Aforismele scriitorului Valeriu Butulescu cuceresc lumea

25 Aprilie 2014 at 11:40 16 comentarii

Mai întâi, am citit “Imensitatea punctului”, o carte de aforisme. Am intrat astfel în lumea neobişnuită, plină de spirit creată de Valeriu Butulescu. Moment fast! N-am ratat începând de atunci, nici o carte a scriitorului, dramaturgului şi traducătorului Butulescu!  “Capodopere miniaturale-triumf al inteligenţei şi sensibilităţii” ale  unui  “scriitor talentat şi profund”, le numea Alex. Ştefănescu într-o prezentare de acum douăzeci de ani. Într-adevăr, profunde, poetice, scânteietoare, aforismele  lui Valeriu Butulescu îmi par nu numai pline de har dar şi foarte actuale. Traduse, premiate, reeditate în numeroase ţări europene dar şi peste Ocean, cărţile scriitorului, dramaturgului şi traducătorului Valeriu Butulescu se bucură pretutindeni de o primire prestigioasă.

sparagmata_cover_lowresPeste două zile, după lansarea din 27 aprilie de la Atena, „grăuncioarele de aur”  extrase de scriitor din mâlul vieţii, ajung şi în Grecia odată cu volumul „Fragmentarium”  in varianta greacă „Franturi- mozaic de intelepciune”.
Evenimentul este organizat de Asociaţia Eleno-Romana „Sfinții Constantin și Elena” din Aspropirgos și de editura „Allotropo”, în centrul multicultural Black Duck, Hristou Lada 9A, DUMINICA , 27 Aprilie 2014, ora 18.30, în compania unor prestigioşi oameni de cultură greci şi români.

… Spre “degustare”, doar câteva aforisme, culese aleatoriu din câteva sute:

“Am ceva din filozofia tobei.
Cu cât mă loviţi mai tare,
cu atât mă fac auzit mai departe.

Un parlament de draci
este firesc şi reprezentativ
pentru o societate diabolică.

Am avut un şef atât de capabil
încât lua singur
decizii colective.

Cum puteţi scrie aşa ceva în ziare?
Vă daţi seama cât este de periculos?
Dacă citeşte cineva?

Politica încinge iar planeta.
Noroc că vine
o nouă eră glaciară.

Templul hoţilor,
profanat din când în când
de justiţie.

Majoritatea rugăciunilor
tratează cerul
ca pe o instituţie prestatoare de servicii

Trataţi cu îngăduinţă această prostie,
A fost comisă
în numele unui ideal înalt.

Când i-am spus adevărul crud,
s-a supărat.
Ca să-l liniştesc,
a trebuit să-i administrez trei minciuni
sforăitoare.

Pesimismul înfloreşte
pe ruinele unor certitudini
decăzute.”

O provocare pentru chirurgia politică: extirparea corupţiei, fără a altera specificul naţional.

Filozoful nu sare niciodată peste o băltoacă. El o “transcende”.

Paradoxul democraţiei. Prin alegeri libere, oameni fără demnitate devin demnitari.

Sovieticii m-au învăţat să scriu “Dumnezeu” cu literă mică. Americanii, să scriu “eu” cu majusculă.

De stridenţa balcanică nu scăpăm nici în artă: bârfa cosmică, guiţatul transcendent, înjurătura metafizică.

Unele idei sunt atât de măreţe, încât sufocă mintea ce le poartă.

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , .

1 Aprilie- sărbătoare cu roşu din calendarul uselist Primii căţei turbează

16 comentarii Add your own

  • 1. racoltapetru6  |  25 Aprilie 2014 la 11:47

    M-au cucerit și pe mine aforismele de mai sus, că doar sunt și eu la fel ca toată lumea! 🙂

    Apreciază

  • 2. Bască ilie  |  25 Aprilie 2014 la 12:11

    Nora, mulțumesc pentru delicatesele zilei!
    Greu de ales, nu imposibil! 🙂
    *
    Realitatea zilelor noastre postrevoluționare!
    1. „Paradoxul democraţiei. Prin alegeri libere, oameni fără demnitate devin demnitari”.
    2. „Templul hoţilor, profanat din când în când de justiţie”.
    *
    „Ponta, guvernăm și noi ceva?”
    3. „Trataţi cu îngăduinţă această prostie, a fost comisă în numele unui ideal înalt”.
    *
    Asta-i și filozofia lui Bască ilie!
    4. „Am ceva din filozofia tobei. Cu cât mă loviţi mai tare, cu atât mă fac auzit mai departe”.
    *
    Turnătorului de investigație jurnalistică… cu tesla-n mână!
    5. „Cum puteţi scrie aşa ceva în ziare? Vă daţi seama cât este de periculos? Dacă citeşte cineva?”
    ***
    https://noradamian.wordpress.com/2014/04/24/viziune/#comment-106082

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  25 Aprilie 2014 la 12:19

    Ziua bună! Petru, idem! 🙂

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  25 Aprilie 2014 la 12:20

    Bsk. sunt o mulţime extrem de „aplicate”, f. dificil de selectat 🙂

    Apreciază

  • 5. dora  |  25 Aprilie 2014 la 12:36

    Imi este jena ca nu-l cunosc pe scriitor,nu l-am citit ,cu toata ca aforismele fac parte din textele pe care le citesc cu mare placere.
    Acest gen literar exprima chintesenta vietii, pildele sunt tot atatea lectii de viata.

    Apreciază

  • 6. dora  |  25 Aprilie 2014 la 12:38

    „Templul hoţilor,
    profanat din când în când
    de justiţie.”

    Sa fie cat mai des,noi nu ne suparam si nu consideram o blasfemie.

    Apreciază

  • 7. dora  |  25 Aprilie 2014 la 12:53

    M-am incumetat sa-l caut pe goagal pe Valeriu Butulescu

    „Vulpea modernă nu mai e interesată de găini. Vrea să restructureze coteţul”

    „.E greu de eliminat hoţia prin lege. N-a reuşit nici Ţepeş, deşi avea o constituţie foarte ascuţită:

    „În legendele folclorice ale românilor, nu există nobleţe mai mare decât să furi banii bogatului şi să-i împarţi, la cârciumă, celor săraci.”

    „Craciun. Transcendentul se pierde in spatele unui orizont de mezeluri.” E valabil si pentru Paste,nu-i asa? si pentru oricare eveniment de sarbatoare religioasa.Credinta nu exista.


    Copilaria. Singurul paradis pierdut.”

    „Miorita tranzitiei. Doi fosti pastori, Comunistul si Securistul, vor sa mi-l omoare pe fostul Informator. Motivul? A colaborat cu securitatea comunista”

    ma delectez cu aforismele mai departe..

    Apreciază

  • 8. dora  |  25 Aprilie 2014 la 13:00

    Apreciază

  • 9. dora  |  25 Aprilie 2014 la 13:18

    Si alte imagini si texte linistitoare.Imi plac

    Apreciază

  • 10. dora  |  25 Aprilie 2014 la 13:19

    Apreciază

  • 11. dora  |  25 Aprilie 2014 la 13:23

    Inchei intr-o nota de visare cu valsul lui Dumnezeu

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  25 Aprilie 2014 la 13:31

    Dora, servus! Faine intervenţiile tale! Mă delectez şi eu din când în când recitind aforismele. Citeam undeva că volumele respective se găsesc prin bibliotecile cancelariilor europene şi chiar la Casa Albă.
    🙂

    Apreciază

  • 13. noradamian  |  25 Aprilie 2014 la 14:10

    Dora, 8,9,10,11: excelentă selecţie, multzam!

    Apreciază

  • 14. dora  |  25 Aprilie 2014 la 15:12

    nora,
    nu-i de mirare ca sunt atat de gustate:aprtin universalitatii de idei,mereu valabile si pentru contemporani.

    Apreciază

  • 15. dora  |  25 Aprilie 2014 la 15:14

    Cu placere,nora! 🙂
    Cand pot mai contribui si eu la infrumusetarea gradinii.

    Ma mira absenta unor vechi gradinari;nu-i nominalizez ,ii stii si tu.

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  25 Aprilie 2014 la 15:24

    dora, pe mine nu mă miră… 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 892,767 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.347 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 892,767 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


