Specii troglodite din curţi politice: ura tâmpă şi dragostea oarbă

2 Martie 2010 at 00:28 36 comentarii

Hrana suprarafinată şi împănată cu adaosuri, din epoca supermarketurilor,  afectează constant sănătatea fizică, spun nutriţioniştii; un neajuns recunoscut, acceptat, însă, cu resemnare. Prin analogie, deşi pe alt plan, suprarafinarea bucatelor spirituale  sărăceşte minţile de vitaminele absorbite direct din viaţa înconjurătoare, le „scuteşte” de oboseala de a cultiva personal, gândurile şi de a produce, astfel, judecăţi de valoare. În loc de tăciunii aprinşi din vatra gândirii critice, reapar reziduurile din limbajul reactiv, împănate cu adjective-conservă, de pe rafturile comerţului cu libertatea la schimb cu prostia ofensivă. Ambalate, adesea artistic, ştampilate decorativ, excreţiile nocive ale micului egoism din punguţa cu firfirici, ard mocnit stârnind reacţii viscerale şi anesteziind ireversibil sinapsele. Limbajul comun al urii, cu sau fără pretenţii intelectualiste, în fapt, dezvăluie atavisme cu iz anarhic, o genă cu potenţial cancerigen, din păcate încă activă, în rărunchii  unei pături eterogene nedesprinse de matricea  patternului tribal &totalitarist. Aşa cum, între stratul tot mai consistent al populaţiei sărăcite, socotit „marfă electorală ieftină” şi cel al îmbogăţiţilor prin politica raptului, teritoriul e relativ lipsit de clasa de mijloc creatoare de plusvaloare, în spaţiul monoton şi aproape gol de gândire constructivă, dintre victimele lehamitei, deconectate de la viaţa comunităţii şi regimentele afectelor iraţionale, „poţi să şi fluieri”. a pagubă! Teorema e demonstrată, rezultatul, fără efect. Distrugătorii  sunt puşi în ramă iar devalizatorilor li se oferă coroniţe de premianţi şi li se declară vasalitate (asta deşi, ca traficanţi cu norocul naţiei, au devenit studii de caz în manualele de politică globală). Ca-n transă, ura cretinizantă de mână cu dragostea idolatră îşi manifestă trăirile devastatoare. Retroviruşi de colectivă inoculaţi cu tenacitate prin căşti montate pe creier de către neobosiți infractori media reînoadă firul cu „altădată”. Stranie rătăcire prin pustiul bântuit de  fantasme ale unei maladii mereu reactivate.

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , .

RADU BELIGAN- Motto pentru un volum de memorii: “Nu vorbi niciodata despre tine. Scrie! ” Unghiuri de fugă fără perspectivă

36 comentarii Add your own

  • 1. Fini  |  2 Martie 2010 la 06:57

    NEAŢA! 🙂

    Apreciază

  • 2. orangeskorpion  |  2 Martie 2010 la 07:27

    neata

    🙂

    Apreciază

  • 3. orangeskorpion  |  2 Martie 2010 la 07:27

    ..

    Apreciază

  • 4. Băşcăliosul  |  2 Martie 2010 la 09:28

    Pentru acasă sortate,
    Noi, plastice, derivate,
    Ne-mbie mărci de povaţă
    Să grăbim în altă viaţă,

    Ba ne facem, fără parcă,
    Eutanasişti de marcă
    Şi comandăm berechet:
    -Un neoplasm la pachet!

    Apreciază

  • 5. val  |  2 Martie 2010 la 09:52

    Buna dimineata Nora, Fini, Skorpion., Bascaliosul!..

    Cata dreptate are Nora! Starea in care suntem, pe cat de absurda, pe atat pare fara iesie. Parca am fi sub controlul unei vrajitoare rele, puternice si aproape ca nu vad nicio solutie.

    Dintre tote relele, cred ca cel mai raspandit si mai puternic este minciuna. In comunism ne-am imbolnavit de minciuna si nu ne putem vindeca. Mint cei care vor sa ne fure si sa ne distruga, dar mint si cei care ar vrea sa ne apere, deoarece stiu ca adevarul ar fi mai rau primit, ar avea efecte necontrolabile. Se pare ca si lor le este mai comoda minciuna.
    Daca ar fi sa incepem cu ceva, eu cred ca stoparea minciunii ar fi pima ugenta.

    Apreciază

  • 6. Creanga  |  2 Martie 2010 la 10:08

    Buna dimineata all!

    @Val
    Am sa iti traduc ce am spus ieri in vesuri. Am spus sa ma scuzi si sa nu ma acuzi, consideram valul ceva foarte placut, dar trecator, poate cu gandul la Robin, de aia am spus : gradina va fi rece. Si la urma m-am autoironizat, pt ca tu ai spus de flori, dar eu sunt doar un crac samd. Oricum 1 martie e o zi dedicata femeilor, daca ati zambit nitel la versurile mele e bine, daca nu, nu.

    La tema cu trogloditi
    Romanii ce sunt mintiti
    Mancare spirituala stricata
    Plina de viermi, infestata
    De unde atata suprarafinare
    Ca e doar banala poluare
    Din punguta cu doi bani
    Hranesti usor 5 tarani
    Intelectualul vrea doar faima
    Si se baga mereu in seama
    El e alfa, el e proto
    Iar romanul pune botu
    Din ura lor viscerala
    Iese doar balacareala
    Ne stropeste si pe noi
    Pe saraci face mai goi
    Lungul nasului nu se vede
    Doar el pe el se crede
    E buricul si inceputul
    Este tot si chiar sfarsitul
    Fiti romani mai seriosi
    Nu intepati si mincinosi!

    Apreciază

  • 7. Fini  |  2 Martie 2010 la 10:29

    Nora,

    asta-i meditaţie asupra curăţiei naturii şi a modului în care funcţionează puterea sau „versete satanice” ?

    Apreciază

  • 8. Băşcăliosul  |  2 Martie 2010 la 10:32

    @Val, Creangă, Fini, salut!

    Val, propun cu Creangă pace,
    N-a greşit, ba chiar te place.
    Cea mai crudă dintre toate
    Este sfânta nedreptate.

    Apreciază

  • 9. luminita  |  2 Martie 2010 la 10:54

    buna sa va fie inima !
    am sesizat si eu ca Val l-a inteles gresit pe bunul Creanga .
    Val,
    pune-ti picamerul inapoi in lada cu scule ,
    Creanga venise cu martisoare la tine.
    😛 😛 😀

    Apreciază

  • 10. Creanga  |  2 Martie 2010 la 11:07

    Pam pam

    Bascaliosul mi-e frate
    Din incurcatura ma scoate
    Este geaman dizigot
    Rimeaza cu punct cu tot
    Nici Lumi nu face criza
    C-am pus-o cu destele-n priza
    Frate, sora, va multumesc!
    Eu ca voi nu mai gasesc

    Apreciază

  • 11. Băşcăliosul  |  2 Martie 2010 la 11:14

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  2 Martie 2010 la 11:17

    Prieteni, buna dimineata, inima si viata 🙂
    fini, multzam de „bere gratis” la cafea 😆
    skorpion, o zi buna pe plantatie
    Chiar daca postarea pare ruda cu „versetele satanice” incerc sa arat ca realitatea fabricata in care traim, ar fi fost de mult, poate nu stopata, dar drastic diminuata, daca n-ar fi intretinuta de nesimtirea multora, „de-ai nostri” romani”, carora le plac pur si simplu dejectiile mediei! Se simt bine, au adoptat ticalosia, li se potriveste au marsat perfect la indemnul lui felix la „rezistenta”…

    Apreciază

  • 13. noradamian  |  2 Martie 2010 la 11:24

    Bascaliosul, asa-i: „neoplasmul” la pachet, pentru trup pe de o parte, si prin „sticla” televiziilor pentru minte si spirit… Nimic nu trebuie sa ramana neafectat 😉

    Apreciază

  • 14. noradamian  |  2 Martie 2010 la 11:28

    val, ai dreptate, minciuna e la baza tuturor relelor, numai ca legea care ar trebui s-o impiedice, aceea dinauntrul fiecaruia, se vede ca nu exista, ori nu functioneaza, de regula.

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  2 Martie 2010 la 11:38

    luminita, toate se rezolva, a iesit soarele

    🙂

    creanga, esti hâtru, prinzi din zbor tot ce se-ntampla si ni le aduci in rime! Se-ntampla, totusi, uneori, ca si rimele sa transmita altceva decat crezi si simti, dar asta e exceptia care confirma regula: versurile tale-s sincere, nu-s nici rafinate nici poluate

    Apreciază

  • 16. luminita  |  2 Martie 2010 la 12:24

    Creanga, ti-a facut-o gazda,
    Cica „nu-s nici rafinate, nici poluate” …. 😛
    Cam asa cum e si barza
    moasa la maternitate.

    Apreciază

  • 17. noradamian  |  2 Martie 2010 la 12:38

    luminita 🙂

    (Supra)rafinarea fiind altceva decat rafinament( uite, o problema de limba romana, aici) am asociat-o, ca si crenguţa, cu poluarea, si de aceea am citat din versurile lui, care „nu-s nici rafinate nici poluate”:
    „De unde atata suprarafinare
    Ca e doar banala poluare”

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  2 Martie 2010 la 12:39

    Hai, c-am plecat!
    O zi voioasa cu soare!

    Ne auzim mai tarziu 🙂

    Apreciază

  • 19. val  |  2 Martie 2010 la 12:42

    Creanga, nu ti-am raspuns imediat deoarece am scris si-am plecat – val fiind, ma cam plimb.
    Sa stii ca nu m-am suparat, si eu, deasemeni, te plac, Bascaliosul are deptate si Luminita – in parte. Cu picameru, el nu e de vina, dar nu-i potrivit in gradina.

    Creanga, PACE! Am inteles ca ai glumit, doar ne stim de multe vreme.

    Apreciază

  • 20. Fini  |  2 Martie 2010 la 12:52

    CE SĂ CRED ??! 🙄

    Nora ce zici?

    La ora când a fost postată în Grădină „Iluzii” eu ascultam în altă parte „Illusion” de Grieg. Am programat să o transmit vineri. Trebuie să găsesc ceva în locul lor.
    Fiecare cu iluziile, speranţele sau frumuseţile sale.
    Poate nu-i potrivit să spun:
    Illusion vs. Iluzii

    Apreciază

  • 21. Fini  |  2 Martie 2010 la 13:01

    Mă duc la datorie. 🙂

    Apreciază

  • 22. Băşcăliosul  |  2 Martie 2010 la 13:06

    Apreciază

  • 23. Creanga  |  2 Martie 2010 la 13:58

    Val
    S-avem Pace trebuie razboi
    N-a fost asa ceva intre noi
    In aceiasi tabara ne aflam
    Mai glumim, mai comentam

    @Lumi
    Na-ti-o buna ca ti-am dres-o
    In padure acum am sters-o
    Sunt doar creanga din popor
    Ce mi-e frica de topor
    Ce-am in cap, si in gusa
    Mintea mi-e mereu jucausa
    Sunt un simplu lacatus
    Forjez cuvinte de plus
    Fiul vantul il varsa
    Pe tine te molipsea?
    O sa iasa rulmentii patati
    Nu rotunzi, chiar patrati

    Apreciază

  • 24. amanda13  |  2 Martie 2010 la 16:43

    „amanda13:
    Luni 01 martie 2010, 15:53

    @Cetatean, stai linistit, Rfm, Nicolescu&co. trebuie sa-si faca planul la stiri negative. Ce conteaza ca este inceput de primavara??? Ei TREBUIE sa ne deprime cu orice pret. Daca nu e cu Basescu, atunci e cu teme apocaliptice! Asadar inchid fiindca si eu mi-am facut norma de 2 minute de ascultat aiurelile lor pe zi. Butonul este la noi :)”

    nimerisem intamplator (de fapt nu-i ascult nici macar acele 2 minute pe zi despre care vorbeam in mesaj) pe Irealitatea FM in vreme ce imi beam cafeaua. de 1 martie subiectul zilei era… femeile batute de barbati! am intrat la ei pe site si cineva se plangea de alegerea subiectului asa ca i-am raspuns cu mesajul de mai sus pe forumul pe care il citeaza ei prin emisiuni 😀 . nici nu am stat sa ascult daca l-au citit, dar ma indoiesc…

    am tras si o privire la temele zilelor anterioare – numai titluri despre calamitati, rele, probleme sociale. nimic bun si… aceasta este o parte numai din ura despre care vorbesti.

    Apreciază

  • 25. clemycali  |  2 Martie 2010 la 18:45

    Buna seara, buna seara.
    Buna postare. Clantaii astia nu se linistesc deloc. Unii cred ca o fac din coloana vertebrala de guma iar altii ptr ca sunt prea imbecili ca sa-si dea seama ce fac.
    @amanda, eu refuz sa ma uit pe internet la Irealitatea. Daca ma uit 5 minute ma apuca nervii.

    Apreciază

  • 26. angel  |  2 Martie 2010 la 19:30

    Buna seara, gradina!
    Noi avem aici musafiri inalti de acasa: ministrul de externe..venit cu ajutoare pentru economia in bete a Greciei…de la o Romanie nu departe.Frumos.S-ar parea ca si pentru migrantii de aici or fi ceva daruri..ce bine! sper adica..daca nu or fi tot minciuni…Dar cum mai e pana la 1 aprilie, eu tot mai sper…

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  2 Martie 2010 la 19:46

    fini, seara buna! Iluziile sunt legate in general de viata iar illusion par a fi legate de arta. Frumoase clipuri ati gasit si tu si Bascaliosul! Ilustrarea nocturnei de Chopin cu imaginea tarancilor poloneze care strang cartofi e e superba. 🙂

    Apreciază

  • 28. noradamian  |  2 Martie 2010 la 19:48

    amanda, salut! Buna ilustrarea ta! Din orice farama de acolo se vede ca U asaltul continua: cu ura, lipsa de respect, de bun simt, de masura

    Apreciază

  • 29. noradamian  |  2 Martie 2010 la 19:49

    angel, servus,
    e vorba de ministrul Baconschi? Sper sa fie de bine si de ajutor. Dar si de luat aminte,în ce ne priveste

    Apreciază

  • 30. angel  |  2 Martie 2010 la 19:57

    da-de el e vorba…si cred cu tarie ca ai nostri ar trebui sa fie atenti la ce este aici…am sa iti trimit , probabil, miine, ceva referitor, asa cum spuneai, o sinteza a evenimentelor..

    Apreciază

  • 31. noradamian  |  2 Martie 2010 la 20:03

    angel, OK ! 🙂

    Apreciază

  • 32. amanda13  |  2 Martie 2010 la 20:26

    salut din nou Nora!

    si ai dreptate… imi doresc parca din ce in ce mai mult o lege anti-manipulare…

    Apreciază

  • 33. noradamian  |  2 Martie 2010 la 20:31

    amanda, sa speram ca se gandesc si pe sus la asa ceva.
    Primul pas ar trebui sa fie o lege antitrust, apoi un cod deontologic bine gandit si formulat si de aici trimitere, legea antii-manipulare

    Apreciază

  • 34. Băşcăliosul  |  2 Martie 2010 la 21:24

    Constituţie, art. 30 (libertatea de exprimare), alin 8, teza finală:
    „Delictele de presa se stabilesc prin lege.”
    Care delicte, care lege?

    Taman legiuitorii neamului au avut interes să NU existe o lege a delictului de presă (legea presei).
    Pentru asta au apelat la cel mai eficient tertip: când vrei să nu se adopte o lege, o pierzi în… dezbatere, iar pentru ca dezbaterea să se facă… praf şi pulbere în deplină siguranţă, apelezi la ongişti- propagandişti de serviciu.
    Restul e can-can, ca-n orice băşcălie.

    Apreciază

  • 35. noradamian  |  2 Martie 2010 la 21:37

    Bascaliosul, asa e, din pacate: interesele legiuitorilor continua sa fie departe de interesele plebei.

    Apreciază

  • 36. noradamian  |  2 Martie 2010 la 21:38

    Postare noua 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 888,706 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.340 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 888,706 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


