Podul de piatră

10 Noiembrie 2013 at 16:58 40 comentarii

În urmă cu cinci ani “Grădina de hârtie” îşi asuma rolul de a cultiva „cuvintele cu miez, muzica şi poezia, spiritul liber şi creativ, autenticitatea şi solidaritatea civic-intelectuală”. Şi a rămas în continuare  fidelă acestei poziţii indiferent de schimbările de climat politic, de permutările şi de comutările din on-line. A-nceput cu literatură (povestiri şi minieseuri, satiră, reportaje, pamflet) apoi a intrat în domeniul analizelor politice din dorinţa de a face parte din grupul sprijinitorilor activi ai statului de drept. Şi, implicit, a preşedintelui Băsescu, a Monicăi Macovei şi a micului grup reformator din jurul lor, păstrând permanent o dimensiune culturală. Categoria „vedere-n infraverde” a apărut în 2008 exact cu această motivaţie susţinută prin cele aproape o mie de materiale. Din 2009  a intrat şi în publicistica scrisă.Consecventă în principii, flexibilă şi integră critic, „Grădina” n-a scris analize şi materiale politice ca să placă unora ori altora, n-a trecut peste nimic important, n-a încurajat de fel spiritul de gaşcă şi nicidecum partizanatul obedient de genul „greşelile alor noştri nu există, ori, dacă există, ăilalţi sunt de vină”. Nu numai cele peste 260 de postări care formează conţinutul unei cărţi tipărite de editura Proema Baia Mare îşi păstrează actualitatea, dar şi cele  publicate după 2010. Cu doi-trei termeni schimbaţi ar părea scrise azi. Vreau să spun că acum mi-ar fi uşor de scris, ar fi un fel de „reciclare”, dar găsesc inutil de repetat la nesfârşit ce vede acum tot omul normal:că sistemul putred întreţinut de politicieni, de clientela lor şi de partizanii răului mai mic ca ideal a ajuns la faliment. Nu în ultimul rând şi din cauza gregarităţii societăţii care se complace-n fricţiuni mărunte, incapabilă să depăşească spiritul de galerie. Segmentul strict politic se va încheia firesc, deci, pe măsură ce ne apropiem de 2014. Opiniile civic-politice, pamfletul, satira vor continua dar nu exclusiv.

Am avut şi alte motive să-nchid blogul, nu numai cele aparente. L-am redeschis acum în primul rând pentrucă prietenul Bsk mai are câteva lucruri interesante de postat. Pe urmă om vedea. Perioada rămasă până la finalul anului ar putea fi şi un intermezzo spre un gen de postări mai puţin politice, anunţate deja şi, în orice caz, fără ambiţii de socializare. Îi mulţumesc Copacului pentru sprijin şi mă bucur că vederile noastre comune primează în faţa altor aspecte fără relevanţă. Mulţumesc în mod deosebit pentru interesul pentru blog prietenilor Neax, Mih, Sareînochi, Filadel, Oldhasu, Creangă, Eugeni, Felixks, Maria Hulber, Nicole, Joe Braşov, Tucu2, Ellapop,Vericu, Nightmare .

PS. Un podeţ de lemn e mai natural, mai la locul lui, mai potrivit într-o grădină modestă, nepretenţioasă decât unul de piatră (mai bine zis din betoane) zgâlţâit de tiruri.   🙂

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , , , , .

Conferinţă pro-capitalism Identificări utile

40 comentarii Add your own

  • 1. tucu2  |  10 Noiembrie 2013 la 18:17

    Buna seara Nora,
    Am citit de doua ori postarea ta , am inteles trecutul dar nu pot pricepe viitorul, viitorul blogului.
    Vrei sa l transformi intr un salon de ceai ? Vrei sa ai un public manierat consumator de muzica si birfe literare ( birfe in sensul bun) ?Cotesti si tu , dupa modelul utilizat de virfurile intelectuale romanesti , intr o contemplare cu rare iesiri moralizatoare?
    Iti place sa scrii istorie mai mult decit reportaj?
    Eu am tacut prea multi ani , din lasitate , din oportunoism , nu mai conteaza.Prea multi ani am birfit in soapta in saloanele de ceai, prea multi ani am umblat cu sopirla, prea multi ani am fugit de realitate hranindu ma cu curajul celor ce in momente cheie au pus mina pe toc.
    Acum simt nevoia sa ma lupt cu realitatea.Tardiv dar mai bine mai tirziu decit niciodata.
    Neimplicarea nu ti aduce linistea.
    Adu ti aminte cit de frumos abordeaza Bulgakov povestea lui Pilat din Pont.

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 18:33

    Seara bună! Da, Tucu, bun exemplul cu Bulgakov (nu demult am văzut „Maestrul şi Margareta” cu Ofelia Popii în rolul Margaretei 🙂 )

    În privinţa implicării, n-o să abandonez ( sper!) dar intenţionez să merg mai mult pe linia eseistică, pe cea satirică, mai puţin cea analitică. Fiindcă pur şi simplu nu mai cred că analizele politice, oricât de bune ar fi, pot influenţa semnificativ, că ajung la electorat, singurul care poate schimba ceva. Ori a discuta între noi poate ne dă iluzia că spunem ceva important dar nu stiu cât ajută.

    Apreciază

  • 3. tucu2  |  10 Noiembrie 2013 la 18:51

    Seara buna Nora,
    Stii cum se face un zid? Stii cum au construit romanii monumente care stau in piciare de 2000 de ani? Dar babilonienii? Punind caramida peste caramida.
    Noi facem acelasi lucru.Nu vom construi repede.Avem sansa sa construim insa trainic.
    Vrei sa mergi pe o linie mai putin directa? Consideri ca injuratura bruta este necomestibila? Fa apel la maestri.
    Nu la Caragiale cum gresit ( zic eu ) se face trimitere pentru caracterizarea situatia actuala ci la scriitorii rusi din perioada NEP ului -Ilf si Petrov , Bulgakov , Zoscenko si mai sunt, au surprins extraordinar acel simulacru de capitalism dirijat de stat intr o societate de abea iesita din evul mediu.
    La noi Ostap Bender ajuns in parlament >Asta este perioada pe care o traim.

    PS . Din punctul meu de vedere Maestrul si Margareta nu poate fi transformat nici in piesa de teatru nici in scenariu de film.Este o carte atit de densa cu atit de multe planuri paralele incit este putin probabil ca cineva va reusi sa o comprime in doua sau trei ore de spectacol.Maestru si Margareta nu trebue privita , trebue inteleasa.
    Am vazut primul spectacol montat la Bucuresti cu Victoria Seciu cred acum vre o 30 de ani.
    La data respectiva stiam cartea aproape pe de roost.Spectacolul nu mi a spus nimic.

    Apreciază

  • 4. theo  |  10 Noiembrie 2013 la 20:22

    bunä seara, bine v-am regäsit.

    Apreciază

  • 5. Mih  |  10 Noiembrie 2013 la 20:48

    Buna seara! 🙂

    Gradina, indiferent ca-si va schimba, sau nu „infatisarea”, va ramane dpmv, in primul rand, o oaza de normalitate si o forma de rezistenta la Rau. In fond, rezistenta prin normalitate este si ea o forma de lupta si o parte a luptei. Care nu exclude implicarea si sub alte forme, in alte „spatii”…Asa cred.

    Apreciază

  • 6. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 21:05

    Theo, Mih, salut! Avusei casa plină cu juniori, tocmai au plecat pe la căşile lor 🙂
    Mih, ai intuit bine: oricum nu rămân indiferentă. Când ajungem pe drumul potrivit ne simţim utili. Şi atunci contează enorm un strop de empatie care vine din aprecierea a ceeace încercăm să facem şi unii şi alţii pentru noi toţi. Indiferent de cale.

    Apreciază

  • 7. skorpion  |  10 Noiembrie 2013 la 21:14

    buna seara,

    Ca unul din cei mai vechi, poate cel mai vechi/chiar primul si cel mai statornic comentator al blogului ”Gradina din hartie” ma bucur sincer, ca nu am fost inclus in lista prietenilor blogului.

    De ce?
    Pentru ca excluderea mea din lista a fost cauzata doar de faptul ca nu am fost de acord, in mare, cu ideile Norei legate de Rosia Montana, ea fiind chiar incintata cind cineva pe pagina ei pe fb m-a facut cretin si imbecil – dindu-i like – tot din acelasi motiv de rosia montana
    si
    pentru ca in disputa nora – @tds/lnm – nu am fost de partea ei, nu i-am dat dreptate, nu am fost de acord cu etichetarea lui tds ca fiind legionar…….etc.

    din pacate reflexul autoritar se manifesta si la oamenii mici, nu numai la cei mari, nu-i asa?
    Cine nu este cu mine, este impotriva mea!

    Dupa renuntarea la blogul lui teofil, acum (tot) din cauza proprietarului blogului voi renunta si la acest blog, de fapt, mi s-a aratat usa, asa ca nu am la ce sa renunt!

    skorpion OUT! for ever!
    Hai, liberare!
    🙂

    p.s.
    si constat ca pe lista respectiva nu se afla nici fini, nici tds,
    au fluierat si ei in biserica??!!?

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 21:18

    Tucu 2, cum vezi am mai scris şi mai scriu, din când în când, câte ceva neconvenţional, destul de modest, însă. Maestrii amintiţi pot doar să-mi aducă aminte că prin scrisul lor ne fac cunoscută o epocă altfel mult mai greu de intrat cu mintea în miezul ei.

    Versiunea sibiană a capodoperei lui Bulgakov păstrează planul principal, dar adaogă- puţin forţat după părerea mea- si alte elemente. Interesant ca experiment, cam decadent, senzaţie apăsătoare, pe alocuri, aducând umbrele unor nume mari de regizori şi actori, unii dispăruţi, şi într-un fel, chiar de zădărnicia artei…

    Apreciază

  • 9. Mih  |  10 Noiembrie 2013 la 21:21

    Nora,
    Eu iti multumesc pentru cuvintele tale si tot ceea ce este in si dincolo de ele, pentru ceea ce daruieste Gradina ta cu multa generozitate. 🙂

    Apreciază

  • 10. Mih  |  10 Noiembrie 2013 la 21:26

    Acuma vad, cu tristete, postarea lui Skorpy…
    Nu-mi permit sa comentez mai mult. Dar mi se pare trist…

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 21:28

    Skorpion, salut! Tristă intervenţie şi triste pretexte mai ales după tot spectacolul de acu’ trei zile. Părerea voastră vă oglindeşte pe voi, aici n-am ce face. Când omul vrea să lovească,se-ntâmplă să nimerească-n el. Chiar dacă se asociază cu alţii. Iar motive se găsesc, doar să vrei. Nu-i nevoie de mai mult.În fine,ca să te lămuresc, lista respectivă e strict a celor care au cerut în cele trei zile, accesul în grădină. Lor le-am mulţumit! Cu toate tulburările iscate din prostie, senină, (şi absolut deloc din pricina invocată de tine)grădina-şi vede, liberă, de ale ei. Numai bine!

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 22:00

    Etichetele-s ale tale,skorpioane, din partea mea n-ai avut şi n-ai absolut niciuna, asa că poartă-le sănătos, să-ţi ţie de cald. Iar aia cu „legionarul tds” e de comă (după un lung sir de inepţii voioase, l-am întrerupt amintindu-i de o discuţie în care-i apăra, ceeace e cu totul altceva) Da’ mitică atât astepta: si dă-i şi luptă, neicusorule…

    Apreciază

  • 13. theo  |  10 Noiembrie 2013 la 22:24

    dragilor,

    nu vä mai supäratzi, nici eu nu am fost pomenitä,
    dar nu mä deranjazä, aici gäsescu multä cäldurä
    cum spune si Mih, luminä si lucrurile spuse direct.
    skorpy, este un om minunat si f. prietenos, nu vreau sä ne
    risipim.

    Apreciază

  • 14. Creanga  |  10 Noiembrie 2013 la 22:29

    Ziua buna!
    Se pare ca nu mai suntem incuiati. 🙂
    Se aproprie iarna, cred ca este o perioada buna de spus povesti la gura sobei, politica poate sa mai astepte.
    Podul de piatra s-a daramat, a venit UE si l-a luat, vom face altul pe rau in jus, altuuuul din leeemn, vopsit in ros. (nici o legatura cu comunismul, asa a iesit rima).

    Apreciază

  • 15. theo  |  10 Noiembrie 2013 la 22:33

    crengutzä- ai muzä ?

    Apreciază

  • 16. Creanga  |  10 Noiembrie 2013 la 22:39

    Buna Theo! Da, pupaza din tei. 🙂
    A spus Nora mai sus, a amintit doar pe cei ce au cerut accesul in gradina. In ultimele 3 zile, nu puteai intra in gradina decat daca cereai accesul, probabil nu ai cerut, de aceea nu ai aparut in lista.

    Apreciază

  • 17. theo  |  10 Noiembrie 2013 la 22:42

    crengutzä,
    nici o problemä, skorpy cred a intzeles gresit
    mungiu este o pupäzä inpäiatä de speriat copii,
    dar räutatea ei se vede pe fatzä.

    Apreciază

  • 18. Creanga  |  10 Noiembrie 2013 la 22:47

    Theo, nu stiam ca Pippidei i se spune pupaza din tei, sau doar acum faceai legatura? Mungiu mai degraba arata a bufnita. Buhuhuuuu!

    Apreciază

  • 19. Maria  |  10 Noiembrie 2013 la 22:49

    Bună seara!

    Nora, ştii că întotdeauna voi fi aici. Mai discret, mai în tăcere. N-am prea avut ce spune pentru că sunt câteva luni bune de când am pus cruce politicii, rămânând doar o persoană care se informează. M-am întors spre literatură şi spre altele… splendide. Îmi dau sens şi bucurie vieţii.
    De fapt, altceva vroiam să spun. Că te-am înţeles din prima clipă, ţi-am respectat opţiunea şi am aşteptat continuarea.

    Apreciază

  • 20. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 22:55

    Maria, servus! După cum vezi şi eu încerc să o iau pe cărări mai plăcute, mai atractive şi mai puţin jurnalistice 🙂

    Am fost şi sunt sigură că vezi exact cum stau lucrurile. Mulţumesc!

    Apreciază

  • 21. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 22:56

    Crengulin, salut! O dăm pe povestit!! Cu rimă sau fără rimă. Abia aştept 🙂

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 22:57

    Theo, poate ar fi trebuit să spun ce-i cu lista respectivă, mă bucur că s-a dezlegat misterul 🙂

    Apreciază

  • 23. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 22:58

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 24. Maria  |  10 Noiembrie 2013 la 23:00

    Nora, sigur eşti pe cărările cel bune. 🙂 Am văzut totul bine, aşa, în felul meu: înţeleg fără niciun cuvânt. Şi am trecut prin momente de similare interogaţii personale. Pe blogul meu şi acum sunt închise comentariile…
    Nu mai citesc presa (doar titlurile şi mi-e suficient să mă despart de ea fără niciun regret), nu mă mai uit la tv-uri. Citesc altceva şi scriu.

    Apreciază

  • 25. Maria  |  10 Noiembrie 2013 la 23:07

    Câte culori ale toamnei de acum – atâtea emoţii. La sfârşitul videoclipului e o frunză de gingko…

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 26. noradamian  |  10 Noiembrie 2013 la 23:11

    Maria, sper din tot sufletul! O să urmăresc presa şi tot ce se petrece, dar asa, mai de la distanţă. Adică o să-mi redirecţionez energia… )

    Somn usor!

    Apreciază

  • 27. Maria  |  10 Noiembrie 2013 la 23:23

    Ne vom întâlni mereu în scris, Nora!
    Somn uşor! 🙂

    Apreciază

  • 28. vericu  |  11 Noiembrie 2013 la 01:16

    Noapte bună!
    Mulţumesc mult pentru accept,io nu prea comentez (am motivele mele)dar am unele tabieturi unul este să intru să citesc ce scrieţi şi bine înţeles că citesc şi comentariile.

    Apreciază

  • 29. noradamian  |  11 Noiembrie 2013 la 10:25

    Ziua bună! Vericu, mulţumesc mult! 🙂

    Apreciază

  • 30. nightmare  |  11 Noiembrie 2013 la 10:37

    Buna ziua ,Nora !!!

    Chiar daca nu vei mai scrie politica ,tot îmi va plăcea la grădina ….pentru politica am alte bloguri si ziare ….pt mine e suficient sa te stiu de partea lui Piratului si a dreptei ,desi TB are mare nevoie acum de voci …….voi posta si eu muzica si literatura care îmi place ….sper sa vin cu noutati …toate cele bune ,Nora .

    Apreciază

  • 31. neax  |  11 Noiembrie 2013 la 14:02

    Că tot a vorbit Tucu2 (care e, de fapt. Tucu pur şi simplu, am impresia) de scriitorii ruşi:
    Avea dreptate Soljenitsin când spunea că e o regulă, din celulă este scos primul şi mutat în altă parte colegul cu care te înţelegeai cel mai bine.
    Aşa şi cu formaţiile muzicale (prima care s-a desfiinţat a fost Sarmalele Reci, în schimb pe Loredana Groazei o poţi auzi la orice nuntă sau aniversare din Carrefour).
    Văd că şi blogurile urmează regula lui S, sper însă că nu.
    Rostul Grădinii nu e de a convinge masele de votanţi PSD. Este de a ne apăra pe noi să nu dăm în fandacsie, să vedem că mai suntem câţiva care gândim normal, că nu ne-am rinocerizat toţi. De asta e important să continue.

    Apreciază

  • 32. neax  |  11 Noiembrie 2013 la 14:04

    Tucu, nu l-am citit pe Zoscenko dar am impresia că definitoriu pentru vremurile astea este Platoniv. Ilf şi Petrov şi Bulgakov sunt prea veseli.

    Apreciază

  • 33. noradamian  |  11 Noiembrie 2013 la 15:42

    Ziua bună! 🙂 Nightmare, aproape despre orice aş scrie, tot are ceva legătură cu politica. Trebuie să te dezamăgesc niţel, felul meu de a fi de partea dreptei (pe care o consider imperios necesară acum deşi eu, structural sunt mai curând de mijloc şi nu am deloc calităţi de jucător politic) înseamnă a-i arăta slăbiciunile. Altfel, poţi s-o lauzi, dar n-o ajuţi. A-l susţine pe TB în tot ce face (desi nici pe el nu l-am scutit de critici) însă, înseamnă a susţine statul de drept. Şi, da, suntem interesaţi de noutăţi.

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  11 Noiembrie 2013 la 15:46

    Neax, bune observaţii! Mă bucur că Tucu a adus vorba de mari scriitori ruşi, autenticitatea scrisului lor e o sursă unică, specială, de spiritualizare. Iar „Platonov” e şi una din piesele de succes la Sibiu, stagiune după stagiune. Nici eu nu l-am citit încă, pe Zoscenko, urmează.

    Apreciază

  • 35. noradamian  |  11 Noiembrie 2013 la 15:55

    postare nouă

    Apreciază

  • 36. neax  |  11 Noiembrie 2013 la 18:08

    Da, interesant testul, şi mie mi-a ieşit mai pe la mijloc.
    Mai sus vorbisem de scriitorul Platonov, nu de piesa lui Cehov. Are nişte scrieri cutremurătoare, care l-au făcut să ajungă om de serviciu pe la universitatea unde mulţi l-ar fi dorit profesor.

    Apreciază

  • 37. noradamian  |  11 Noiembrie 2013 la 20:10

    Neax, multzam, bună precizare, o marchez ca si pe alte intervenţii venite de la tine. 🙂

    Apreciază

  • 38. Hantzy  |  29 Decembrie 2013 la 18:58

    Nora: „lista respectivă e strict a celor care au cerut în cele trei zile, accesul în grădină. Lor le-am mulţumit! ”

    Desi Nu stiu a ma face inteles, am riscat prea des. Mai ales atunci cand n-Ar fi trebuit. Sper Ca macar acum sa Nu gresesc.

    La Multi Ani! 2014 sa fie asa cum vi-l doriti!

    Apreciază

  • 39. noradamian  |  31 Decembrie 2013 la 15:00

    Multzam, Hantzy, asemenea-ţi dorim şi ţie!

    La mulţi ani!

    Apreciază

  • 40. Hantzy  |  31 Decembrie 2013 la 20:27

    🙂
    Voi ramane un cititor fidel.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 887,401 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.324 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 887,401 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


