RIO, Nao existe otro igual (2)

1 Septembrie 2011 at 10:16 25 comentarii

Postat de Mihai în Grădina cu trufe, Biblioteca cu prieteni.


Drumul cel mai scurt este cel pe care îl cunoşti
spune un cunoscut dicton. Bineînţeles că dacă nu cunoşti nici un drum, dictonul nu se aplică defel şi mai bine foloseşti o hartă. Dacă ai. In caz contrar -şi acesta era cazul meu nefericit- trebuie să găseşti altă soluţie. Cea aleasă de mine pentru a ajunge la Copacabana este să merg de-a lungul ţărmului plecând de la punctul cel mai apropiat, adica praia do Flamengo aproape de locul unde mă lăsase autobuzul. Aşa că traversez avenida Flamengo în dreptul staţiei, pe urmă, foarte rapid, şi parcul care se-ntinde de-a lungul ei şi iată-mă la o avenidaInfante dom Henrique dacă vrem să fim precişi – de praia do Flamengo nume care trebuie pronunţat Flamiengu dacă încerci s-o rupi pe portugheză. Traversez, fără prea mari dificultăţi, şi acest ultim obstacol şi iată-mă pe o plaja foarte frumoasă cu nisip alb şi fin. E un soare cald aproape de ora prânzului, termometrele de pe avenida sus-numită arată 28 de grade şi plaja Flamengo nu duce lipsă de clienţi. Cei mai activi fac baie sau joacă volei şi alte sporturi specifice locului pe terenuri special amenajate. Mă opresc o clipă, admirativ, lângă un meci de tenis dar nu-mi uit de scopul pentru care ma aflu aici, aşa ca o iau din loc de-a lungul apei. In curând apare însă, prima problemă. De ordin psihologic. Constat că îmbrăcat în blugi şi adidaşi nu prea intru bine în peisaj. Imi amintesc că la capitolul pericole şi neplăceri ghidul meu spunea că nu e bine să te îmbraci ca un turist ci să-ncerci să semeni cu autohtonii. Mă studiez un pic şi-mi dau seama că nu-s deloc conform cu instrucţiunile. Nu de teama pericolului cât a ridicolului fac cale-ntoarsă. Din fericire, pe lângă două pulovere am prevăzut şi îmbrăcăminte mai lejeră. O pun pe mine rapid după ce mă asigur în prealabil că am dezbrăcat-o pe prima si o iau din nou către plajă. Pe avenida Flamengo mă opreşte însă, o necesitate fiziologică: mi s-a făcut foame. Ochesc un snack în dreptul străzii Correa Dutra şi comand un fel de brioşe despre care aflu cu surprindere că sunt umplute cu carne tocata. Nu chiar pe gustul meu, dar termin tot din farfurie că aşa-i frumos. Cer un suc şi, poate drept mulţumire pentru că am terminat brioşa, mi se serveşte cel mai bun pe care l-am băut vreodată. De pepene galben, preparat pe loc. Daca ajungeţi la Rio, nu trebuie ratat acest melao sub nici un chip, ar fi păcat! Nu trebuie să comandaţi şi brioşa, nu-i obligatoriu. Iată-mă în fine apt, pe dinăuntru şi pe dinafară, pentru-ndeplinirea obiectivului. Reiau din nou parcursul pe praia Flamengo. Pe lângă mine trec vânzători ambulanţi de agua de coco care pentru trei reali îţi crapă nuca-n faţă. Mă tentează experienţa, dar senzaţia încă persistentă a acelui melao fabulos mă determină s-o amân.

va urma…

M.D. Rio de janeiro, iulie 2011

Entry filed under: 7301634, grădina cu trufe. Tags: , , .

Europa în revizie Certificate

25 comentarii Add your own

  • 1. skorpion  |  1 Septembrie 2011 la 11:27

    neata,

    desi nu ma omor dupa melonul galben 🙂 totusi mi-a facut pofta sa gust o asemenea racoritoare, asa ca fug pina acolo

    😛

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  1 Septembrie 2011 la 11:29

    skorpion, salut 🙂 Tre’ că e vorba de un melon mai altfel decât cei de la dăbuleni 😆

    Apreciază

  • 3. skorpion  |  1 Septembrie 2011 la 11:32

    pai, nora, la dabuleni sint pepeni rosii, aici in text este vorba de melao galben cu o aroma specifica, nu???

    si cind ti-e foame, nici briosa cu carne nu este de lepadat, dar dupa asta ar fi mers mai bine ….o bere
    🙂

    Apreciază

  • 4. skorpion  |  1 Septembrie 2011 la 11:41

    un articol foarte bun,
    l-ai citit?

    http://www.adevarul.ro/andrei_plesu_-_opinii/Dubla_masura_7_545415456.html

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  1 Septembrie 2011 la 11:49

    skorpion, la dăbuleni si pepenii galbeni or fi rosii 🙄 😆

    Apreciază

  • 6. noradamian  |  1 Septembrie 2011 la 12:03

    skorpion, bun articol! Pare-se, însă, din păcate, că din aceste exemplare cazuri de atitudini şi declaraţii reprobabile ale unor personaje valoroase, altfel, din istorie, generaţiile ulterioare n-au învăţat nimic! Cu atât mai puţin intelectualii nostri care le cunosc şi uneori chiar scriu despre asta, n-au demonstrat că s-au ales cu un dram de înţelepciune. Indiferent de opţiunile politice. As da niste exemple dar nu vreau să cârtesc, articolul fiind, repet, excelent.

    Apreciază

  • 7. skorpion  |  1 Septembrie 2011 la 15:24

    off topic,
    scuze,

    rezultate nasoale la examen:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9990970-rezultate-slabe-admiterea-magistratura-2011-86-dintre-candidati-picat-proba-eliminatorie-tip-grila.htm

    Apreciază

  • 8. Arizonianul  |  1 Septembrie 2011 la 17:25

    Într-adevăr, Rio nu are egal… Pomenesc aici numai despre diferitele churrasqueiras, care îmi aminteau, de departe, de grătarele de pe la colţurile străzilor copilăriei mele şi apoi, cafezinho, care nu are egal în lume…
    Mulţumesc pentru „vânturarea” amintirilor…

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  1 Septembrie 2011 la 20:51

    Seara bună 🙂
    skorpion, pe „catindaţii” ăia nu-i plâng 🙂

    Apreciază

  • 10. noradamian  |  1 Septembrie 2011 la 20:52

    Arizona, multzam si noi! Amintirile frumoase sunt cele care le trezesc si pe ale altora 🙂

    Apreciază

  • 11. skorpion  |  2 Septembrie 2011 la 10:15

    i-am trimis acest link si lui cristi danilet

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/dosarul-tantas-cea-mai-grosolana-musamalizare-a-unei-crime-pe-sosea-din-romania-944026.html

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 11:13

    Skorpion, servus, cutremurător caz!! Oricât de multe oribilităţi ai auzi, apare una si mai grozavă! Asemenea lucruri nu s-ar înmulţi fără „ajutorul” justiţiei. A celei profund corupte 😦

    Apreciază

  • 13. skorpion  |  2 Septembrie 2011 la 11:21

    da, ai dreptate, nora,

    caracatitza impinzeste toata tara….

    numai in ultimele 3 zile am aflat despre virgil baciu, daniel boda (fiul lui guru boda), unul marius vizir + tzintzas…+ sorinela tzone…doar in 3 zile…
    deci daca s-ar afla totul, dar absolut totul despre cine si cum este corupt, cred, ca ne-am lua lumea in cap….

    Apreciază

  • 14. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 11:24

    skorpion, cu asa „profesionisti” ( de altfel ca si in învăţământ) nici nu poate fi altfel. Corupţia merge mână-n mână cu deprofesionalizarea. Iar centrul ei vital e justiţia:

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/senatul-evz-curaj-sau-nebunie-944022.html

    Apreciază

  • 15. skorpion  |  2 Septembrie 2011 la 11:29

    si pro, si contra cartarescu,

    da, are dreptate, ca se iau 7 piei de pe omul ”sărman”,
    da, justitia nu-si face treaba, pentru ca daca si-ar face treaba ca lumea, atunci nici pensia minima, medie nu ar fi atit de mici, nici salariul minim pe economie, salariul mediu nu ar fi atit de mici,

    dar ce poti cere justitiei cind ea este (in mare) mina in mina cu afaceristii post-decembristi, cu politrucii de 2 bani…

    trist, dar acesta-i adevarul..

    justitie, de o mie de ori justitie, asta ne trebe…

    cum este posibil ca intr-o tara in care majoritatea trage mitza de coada de la luna la luna, de la pensie la pensie, salariu la salariu, avem miliardari in Euro…si nimeni nu ii purica…

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 11:59

    skorpion, exact asta gândeam scriind comentariul pe care-l reproduc şi aici, la o postare de pe alt blog, adineaori:
    Nefiind analist politic, nedat cu stânga ori dreapta, Cărtărescu e însă, un bun observator al fenomenului social, capabil de empatie si sinceritate. În afară de referirea la subvenţii cărora nu le vede probabil, rostul obligatoriu în acest moment, dar îi apreciază, corect, potenţialul electoral negativ, nu găsesc altă “plângere” pe umărul sărăcimii, decât trimiterea la manevrele de expoliere a statului inclusiv cu concursul “sărăcimii” manipulate. Adică aduse-n starea de a sprijini expoliatorii. Ca la Roşia Montana. Sărăcimea de la noi nu-i neapărat un rezultat al lenii si hoţiei „bizonului” doar stim bine în ce proporţie capitalismul autohton s-a născut din “poala statului” si creste si acum tot de acolo. 😦

    Apreciază

  • 17. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 13:04

    postare nouă

    Apreciază

  • 18. Maria  |  2 Septembrie 2011 la 14:04

    Mă reîntorc spre Rio, încercând să fac măcar o călătorie imaginară. E atât de departe, încât nici măcar nu îndrăznesc să visez. Parcă simt briza Copacabanei şi adulmec aroma de melao. Nu ştiu dacă voi ajunge la Rio în viaţa aceasta…

    Apreciază

  • 19. Maria  |  2 Septembrie 2011 la 14:05

    Salutări calde, Nora! Salutări tuturor grădinarilor!

    Apreciază

  • 20. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 15:10

    Maria, salut, multzam 🙂 Eu zic că ai toate sansele să ajungi si acolo, mai devreme sau mai târziu, doar să-ţi pui în cap 🙂

    Apreciază

  • 21. Maria  |  2 Septembrie 2011 la 19:23

    Nora, se poate ca asta să lipsească. Mai întâi va trebui să încep să cred că e posibil. Mi se pare cel mai dificil obstacol de trecut: propriu-mi scepticism. Aşa s-ar putea ca drumul spre Rio să se netezească de la sine. 🙂 Apoi, când o să-i spun lui P. unde vreau să călătoresc, o să-şi pună mâinile în cap. :))) Dar cred că va face tot posibilul să ajungem acolo. 🙂

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 21:13

    Maria, nu mă-ndoiesc că veţi reusi dacă vă veţi propune asta 🙂

    Apreciază

  • 23. skorpion  |  2 Septembrie 2011 la 21:41

    maria, nora,

    si totusi uneori poti sa-ti pui in cap ceva, poti sa faci tot posibilul ca sa concretizezi visul acela si totusi lipseste ceva ca sa duci ideea, visul pina la capat….ce este acel ceva?
    🙂

    uneori lipseste ceva foarte hain, prozaic, orice ai face

    🙂

    Apreciază

  • 24. skorpion  |  2 Septembrie 2011 la 21:43

    splendide melodii
    🙂

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  2 Septembrie 2011 la 21:48

    skorpion, nu te contrazic, gândindu-mă si la posibilităţile mele reale 🙂 Dar dacă nu-ţi pui în cap, atunci chiar n-ai nici o şansă. Iar sansele celor de vârsta Mariei sunt, oricum, mult mai mari 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Nora Damian Facebook nora.damian@gmail.com

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 882,685 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.287 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 882,685 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


