu există, aşa cum valorile sunt numai un anacronism burghez.

    Noii capitalişti împreună cu aliaţii lor politici au reuşit să creeze un proletariat media care este mai eficient în a-i păstra pe oameni pasivi şi inofensivi decât predecesorii săi din timpurile comuniste. Primul lor succes relevant a fost pe 30 noiembrie 2008, când doar 39% din electorat a votat. Aşa numita „clasă educată“ a dominat prin absenţă. Lipsa lor de angajament este tributară modului în care media private şi de stat au trivializat constant politica. Evident că, prin neimplicarea lor, partidele şi-au întărit forţele, reuşind să afecteze, într-o măsură tot mai mare, interesele fragilei clase de mijloc.

    România ar putea experimenta într-adevăr ascensiunea unei noi forme de autoritarism, în care un popor docil sprijină un sistem în mod evident ostil propriei bunăstări, efectul fiind o marginalizare a sa. Nu avem de-a face cu niciun fel de intimidare sau coerciţie. În schimb, oamenii au comis o lovitură de stat împotriva lor înşile. Aceştia sunt adevăraţii copii pe care Elena Ceauşescu i-a invocat înainte de a fi executată, deşi nu a mai trăit să-i vadă în floarea vârstei. Sunt atât de mulţi tineri care au extenuarea şi cinismul celor de 60 de ani, deşi singura viaţă pe care ei au cunoscut-o cu adevărat este cea pe care o întâlneşti pe Youtube, Facebook sau alte platforme de socializare media.

    Îşi au aceste apariţii macabre şi îngrijorătoare originile în comunism? Sau putem să identificăm sursele acestui rău în lunga perioadă de tranziţie de după 1989, atunci când speranţele de mai bine s-au epuizat pe fondul neîmplinirii lor? Sau a fost UE cea care a distrus speranţele, atunci când voci influente, precum cea a d-lui Scheele, afirmau cu ipocrizie că el lucrează împreună cu tot poporul, şi nu doar cu elitele Bucureştiului? În schimb, pasivitatea celor mulţi a permis ca o entitate presupus puternică, precum UE, să fie păcălită şi neutralizată de către gangsteri politici locali, într-un mod similar celui în care piraţii somalezi acaparează acum tancurile petroliere.

    Oricare ar fi cauzele, este cert că acei jurnalişti cu o gândire independentă şi cu o abordare profesionistă a expertizei lor sunt o specie pe cale de dispariţie rapidă, mai ales în media naţionale. Astăzi, acei jurnalişti care se întâlneau în mod regulat cu ambasadorii UE în timpul procesului de aderare (şi care se considerau voci publice importante) se zbat din greu să-şi păstreze joburile. Unii au fost nevoiţi să devină translatori sau profesori ca pe vremea comunismului, semnalând că locul celor care au o gândire liberă nu este în media. Dan Tăpălagă este încă excepţia care confirmă regula, cel care sparge tiparele, reuşind cu agilitate şi tenacitate să găsească resursele pentru jurnalismul independent şi analitic.

    Dar el este aproape ultimul mohican. Un întuneric politic se lasă asupra României. În aceste vremuri crepusculare, există destul zgomot, venind mai ales dinspre blogosferă. Sunt foarte mulţi tineri care spun prostii şi lansează atacuri cinice la adresa oricui insistă să spună că mai există lucruri pentru care merită să lupţi în România. Mă întreb chiar dacă unii dintre tehnocraţii puterii ar putea lua o pauză pentru a reflecta asupra faptului că au mers prea departe, reducând aproape o generaţie întreagă la stadiul de legumă. //

    Traducere de OCTAVIAN MANEA

    trist…….
    trist……

    Apreciază

  • 224. orangeskorpion  |  31 Mai 2009 la 12:25

    …………

    asta simt acum:

    Apreciază

  • 225. noradamian  |  31 Mai 2009 la 13:49

    Salut, prieteni !

    Dora, dear,
    sunt cu combustibilul pe „zero”! In loc de „yoghinareala” prefer o iesire in natura… 🙂

    Apreciază

  • 226. noradamian  |  31 Mai 2009 la 13:50

    Skorpion,

    l-am citit aseara, deja si drept sa spun cred ca e cel mai complex si sintetic tablou al celor doua decenii de…ocupatie!
    Si cel mai trist, cum spui…

    Apreciază

  • 227. fini  |  31 Mai 2009 la 14:41

    Tom Gallager, un ziarist lucid şi sincer, pune iarăşi degetul pe rană.
    Sociologii noştri sunt nişte făcături. Ei sunt unelte de pervertire a gândirii româneşti.
    Ziariştii rând pe rând s-au luat de mână cu sociologii.
    Nu mai citim ziare de mult. Mulţi nu mai suportăm canalele de ştiri TV.
    Este cumplit!

    Apreciază

  • 228. fini  |  31 Mai 2009 la 14:46

    Skorpi,

    bine că ne mai aduci câte un articol care merită citit. Mulţumesc.
    Această „Lacrimosa” este macabră. Bleh!
    Ai postat la începutul săptămânii versiunea clasică, ea ne îndeamnă să ne reculegem. O prefer.

    Apreciază

  • 229. fini  |  31 Mai 2009 la 15:41

    Salutiru, liru!
    Să fiţi sănătoşi, eu am plecat. Într-o oră unu nu aţi fost disponibili.

    Apreciază

  • 230. noradamian  |  31 Mai 2009 la 19:05

    fini,
    salut!

    Postare noua!!

    🙂

    Apreciază

  • 231. fini  |  31 Mai 2009 la 20:34

    Salut Nora!

    mă duc să-l citesc pe Tibi.
    Dar ce amorţire este astăzi în Grădină?

    Apreciază

  • 232. armaghedon  |  30 Iunie 2009 la 22:12

    Bai nu va mai kkati pe voi fini „intelectuali ” ce va pretindeti ,ca daca Romania nu
    ar fi plina de oammeni asa de destepti ca voi nu am fi unde suntem !!
    Ba voua nu va miroase urat ,prostia ,incopetetenta , nesimtirea ?
    Nu probabil ,dar va deranjeaza adevarul ,va deranjeaza un Puric .Cum adica un actoras ,de pantomima si-a permis sa citeasca sa aiba o cultura sa-si dea cu parerea ca suntem acaparati de lichele in tara asta!
    ciocu mic si joc de glezne ca se strange latul ba !!

    Apreciază

  • 233. dietas para adelgazar rapido  |  28 Februarie 2010 la 04:02

    dietas para adelgazar rapido…

    En este blog me encontre algunos tips interesantes sobre dietas, si quieres checalo…

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 892,072 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.354 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 892,072 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


%d blogeri au apreciat asta: