Pârloagă cu vedere spre viitor

14 Iulie 2011 at 11:22 118 comentarii

La numirea sa în funcţia de ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu era liderul grupului de cercetare de excelenţă „Marie Curie” la Universitatea Tehnică din München, fiind şi investigator principal în cadrul International Graduate School of Science and Engineering. Exact din momentul numirii sale-n funcţie, devine şi ţinta denigrării grupărilor media parapolitice&civice dedicate sabotării din start a oricărei acţiuni&persoane puse-n slujba intereselor naţiei şi cetăţenilor ei. Vehiculată pe forumuri de păduchelniţele din media, ideea că noul ministrul e un netot lipsit de un minim de carte care n-a reuşit nici măcar să aibe un liceu terminat în România a ajuns, în fine, la finişul logic al prostiei abjecte, unde-n altă parte mai potrivit decât la Antena varanului! Asta în condiţii de concurenţă permanentă cu alte instituţii notorii pentru colportarea de minciuni, casete contrafăcute, show-uri dedicate deranjamentului mental de masă. Momentul, preparat de canalul de servici antenist reprezentând viziunea şi misiunea politică a USL, depăşeşte jigodismul obişnuit. A ieşi cu o asemenea prostovănărie, urmată de alte gonflaje jalnice confirmă o stare de „hai să mergem până la capăt, că oricum n-avem cum s-o mai întoarcem„. Şi dacă din bârlogul cu gonflabile, tigăi şi analişti militari, imaginea varanului recent omagiat după vechi reţete sinistre ocupă total orizontul, dincolo de asta pare a se-ntrezări un cu totul alt peisaj. Băşcălind cariera strălucită a unui român absolvent cu Magna cum Laude, cu doctorat sub semnătura unui laureat Nobel, cu proiecte sub semnul excelenţei recunoscute din Franţa până-n Japonia şi de la Munchen în SUA, varanului i se cuvin chiar mulţumiri! Da, aţi citit bine: această infamie grobiană are calitatea de a fi declanşat brusc interesul pentru actualul ministru român al educaţiei; curiozitatea privind viaţa lui de până acum, de ce a făcut şi de ce e-nstare să facă. Cele câteva date biografice- orfan de mamă de la trei ani, olimpic în liceul timişorean, olimpic, apoi, în pretenţiosul Lycée International des Pontonniers, când, pentru a se întreţine, muncea ca pedagog de noapte la un internat- studiile şi realizările sale ştiinţifice apreciate la nivelul excelenţei de mari universităţi ale lumii, arată o persoană de o forţă neobişnuită, care a răzbit în condiţii extreme. Imagine antologică a două atitudini: de o parte oştile tembelismului uselist, de cealaltă un român, unul dintre puţinii tineri care revenind în ţară când era pe valul unei cariere prestigioase, găseşte de cuviinţă să scoată din şanţ căruţa învăţământului autohton. Şi atunci, mă-ntreb: de ce n-ar fi, Daniel Funeriu, cel capabil să preia efortul de a scoate pârloaga de ţară din şanţ?

Entry filed under: 7301634. Tags: , , .

Generaţia „rataţilor” se revoltă Accident etnic-politicianist

118 comentarii Add your own

  • 1. luminita  |  14 Iulie 2011 la 11:45

    Nora,
    excelent !
    articol demn de prima pagina a unui cotidian important, cum imi place mie sa zic de fiecare data cand raman muta in fatza talentului scriitoricesc si a fortei verbului cuiva.

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 11:48

    lumi, multzam, multzam :)!
    Mă gândeam şi io 🙄

    Apreciază

  • 3. ela  |  14 Iulie 2011 la 12:01

    Nora, excelent.Felicitari!
    pana acum toata lumea se invartea in jurul afirmatiei.Tu ai facut-o cu subiect si predicat!

    Apreciază

  • 4. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 12:04

    Hai ca nu inteleg de cine trebuie aparat Funeriu. De Mircea Badea, Grecu, Ursu, Andronescu , Medeleanu ? Odata ce te-au pus pe partea cealalta a frontierei astia te mitraliaza cu rahat chiar daca ai fi Maica Tereza sau Bute iar noaptea dorm linistiti.

    Apreciază

  • 5. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 12:08

    Luminita , Ela draga din doua una: ori faceti misto subtil ori dati limbi grosolane. Nu o luati personal dar cred ca o puneti pe Nora in dificultate 🙂

    Apreciază

  • 6. skorpion  |  14 Iulie 2011 la 12:13

    bonjurici,

    ma bucur ca apar in prim plan al guvernarii & al politicii oameni de calibru..incet, incet, poate acesti oameni vor schimba multe incepind cu arta de a face politica pina la o guvernare in interesul majoritatii tarii..

    ma refer la Funeriu,
    Monica Macovei,
    Sever Voinescu,
    S.Lazaroiu si altii… este reconfortant…
    si, of course, pionierul pentru oameni de calibru este….marinarul cel primitiv, vulgar, scandalagiu, intrigant..

    🙂

    Apreciază

  • 7. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 12:16

    la capitolul guvernare din oamenii de calibru nu pot lipsi Morar si Kovesi . Sever Voinescu inca promite doar. Iar Lazaroiu e un animal politic in felul lui TBas. 🙂

    Apreciază

  • 8. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 12:17

    Ai dreptate Lumi, fain articol, eu cred ca sta bine si pe blog.
    O parte din privitorii A3 vor crede orice gogomanie, cei cu ceva la mansarda se vor declara scarbiti.
    Viitor dintr-o parloaga, la oiste c-o martoaga, de vaitat ne vaitam, dar nicicum nu actionam, cand avem un bac mai serios, spala cu ministrul pe jos, ba ca nota mica a luat, ba ca l-ar fi picat, astia si pe Dumnezeu l-ar face un derbedeu. Mana pe telecomanda, ori scoateti-i din banda!

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 12:17

    Tds, sorry, critică-mă, fă praf ce scriu, dar nu jigni, please, comentatorii

    Apreciază

  • 10. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 12:21

    Skorpion, intensitatea denigrării din partea păduchelniţelor e direct proporţională cu valoarea omului. Dovadă cei trei împotriva cărora a fost si este război total: Băsescu, Macovei şi acum, Funeriu

    Apreciază

  • 11. skorpion  |  14 Iulie 2011 la 12:24

    richtig, Nora!

    si bietul Boc a fost terfelit in mii de feluri, inclusiv in legatura cu inaltimea lui, desi comparindu-l cu altii, este cam de talia lui sarkozy, bush etc…

    🙂

    talia – ma refeream la inaltime
    🙂

    Apreciază

  • 12. theo  |  14 Iulie 2011 la 12:25

    domnul Funeriu , este o capacitate, auzisem de el, cu ceva timp inainte sä devinä ministru.

    se conta pe dumnealui, pt. un proiect de cercetare,
    de milioane in münchen. asta spune ceva.

    Apreciază

  • 13. theo  |  14 Iulie 2011 la 12:26

    nafara temei , scuze.

    ce este arpacas, si din ce este fäcut?

    Apreciază

  • 14. skorpion  |  14 Iulie 2011 la 12:28

    arpakas = Produs alimentar obținut prin cojirea boabelor de grâu sau de orz.

    Apreciază

  • 15. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 12:29

    9 Nora eu nu ma sfiesc niciodata sa critic un articol , doar ma stii. 🙂

    Luminita in schimb e buna de prima pagina la un cotidian de anvergura internationala iar Ela are o forta remarcabila de caracterizare. Felicitari ! Bravo ! Incintat !

    Apreciază

  • 16. theo  |  14 Iulie 2011 la 12:31

    CUM ESTE; CA OREZUL MAI MARE?????????

    Apreciază

  • 17. theo  |  14 Iulie 2011 la 12:33

    scuze, am scris cu litere mari

    Apreciază

  • 18. theo  |  14 Iulie 2011 la 12:36

    multzumesc scorpi.

    Apreciază

  • 19. theo  |  14 Iulie 2011 la 12:37

    graul cojit, s-au coaja graului?

    Apreciază

  • 20. ela  |  14 Iulie 2011 la 12:44

    TDS: pot sa-ti spun,ca alint , ca esti un nasol?
    Pana acum nu s-a recunoscut ministrului meritul asta;mie chiar imi place mult de tot Funeriu.Si sunt convinsa ca ar fi in stare sa se inconjoare de oameni valorosi si sa faca treaba.

    Apreciază

  • 21. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 12:48

    Da ela, accept complimentul 🙂

    Apreciază

  • 22. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 13:16

    Theo
    Arpacasul este graul decojit, nu coaja graului, din el se face coliva (pentru A3).

    Apreciază

  • 23. Fini  |  14 Iulie 2011 la 14:12

    Am extras dintr-un articol scris de Mircea Cărtărescu câteva rânduri la care subscriu cu toată convingerea :

    „44 la sută promovare la bac mi se pare corect pentru România, în aceste condiţii, ba poate prea mult. Da, avem o şcoală mediocră, nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece, ne spune echipa Funeriu. Nu ne-au spus-o nici echipa Andronescu, nici echipa Adomniţei. O fi fost, mai ştii păcatul, învăţământul mai bun pe vremea lor. Mai de crezut e însă că ei au tras gunoiul sub covor, după metoda comunistă. Nu laud echipa Funeriu, nici nu cred că vreun ministru poate schimba radical,
    într-un an, doi, situaţia. Miniştrii educaţiei sunt parte din problemă. Dar măcar atât poţi face şi din prima zi de ministeriat: să recunoşti cu onestitate care-i situaţia reală. Abia după aceea te poţi gândi la soluţii.

    Decât să vociferăm atât pe marginea rezultatelor la bac, mai bine- am păstra un moment de reculegere. Pentru învăţământ şi pentru toată viaţa naţională.”

    Pentru cei care îşi fac puţin timp pentru citit, articolul îl găsiţi aici:

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/937061.html

    Apreciază

  • 24. Fini  |  14 Iulie 2011 la 14:24

    Şi acum să ne mai înduioşăm şi pentru domnii profesori care râvnesc la o catedră pe viaţă (deocamdată 😉 )
    Aştept şi din partea lor o scrisoare deschisă redactată de om sau femeie (în Oltenia „om” este doar bărbatul, vezi „Rânduieli” de Marin Sorescu), de părinţi, bunici sau progenituri. Abia aştept să lăcrimez.

    http://www.mediafax.ro/social/ministerul-educatiei-5-460-de-candidati-retrasi-la-titularizare-55-eliminati-pentru-frauda-40-din-alte-cauze-8494164/

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 14:29

    Theo, salut, Funeriu se bucură si de admiraţia unor cercetători români cunoscuţi pe mapamond. (Unul din ei fiind Narcis Avarvarei premiat anul trecut de TVR cultural, dacă nu gresesc). Iar ca s-ajungi să te admită ca doctorand un profesor premiat cu Nobel, trebuie să ai lucrări şi rezultate cu totul iesite din comun. Şi foarte puţin au curajul de a angaja un grant (proiect de mare finanţare) individual asa cum a făcut el. Cu succes.

    Apreciază

  • 26. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 14:33

    Tds, poate ai niste necazuri, cine stie. 🙄
    Oricum, nu cred că e cazul să-ncerci să intimidezi. De altfel nici n-ai reusi. Nu pe aici 🙂

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 14:41

    Fini, servus, multzam de linkuri. Chestiunea cu copiatul la titularizare arată un sistem bolnav în ultimul hal, care poate fi salvat doar de un „doctor” adevărat capabil să taie-n carne vie, cum se spune.

    Apreciază

  • 29. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 14:46

    Salutare Fini,
    Citit articolul din evz, a aparut pe 8 iulie, inainte de Funeriu, bacul si A3.

    Apreciază

  • 30. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 14:49

    Nora,
    Rilu, Rilu, crocodilu, maramureseanul ascunde copilu, sa nu mearga la scaldat, ca-i pericol de mancat.

    Apreciază

  • 31. Maria  |  14 Iulie 2011 la 14:50

    Bună ziua vă spun încă o dată! 🙂

    Nora, articolul este impecabil! Din toate punctele de vedere. Pentru mine, lecturile sale sunt o bucurie (şi nu am folosit în joacă sau numai de dragul eufoniei forma de plural. 🙂 )

    Apreciază

  • 32. skorpion  |  14 Iulie 2011 la 14:56

    eu nu stiu ce se agita lumea cu procentul luat la bac.

    am citit in urma cu o saptamina un articol despre bacul din Germania. procentul celor care au promovat bacul a fost de……43% si absolut nici un pui de german nu s-a isterizat…..

    nora, parca am dat si linkul aici…

    Apreciază

  • 33. Maria  |  14 Iulie 2011 la 14:58

    Fini, tocmai am trecut pe la Evenimentul zilei şi am citit articolul recomandat de tine. Analiza lui Cărtărescu este a omului extrem de lucid ce priveşte şi înţelege foarte bine situaţia din interior, cu toate povârnişurile sale.

    În privinţa copiatului la titularizare, aş vrea să adaug că boala e mai veche. Imediat după terminarea facultăţii m-am înscris şi m-am prezentat la concursul de titularizare, care se dădea pe atunci în alte condiţii de evaluare, la nivel universitar. În fine, la disciplina mea a fost prinsă o tânără profesoară copiind (era blindată de fiţuici) şi a fost eliminată imediat din concurs. Eu consider că profesorilor prinşi asupra faptului ar trebui să li se interzică să mai participe la acest concurs sau chiar să mai profeseze în domeniu. Nu poţi cere corectitudine unui astfel de om, căci mai mult ca sigur nu va putea fi un model de conduită. N-aş putea cere celuilalt un comportament, mai ales celui pe care îl educ, dacă pentru mine ar fi doar o formă goală de conţinut.

    Apreciază

  • 34. Maria  |  14 Iulie 2011 la 15:02

    Skorpion, bineînţeles că aşa este.
    Agitaţia şi toată isteria mediatică ce s-a creat la noi imediat după bacalaureat au avut alte intenţii şi acestea s-au văzut ulterior cu ochiul liber.
    Niciun profesor care pregăteşte clase întregi, ani succesivi, pentru acest examen nu s-a revoltat. Dimpotrivă. Crede-mă. Ştiu ce vorbesc.

    Apreciază

  • 35. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 15:03

    Skorpi,
    Ai dat linkul pe Politeia, calculul este gresit. 43 % dintre tinerii nemti intre 18 si 20 de ani trec bacul, unii poate nici nu ajung la liceu, procentul de promovabilitate este mai mare.

    Apreciază

  • 36. Maria  |  14 Iulie 2011 la 15:07

    Skorpion, am citit articolul despre promovabilitatea din Germania pe rfi. Excelentă analiză şi cuprinzătoare.

    PS. Nu citesc Politeia.

    Apreciază

  • 37. luminita  |  14 Iulie 2011 la 15:33

    Salutari, inca o data!
    si scuze pentru lipsa de promptitudine a reactiei, dar am fost si eu un pic plecata de acasa.
    Asadar,

    tinere de stanga,
    da-mi voie sa-ti spun ca esti un nasol.
    (mersi, ela, pt idee!)
    :mrgreen: 😯 🙄

    Asa ma exprim eu, mai patetic, atunci cand ma incanta talentul unor oameni deosebiti.
    Asta nu inseamna ca „dau limbi”, eu nu consider ca ai folosit cea mai potrivita expresie ci mai degraba cred ca esti intr-o zi nefasta.
    Si spun asta pentru ca te-am citit si la postarea precedenta, unde l-ai taxat prea dur si pe C.Fugaru.
    In fine, iti voi accepta scuzele, daca vei binevoi sa mi le adtresezi.
    Daca nu, nu.
    Si mie mi se mai intampla sa calc in strachini , dar rar, sper eu.

    Apreciază

  • 38. de-a dura lex  |  14 Iulie 2011 la 15:47

    he, he, câțiva tipi care copiau la titularizare…
    eu am văzut, prin ’98, o sală întreagă de profi care își dădeau modulul pedagogic, și erau doar doi cei care nu copiau (eu și încă cineva).
    neștiind prea multe la proba aia, am avut timp să mă uit la restul lumii.
    vedeam inși cu o privire foarte dură, cu fițuica în pupitru, pândind speriați supraveghetorii.
    mi-i și imaginam cum, la ei în școală, loveau elevii prinși cu fițuici.

    Apreciază

  • 39. dictaturajustitiei  |  14 Iulie 2011 la 15:49

    Bună ziua!

    Nora cred că ai făcut foarte bine că ai scris detaliile acelea relevante despre ministrul Funeriu. Mi-e nu-mi este simpatic, nu pentru că ” nu a mâncat salam cu soia ” , nu știe să comunice , dar faptul că încearcă să scoată în evidență realitățile românești este remarcabil. Nu mă entuziasmez ca voi pentru aștept să văd ce se va întâmpla în toamnă.

    Rezultatele de la bacalaureat oricum sunt mai mari decât dacă existau camere în fiecare școală.

    @Fini, iartă-mă că te întreb , ce ai cu profesorii ?

    Apreciază

  • 40. dictaturajustitiei  |  14 Iulie 2011 la 15:50

    @Luminița,

    Cum ai obținut tu omulețul verde ?

    Apreciază

  • 41. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 15:59

    26 Nora draga
    Stiu ce mult muncesti pentru o postare ca sa fie reusita si ca te bucuri cind esti apreciata. Imi pare rau ca am intervenit, eu personal as limita laudationes si linguselile binecunoscute aiurea.

    OK nici o problema. Ma voi feri sa spun aici exact ce gindesc daca asta te supara. Luminita , Ela noch einmal 🙂

    Apreciază

  • 42. luminita  |  14 Iulie 2011 la 16:04

    tinere,
    nici o problema, nu sunt o persoana ranchiunoasa, insa expresia „limbi grosolane” ma oripileaza de-a dreptul, crede-ma.

    Apreciază

  • 43. luminita  |  14 Iulie 2011 la 16:08

    De-a dura lex,
    scrii mrgreen incadrat intre cate doua puncte, adica asa
    ” : „mrgreen” : „, fara ghilimele si fara spatii libere, eu le-am pus ca sa evidentiez caracterele componente.
    😛

    Apreciază

  • 44. luminita  |  14 Iulie 2011 la 16:10

    dictatura justitiei,
    scuze, tie iti era adresata explicatia de mai sus. 😆

    Apreciază

  • 45. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 16:13

    37 Luminita
    Complimentul a fost acceptat cu placere 🙂

    Trebuie sa explic ca la gradinita:
    Nimeni nu ar fi adus clipuri cu Cornel Fugaru daca acum nu ar fi fost intins cu vata in nas.
    Cornel Fugaru avea talent.
    Am deplins moartea unui om talentat care a creat numai gunoaie pentru ca efectiv nu puteai ca formatie sa misti in front in timpul impuscatului. O spune unul care a participat la organizarea ultimei gale rock organizata de Club A

    Au compus si au cintat o gramada de lalaieli pentru care au fost platiti dar care au murit asa cum a murit si Sincronul si Fugaru si dupa ce murim noi peste 20 ani nu isi va mai aduce nimeni minte de ele.

    In legatura cu laudele. Acum am inteles de la Nora ca ei chiar ii plac. asa ca nu mai zic nimic. pe ea o aparam cumva 🙂 Credeam ca se jeneaza sa va spuna.

    In legatura cu scuzele. Imi cer scuze Luminita 🙂 Dulceata de cirese amare cu apa rece a fost excelenta. Poate odata ne dai reteta 🙂

    Apreciază

  • 46. Maria  |  14 Iulie 2011 la 16:22

    de-a dura lex 38, indiferent că e un examen de titularizare sau unul de promovare a modului pedagogic (eu nu am dat aşa ceva, având un alt fel de calificare pedagogică), e rău că s-a copiat.
    Într-o discuţie cu un grup revoltat că s-a copiat într-o anumită sală de examen, i-am întrebat ce au făcut ei, cei ce nu au recurs la acest gest. Mi-au spus că nimic. Atunci le-am amintit că aveau posibilitatea de a se ridica şi de a contesta proba pe motiv de fraudă. S-au îngrozit şi de atunci m-au ocolit.
    Una dintre problemele mai puţin relevate în asemenea situaţii este complicitatea.

    Apreciază

  • 47. Maria  |  14 Iulie 2011 la 16:29

    DJ 39, iartă-mă că intervin în dialog, dar şi eu am ceva cu profesorii. Cu acei profesori ce nu-şi respectă meseria şi menirea asumată, din tot felul de considerente ce nu au de-a face cu conţinutul propriu-zis al profesiunii.

    Apreciază

  • 48. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 16:29

    Maria, multzam, sigur că si eu scriu când am ce spune, cu gândul că spun ceva necesar, într-un stil care mă reprezintă. Poate, unora, să le şi placă. Uneori reusesc şi atunci chiar mă bucur să am un feed-back de apreciere 🙂
    Cum consider că feed-back-ul e necesar si când e ceva de criticat 🙂

    Apreciază

  • 49. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 16:32

    Dea-dura, asta e problema: oamenii aceia au (de)format tinerii care s-au nimerit să le fie elevi… 😉

    Apreciază

  • 50. dictaturajustitiei  |  14 Iulie 2011 la 16:33

    @Luminița,

    Mulțumesc mult!

    Apreciază

  • 51. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 16:33

    Dj, 39, multzam. Sigur că urmează să vedem. De un lucru sunt sigură: cu cât va face mai bine ce trebuie să facă, mai ales dacă asta nu va trece neobservat si va fi „lăudat” 😆 cu atât îi va îndârji mai rău pe varani. Spre paguba lor! Mai ales că răutatea produce troglodism, cum se ştie…

    ps. evident, dacă va fi de criticat nu-l vom scuti… 🙂

    Apreciază

  • 52. dictaturajustitiei  |  14 Iulie 2011 la 16:36

    @Maria,

    Nu am de ce să mă supăr. Asta e soarta! Eu am ce am cu doctorii, polțiștii, procurorii și judecătorii.

    Apreciază

  • 53. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 16:38

    Saluttare
    Milionul încă se ține tare… confiscat. ICCJ, azi:
    http://www.ziare.com/stiri/proces/peste-4-milioane-de-lei-din-averea-lui-dan-ioan-popescu-confiscate-1107523

    Apreciază

  • 54. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 16:39

    Bsc, salut! Însfârşit 😀

    Apreciază

  • 55. luminita  |  14 Iulie 2011 la 16:39

    tinere,
    ok.
    Ai dreptate in legatura cu faptul ca daca nu murea Fugaru nu puneam acum clipuri cu el. Avea o varsta si se retrasese din prim plan demult. Chiar ma gandeam azi-dimineata sa scriu ceva de genul „sa-l ascultam macar acum pe Fugaru, ca maine o sa fie inmormantat si dupa asta iar vom uita de cantecele lui”,
    insa nu mi-am gasit cuvintele potrivite si am lasat-o balta.

    Apreciază

  • 56. Maria  |  14 Iulie 2011 la 16:39

    DJ, şi cu cei enumeraţi de tine am ce am, dar tot în limitele încălcării principiilor deontologice. Chiar nu aş vrea să se înţeleagă din cele scrise azi că am pus focusul doar pe profesori. Dar e uşor de observat că, prin ceea ce se realizează în acest proces, învăţământul trebuie să fie considerat o prioritate în viitor. Măcar în viitor…

    Apreciază

  • 57. Maria  |  14 Iulie 2011 la 16:41

    Nora, eu mă bucur că le spui într-un stil ce mi-a devenit foarte drag. 🙂 Feed-back-ul e pe măsură, cred eu.

    Apreciază

  • 58. luminita  |  14 Iulie 2011 la 16:44

    Bsc,
    deci se poate, domnule.

    Apreciază

  • 59. Un tanar de stanga  |  14 Iulie 2011 la 16:45

    55 Luminita – piramidalo 🙂

    Si Brel s-a retras cam de mult si tot il ascultam. 🙂 Spuneam de CFugaru si Sincron si de nivelul provincial in care s-au balacarit.
    In vremea lor in Ungaria de exemplu erau citeva formatii : Illés, Metró , Omega, Locomotiv GT cu melodii de 100 de ori mai renumite in toata Europa decit toti Sincronii si Sideralii nostri
    .
    Rusii care ocupau atunci Ungaria au interzis rock-ul, au interzis lui Illes sa produca discuri, ei au cintat underground, Omega a fugit in Germania. Nici ceilalti nu au cedat si au cintat in semiilegalitate :P. Mobil, Bikini, Hobo Blues Band, A. E. Bizottság, Európa Kiadó, Sziámi. La noi Sincron au devenit cintareti de circiumi de partid si cu aparitie partial color la televiziune. Si de la noi au mai plecat citiva, dar in general au stat cu ciocul mic.

    Apreciază

  • 60. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 16:56

    Bineînțeles, Lumi, se poate. Puțină bunăvoință nu strică.
    Munca de tip mafiot a judecătorului Florin Costiniu s-a dovedit zadarnică.
    Și e vorba numai de ilicit civil. N-are nicio legătură cu vreo infracțiune.

    Completul de 9 a trimis cauza la rejudecare în prima instanță, s-au mai administrat niște probe, după ce completul condus de Costiniu stabilise că DIP nu are venituri nejustificate de 46 mld, vechi ci are +1,4 mld, e supraOK și îi închisese dosarul.
    Azi s-a rejudecat tot la ICCJ în complet de 3, dar au avut tot timpul calificarea greșită de recurs. (se poate vedea mai jos în link, nu a fost recurs așa cum scrie ; dacă era, acum ar fi fost irevocabilă )
    În realitate a fost rejudecare ca primă instanță de fond și e corect să aibă și drept de recurs (din nou, dar nu are nicio șansă; va fi complet de 5).

    http://www.scj.ro/dosare.asp?view=detalii&id=100000000201230

    Apreciază

  • 61. luminita  |  14 Iulie 2011 la 17:02

    Bsk,
    din ce spui tu sa inteleg ca se poate confisca averea cuiva chiar daca articolul din Constitutie privind prezumarea licita a averii ramane nemodificat?
    Oare asta vor sa demonstreze judecatorii acum, ca se poate si asa numai sa se vrea?

    Apreciază

  • 62. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 17:04

    Da, ai înțeles foarte bine Am spus asta până acum de mai multe ori.

    Apreciază

  • 63. luminita  |  14 Iulie 2011 la 17:06

    tinere, 59,
    tu cunosti mult mai multe decat mine despre istoria muzicii si autorii ei, nu intru pe domeniul acesta ca n-am cum.

    Apreciază

  • 64. theo  |  14 Iulie 2011 la 17:06

    contestatzii, peste contestatzii, si nu-i v-a lua nimic

    Apreciază

  • 65. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 17:12

    Theo.
    De data asta nu. DIP nu se mai poate salva , e încorsetat. S-a aplicat corect legea în vigoare. Art. 18 alin (1) din Legea 115/1996 și-a găsit un client barosan.

    Apreciază

  • 66. luminita  |  14 Iulie 2011 la 17:14

    Bsk,
    ok, multumesc.
    Cred ca ai mai spus-o si cu alte prilejuri dar ce sa fac, am si eu niste limitatori de percepere crescuti in crestetul neuronului responsabil cu invartitul rotitzelor.
    Azi am resetat comanda „pricepe si tu mai rapid, ce boalilii!” si vad ca da semne de revenire.

    Apreciază

  • 67. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 17:21

    Trenule masina mica,du-l la mare pe Costica:

    http://www.zf.ro/companii/bucuresti-constanta-in-2-ore-si-30-min-cu-trenul-de-vineri-cat-costa-cel-mai-rapid-tren-spre-mare-8496399

    Apreciază

  • 68. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 17:25

    🙂 Nu în sensul ăsta ți-am transmis mențiunea.
    Prezumția este folosit abuziv ca pretext pentru a nu se aplica legea și pentru a tinde numai spre sancționarea ilicitului penal.
    Pleiada îngrijorată se află în ilicitul civil, de la magistrați și parlamentari în jos. Gândește-te că cei cu bani la saltea nu pot să scoată banii la suprafață, decât dacă renunță la statutul de funcționar public sau la demnitatea publică, fiindcă numai așa scapă de prezentarea declarațiilor de avere, iar ANI nu-i mai poate urmări. (ANI mai are dreptul să declanșeze un control cel mulr în termen de 3 ani de la încheierea sau încetarea mandatului, dar tot pe perioada exercitării funcției încheiate, nu ulterior; uletrior toți cei cu bani sunt liberi să folosească banii adunați/nedeclarași în voie, numai să stea departe de cașcaval)

    Apreciază

  • 69. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 17:29

    Din 2006:

    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1193492-averea-lui-dan-ioan-popescu.htm

    Apreciază

  • 70. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 17:34

    erata: prezumția este folositĂ ,
    Se urmăreaște denaturarea înțelesului și probelor necesare pentru a se proba dobândirea ilicită (în ilicitul civil). În realitate este foarte simplu și le dă peste cap toată teoria celor cu trâmbița despre așa-zisa răsturnare a sarcinei probei.

    Apreciază

  • 71. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 17:39

    DIP
    Concluzie

    O estimare aproximativa a veniturilor familiei Elena si Dan Ioan Popescu in perioada 1990-2005 indica un total al acestora de aproximativ 3.000.000 de euro. De asemenea, o estimare neoficiala a cheltuielilor totale ale lui DIP, rezultate din aproximarea valorilor bunurilor achizitionate precum si a costurilor cosului zilnic, indica o valoare totala de aproape 3.900.000 euro.

    Aceasta inseamna ca, ipotetic, familia lui DIP ar avea de justificat aproximativ 1.000.000 de euro, insa, in conditiile in care tranzactiile s-ar fi efectuat la valoarea pietei. Realitatea arata ca au fost cazuri in care achizitiile s-au facut la valori cu mult sub cele de piata.

    Probabil aceasta este si una dintre explicatiile care stau la baza acumularii unor mari averi ale fostilor sau actualilor demnitari.

    Reamintim faptul ca, dupa declansarea cercetarilor asupra averii sale, DIP a declarat ca ar fi cumparat terenul de la Azuga cu „358 sau 385 de dolari” pe care a inceput constructia unei case in urma cu zece ani si pe care spera sa o termine in urmatorii ani. El a mai spus, de asemenea, ca pentru apartamentul situat in apropierea sediului guvernului ar fi platit 1.800 de dolari, in 1995.

    Asadar, un apartament de cinci camere situat in centrul Capitalei si un teren la Azuga l-ar fi costat aproximativ 2.185 de dolari. Adica, mai nimic. De asemenea, pentru achizitionarea terenului din zona Arcul de Triumf, suma declarata este de aproximativ zece ori mai mica decat valoarea de piata a acestuia.

    Apreciază

  • 72. Creanga  |  14 Iulie 2011 la 17:47

    Basca Ilie,
    Oare cum isi justifica Bombonel averea, doar cu matusa Tamara?

    Apreciază

  • 73. theo  |  14 Iulie 2011 la 17:48

    azi l-am auzit pe zänaticul vadim, la B1-prin telefon.

    bäsescu a fäcut dosare, el avea demult liste cu

    cine v-a urmärii bäsescu, etc. ineptzii.

    Apreciază

  • 74. theo  |  14 Iulie 2011 la 17:51

    tzin minte, chiar mi se pare, am väzut o bätranicä,

    intr-o cämärutzä ,ca un hol, cu lucrusoare vechi,amärate,

    nu stiu cine atunci a dat filmarea.

    Apreciază

  • 75. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 18:08

    Creangă,
    Când eram în clasa a XII-a, cu vreo 2 luni înainte de încheierea anului nu mai învățam la unele materii; printre astea era istoria. Profesoara avea obiceiul să întrebe numai titlul lecției pe un elev, cerea altuia să spună ce știe despre prima parte a lecției, iar a doua îi revenea celui care spusese titlul.
    Eu eram acela, abia am reușit să aflu tilul de prin colegi.
    Fiindcă știam că urmez la ascultat, colega din fața mea, Mariana,a deschis cartea și am lecturat partea a doua dintr-o trecere.
    Am urmat, despre politica externă. Și dă-i și spune, mergea brici, cu turcii și pacea de la Kuciuc Kainargi. Mă miram cumva că o reținusem prea bine după o singură citire.
    Profesoara m-a lăsat să vorbesc cam mult și la un moment dat mă întrerupe și mă întreabă:
    -Bășcăliosule, noi suntem cu materia după al doilea război mondial și tu vorbești despre luptele cu turcii?
    Eu i-am spus că nu-s așa de vinovat pe cât par și ea s-a prins
    -Aaa, ți-a arătat Mariana altă lecție. Înseamnă că nici ea nu știa titlul.
    Era o femeie foarte serioasă, sobră, în vârstă. A început să râdă în hohote, a zis că n-a mai pățit așa ceva de când e profesoară și pentru că am fost atît de bun dintr-o citire, (era evident că n-aveam timp pentru mai mult) nu-mi pune notă, să nu-mi strice media.
    *
    Noi suntem cu procesul lui DIP la data de 14.07.2011 și tu vii cu vechituri din 2006?
    Ai citit de te-ai omorât, dar nu-ți pun nicio notă. 🙂

    Apreciază

  • 76. Fini  |  14 Iulie 2011 la 18:20

    Creangă, 🙂
    @ 29

    e bine că l-ai citit, Mircea Cărtărescu taie în carne vie. Este de actualitate şi peste 2-3 ani (apropos de „inainte de Funeriu, bacul si A3 „). N-am prea priceput observaţia 🙄
    Oricum tu nu mai ai nevoie de analizele lui şi mai ales de sfaturile lui.

    Apreciază

  • 77. Bască ilie  |  14 Iulie 2011 la 18:30

    Creangă 72
    Bombonel este protejat de anomalia constituției, de la art.44 alineatul hoților 9, adică i se poate confisca numai cât se leagă de corupție și luare de mită; de ex 1 milion euro, chiar dacă averea lui ar fi luată la puricat și ar da de un deficit de 5 milioane euro.(venituri neregăsite în cele legale).
    Pe de altă parte, sunt mai mulți inculpați în unele dosare și are șansa să se recupereze prejudiciul în solidar cu ceilalți, adică de la fiecare cât se poate, dar după preferința celui care urmărește executarea, Ministerul de Finanțe.
    Cine știe cine va fi la acest minister, până va fi Bombo bun de o lucrare prin executare?
    Eu cred că în prima instanță va primi condamnare în 2 din cele 3 dosare aflate pe rol, dar până la o decizie irevocabilă executorie poate să vină și pacea de Ciu-ciu Karnagiu. 🙂

    Apreciază

  • 78. Fini  |  14 Iulie 2011 la 18:42

    @ 39

    „Fini, iartă-mă că te întreb , ce ai cu profesorii ?”

    Sunt profesoară.
    Cu pene, cu tot, i-aş mânca pe cei care fac pe precupeţii la clase, cei care sunt făcuti de râs de elevi pentru că nu stăpânesc materia.
    Refuz să stau sub aceeaşi umbrelă cu ei numai pentru că au dobândit, se miră şi ei cum, un carton.

    Apreciază

  • 79. Fini  |  14 Iulie 2011 la 18:52

    Maria, 🙂
    @ 33

    suntem la unison.
    Avem toate motivele să credem că aceştia din punct de vedere profesional sunt sub limită şi nivelul de cunoştinţe al elevilor lor este sub limită.
    Auzi blinadt de fiţuici? Păi, în timpul cât le-a redactat putea să înveţe.

    Apreciază

  • 80. Maria  |  14 Iulie 2011 la 19:46

    Fini 🙂

    Nici nu se putea altfel. E nedrept să fim toţi etichetaţi într-un anume fel de presă şi de opinia publică, din pricina celor ce nu au vocaţie pentru învăţământ. De multe ori îmi aud colegii, oameni buni şi oneşti, rostind resemnaţi: ,,Ne merităm soarta din pricina uscăturilor.” Refuz mereu să accept resemnarea. Poate şi de aceea, în zilele trecute m-au revoltat articolele ce au mitraliat în general, în toate direcţiile, fără să ţină seama că există şi la noi mulţi profesionişti de calibru, iar învăţământul românesc preuniversitar nu e chiar de două parale. Personal m-am simţit umilită şi jignită, fără să fiu vinovată cu ceva.
    La asta m-am gândit şi eu când au prins-o pe domnişoara cu copiuţele. După ani de facultate şi pregătiri ulterioare, mai bine învăţa.

    Apreciază

  • 81. Maria  |  14 Iulie 2011 la 19:51

    Apropo de un alt dosar cu iz de DNA, tocmai am aflat că celor de la Realitatea FM le-a ieşit un cirip din glăscior. Soţia lui Borbely, Melinda, ar fi redactor-şef adjunct la Radio Târgu Mureş. Nu m-aş mira să sară şi mai abitir în luptă mogulteleviziunile.

    Apreciază

  • 82. skorpion  |  14 Iulie 2011 la 19:52

    ai dreptate, maria,

    dar tot asa de nedrept sint etichetati toti medicii din Romania, de magistrati, procurori nu mai spun, la fel si alte profesii, chiar si preoti…si totusi si printre ei exista oameni de suflet, oameni care isi fac meseria riscindu-si nu o data sanatatea, oameni talentati, devotati profesiei lor, unii chiar exagereaza cu profesia lor uitind ca au si familie, etc……
    si adeseori pe bani putini…

    ideea este ca uscaturile sint mai vizibile, mai socante, mai mediatizate, iar oamenii generalizeaza foarte repede.

    acelasi lucru se intimpla si cu etichetarea tuturor cetatenilor din Ro ca fiind …..tigani..

    totul este nedrept – uneori, ca sa pastrez o tenta optimista – pe lumea asta…..

    Apreciază

  • 83. Maria  |  14 Iulie 2011 la 19:56

    Skorpion, şi tu ai dreptate, se generalizează fără milă.
    Eu n-am procedat niciodată astfel. Dacă are cineva vreo contradovadă, chiar îl rog să mă corecteze. Mereu am ştiut să păstrez măsura, din respect pentru oameni cu suflet sau pentru profesioniştii foarte buni. A cădea în extrema generalizării înseamnă a da muniţie adversarilor. În primul rănd, adversarilor bunului-simţ.

    Apreciază

  • 84. Maria  |  14 Iulie 2011 la 19:57

    erată: din respect pentru *oamenii cu suflet

    Apreciază

  • 85. skorpion  |  14 Iulie 2011 la 20:00

    @maria
    cred ca asa este construita specia umana…usor superficiala, usor credula, usor influentabila…

    cei care scapa de astfel de influente ramin oameni

    🙂

    Apreciază

  • 86. Maria  |  14 Iulie 2011 la 20:02

    Skorpion, îmi vin bine cuvintele tale. 🙂

    Şi totuşi nu mă pot alina.

    Apreciază

  • 88. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:00

    Eveniment, sărbătoare.

    Apreciază

  • 89. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 21:02

    🙂 Vive la France!

    Apreciază

  • 90. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:04

    Această „La Marseillaise” a fost aranjată de Hector Berlioz în 1830. Versiunea este reorchestrată pentru două coruri şi orchestră. Berlioz o dedică lui Rouget de Lisle – autorul cântecului patriotic.

    Apreciază

  • 91. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:11

    Mozart şi La Marseillaise. În partea I-a din concertul no. 25 pentru pian şi orchestră freamătă La Marseillaise.
    O interpretare de excepţie.

    Apreciază

  • 92. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:12

    Apreciază

  • 93. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 21:14

    Fini, faină selecţie 🙂

    Apreciază

  • 94. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:15

    Am rămas cu nostalgia colecţiei de cărţi poştale din casa bunicilor.

    Apreciază

  • 95. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:16

    Seară bună Nora. 🙂

    Apreciază

  • 96. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:17

    Apreciază

  • 97. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:18

    Apreciază

  • 98. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 21:19

    Bonsoir, Fini 🙂

    Apreciază

  • 99. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:36

    Nora, 🙂

    uite replica la clipul @ 89

    Apreciază

  • 100. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:38

    Concertul pentru două voci:

    Apreciază

  • 101. Fini  |  14 Iulie 2011 la 21:39

    Premierul Emil Boc este pe canalul B1

    Apreciază

  • 102. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 21:46

    Fini, 99, ai si găsit-o 😆
    Ambele sunt splendide 🙂

    Apreciază

  • 103. oldhashu  |  14 Iulie 2011 la 22:15

    Bună seara, dragilor! 🙂

    Neamul ăsta a produs și produce „apostoli”!

    Amintiți-vă de unul cu a cărui viață a fost un model – Emil Racoviță!
    Tânar remarcat în strainătate, participant – alaturi de oameni de știință de renume ori care și-au făcut ulterior un nume – la prima expediție stiințifica la Polul Sud pe vasul „Belgica” organizată cu sprijinul statului belgian, s-a întors totuși în tară unde, pe lângă ridicarea invătământului de profil românesc, a pus bazele unei ramuri a biologiei care studiază biotopuri speciale – biospeologia!

    Nu vă speriați de vremurile astea câinoase, „gerul” nu face decât să selecteze exemplarele viguroase și deosebit de valoroase.
    Valorii adevărate nu i se poate pune capac ❗

    @ nora, pentru articolul de azi, ca să fiu „la zi”, nu pot spune decât:

    « Mes omages, Mme Nora! » 😀

    Apreciază

  • 104. oldhashu  |  14 Iulie 2011 la 22:35

    Poate pentru că în curând voi rotunji o vârstă, mă uit înapoi cu sentimente amestecate, pe care și Bariere le pune într-o inregistrare „antica” – 1963.
    Da, da, 1963! Antichitatea franceză dinainte de cucerirea yanchee! 😀

    Apreciază

  • 105. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 22:36

    Merci, monsieur OldH
    🙂

    Bonne nuit à tous

    Apreciază

  • 106. luminita  |  14 Iulie 2011 la 22:36

    oldhashu,
    buna idee ti-a venit facand o paralela intre Emil Racovita si Daniel Funeriu.
    Mie imi mai venea cate o scanteie de idee la cate o tigara ….in ultima vreme insa nici macar asa.
    Dau banii de pomana pe tigari, trebuie sa ma las.

    Apreciază

  • 107. ela  |  14 Iulie 2011 la 22:40

    Buna seara, old,m-ai dat gata!
    Merci

    Apreciază

  • 108. noradamian  |  14 Iulie 2011 la 22:43

    OldH, nu cred că s-au americanizat… oricum, mai puţin decât alţii

    Superb Alain Barriere!
    Lumi, n-as zice ! Cu sau fără ţigări. Dar mai bine fără 🙂

    Somn usor, prieteni 🙂

    Apreciază

  • 109. oldhashu  |  14 Iulie 2011 la 22:49

    Dragilor, pentru cei care nu v-ați culcat, o „aluzie” muzicală la situația din Ro, susținută peste timp de micul armean de aur al francezilor.
    Eu aș traduce-o mai adaptat cu „Vine Circul !” 😀

    Noapte bună tuturor! 🙂

    Apreciază

  • 110. Fini  |  15 Iulie 2011 la 01:18

    Să dormiţi bine ! 🙂

    Apreciază

  • 111. Creanga  |  15 Iulie 2011 la 07:39

    Neaţa!
    Bsk,
    O fi vechi articolul dar e despre aceiasi poveste, milionul confiscat e de pe timpuri adunat, abia acum il confisca.
    Sa stii cam tot citit articolul, si lung de numa, abia la urma cand am ajuns la DIP si energia am citit pe diagonala. Bine ca nu mi-ai stricat media. 🙂

    Fini,
    Bacul , Funeriu si A3, adica falsul celor de la antena 3. Articolul din evz este scris inainte de lansarea listei false, altfel poate ar fi spus cate ceva.

    Apreciază

  • 112. theo  |  15 Iulie 2011 la 09:18

    crengutzä,
    si chilotzii lui udrea ,a fost trucat.. se pare cä mogulii si

    jurnaölistii lor, sunt obsedatzi sexual.si ceva blem-blem

    Apreciază

  • 113. Creanga  |  15 Iulie 2011 la 10:45

    Theo,
    Nu stiu ce trucaje au facut cu lenjeria dnei Udrea, oricum, pregateste arpacasul, curand o sa dea coltul televiziunile mogulistice.

    Apreciază

  • 114. Fini  |  15 Iulie 2011 la 11:37

    Creagă,
    @ 111

    în postarea mea am adus câteva rânduri, care mi-au plăcut, scrise de Mircea Cărtărescu la care am adăugat şi link-ul articolului din care provine citatul.
    Am făcut-o pentru că mi-a plăcut atitudinea lui şi am considerat firesc să atrag atenţia asupra unui articol bine scris. Aşa fac majoritatea celor care trec prin Grădină. Cine vrea citeşte, cine nu, NU.

    Tot nu înţeleg ce este cu „Funeriu si A3, adica falsul celor de la antena 3.” !!! Eu nu am lipit comentariul meu de aşa ceva, caută bine şi vezi că nu am făcut referire niciodată, dar niciodată, la falsul Antenelor.
    Ce date nu-ţi concordă? 🙄 Doamne feri !

    Repet: acest articol va fi de actualitate şi peste 2-3 ani.
    Ce nu-ţi place?

    Apreciază

  • 115. Fini  |  15 Iulie 2011 la 11:49

    Theo,
    @ 112

    nu, priveliştea chiloţeilor nu este trucată. Sunt convinsă că pe doamna ministru nu o deranjează şi e bine aşa.
    Reiau ideea domnului Ion Cristoiu: era jenant să vedem chiloţeii doamnei ministru Andronescu. Dar în cazul ăsta nu s-au găsit fotoreporteri amatori. 😆

    Apreciază

  • 116. Creanga  |  15 Iulie 2011 la 11:57

    Fini,
    Eu doar am spus ca articolul este scris inainte de a aparea atacul antenelor asupra ministrului, daca ar fi aparut dupa, poate ar fi scris un rand despre marsavia lor. Nu am zis ca ai facut legatura cu falsul antenelor, eu am vorbit fara noima. Cam atat.

    Apreciază

  • 117. noradamian  |  15 Iulie 2011 la 15:01

    Ziua bună, prieteni 🙂

    chiar dacă se anunţă furtunoasă…

    Apreciază

  • 118. noradamian  |  15 Iulie 2011 la 15:02

    postare nouă

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 892,059 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.353 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 892,059 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


