Simone Weil

25 Aprilie 2011 at 15:09 69 comentarii

Cred că nimic nu e mai christic decât identificarea cu cei marginalizaţi şi aflaţi în suferinţă. Extrem de rare, persoanele dăruite cu acest har, mai devreme sau mai târziu ajung să-şi înţeleagă viaţa în sensul unei misiuni în spirit divin. „Ori de câte ori mã gândesc la crucificarea lui Hristos sãvârsesc pãcatul invidiei„, mãrturiseste Simone Weil unui prieten într-o scrisoare. Citind biografia Simonei Weil şi câteva pagini din caietele ei filozofice, mă duce gândul la similitudini de parcurs şi determinare cu alte personalităţi seduse-n mod straniu în anii tinereţii timpurii de idealurile stângii marxiste (filozoful Petre Ţuţea, pastorul ev. R. Wurmbrandt). Abia după ce au înţeles înşelătoria ambalată ideologic, faptul că, în realitate, scopul invariabil al acestor falşi luptători pentru drepturile celor sărmani era de a-i folosi ca mijloc de parvenire, şi-au descoperit drumul destinat. Născută la Paris în anul 1909 dintr-o familie de intelectuali evrei din clasa medie, remarcată pentru inteligenţa ei sclipitoare, absolvă filozofia la Ecolé Normale Superieure din Sorbona pe primul loc, în 1931 devansând-o pe celebra Simone de Beauvoir. Mai departe are un traseu intelectual sinuos, de la activismul de stânga practicat după absolvire (în 1935 se angajase muncitoare la Uzinele Renault) până la mistica creştină (fără a deveni însă o creştină practicantă în cadrul unui cult). Urmând să fie paraşutată într-o misiune a “Franţei libere”, organizaţie de rezistenţã condusã de De Gaulle, considerase firesc să se supună regimului de hrană raţionalizată acordat de Hitler, francezilor. Răpusă de tuberculoză în sanatoriul de la Ashford din Anglia la doar treizeci şi patru de ani, cea numită „Fecioara Roşie” cu câţiva ani în urmă, n-a apucat să fie martoră efectelor ideologice ale şcolii bolşevice generatoare ale totalitarismului roşu, propagator de false valori spirituale. Moartea sa a marcat mult intelectualitatea timpului său (Andre Gide, Albert Camus, la noi Nicolae Steinhardt).

link-uri
* Weil, Simone – situri in franceza despre Simone Weil si gandirea ei, in dmoz.org
* Simone Weil: Facts | Spirit | Plato’s Cave | Weil’s Cave | Red Virgin
* The American Weil Society – The 2001 AMERICAN WEIL SOCIETY COLLOQUY

Entry filed under: 7301634, grădina cu trufe.

Să ne bucurăm de Darurile Învierii O lume în spielhozen

69 comentarii Add your own

  • 1. angel  |  25 Aprilie 2011 la 15:21

    In aceste zile, da, Nora, ar trebui cit mai multi dintre noi sa ne gindim la ce am facut , fiecare, pentru cei mai slabi in fata sortii; astfel, poate, descoperim, ce ne rezeva NOUA soarta noastra…sau cum am putea s-o influientam.
    Mi-ai prezentat un OM de care nu stiam , mi-ai trezit curiozitatea. Multumesc.

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 15:28

    Angel, servus :)! Câteva din textele ei postume (n-a publicat în timpul vieţii) sunt traduse şi în română, au apărut la Humanitas. Spiritual se înrudeşte cu mari spirite creştine. Din ortodoxie l-am identificat,într-o oarecare măsură, până acum, pe pr. Părăian, călugărul orb care a slujit la Sâmbăta. Unul din spiritele acelea rare care luminează si după moarte.

    Apreciază

  • 4. angel  |  25 Aprilie 2011 la 15:46

    multumesc mult

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 15:49

    angel, cu plăcere!! 🙂

    uite încă un link:

    http://www.nistea.com/simoneweil.htm

    Apreciază

  • 6. dictaturajustitiei  |  25 Aprilie 2011 la 16:07

    Cristos a Înviat!
    Nici eu știam despre ea. Nu aș vrea să mă pronunț . Sigur, tu totdeauna le aduci bine din condei. Eu însă, îi iubesc mult pe Sfântul Francisco, Sfântul Augustin . Am văzut foarte puțin dintr-un film pe care l-au transmis zilele acestea și anume despre Papa Paul al VI lea. M-a impresionat mult.

    O anumită austeritate ar fi foarte necesară. Am aprecia mai mult ce avem.

    Să nu fiu înțeleasă greșit. Nu -mi plac nici partidele de stânga , de la noi și, cu atât mai puțin, lacomii și avarii noștri politicieni de stânga.

    Apreciază

  • 7. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 16:07

    Buna, 🙂
    Putem da zeci de exemple de evrei , nume mari, ce au imbratisat cu entuziasm bolsevismul, cominternismul , care ii considerau pe anticomunisti deadreptul fascisti si care au mai cirmit-o atunci cind au vazut asemeni unor ucenici vrajitori cit de criminal este sistemul pe care l-au imbratisat in tinerete.

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 17:45

    Dj, adevărat c-a înviat!
    În sens creştin, nici o iubire nu e împotriva alteia. Dimpotrivă, se amplifică una pe alta. Ziduri între ele ridică doar „funcţionarii” bisericilor de orice fel care se consideră pe ei înşişi şi biserica respectivă mai presus decât pe Acela pe care pretind că-l slujesc.
    Valoarea Simonei Weil n-are nimic cu felul în care scriu eu.
    Sfântul Francisc e minunat!

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 17:53

    Tds, salut! De-nţeles că prigoana nazistă i-a făcut pe mulţi să se-ntoarcă la vremea respectivă spre dusmanii hitlerismului ca spre niste izbăvitori ideologici iar unii au făcut destul rău de pe poziţia respectivă.
    Pe de altă parte, împrăştiaţi fiind în lumea largă şi aducând contribuţii fundamentale incontestabile la cultura omenirii şi a diverselor ţări în care au trăit, se pot găsi fără-ndoială mulţi alţi „ucenici vrăjitori” în toate domeniille.
    Deşi evreii creştinaţi din convingere sunt profund creştini şi au un loc anume, cred, în evoluţia omenirii, în postarea de faţă n-am intenţionat să prezint un prototip evreiesc în acest sens şi cu atât mai puţin să-l opun altora.

    Apreciază

  • 10. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 17:58

    ancora
    🙂

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:02

    Skorpion, salut 🙂

    Apreciază

  • 12. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 18:11

    Ironia este l ca pina la un moment dat nazistii si bolsevicii au fost mina in mina pina in 1941 Cind noi am cedat ardealul , basarabia, bucovina , cind nemtii au intrat in Polonia si in Franta – nazistiii erau inca prieteni cu comunistii si cu tatucul Stalin.
    In tot acest rastimp Dreiser, Einstein, Barbusse,Romain Rolland Dos Passs,Zweig,Nansen au fost daca nu platiti de Stalin, cel putin au pactizat cu bolsevicii.

    Eu vorbeam de altceva: „Simone Weil a marcat puternic, prin opera si viata ei, intelectualitatea francezã de dupã al doilea rãzboi mondial”
    Aici e nenorocirea noastra ca popor. Dupa razboi intelectualitatea franceza a fost complet pro Moscova. si a izolat pe toti anticomunistii etichetidu-i drept fascisti. Si de aia nu ai avut banane in 87 si ai mincat salam cu soia in 88 🙂

    Apreciază

  • 13. dictaturajustitiei  |  25 Aprilie 2011 la 18:11

    @Nora,
    Despre Simonei Weil am scris că încă nu mă pronunț nimic. Mă bucur că am aflat de la tine despre ea. Eu nu prea am o aplecare spre filosofie și cu toate că am făcut studii de gen, am rămas cu prejudecata că adevărații matematicieni sau filosofi sunt bărbații.

    Nu confund subiectele afirm doar că, ai darul de a prezenta noroiul în așa fel încât îl faci pe celălalt să vadă nufărul care va ieși și va înflori mult mai târziu.

    Apreciază

  • 14. dictaturajustitiei  |  25 Aprilie 2011 la 18:15

    Cam la fel cum scrie în mesajul său TDS am înțeles și eu citind o carte de Monica Lovinescu.

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:16

    Dj, 13, multzam 🙂

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:24

    Simona Weil a împins intelectualitatea franceză spre Moscova, cam cât N. Steinhardt, scriitor şi filozof devenit creştin ortodox şi reper luminos pe drumul credinţei. Împreună cu viaţa ei, cele patru caiete de însemnări rămase dela S.W. au o forţă spirituală care fascinează, dar în sens procreştin. Ca să nu mă refer şi la procomunistul Ţuţea din aceeaşi perioadă, care ulterior a avut forţa să producă din propria orientare greşită, anticorpi la bolşevism 🙄

    Apreciază

  • 17. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 18:26

    ok draga Nora ok, 🙂
    Dar Nora, ai putea sa scrii si despre Hortensia Papadat Bengescu, romanca si scriitoare ca si tine.

    Marea romanciera a noastra Hortensia Papadat Bengescu a fost interzisa de regimul comunist si trait fara mijloace de subzistenta, a murit literalmente de foame in 1955 complet data uitarii de colegi si critici literari.

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:32

    Foarte ciudat la noi (si tare ar merita dezbătut subiectul) e faptul că între perioada „glorioasă” a formării naţiei din împletitele armonios rădăcini (precum cosiţele ilenei cosânzene :)) daco-romane şi perioada modernă, istoriceşte vorbind, s-a minimalizat contribuţia valurilor migratoare, a atâtor minorităţi etnice care au dus la formarea a ceea ce suntem astăzi cu bune şi rele. Ba mai mult, bunele, conform istoriei cu care am fost şi mai suntem îndopaţi, aparţin filierei româneşti, aceleia neaoşe, angelice care n-a făcut niciodată, nimic rău de-alungul vremii, în timp ce ticăloşiile au fost făcute, toate, de ăilalţi: unguri, nemţi, greci (fanarioţi) turci, bulgari şi, mai ales,evrei 😉

    Apreciază

  • 19. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:34

    Tds, eşti glumeţ 🙂 dar ai putea scrie si tu despre H P Bengescu, mai aprofundat, cunosti bine subiectul, cred, îl găsesc foarte interesant si demn de a fi adus în discuţie

    Apreciază

  • 20. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 18:43

    17
    Cred ca te referi la istoria protocronista din anii 80 si cea pe care o stie Loda 🙂
    In ultimii ani nu se mai prezinta rrromanismul ca soarele sfint de pe cer.
    Este clar ca amestecul de daci+romani+unguri+evrei+tigani+greci= poporul roman = gutza+iliescu+becali+noi adica evreii de la noi nu sunt evreii lui Moise iar grecii amestecati la noi nu sunt Leonida si Pericle iar ungurii amestecati cu noi nu sunt Liszt 🙂
    strainii astia au devenit si ei in melting pot un fel de Mitica
    cei ce nu s-au romanizat , au plecat 🙂

    Apreciază

  • 21. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:46

    Tds,da, protocronismul lui sergiu Nicolaescu :)! Istoria pe care o stie Loda, din păcate, e încă în minţile multor români, a copiilor şi poate, si a nepoţilor lor. Dificil, ce-i drept, de reconstituit o asemenea ştiinţă, din mers, după îndelungata contrafacere şi o asimilare de câteva generaţii.

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:50

    N-as pune etichete, e mult prea sensibil subiectul. Din multiculturalismul la cazanul comunist a iesit o fiertură nedigerabilă, dar nici cu cel pus în operă de UE nu prea avem a ne face iluzii 😉

    Apreciază

  • 23. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 18:54

    Nora , tu iti mai faci iluzii ?
    UE e buna ca ne scuteste de razboaie intre francezi si nemti. Mai mult decit atit ce mai vrei ? 🙂 pensie ? mieii infratiti cu lupii ? dragoste eterna ? – In filme poate 🙂

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  25 Aprilie 2011 la 18:57

    Nu, Tds, Nu-mi fac iluzii! Nu sunt mai breji, sub aspectul ăsta, decât noi 😉 🙂

    Apreciază

  • 25. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 19:49

    tds,

    eu chiar cred ca daca nu mai sint razboaie intre nemti si francezi, intre francezi si englezi, intre nemti si englezi este absolut fantastic!!!

    parerea mea,
    🙂

    Apreciază

  • 26. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 19:50

    Domnilor, cata piosenie ! Daca stiam din timp util studiam si io un pic teoria evolutiei , citeam un pic din Marx, un pic din Hegel, un pic din rapoartele NASA cu privire la contributia extraterestra in materialul genetic uman, despre cromozomi si ADN, despre disparitia dinozaurilor, despre topirea ghetarilor si inversarea polilor magnetici….
    Asa, sunt nevoita sa tac , in ignorantza mea infinita. :mrgreen:
    Pot sa va spun un banc?

    Apreciază

  • 27. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 19:51

    pliz, lumi,

    🙂

    Apreciază

  • 28. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 20:22

    Un tip aflat intr-un taxi il bate pe umar pe sofer, ca sa-l intrebe ceva. Soferul striga ca din gura de sarpe, pierde controlul masinii, de-abia reuseste sa evite un autobuz care vine din directia opusa, intra pe trotuar, si in sfarsit, opreste cu cativa centimetri inaintea unei vitrine. Pentru cateva secunde e liniste totala, apoi soferul urla:
    „Sa nu mai faceti asta niciodata! M-ati speriat de moarte!”
    Pasagerul ramane masca si se scuza cum poate:
    „Nu puteam sti ca va speriati asa tare datorita unei atingeri pe umar.”
    „E si greseala mea”, spuse soferul ceva mai linistit.
    „Azi a fost prima mea zi ca sofer de taxi.
    Ultimii 25 de ani am fost soferul unei masini de pompe funebre.”

    Apreciază

  • 29. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 20:23

    lumi,

    😛
    😛

    traumatizat rau bietul sofer

    🙂

    Apreciază

  • 30. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 20:29

    Cele 7 minuni ale comunismului
    ––––––––––––––––
    1.Toata lumea avea de lucru.
    2.Desi toata lumea avea de lucru, nimeni nu muncea.
    3.Desi nimeni nu muncea, planul se facea peste 100%.
    4.Desi planul se facea peste 100%, nu puteai cumpara nimic.
    5.Desi nu gaseai nimic de cumparat, toata lumea avea de toate.
    6.Desi toata lumea avea de toate, toti furau.
    7.Desi toti furau, niciodata nu lipsea nimic.

    Apreciază

  • 31. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 20:38

    lumi
    tu crezi ca toti eram ca tine ? 🙂

    Apreciază

  • 32. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 20:45

    1.Toata lumea avea de lucru. – teoretic, da; inclusiv unii lucrau la puscarie ca ocnasi si dusmani ai societatii comuniste multilateral dezvolatate.

    2.Desi toata lumea avea de lucru, nimeni nu muncea. -> eronat ! din 10 persoane doar 2 persoane lucrau, iar 10 persoane primeau si salariu, din care 8 persoane care nu munceau primeau salariu mai mare ca ailalti doi prosti care munceau..

    3.Desi nimeni nu muncea, planul se facea peste 100%.- am cunostinte care pe vremea lui ceasca faceau planul de 44-50% si primeau exact atita salariu;

    4.Desi planul se facea peste 100%, nu puteai cumpara nimic. – Nu puteai cumpara nimic daca nu aveai pile la comunisti…sau stateai ore in sir la coada dupa „adidasi”

    5.Desi nu gaseai nimic de cumparat, toata lumea avea de toate. -> nu toata lumea avea de toate. Si Andrei Plesu spusese undeva la fel; nu este asa; eu / noi chiar am facut post negru pe vremea lui ceasca pentru a-i putea hrani macar pe copii….

    6.Desi toata lumea avea de toate, toti furau.- > multa lume nu fura!!

    7.Desi toti furau, niciodata nu lipsea nimic. => oare???

    😛

    Apreciază

  • 33. dictaturajustitiei  |  25 Aprilie 2011 la 20:47

    @Lumi,

    Câtă dreptate ai!

    Apreciază

  • 34. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 20:49

    DJ,

    chiar asa?
    si tu spui la fel?
    🙂

    Apreciază

  • 35. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 20:50

    Sara bună!

    Excelentă aceastîă postare dragă nora, şi cum nu se poate mai binevenită re-aducerea aminte a doamnei Simone Weil, mai ales acum, cînd a început Săptămîna Luminată.

    Citatul dat de tine “Ori de câte ori mã gândesc la crucificarea lui Hristos sãvârsesc pãcatul invidiei“, este cum nu se poate mai concludent.

    Despre Ţuţea, mulţi au auzit.
    Despre pastorul Wurmbrand, prea puţini.
    Amîndoi, ca şi doamna Simone Weil şi ca şi mulţi alţii ca ei, se topesc în refuzul asumării istoriei noastre.

    În acelaşi timp, ne mirăm ce vremuri trăim, pentru că neglijăm evidenţa faptului că am căpătat noi românii, dexteritatea ducerii în derizoriu a oricărei idei generoase.

    Ne merităm soarta ?
    Poate.

    Apreciază

  • 36. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 20:58

    celor carora le este dor de casa, indiferent daca sint in afara sau in Ro:

    Apreciază

  • 37. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 21:13

    Şi pentru cei care au dubii despre evrei, le dau cu drag, un link :

    http://tilbuhoglinda.wordpress.com/2011/01/17/exista-doar-14-milioane-de-evrei-in-lume/

    Apreciază

  • 38. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:14

    Hai sa va vorbesc de cel mai mare folkist al nostru. protestatar pe bune si neinclus in ciorba lui Paunescu. Ma refer la NICU VLADIMIR care a murit in 1995. Absolvent de arte plasice, picta, bun grafician, scria compunea si cinta.. Cintecele sale sunt fascinante inca. Din pacate sunt citeva care sunt greu de gasit.
    Aici o inregistrare live cu Nicu – rara chestia 🙂 sper sa va placa
    Lucratorul urla –

    Apreciază

  • 39. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:17

    Era un baiat interiorizat frumos cu plete lungi si blugi

    Apreciază

  • 40. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:22

    O alta melodie superba a lui Nicu Vladimir , cintata de Florian Pittis, (Nu gasesc o versiune cintata chiar de Nicu Vladimir cum nu gasesc de loc melodia Padure… padure…. te-au stins din secure )
    Sotia lui Anda s-a remaritat cu Florian Pittis in 99
    In 3010 a aparut o carte cu texte de Nicu Vladimir, muzica, grafica…

    Apreciază

  • 41. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:25

    Drum de roua Nicu Vladimir

    http://www.trilulilu.ro/an22ro/e5dd1ae78a64b2

    Apreciază

  • 42. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 21:25

    Superbe melodii, tinere!

    Apreciază

  • 43. dictaturajustitiei  |  25 Aprilie 2011 la 21:26

    @ Scorpy,

    Mi-a plăcut mult cum a generalizat Lumi. Cei care nu prezentau un pericol pentru regimul comunist se încadrează în descrierea Luminiței.

    Au fost însă și excepții
    1. Propaganda comunistă intoxica afirmând că toți aveau un loc de muncă. Existau însă excepții.
    a) Eu nu am intrat din primul an la facultate pentru că eram îndrăgostită. Am încercat aproape o lună să îmi găsesc un serviciu. Nu au vrut să mă angajeze nicăieri.Motivau că sunt prea delicată și mai am și examenul de bacalaureat promovat.
    b) Soțul meu a stat fără serviciu în ultimii 2-3 ani ai comunismului, Eu eram singura care întrețineam familia , noi doi și cei doi băieți ai noștri. Absolvent al facultății de drept , nu își dădeau milițienii și securiștii acordul.

    2: Scorpy zici mai bine decât mine.
    3 .Mătușa mea a fost într-unfel de șomaj tehnic. Nu primea nimic ca retribuție. A fost în anul în care picasem la facultate. Atunci am făcut pentru prima dată greva foamei acasă. 3 zile. M-am supărat pentru că nu am primit 2 lingurițe de zahăr în plus. O prostie, o copilărie dar mă săturasem de răbdat de foame.

    4 . Mama, ca să poată cumpăra cărți, medicii dădeau bani mai mulți librăresei din cartier, în Craiova locuim lângă Spitalul Județean, le punea murăturile și le făcea gemurile și dulcețurile.
    Mama mea a vrut să meargă la revoluție, simțea că nu mai putea să suporte umilința în fața diverselor vânzătoare.

    Vezi http://dictaturajustitiei.wordpress.com/l-am-cunoscut-pe-procurorul-general-rsr-domnul-nicolae-bracaciu/
    5. Primeam ca profesoară repartizată la țară 2 pâini furajere pe săptămână. Pâini de 1 kg. De cele mai multe ori o mâncam mucegăită. Teama să nu fiu arestată m-a oprit să nu mă duc cu ea la Comitetul Central și să le-o pun pe ghișeu. Primeam ca rație suplimentară un kg zahăr pentru că, furioasă am fost în audiență la ministrul adjunct al Min. Educației d-na Rada Mocanu.Sper să nu fi încurcat numele.

    6. În privința furatului, nu cunosc procentajul.
    Eu nu furam, în schimb, aproape pe toți îi vedeam furând.

    7. Refoloseam amârâtul ăla de ulei.
    Auzisem că se purifică dacă fierbi un cartof în el.
    Numai Dumnezeu m-a apărat.

    Îmi pare rău Scorpy dar m-ai provocat. Eram așa necombativă.

    Apreciază

  • 44. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:30

    Salut tibi 🙂
    In umila mea opinie, NICU VLADIMIR a fost cel mai talentat si cel mai vertical folkist al nostru.
    Ma bucur ca pot sa atrag atentia asupra lui

    Apreciază

  • 45. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 21:35

    dJ,
    corect tot ce ai spus…

    tds,
    imi place Nicu Vladimir
    danke

    Apreciază

  • 46. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 21:35

    Carmen,
    ai făcut bine că ai spus ce ai spus.

    Problema este că unii, nu mai vor să-şi amintească adevărul spuselor tale deşi, numai tineri nu mai sunt dumnealor…
    Şi nici luminoşi.

    Am (sau mai bine spus AU) devenit pragmatici.
    Şi joacă poker la quinta de la două capete.

    Apreciază

  • 47. skorpion  |  25 Aprilie 2011 la 21:39

    ÍFOS ~e f.
    Atitudine de superioritate nejustificată față de alții; înfumurate; îngâmfare; fală; semeție; mândrie; măreție. ◊ A-și da ~e a se crede fără nici un temei superior față de alții. /<ngr. ifos

    Apreciază

  • 48. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 21:39

    Salut tinere ! 🙂

    În umila mea părere, consider că ai vrut să „îngropi” comentariul meu de la ora 21,13. 🙂

    Apreciază

  • 49. dictaturajustitiei  |  25 Aprilie 2011 la 21:45

    Îmi cer scuze.

    Când îmi amintesc de peroada comunistă mie mi se urcă efectiv sângele la cap.Rețineți că nu am fost o persoană persecutată de regim.

    Mă gândesc însă ce au suferit cei care au fost persecutați de sistemul comunist și mă îngrozesc.

    O seară bună !

    Apreciază

  • 50. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 21:49

    Carmen
    N-ai nici măcar un singur motiv să îţi ceri scuze.
    Scuze ar trebui să îşi ceară cei care deşi au motive, nu o fac.

    Apreciază

  • 51. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:54

    48 tibi,
    cum sa il ingrop ? Aici vorbeam de Nicu Vladimir care ca artist ne ingroapa el pe noi doi 🙂

    In legatura cu evreii. Da domle sunt tari , da… tot negri are penisul mai mare , tot italienii fac pantofi mai frumosi si tot eschimosii au dintii mai necariati.
    Iar prostii sunt toti localizati la Caracal judetul Olt. 🙂
    Iar evreul pe care il cunosc eu , parca e mexican nu evreu fiindca nu are niciuna din calitatile descrise de tine in blog 🙂

    Apreciază

  • 52. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 21:55

    Daca gaseste cineva Padure, padure de NIcu Vladimir va rog sa imi dati un semn.
    🙂

    Apreciază

  • 53. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 21:55

    Mno, vă urez o seară frumoasă în continuare, tuturor.

    Apreciază

  • 54. tiberiuorasanu  |  25 Aprilie 2011 la 22:05

    Dragă tinere, sînt prea bîtrîn ca să mai pot cădea în capcanele tale 😀
    Singura problemă este că ‘proştii’ sînt cantonaţi în tărtăcuţa fiecăruia dintre noi, aşa cum crede fiecare dintre noi, că este un ‘prost’. 🙂

    Discuţie plăcută în continuare.
    Eventual, despre doamna Simone Weil.

    Apreciază

  • 55. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 22:09

    tinere,
    am cautat si pe trilulilu si nu e.
    Nu are prea multe inregistrari.

    Apreciază

  • 56. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 22:48

    dictatura justitiei,
    cele 7 minuni ale comunismului le-am gasit pe net.
    Si bineinteles ca nu putem sa le generalizam .
    Dupa 20 de ani ar fi trebuit sa ne amuze chiar.
    Insa cicatricile nu s-au vindecat de tot pentru a ne putea detasa .
    Despre si de Simone Weil nu am citit nimic.
    De aceea nici nu pot sa imi dau cu parerea , asa, pe dinafara evidentelor, doar ca sa par lipsita de incultura 😳 sau ca sa fiu trecuta in tabloul de onoare de catre vreun inspector de blogosfera. :mrgreen:

    Am gasit insa niste cuvinte frumos asezate in doua fraze , merita retinute, ii apartin lui Lucian Blaga:

    „Cu penele altuia te poti impodobi, dar nu poti zbura.
    Acest lucru nu-l prea stiu oamenii, dar il stiu pasarile.”

    Apreciază

  • 57. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 22:52

    Apreciază

  • 58. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 22:55

    Apreciază

  • 59. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 23:08

    Apreciază

  • 60. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 23:18

    54 Mno Tibi 🙂
    Est atit de batrin incit cazi in capcane inexistente. pe care le vezi doar tu.
    Atentie ! Vine capcanaaa 🙂

    Apreciază

  • 61. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 23:27

    tinere,
    iti predau legatura .

    Apreciază

  • 62. Un tanar de stanga  |  25 Aprilie 2011 la 23:30

    Merci Lumi,
    Da unde e Fini ? 🙂

    Apreciază

  • 63. luminita  |  25 Aprilie 2011 la 23:41

    tinere,
    habar n-am. Dar sper sa fie doar obosita.

    Apreciază

  • 64. dictaturajustitiei  |  26 Aprilie 2011 la 07:52

    56 Luminița,

    Am trăit atât de cenușiu în comunism încât după 21 ani nu pot să uit și cred, spre răul meu, să-i iert. Mie greu să-i iert pentru că nepoții lor , de comuniști și securiști, sunt în continuare cei care ne conduc. O admir sincer pe Nora pentru delicatețea cu care tratează subiectele pentru că eu nu reușesc să-mi domolesc furia împotriva lor.

    Versurile citate sunt frumoase.

    Apreciază

  • […] Metafizicx, Mircea Bebeul, Micael Nicolas, Miron Manega, Mysimplephotos, Meowtzy, Mircea Teorean,  Nora Damian, OanaMaria, Omul cu ciocolată, Ora25, Patrick,  PhotoLeoGrapher, Rareş, Sorin Delaskela, […]

    Apreciază

  • 66. noradamian  |  26 Aprilie 2011 la 16:47

    Ziua bună 🙂

    Multzam, Dj! Cred însă, cu toată delicateţea, că la succesul ticăloşiei dumnealor îşi aduce o contribuţie şi imaturitatea afectivă, egocentrismul multora din compatrioţii nostri.

    Apreciază

  • 67. noradamian  |  26 Aprilie 2011 la 16:48

    postare nouă

    Apreciază

  • […] Metafizicx, Mircea Bebeul, Micael Nicolas, Miron Manega, Mysimplephotos, Meowtzy, Mircea Teorean,  Nora Damian, OanaMaria, Omul cu ciocolată, Ora25, Patrick,  PhotoLeoGrapher,PitiDurdu, Rareş, Sorin […]

    Apreciază

  • 69. serenity malibu  |  9 Octombrie 2013 la 15:01

    serenity malibu

    Simone Weil | Gradina de hartie

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 888,742 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.340 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 888,742 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


