Un Domn MeReU înșală în disprețul legii. Să ne bucurăm și să-i mulțumim!

27 Mai 2014 at 18:54 172 comentarii

Postat de Bască ilie în „Grădina publică”

Vineri 21.03.2014, cu cinci zile înainte de depunerea listelor pentru alegerile europarlamentare, în emisiunea „X-Press” (B1TV), moderată de Sabin Orcan, domnul MRU a prezentat un sistem inedit și inovator de înscriere pe listă a celor 42 de candidați ai FC, în ordinea alfabetică a județelor, urmând ca primul mandat să-i revină candidatului cu cele mai multe voturi obținute în județul aferent. Ca să nu fie niciun dubiu despre ce înseamnă ordinea alfabetică pentru Sorina Matei, Dan Turturică și Sabin Orcan, explicitul viitor candidat al FC a pronunțat denumirea primelor județe „Alba, Arad, Argeș” și i-a lămurit pe cei trei jurnaliști de viitorul tuturor candidaților cu „aceleași șanse de a deveni eligibili”. Dacă FC trece pragul electoral, performantul cu cele mai multe voturi câștigă mandatul, indiferent ce loc ocupă pe listă, întrucât toți ceilalți se retrag (cei plasați pe listă deasupra câștigătorului; la fel pentru un eventual al doilea sau al treilea mandat obținut de următorul performant, în ordinea numărului de voturi colectate în propriul județ). Întrucât șeful e șef și în ordinea aflabetică, domnul MRU și-a rezervat singurul cap de listă, din partea localității de domiciliu județean, București, dar toată ordinea urma să fie apostilată în Consiliul Director al FC, programat peste două zile- duminică 23.03.2014. Până la ziua sorocită, în online a început să duduie entuziasmul altor jurnaliști (Grigore Cartianu, Laurențiu Ciocăzanu). Toate așteptările s-au materializat prin comunicatul FC din duminica democrației originale: „Vreau să precizez că în urma acestei decizii democratice, statutul de candidat la alegerile prezidentiale din partea Forței Civice nu se va schimba. [Cine înțelege această primă frază, poate îmi explică ce-a vrut să spună, mai clar decât voi reuși eu spre finalul acestei postări]. La finalul competitiei electorale, voi ceda locul unui alt membru de pe lista”aici. Luni dimineață am citit pe un blog mesajul unui prieten vechi de blogosferă. [Skorpion: gluma începutului de săptămână “Suntem în situaţia de a încurca toate calculele partidelor de dreapta, a mai spus Mihai Răzvan Ungureanu]. Mi-a plăcut inspirația lui, ținând cont de ce știam eu și i-am răspuns: „Nici nu știi ce fain ai nimerit-o cu gluma săptămânii. Sistemul PFC privind promițătoarea egalitate de șanse, mobilizatoare la colectarea voturilor pe județe, și împărțirea echitabilă a mandatelor de europarlamentar este o țeapă. (asta nu-i o glumă )”. Prietenul Skorpion n-a fost pe fază, dar după două zile, miercuri seara 26.03.2014 (ultima zi de depunere a listelor la BEC) i-am amintit de mesajul meu anterior și am mai dat câteva detalii, fără explicațiile esențiale.-ambele mele mesaje-  aici
1. Unde-i lege și tocmeală ne lucrează înțelegerea prealabilă.
Așa se numește – înțelegere prealabilă – aranjamentul pus la cale de doi sau mai mulți candidați de pe aceeași listă pentru alegerile europarlamentare, când unii (unul) promit(e) să se retragă în favoarea altora(altuia) care așteaptă, pe post de gură-cască, să primească mandatul.
Legea electorală interzice expres vacantarea mandatului în favoarea altui candidat de pe listă – în urma unei înțelegeri prealabile – prin renunțarea/demisia câștigătorului de drept.
Legea nr. 33/2007, art. 24, alin (3):  de aici
„Vacantarea mandatelor membrilor din România în Parlamentul European, survenită ca urmare a unei înţelegeri prealabile privind demisia sau renunţarea la această funcţie, este considerată nulă. Înţelegerea prealabilă privind renunţarea la funcţia de membru din România în Parlamentul European nu poate constitui motiv de vacanţă a funcţiei”.
Această prevedere constituie o normă de excepție – de strictă intepretare și aplicare – are caracter imperativ (obligatoriu), adică niciun judecător normal nu-și permite să extindă prin intepretare înțelesul textului și să tolereze încălcarea acestei dispoziții a legii electorale, atunci când soluționează o eventuală contestație împotriva vacantării mandatului – în urma unei înțelegeri prealabile – prin retragerea câștigătorului stabilit în condițiile legii. Prevederile „renunţarea este considerată nulă” și „înţelegerea prealabilă nu poate constitui motiv de vacanță a funcției” înseamnă de fapt repetarea aceleiași interdicții imperative și elimină orice dubiu sau portiță de scăpare, din cauza înțelegerii prealabile. (simplu de dovedit în acest caz de orice contestatar, căruia îi revine sarcina probei înțelegerii prealabile)
2. Dovezile înțelegerii prealabile
Pe lângă înregistrarea emisiunii lui Sabin Orcan și comunicatul aminit, au apărut ulterior o serie de alte reconfirmări ale înțelegerii, alte emisiuni televizate, declarații de presă, nenumărate interviuri. Mai dau un exemplu-Hotnews întânire cu cititorii: “Miercuri, 30 aprilie 2014, 12:14) Mihai Razvan Ungureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion: „Vă invit să votați lista Forței Civice. Dacă obținem mandate de europarlamentar eu mă voi retrage oricum din capul listei și voi continua cursa pentru prezidențiale”aici
3. Ce s-ar fi întâmplat cu FC/MRU în situația atingerii pragului.
Bineînțeles, primul efect, s-ar fi lovit de prag cu capul listei – domnul MRU – adică ar fi primit mandatul de europarlamentar și începea lupta pentru supraviețuire cu dilema veche în cap – a fi sau a nu mai fi europarlamentar – or, chiar dacă ar fi vrut să fie un om de cuvînt, să respecte înțelegerea prealabilă și să-și continue campania onestă de sfidare a Legii, Domnia Sa și domnia legii (că doar asta înseamnă stat de drept) se băteau cap în cap… din nou. Ambele domnii intrau automat în dilema nouă: va contesta sau nu va contesta careva nelegala renunțare la mandat? Răspunsul este foarte simplu: cine nu ar fi contestat asemenea nesocotire a legii… după ce îmi citea acestă postare de astăzi? Contestatarul ar fi avut oricum totul în fața ochilor, inclusiv dovezile înțelegerii prealabile, cu linkurile din dotare, dar asta nu înseamnă neapărat că n-ar fi avut și alte surse de informații sau n-ar fi existat alți contestatari gata să intervină în apărarea ordinii de drept.
Legea în vigoare nu este și nu poate fi un secret. Din momentul îndeplinirii condițiilor de publicitate, odată cu publicarea textului legii în Monitorul Oficial al României, legea intră în vigoare la data stabilită, este (considerată) cunoscută și produce efecte juridice erga omnes (pentru toată lumea). Nimeni nu poate invoca, în apărarea sa, necunoașterea legii, nici domnul MRU în fața judecătorului care urma să admită (sau să respingă) contestația la Tribunalul București și/sau în eventualul recurs la Curtea de Apel București. Secretul a fost prestabilit în capul domnului MRU, când a mizat pe socoteala de-acasă și din Colegiul Director al FC, potrivit căreia lumea credulilor și ignoranților nu va sesiza dedesubturile capului de listă, nu-și va da seama de încălcarea legii și nu va contesta nimeni în situația depășirii pragului electoral. Socotitul secret nu s-a potrivit cu cea din târgul deschis publicului și nici cu realitatea zilei mari cât procentul obținut, 3%. Vă dați seama acum cât de nedrept aș fi fost acuzat că le-am perturbat socotelile, cu intenția să influențez rezultatul și să împing cu influențarea mea plasarea FC sub prag, dacă aș fi expus publicului această postare (cu unele diferențe de adaptare la moment) în timpul campaniei electorale! Presupunerea mea inspirată – FC nu va trece pragul electoral– a fost de fapt principalul motiv al reținerilor mele de a prezenta în timpul campaniei culisele secretului (pre)vizibil. Paradoxul amăgirii ascunde în secretul de culise prin sfidarea legii afișate în piața publică este de fapt o realitate tristă și dezamăgitoare. Prima parte a acestei postări demonstrează că astăzi 27.05.2014 au trecut mai mult de două luni decît am știut ce se întâmplă și m-am abținut din motivele arătate acum și aici. Tot acum se poate vedea mai clar și faptul că această postare (promisă indiferent de rezultat) a fost soluția optimă/unică, deoarece apariția explicațiilor după consumarea scrutinului a prevăzut și eventualitatea trecerii pragului (postarea de azi nu ar fi lăsat loc pentru tolerarea sau acoperirea aranjamentului, deoarece nu s-ar fi pierdut termenul de contestare). Aplicarea corecției necesare – în timp util – ar fi produs și alte efecte interesante.
4. Trecerea pragului ar fi atras pierderea mandatului de senator al unui Domn MeReU, păstrarea celui nou de europarlamentar și o persoană păcălită cu Forța mult așteptată, fără mandatul promis.
Domnul MRU n-ar fi avut nicio șansă să obțină câștig de cauză contestată și să scape de rigorile legii în vigoare. Cu Forța domniei legii ar fi fost dat jos din survolul Domniei Sale mai presus de lege. În subtitlul de deasupra am scris doar alegerile răului cel mai mic, dar Domnul putea să-și ia și să-și dea alte opțiuni mult mai proaste. Întrucât dispozițiile imperative ale art. 24 alin 3 din Legea 33/2007 i-ar fi interzis oricum să cedeze mandatul oricărui alt înscris pe lista candidaților, Domnul MRU s-ar fi trezit automat în situația de incompatibilitate între două funcții de demnitate publică: europarlamentar și senator. Doamne ferește! Pierdea automat dreptul de opțiune între cele două funcții, adică nu i se mai permitea să aleagă, ci alegea domnia legii pentru Domnia Sa să-i lase o singură posibilitate legală: să-și exercite mandatul de europarlamentar și, evident, să scape din mână mandatul de parlamentar în Senatul României. În situația de disperare extremă, în care Domnia Sa ar fi ales să se țină cu pumnii și dinții strânși de mandatul de senator, în același timp cu imposibilitatea cedării mandatului de Bruxelles altucuiva în condițiile legii, incompatibilitatea și ANI l-ar fi urmărit pe Domnul MRU ca pe un breaz apărător al statului de drept cu probleme grave de încăpăținare.
Ar fi fost o alegere foarte proastă, pentru că mandatul de europarlamentar atribuit FC și refuzat de titular nu mai poate fi exercitat de nimeni altcineva de pe listă, se pierde, și nu-i normal ca un Domn să văduvească România de un mandat în PE. Un astfel de gest necugetat merită o corecție via FC și o ținere de minte pentru viitor. Din incompatibilitatea prost înțeleasă și aleasă de dragul Senatului, Domnul MRU s-ar fi ales cu pierderea mai mare (pe lângă mandatul de senator) a unui drept electoral, de neîndreptat timp de 3 ani. În concluzie, răul cel mai mic pentru un Domn ar fi fost alegerea drumului către PE și campanie pentru prezidențiale în țară, la toamnă, într-un chiul dezamăgitor pentru cine și-a pus speranțele că domnul MRU nu-l va face de rușine dacă va fi prezent faptic la Bruxelles. În schimb, răul cel mai mare l-ar fi văzut fie candidatul de pe locul 2 pe listă (dacă FC obținea 1 mandat cu prea puțin peste 5%), fie de pe cel de locul 3 (dacă FC obținea 2 mandate, cu 6-7%), oricum o doamnă aflată în așteptarea respectării înțelegerii prealabile, stabilită prin nesocotirea legii.  La două mandate pentru FC, oferta tentantă – contra țepei cu mandatul necuvenit – se transfera celei de-a doua doamne, idem pentru următoarea din trei, Ce-au păzit doamnele astea, când n-au ținut cont de oferta legii, ține de libertatea lor de asociere cu Domnul, dar alta-i cea mai potrivită explicație, meritată de oricare doamnă ce urma să fie înșelată de așteptările de la Domnul, în cazul trecerii pragului electoral: Domnul a dat, Domnul a luat!. Orice propunere decentă ulterioară, legată de toate drumurile (ce) duc la Bruxelles, cu excepția subdezvoltării pragului exectoral, înseamnă fără doar și poate că Domnul poate să respecte cum se cuvine valorile… europene.
5.  „Am o calitate cinstită: respectul față de lege. Fiți înșelații mei!”
„valorile europene se referă şi la respectul faţă de lege” aici  atunci cum se mai poate pretinde respect faţă de lege din partea cetăţenilor României.[…] implicit îl interpretez ca instigare la nerespectarea legii”aici
Ce frumos le aranjează pe toate! Calități deosebite, una mai tare ca cealaltă.
Prin atitudinea față de lege, Domnul mru nu și-a asumat nimic, niciun act de responsabilitate, ci numai riscul să fie prins. La fel se întâmplă și la case mai mari, dar unii încep de mici și ajung la casa de corecție, tot în conflict cu legea, sau mai mari la Casa Universitarilor. În disprețul legii, Și cu mălaiul în traistă la europarlamentare și cu slănina în podul de la Cotroceni, a mai vrut și să împuște doi iepuri într-un braconaj legislativ, onorabil cât rezultatul alegerilor pentru PE.
6. O privire rară, de ansamblu, pornită de la Sorina Matei.
Nu mă simt în stare să descriu la adevărata splendoare privirea jurnalistei de la B1TV, în timpul acelei emisiuni a lui Sabin Orcan, din 21.03.2014. A fost singura dintre cei trei jurnaliști cu o observație legată de duplicitatea capului de listă, hotărât să se retragă fără cap, când i-a spus-o verde-n față Domnului MRU: „Da, dar este o modalitate de a fura electoratul”. Da, dar aceaată zvâcnire izolată de apărare a prestanței jurnalistului – greu de convins cu vorbe de înaltă calitate goală și alte tertipuri amețitoare – nu se compară cu privirea ei indescriptibilă pentru mine. Domnul MeReU a aranjat-o cu două cuvinte minune depre acea egalitate între candidații FC: onestă și curată. Sorina Matei nu a avut simțul umorului să accepte asemenea răspuns la zăpăceală. Spunea, în tăcerea ei, cât nici ea nu putea să spună în cuvinte, fiindcă nu avea în vedere conținutul acestei postări. Vă invit s-o priviți cum privește de-a lungul câtorva minute (după h1, min 09) din emisiunea înregistrată – aici – dar nu uitați să urmăriți și cum Domnul MRU îi dărâmă – ca pe niște popice plăpânde – cu căte un suflu de vorbe frumoase, strecurate uneori abil, alteori cu un nivel didactic de clasă primară. De ex, 1h min 19, cu referire la candidații FC (parantezele sunt ale mele) “reprezintă și partidul nu am un reporoș a le face niciunuia dintre ei, interesul meu este să mă duc cu un om care este reprezentatic, un om care poate să cucerească pe oricine (!?) nu doar în organizația care-l sprijină, mai mult decît atât (!??) un om care poate fi apreciat după valoarea lui profesională. Ca doctor sau ca profesor sau ca fermer (tare la numărătoare!!?) chiar sau ca economist sau ca analist de politici economice, și la Cluj (alta fără număr!) , și la București, și la Iași, mobilitatea acestor candidați este foarte mare, pentru că profesiile lor îi obligă să fie foarte mobili”. Cu talent, în ciuda tuturor privirilor căzute, dar totuși neconvinse ale celor trei jurnaliști – Sorina Matei, Dan Turturică și Sabin Orcan- Domnul MRU le-a aplicat o corecție de înaltă ținută logoreică, ca la carte, după principiul : “Dacă nu poți să-i convingi, zăpăcește-i!”.La fel în prima frază din comunicatul FC din 23.03.2014. “Vreau să precizez că în urma acestei decizii democratice, statutul de candidat la alegerile prezidentiale din partea Forței Civice nu se va schimba”. I-a zăpăcit pe jurnaliștii care aveau de gând să-l întrebe pe Domnul nostru unde a dispărut entuziasmul candidaturilor în ordine alfabetică a județelor și mai ales din ce motiv. Spunînd că statutul tuturor candidaților este același, i-a zăpăcit. Motivul rezultă din această postare. Nu i-a convenit deloc să recunoască încălcarea flagrantă a dispozițiilor Legii 33/2007, art. 24, alin 3, din cauza căreia a fost nevoit să renunțe la ordinea alfabetică pentru ceilalți candidați, întrucît a preferat să sfideze legea numai pentru capul de listă. De altfel nu a oferit nici o explicație a dispariției acelei competiției egale pentru toți eligibilii din FC. Egalitate, dar s-o știm toți: le-a căzut în capul de listă!

Anunțuri

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , , .

Paradoxul secretului MeReU vizibil Spume toxice

172 comentarii Add your own

  • 1. tu1074  |  27 Mai 2014 la 19:09

    Mi-a plăcut jocul de cuvinte 🙂

    Apreciază

  • 2. Dragos Gros  |  27 Mai 2014 la 19:11

    Intrebare, Nora: deseara la 21.00, ce anunt important pentru tara face MRU? Alianta/fuziunea cu pnl sau demisia de la conducerea partidului? Nu rade, citeste nainte…

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  27 Mai 2014 la 19:21

    Dragoş, habar n-am! Om vedea! Mă-ntreb, totuşi, ce-o fi în sufletul doamnelor de pe locurile presupus eligibile care au înghiţit momeala ca si a celor câtorva zeci de pe lista candidaţilor FC pt. EU! Nici un jurist printre ei? Nimeni care să le deschidă ochii? Să-l tragă de mânecă? 🙄

    Apreciază

  • 4. Dragos Gros  |  27 Mai 2014 la 19:26

    Am senzatia ca nici nu mai conteaza. Din ce vad, e graba mare sa faca din pnl un partid de dreapta si inca n-am auzit pe cineva de la PMP spunand cu toata gura „pnl e partid de stanga”. Daca ma intreb de ce oare, ma retrag in desert, ca jocurile sunt facute. Surprize vor mai fi, totusi…

    Apreciază

  • 5. annie  |  27 Mai 2014 la 19:29

    slab, slab de tot… cand vina este a legii si a intreegii clase politice pentru sistemul de vot la europarlamentare, sa diabolizezi o intentie buna este nedemn. credeam ca e cine stie ce… daca nu as citi Gradina de ani de zile, si nu l-as cunoste pe autor, m-as intreba cine v-a intoxicat …

    Apreciază

  • 6. noradamian  |  27 Mai 2014 la 19:33

    Annie, îmi pare rău, dar când vorbim de încălcarea legii nu e de apelat la criterii de simpatie politică, nici să lăcrimezi înduioşat de buna intenţie, nici de apreciat cu calificativul „slab” nici cu eticheta „intoxicare”. E un fapt si atât: nişte doamne şi nişte domni au fost intoxicaţi urât. Poţi să negi ce scrie în articol?

    Apreciază

  • 7. Creanga  |  27 Mai 2014 la 19:34

    Ziu buna!
    Cap de lista, cap de lista, in ilegalitati persista, zapaceste-i, ia-le votul, si-apoi taci in cotet precum … Unde-i votul? L-am schimbat? Stai asa, ca te-nvata electoratul minte si i-a dat un vot fierbinte. MeReU cum a imbucat s-a si pus pe numarat. Cand colo ce sa vezi?? Cand cu Savoiu te asociezi iara leagea o tii ascunsa, ramai cu privirea dusa. Zice MRU in gandul lui, fir-ar el si basca lui!
    Linkul de la copac nu merge.

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  27 Mai 2014 la 19:35

    Dragos, din vârtejul ăsta trebuie să se aleagă si ceva mai sănătos, mai credibil si mai puternic pe dreapta.

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  27 Mai 2014 la 19:37

    Crengulin, salut! Zică ce-o zice, da să zică pe lege nu pe poftele lui 🙂
    Cred că vreo două nu merg, o să le revizuiesc mintenaş 🙂

    Apreciază

  • 10. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 19:39

    Saluttare!
    Nora,
    Am verificat linkul de la copac, e corect trimis. Poate fi scăpare de preluare.

    Apreciază

  • 11. Creanga  |  27 Mai 2014 la 19:43

    Nora, si s-a dus si votul meu, alegand pe MeMeReU, acum nu imi pare rau c-am fost vai de capul meu.
    A mai aparut un articol la Angela Tocila pe 23 mai, inaintea alegerilor, ceva despre un telefon, o interpusa si TOG. Acolo nu stiu ce sa cred, dar aici e clar, de lege n-are habar. Ori a stiut si-a vrut sa pacaleasca dar pana la urma a luat plasa.

    Pot da linkul pe Politeia?

    Apreciază

  • 12. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 19:45

    @annie
    Există o explicație. 🙂
    Cu siguranță nu te interesează ce ne spun politicienii, ci numai cine te vrăjește mai cu ștaif.

    Apreciază

  • 13. victor L  |  27 Mai 2014 la 19:45

    @ Bască ilie,
    ei, asta nu stiam (dar se zice ca omul cit traieste invata,iar altii completeaza „si tot prost moare”): ca nu poti ceda locul obtinut. Chiar sa nu fi stiut MRU?
    (In sinea mea oscilam: poate ca e bine sa fie cap de lista, atrage voturi, dar venea si intrebarea: nu-i pacaleste pe alegatori? e corect?)

    Apreciază

  • 14. filadel  |  27 Mai 2014 la 19:46

    Nora
    link-ului de la copac ca și la următoarele îi lipsesc „:” după http.
    Ar trebui ca fiecare adresă să înceapă astfel: http://…….

    Apreciază

  • 15. theo  |  27 Mai 2014 la 19:46

    oare cate escrocherii a mai fäcut la viatza lui
    dece s-a indepärtat presedintele de el????
    …………….nu-l cunosc asa de bine…………spunea, cu ce l-a
    surprins.minciuna, ce odios:

    Apreciază

  • 16. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 19:46

    @Crengulin, lasă glumele!

    Apreciază

  • 17. filadel  |  27 Mai 2014 la 19:47

    ca și următoarelor (am grapinizat textul 😀 ).

    Apreciază

  • 18. theo  |  27 Mai 2014 la 19:47

    la copac, a blocat cineva totul:

    Apreciază

  • 19. victor L  |  27 Mai 2014 la 19:49

    @ Creanga, 11,
    crezi ca nu au matura?

    Apreciază

  • 20. Creanga  |  27 Mai 2014 la 19:52

    Bsk, nu e gluma, Cetatean se dadea impartial, asa a spus cand am afirmat ca blogul nu numeste Mruloteia. Imi cer scuze daca am fost deplasat. A da ori nu a da, asta-i intrebarea 🙂

    Apreciază

  • 21. carmen cujba  |  27 Mai 2014 la 19:55

    Si are cineva impresia ca MRU nu stia de la bun inceput ce face ? Are cineva impresia ca el nu cunostea legea ? Eu nu am nici un dubiu in aceasta privinta. Stia si voia sa-i pacaleasca inclusiv pe membrii propriului partid. URAT !, FOARTE URAT !!! Acum imi dau seama ca vorbaria lui era intr-adevar zapacitare si instinctul m-a atentionat, dar nu m-a lamurit. Nu stiam de aceasta lege. Multumesc Basca Ilie ca m-ai lamurit pe deplin.

    Apreciază

  • 22. Dragos Gros  |  27 Mai 2014 la 20:02

    Puternic si pe dreapta nu avem inca, iar daca va merge tot asa, nici nu vom avea. PMP sunt habarnisti si nu realizeaza ca timpul nu e de partea lor. Nu vor face nimic, pentru ca nu vor sa renunte la comoditate. Le-am spus cum trebuie sa faca, au ascultat, au multumit si s-au aruncat in aer cu parasuta de 1 mai. O solutie ar fi, dar de rezistenta: sa facem incet un partid construit pe doctrina, ideologie, cu mesaje oneste, venite din partea celor care inteleg notiunile; cu generalitati pompoase si cu iz de limba de rumegus, nu se construieste dreapta, tot asa cum nu se poate face adunand oameni ca Pinalti sau Marin Anton…

    Apreciază

  • 23. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 20:11

    @Victor-eL-13
    Eu am dat de înțeles că a știut (nu de la început); și-au dat seama la acel Consiliu director, dar MRU nu a vrut să renunțe la dubla ipostază: cap de listă euro și cap de Cotroceni.
    N-am mai abordat un aspect interesant (cerea un spațiu prea mare pentru importanța redusă a ideii): aș zice că pierdut voturile celor care ar fi vrut să voteze cu FC dacă nu se complica în capul listei.
    Pe de altă parte, avam motive să-l bănuiesc pe MRU că n-ar fi fost atât de dezinteresat să meargă la Bruxelles, pe cât a declarat (poate asta explică de ce nu-l cred pe Andrei Pleșu atât de amnezic, încât să-l recomande pe MRU pentru ce ar face efectiv la Bruxelles, de parcă nu a reținut că omul a promis să se retragă. Andrei Pleșu a scris acel articol ca și cum ar fi aflat de la MRU că nu exclude să fie nevoit să meargă acolo sau își dorește mandatul de europarlamentar. Ce-i în mână pentru 5 ani, nu dai pe incertitudinea de peste 2 ani, că doar nu-i invincibil la prezidențiale.
    Asta înseamnă tot joc la două capete riscante. Se putea gândi să se mai orienteze cum evoluează cu prezidențialele, ba chiar putea să candideze pentru Cotroceni din postura de nou europarlamentar,
    S-a crezut ingenios; nu este.
    Legat de ce ai scris despre păcăleală, am citit și pe aici comentarii ale celor care se considerau păcăliți de manevra „candidez doar pentru fraieri la europene” (aș adăuga, și pentru cine la prezidențiale?) 🙂
    Nu ne obligă nimeni să ne lăsăm păcăliți. 🙂

    Apreciază

  • 24. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 20:14

    @Carmen 21
    Așa este, știa. La urmă am explicat de unde rezultă.
    Acum pot să-ți spun mai direct că intuiția ta este foarte bună. 🙂

    Apreciază

  • 25. annie  |  27 Mai 2014 la 20:16

    Imi pare rau, nu sunt naiva si nici vrajita de vorbe..
    Problema e ca nu accept procese de intentie. Poate a fost o greseala ca nu a studiat prevederile, dar intentia a fost corecta si morala. De cate ori a fost inlocuit un europarlamentar cu urmatorul pe lista? fara alegeri. doar eu stiu de vreo 4 cazuri

    Apreciază

  • 26. Dragos Gros  |  27 Mai 2014 la 20:19

    @annie, in politica e la fel ca si in alte sectoare: doar intentiile nu conteaza, ci rezultatele. MRU a obtinut cat a meritat, PMP la fel, psd a fraudat si a mistificat totul, iar noi stam si vorbim despre sexul ingerilor.

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  27 Mai 2014 la 20:26

    Fila, multzam (si scuze tuturor!) Am rezolvat. Din grabă, am suprapus două http-uri, de-aia nu se deschidea.

    Apreciază

  • 28. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 20:26

    @Crengulin
    Cine ia de bună explicația lui Cetățean despre imparțialitatea lui? 🙂
    Manipulații lui din preajmă, în cele mai fericite/credule cazuri. 🙂 🙂 🙂

    Apreciază

  • 29. dictaturajustitiei  |  27 Mai 2014 la 20:31

    Bună seara la toată Grădina! BSK, mulțumesc pentru articol! În ultima vreme sunt cam ruptă de realitate și articolul acesta a venit ca un duș rece. Problema mea este cu cine votez. Cu Crinuțu` nu mă grăbesc .

    Apreciază

  • 30. victor L  |  27 Mai 2014 la 20:31

    @ annie, 25,
    putina atentie despre posturi vacantate.
    Daca s-a vacantat prin (Doamne fereste) moarte ori ca te-ai retras in timpul mandatului, numit intr-o functie, este una. Iar cind imediat dupa alegeri te dai la o parte ca sa-i dai voie urmatorului este alta prajitura pe care legea, citata de Bsk, o interzice 😛
    Citeste textul cu albastru despre „Legea nr. 33/2007, art. 24, alin (3):”

    Apreciază

  • 31. noradamian  |  27 Mai 2014 la 20:32

    Şi nouă ne pare rău dar în Legea nr. 33/2007, art. 24, alin (3) se menţionează „înţelegerea prealabilă privind demisia sau renunţarea la această funcţie” . E vorba nu de intenţia articolului ci de a d-lui MRU. Ar fi fost politicos să observaţi şi că v-am menajat asteptând încheierea alegerilor ca să nu influenţăm votanţii. Tragedia nu s-a mai produs, totuşi, fiindcă n-aţi atins pragul. Altfel era ruşinos tare.

    Apreciază

  • 32. filadel  |  27 Mai 2014 la 20:34

    theo @18

    ce este blocat la Copac?

    Apreciază

  • 33. noradamian  |  27 Mai 2014 la 20:37

    Crengulin, 20, asta înseamnă îmbogăţirea lexicului virtual 🙂

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  27 Mai 2014 la 20:45

    Seara bună, DJ, zăpăceală totală pe dreapta, om vedea dacă sunt în stare de făcut mai mult decât să se ciorovăiască 🙂

    Apreciază

  • 35. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 20:52

    @Anne-25
    Mă străduiesc să nu-ți spun prea direct ce-ai înțeles sau mai degrabă ce nu ai înțeles.
    Nu ai înțeles nimic și nici nu ai bunăvoință să te lămurești.
    Îți mai răspund de data, fiindcă ai menționat situația altor demisionari de pe lista euro și asta-i o observație pertinentă.
    Explicația este foarte simplă: nu s-au lăudat niciodată înainte de alegeri că au o înțelegere prealabilă cu alții de pe aceeași listă.

    Chiar dacă presupun prin absurd că ai găsi o asemenea probă, mai trebuie să existe și o contestație împotriva acelei retrageri. Nu contestă nimeni, rămâne ca-n tren. Asta nu înseamnă că eu bat câmpii pe-aici. Citește ca lumea!

    Apreciază

  • 36. oldhashu  |  27 Mai 2014 la 20:56

    Mister B, servus! 🙂

    Cum s-ar zice – ori Mihai, ori Răzvan, pân’ la urmă ungurean!
    …adica valah de al nost’ de Dâmbovița, o mână spală pe alta și amândouă „ungurenii mei” 😀

    Apreciază

  • 37. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 20:58

    Salve, M Old!
    Fii invitatul nostru! 🙂

    Apreciază

  • 38. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 21:01

    Nora,
    Locul și lungimea linkului cu legea mi-a înseninat seara. 🙂
    Merge un „aici” după „alin (3)”.

    Apreciază

  • 39. victor L  |  27 Mai 2014 la 21:08

    Daca puteti citi, dar folositi batista:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-17369235-ponta-bruxelles-antonescu-blaga-ungureanu-nu-rateze-unificarea-pacat.htm
    Aveti ( 😛 ) un prim plagiator golan.

    Apreciază

  • 40. oldhashu  |  27 Mai 2014 la 21:14

    Mister B 37,

    Cu mare plăcere, dar astăzi doamna mea, după multe peripeții, și-a văzut jucăria în curte – Skoda Fabia, albă ca o porumbiță – și acum o „bem” (nu pe doamnă, deși abia a făcut 60 ani).
    Nu-i conzult să blogherești cu „veselia” in cap, că cine știe ce mai iese din taste, da’ mai e și mâine o zi 😀

    Apreciază

  • 41. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 21:17

    @M Old
    Mulți ani cu sănătate… să vă bucurați de porumbița Fabia! 🙂

    Apreciază

  • 42. Inganduratul  |  27 Mai 2014 la 21:25

    Buna seara in gradina,
    Nici cu mintea nu nu gandeam!
    Nici cu gandul nu zburam!
    Acum ramane sa aplicam imperativul la ceea ce a zis unul (Z.S.) intr-o alta epoca:
    Sa nu uiti, Darie….

    Apreciază

  • 43. victor L  |  27 Mai 2014 la 21:27

    „Adrian Papahagi a anuntat marti, pe contul lui de Facebook, ca va candida la presedintia Partidului Miscarea Populara, la urmatorul congres al PMP.”

    Apreciază

  • 44. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 21:40

    Spre finalul emisiunii de la B1, la minutul 16 (de după 1h), un argument impresionat pentru votarea FC, în același stil de zăpăcit jurnaliștii:
    „Imaginați-vă că sunt oamenii care urmează să contracareze viitoarea cincime de membrii în PE care vor dori desfacerea UE, pentru că asta se va întâmpla: 20% din viitorii membri ai PE nu sunt eurosceptici, vor fi antieuropeni. E nevoie de voci puternice si de voci credibile”.
    Argument 80% urgent-convingător, pentru anihilarea pericolului de numai 20% cu vocile puternice… găsite în FC. 🙂
    Trebuie să merg la psihiatru, să-mi spună de ce trebuie să-mi pară OK fraza de mai sus. 🙂

    Apreciază

  • 45. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 21:54

    Imaginați-vă ce s-ar fi întâmplat dacă se afla de toată tărășenia asta în timpul campaniei electorale, să zicem cu vreo 2-3 săptămâni înainte de 25 mai! Jurnaliștii (sau alte voci) abeau toate motivele să-l întrebe și să-i ceară lui MRU să aibă o poziționare coerentă:
    „Cum vă mai retragi acum, domnule? S-a răsuflat strategia, nu mai poți spera să scapi de contestație. Termină cu prostiile ipocriziei!
    MRU ori trebuia să-și revizuiască alegerea: să rămână pe listă pentru Bruxelles și să lase trucurile, ori să se retragă de pe listă înainte de alegeri, cu singurul proiect pt Cotroceni, să iasă astfel din una din cele două luntre.

    Apreciază

  • 46. filadel  |  27 Mai 2014 la 22:03

    Mr. Bască ilie
    a mai feștelit-o el și-n alte ocazii. Mie îmi pare că nu-i pregătit sufletește pentru chestii politice. Corazonu.

    Apreciază

  • 47. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 22:06

    @Îngânduratul-42
    Comentariul tău mi-a amintit să arăt o latură a efectului transmiterii acestui mesaj din postare în timpul campaniei.

    Apreciază

  • 48. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 22:17

    @Salve, Filadel!
    M-ai dus cu gândul la cum o feștelim și noi când deosebim figurile politice dumnezeiești, spre deosebire de cele nepotrivite pentru politică: mai mult după tromboane și impresia artistică. 🙂
    Talentul de orator al Crinăucului, de ex, lăudat și aplaudat de tot felul de arbitri cu atestat dubios (tot figuri politice).
    A atins Nora recent acest punct nevralgic și mi-a amintit cât de nedumerit sunt când văd trombonul (util le ce?) mai bine cotat decât faptele/rezultatele.

    Apreciază

  • 49. filadel  |  27 Mai 2014 la 22:29

    Mr. Bască ilie
    🙂 am și eu exemplele mele, corect. Tony e de manual. Nu ratează nimic și cred că ne va pune tare la încercare (dac-ar fi s-o spun rimat).

    Apreciază

  • 50. noradamian  |  27 Mai 2014 la 22:31

    Blaga visa de mult o alianţă cu penele o declarase şi când ai crinului erau uselisti şi antibăsişti feroce. Ca lider al unui partid de opoziţie, blaga n-a fost o clipă în bătaia criticilor usl si usd. În fine, mru i-a curtat si pe unul si pe celălalt. O alianţă asa-zis de dreapta între acesti lideri ar perpetua corupţia si putregaiul politic.

    Apreciază

  • 51. noradamian  |  27 Mai 2014 la 22:32

    Vreau să spun (ce am mai spus mereu) că liderii ăstia compromişi, mereu gata de combinaţii si sforării, ar fi trebuit să demisioneze rapid. În fiecare din formaţiunile menţionate există persoane de calitate care vor si pot să schimbe şefimea asta uzată până n-ajung ca pnţ-ul lui pavelescu. E bine, deci, că s-au iscat niste revolte, sper să continue si să producă demisii şi schimbări de profunzime. Altfel vor rămâne tot pe mâna combinagiilor care n-ar renunţa la ciolan nici fugăriţi.

    Apreciază

  • 52. noradamian  |  27 Mai 2014 la 22:40

    Noapte bună, prieteni! 🙂

    Apreciază

  • 53. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 22:43

    am citit completarea lui Gino de la Copac. Se referea la posibilitatea ca un câștigător al unui mandat la europarlamentare, nu-i obligat să-și respecte înțelegerea prealabilă.
    Observație binevenită. Am fost tentat să scriu ceva în postare de Spărgătorul de nuci din FC (de apartamente) Săvoiu parcă (am mai discutat pe-aici de el, cu Crengulin). Nu l-am mai strecurat fiindcă a candidat la parțiale pentru Senat și nu se mai potrivea la europarlamentare. Oricum, dacă ar fi fost pe listă, ce încredere îți inspiră un asemenea individ că ar mai respecta înțelegerea prealabilă prin retragere/demisie. Să rateze spargerea vieții lui în bugetul PE? Greu de crezut. Neîncrederea reciprocă poate fi un motiv serios de evitare a înțelegerii.
    Însă, în postarea de azi, nu mai vorbim de alți candidați supuși înțelegerii prealabile. Numai capul de listă -MRU- a rămas în șpagatul ăsta. 🙂
    MRU a preferat să gafeze prin trâmbițarea înțelegerii în piața publică, iar interesul lui duplicitar la dus pe un drum înfundat.
    Scopul dublu scuză mijloacele dubioase, dar dacă ți se înfundă pe unde mai ieși? 🙂

    Apreciază

  • 54. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 22:46

    Ptiu! …l-a dus pe un drum înfundat. 🙂
    Sunt cam obosit.
    Somn ușor! 🙂

    Apreciază

  • 55. Inganduratul  |  27 Mai 2014 la 22:50

    @Basca Ilie,
    Ai procedat corect. Si rational. Perfect rational!
    La buna citire!

    Apreciază

  • 56. noradamian  |  27 Mai 2014 la 23:03

    Normal că nu era obligat să se ţină de promisiune! Nu era obligat nici să ştie legea, nici să mintă, nu? Doar să combată vehement moravuri de felul ăsta la alţii.

    Apreciază

  • 57. ovidiu  |  27 Mai 2014 la 23:13

    Bună seara,
    Mulțumesc Taika pt. că m-ai dezamăgit(m-ai trezit din amăgire). Eu tot așteptam ca prostu’ să văd cum țâșnește mru…îmi spuneam că știe el ce face, calculează bine… acu’ văd că mai bine nici că putea s-o aranjeze. Prosteală pe față…

    Apreciază

  • 58. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 23:45

    @Ov
    Mare stofă de orator, impresionant și fermecător, „un om care poate să cucerească pe oricine”, cum să nu-l admiri pe Kăkărău când a vorbit așa frumos de utilitatea loviturii de stat?

    PS. N-are legătură cu MRU, doar i-am furat cuvintele din ghilimele.
    M-am gîndit numai la Crinăuc în completarea la ce-am scris la 48 pentru Filadel

    @Filadel- 49
    Să mă dau rotund că știu cine-i Tony?
    Nu mi-e rușine să întreb. Chiar nu știu. 🙂

    Apreciază

  • 59. Bască ilie  |  27 Mai 2014 la 23:55

    Am pățit-o odată cu Papașa în sus, Papașa în jos, parcă numai eu nu știam cine-i. Văzusem pe la alții întrebări naive și îmi lăsau impresia de prea neinformați. Mi-are rușine să întreb cine-i Papașa și am trăit în necunoscut aproape un an întreg. Nu glumesc.
    De-atunci m-am învățat minte. Mai bine prea neinformat, decât inutil de neinformat. 🙂

    Apreciază

  • 60. filadel  |  28 Mai 2014 la 00:28

    @58 Bsk
    Antonescu 😆

    Apreciază

  • 61. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 00:39

    Se potrivește, da’ nu-l ghiceam. 🙂

    Apreciază

  • 62. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 01:23

    Noapte bună și mai vedem ce rost are să visăm!
    Când îmi las gândurile în colivie, mi se face pielea de papagal.
    *

    Apreciază

  • 63. oldhashu  |  28 Mai 2014 la 02:06

    Pentru prima oră, gargară cu pioneze și iz antibăse:

    Apreciază

  • 64. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 07:50

    Saluttare!
    @M Old-63
    (Nu cu „g”, cu „c”) – Creiere și furnica – povestită de Ada Milea și reamintită recent într-un comentariu, reflectă pe scurt ce aș avea de spus pe lung (fac economie de timp și nici nu-s sigur c-aș transmite o idee la fel de aproape de miezul problemei 🙂 )
    Revenind la formula „pe scurt”;
    -Astă (primă)vară ce-ai făcut, creiere?
    -Am cântat.
    -Acuma joacă!
    ****
    Lugu-lugu, mă rog, creierele ne mai (în)cântă , ba în tindă, ba în grindă… și-apoi o întreabă pe furnica de la care cere un nou credit electoral:
    – Ei, acuma mă-mprumuți?
    -Cu plăceeree.
    *
    Concluzie:
    Unii mai vor o dată.

    Apreciază

  • 65. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 08:03

    Plăcerea destinderii repetate.
    Creierele și furnica repetentă.
    *

    Apreciază

  • 66. theo  |  28 Mai 2014 la 09:23

    bäscutzä,
    asearä la realitatea cand era cäcäräu,R BOGDAN , ii spnea
    cä Ponta are multe schelete in dulap, si cä in ziua alegerilor
    pe afisele lui Ponta scria „panait”
    RB. fäcea pe prostul, vroia sä vadä ce stie cäcäräu.

    CÄCÄRÄU, bun vorbitor, dar tot dusman a presedintelui,
    pt. asta bäsistii nu-l vor vota, poate pe alt drept-drac

    Apreciază

  • 67. theo  |  28 Mai 2014 la 09:26

    MRU,ceva mai tanär, mai elevat, dar tehnic si färä carismä,
    fuga la cäcäräu, a fost ca täri la tonta.

    omul asta nu prinde la public si faptul cä este nesimtzit;
    dupä tot ajutorul dat de presedinte, te scarbeste:

    Apreciază

  • 68. theo  |  28 Mai 2014 la 09:27

    FUNERIU, a fost bun asearä, dar nu a fost läsat sä vorbeascä:

    Apreciază

  • 69. dora  |  28 Mai 2014 la 10:20

    Salut,grafina fermecata! 🙂
    BSK, 🙂 uite,numai sunt ghilimele.
    Pentru dezvaluirea ta,felicitari!
    Nu sunt prea incantata, de stireimi adauga inca o dezamagire la alte cateva resimtite in decursul anilor.
    Nu mi-am exprimat prea des opinia in legatura cu MRU (pe care il apreciam sincer pentru eruditia sa cu ceva timp in urma),Am fost descumpanita la remarca deloc politicoasa din partea lui Base.Si cum judecatile lui lansate in public s-au dovedit mereu justificate ,mi-am lasat timp de gandire pentru a lua o decizie.
    Si timpul s-a scurs in defavoarea fostului meu idol.

    Aseara a avut o aparitie intempestiva de parca era castigatorul maratonului si m-am intrebat ce-l fugareste asa de tare ca vrea sa impuna desemnarea prezidentiabilului Dreptei,fara a pomeni de un proiect politic bine structurat si acceptat de partide.

    Apreciază

  • 70. danielarfire  |  28 Mai 2014 la 10:28

    Reblogged this on daniel arfire.

    Apreciază

  • 71. Aurel  |  28 Mai 2014 la 10:32

    Buna ziua tuturor,

    Imi permit sa-i dau un sfat lui MRU aici, pentru ca sigur citeste: prietene, da-ti demisia, stai langa familie, ai un venit bun, bucura-te de viata si uita-i. Nu merita, pentru ca exact cei ce nu au facut nimic matura cel mai virulent cu tine pe jos.

    Ce fericita este acum Mona Musca! O mai regreta cineva?

    Nora Damian, Angela Tocila, Daniel Arfire, spor la treaba si tineti-o tot asa! 😦

    Apreciază

  • 72. danielarfire  |  28 Mai 2014 la 10:42

    Aurel omul nu poate. E un orgolios invatat cu traiul pe banii statului. Are un nivel de viata cu care s-a invatat prea mult ca sa renunte.
    Ai auzit sintagma am facut 165 000 de kilometri in campania electorala? Pe banii cui Aurele?
    Sa o luam metodic, VW Tuareg de la SPP, sofer de la SPP, plimbator de mapa, telefon si tigari SPP. Motorina de la Buget. Cine i-a platit masa si cazarea? Ungureanu? Cine a platit motorina? Ungureanu?
    Diferenta intre ipocrizie si realitatea palpabila e uriasa. Cand il ataca pe Ponta referitor la cheltuielile bugetare in interes propriu nu isi vedea barna din propriul lui ochi.

    Pentru a lamuri situatia cu Angela Tocila si telefonul dat pentru a o asmuti impotriva mea voi varsa cu copy/paste articolul care l-a infuriat atat de tare pe domnul Ungureanu, Scuze pentru lungimea considerabila:

    Uneori trebuie ucişi „eroii”

    „Ajunge doar o bâtă la un car de oale.”

    Sunt un opozant al regimului personal al premierului Victor Ponta. Nu mă ascund după cireş şi inclusiv amicul meu Mirel Palada mă dezmiardă cu apelativul „opozantule”. Însă niciodată nu îmi va trece prin cap să îi opun unui narcisist mitoman ca liderul PSD, un înfumurat lovit de accentele de paranoia.
    Nu am crezut niciodată că experienţa micro din anul 2012 o voi repeta în parametri asemănători în acest an al bolunzelii „de dreapta”. În vara lui 2012, un fost premier mă întreba cum am reuşit să relaţionez cu un individ isteric, astăzi l-aş întreba eu pe acelaşi interlocutor, cum mama dracului ai pierdut contactul cu realitatea domnule?
    Partidele politice sunt alături de guvern, preşedenţie, parlament şi sistemul de justiţie parte a sistemului democratic descris în Constituţie. Când componentele acestui sistem se gripează, societatea însăşi se îneacă. Acum doi ani un amic din Noua Republică, astăzi prim-vicepreşedinte local al Forţei Civice a fost scandalizat când i-am spus că contrar aparenţelor, PSD-ul este un partid mult mai democratic decât lupii tineri sau alte formaţiuni „mai dreptace”. Ce mă sperie e faptul că formaţiunile tinere, născute ca o revoltă faţă de corupţia marilor partide, devin în scurt timp subiectul unui sistem autoritar, nedemocratic, eşuând într-un sistem de regim personal. Ironic, criticii lui Ponta sau Antonescu sunt personaje mult mai toxice şi antidemocratice decât aceşti şefi USL, implementarea absolutismului politic fiind mult mai uşor de impus într-o echipă liliputană, fără micii baroni locali cu autonomie decizională extinsă.
    Cum măsurăm caracterul cuiva invelit într-un ambalaj public? Măsurându-i capacitatea de toleranţă la spiritul critic. Un personaj politic ce consideră critica drept o înjurătură, ce reacţionează visceral şi isteric când ascensiunea pe muntele Gluteea Maximus este întreruptă, e un personaj dăunător pentru democraţie. Când miza personală devine eliminarea opoziţiei, criticilor şi contestărilor, denotă un dispreţ profund pentru dialog, comunicare şi toleranţă. Când o organizaţie e subordonată autoritar unui personaj aflat vremelnic în frunte, acea organizaţie moare. Când interesul personal trece ca tancul peste reguli, cutume şi bunul simţ, atunci narcisismul şi egoismul se deschide ca gingaşă floare.
    „Sfărâmaţi-vă idolii” e un apel la conştiinţa individuală, la capacitatea de a distinge omul, natural şi imperfect, de ambalajul de marketing şi personajul ce devine suma unor aşteptări, a unor aspiraţii a unui segment social şi electoral.
    De ce a devenit Mihai Răzvan Ungureanu un personaj detestabil, iar Forţa Civică un partid „slugă”? În primul rând pentru că această organizaţie s-a creeat în jurul personajului. Acum un an de zile semnalul de alarmă îmi era declanşat de enunţurile sincere ale simpatizanţilor şi membrilor care îşi declarau susţinerea nu pe un set de valori, sau o dorinţă de a face politică, în interes propriu sau visând o iluzorie schimbare, ci dintr-un respect aproape evlavios pentru personalitatea aproape enigmatică ce îl îngenunchease pe Gâdea în studiourile lui Dan Voiculescu.
    Respectul acela a fost un bulgăre de grăsime ce a sfârâit în tigaie, multă, foarte multă vreme. Şi astăzi există mulţi membri care susţin că cutumele, statutul, votarea deciziilor, cadrul democratic sunt „fiţe”, ceea ce spune Ungureanu în FC e lege, restul sunt aparenţe ce trebuie subordonate voinţei preşedintelui de partid. Regretabil este faptul că fostul prim-ministru nu a schiţat un rictus, o salvare a aparenţelor măcar în faţa unui asemenea derapaj. Parte şi pentru că cercul restrâns de susţinători se închină şi propagă cultul personalităţii preşedintelui în partid. Dacă aş fi cinic aş zice că Ceauşescu sau Năstase nu sunt accidente istorice, ci şi o mentalitate românească veche a unei societăţi lipsite de gustul real al libertăţii.
    „In vara anului trecut, 2012. Multi au uitat cum ne-am luptat atunci. Unii uita fiindca le este bine astazi, altii uita pentru ca este o amintire incomoda. Va aduceti aminte scena si cei care cuvantau? Unde sunt acum? De ce sunt risipiti?” Răzvan Ungureanu
    Un posibil răspuns la această întrebare ipocrită ar fi că cei care au fost acolo sunt acum unde au fost goniţi de domnul Ungureanu, la Cuca Măcăii unde eşuează “cei ce au tupeul” de nu depune jertfa de limbism faţă de ilustrul conducător. Să privim cu atenţie fotografia de la lansarea ICCD domnule Ungureanu. Câţi mai sunt alături astăzi şi câţi au fost eliminaţi de marele egolatru?
    Unde sunt Bazac, Săniuţă şi alte figuri pierdute în peisaj? Unde sunt ex-neriştii, şefi de filiale de la Arad, Timişoara şi Cluj domnule Ungureanu?
    Concluzia dureroasă rămâne să o tragă preşedintele şi toţi membrii de partid Forţa Civică. Aveţi posibilitatea de a susţine că autorul acestui text e un frustrat care nu a ajuns la struguri, sau ca să citez un domn care a subliniat că nu “îmi mai e prieten” vândut intereselor străine şi trădător. Însă ceea ce va rămâne e un partid subordonat unei persoane, persoană ce iubeşte puterea, deşi e moale, slab şi indecis, care vrea să ia toate, absolut toate deciziile, dar care nu îşi asumă nici o responsabilitate. Nu poţi avea doar beneficiile de şef ci trebuie să îţi asumi şi responsabilităţile, altfel din ianuarie FC va deveni sinonim cu marja de eroare.
    Istoria ultimului an de Forţa Civică e plină de contradicţii, decizii neînfăptuite, promisiuni călcate în picioare şi încărcată de promovarea nulităţilor şi a linguşitorilor. De fâsâire accelerată a unor energii prin plivire seacă cu săpăliga. În grădina Forţei Civice nu creşte decât un singur copac, în rest nici iarba nu scoate colţul.
    A discuta despre un om care doreşte să scrie pe Facebook, să decidă comunicarea politică, să decidă de unul singur direcţia, strategiile, negocierile, nu colaborează şi nu solicită votul de încredere nimănui cu excepţia camarilei ar părea o simplă calomnie.
    NR. 131 /02.12.2013

    DECIZIE

    Biroul Permanent National (dizolvat!) decide:

    Articol unic

    Conform art. 82 din Statutul Forta Civica derogarea, la propunerea presedintelui partidului, de la criteriile de vechime prevazute in art. 82 lit. c), d).
    Astfel vechimea necesara depunerii candidaturii pentru functia de secretar general, secretar general adjunct, secretar executiv, secretar regional, presedinte organizatie interna, vicepresedinte, presedinte si membrii ai comisiei de cenzori si comisiei de disciplina este de 6 luni.

    Este interesant cum preşedintele FC modifică statutul cu susţinerea unui BPN demisionar, deşi conform legii partidelor statutul unui partid e modificat prin congres, nu la bunul plac al unui preşedinte. Dar până la urmă este mult mai simplu să critici PNL-ul şi liderul USL Antonescu, decât să îţi vezi bârna din ochi.

    NR. 133 /02.12.2013

    DECIZIE

    Biroul Permanent National decide:

    Articol unic

    Constituirea unei comisii de amendare si revizuire a Regulamentului de Organizare si Functionare FORTA CIVICA, termenul pentru depunerea amendamentelor este de 9 decembrie la secr gen adj Valentin Suvar cu urmatoarea componenta:


    Doru TOMA

    Valentin SUVAR

    De ce se doreşte amendare printr-o comisie de doi membri a regulamentului de funcţionare? Răspunsul e cât se poate de simplu, procedura de eliminare a membrilor incomozi trebuie simplificată.

    NR. 134 /02.12.2013

    DECIZIE

    Biroul Permanent National decide:

    Art.1 Conform art. 79 din statutul FORTA CIVICA, toti candidatii la functiile din cadrul Biroului Permanent National vor depune pana cel tarziu 4 decembrie ora 21:00 cererea de candidatura care sa contina functia pentru care candideaza insotita de un curriculum vitae actualizat si un cazier judiciar;

    Art.2 In completarea dosarului de candidatura, alaturi de documentele prevazute in Statutul partidului, fiecare candidat va depune un program corespunzator atributiilor functiei pentru care candideaza;

    Art.3 Conform art. 77 din Statutul FORTA CIVICA, fiecare candidat va completa, pana cel tarziu 9 decembrie, dosarul de candidatura cu o declaratie pe propria raspundere ca nu a fost colaborator al securitatii si nu a detinut functii retribuite in fostul PCR.

    Imaginaţi-vă că luni 2 decembrie la orele prânzului Biroul Permanent Naţional al partidului decide dizolvarea acestui organism de conducere, şi ai mai puţin de 48 de ore de a afla că poţi candida, trebuie să depui un dosar de candidat, un program politic şi un cazier. Democraţie pentru toată lumea, exact ca licitaţiile cu dedicaţie în care câştigă doar “aleşii”.

    NR. 132 /02.12.2013

    DECIZIE

    Biroul Permanent National decide:

    Articol unic

    Constituirea conform art. 59 lit. i) a Comisiei de Organizare a Consiliului National si Validare a Candidaturilor cu urmatoarea componenta:

    Mihai Razvan UNGUREANU
    Diana MACRESCU
    Roxana PRAZNITCHI

    Însă cea mai scandaloasă decizie rămâne cea ce poartă numărul 132. Candidaturile sunt validate de o comisie ce are în componenţă două domniţe şi preşedintele partidului. Ai fost împotriva lui Ungureanu şi vrei să candidezi? Bună poanta. Însă reţineţi numele acesta, Diana Măcrescu. Domnişoara acesta este secretara personală a lui Ungureanu şi adeseori fotograf. În ochii membrilor de partid e confidenta domnului preşedinte şi mulţi îi acordă respectul demn de sultana Hurem. O puştoaică de 20 de ani care strâmbă din nas la preşedintele de onoare Iuraşcu, va decide cine e “merituos” şi cine nu. Hitler cât de paranoic era, Stalin cel ţâcnit nu şi-au permis niciodată să îşi promoveze secretarele sau fotografii în aparatul decizional de partid.

    Un om înfricoşat de decizie, dar care manifestă o scârbă completă faţa de cetăţeanul fără educaţie superioară, cu bune maniere, dar având un caracter moluscivor, Mihai Răzvan Ungureanu e arhetipul ratării, al drumului înfundat, al orgoliului nesusţinut de nimic altceva decât propriul orgoliu. Iar acest om se vrea salvarea „dreptei” după ce şi-a îngropat fără milă propriul partid.

    Apreciază

  • 73. noradamian  |  28 Mai 2014 la 11:18

    Salut, prieteni şi vizitatori! Observând de departe scena, habar n-am avut ce se petrece în general, în bucătăriile de partid şi nici un pic în cea a FC-ului. De afară se observă doar atitudinile stranii ale sefilor (le-am pus sub lupă de prin 2012) efectele, unele dezamăgiri sincere şi rare atitudini de frondă (mai mult sau mai puţin reţinute). Le-am observat si la FC si la NR, era de aşteptat să vină momentul adevărului.
    Aurel, ar trebui să vă supăraţi nu pe cine arată negru pe alb încălcările legii (ca-n acest articol semnat de Bască ilie) modificarea abuzivă a statutului şi regulilor după bunul plac al sefului ca şi deciziile interne scandaloase (semnalate de Daniel) ci pe cel care vă ţine în starea asta jenantă de obedienţă şi pe voi înşivă că acceptaţi.

    Apreciază

  • 74. nightmare  |  28 Mai 2014 la 12:33

    Felinarul roșu de pe Dreapta

    Adevărul trebuie restabilit și spus că unul dintre cei care au făcut imposibile negocierile de unitate a dreptei este și MRU, în ciuda apelului insistent pe care l-a făcut și îl face pentru unitatea Dreptei.

    http://www.evz.ro/felinarul-rosu-de-pe-dreapta.html

    Apreciază

  • 75. nightmare  |  28 Mai 2014 la 12:35

    Aurel

    Poti să o treci la număratoare si pe sustinatoarea vostră,cea care a scris articolul din EVZ ,Daniela Rațiu

    Apreciază

  • 76. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 13:14

    Știu de ce și cum, dar nu vă pot explica acum;
    Spun doar ce cred:
    FC a fost votat de mai mulți de 5% din numărul de voturi real exprimate.
    Altfel zis, numărul de voturi rămase ca fiind exprimate pentru FC este mai mic decât numărul persoanelor care au votat pentru FC.

    Apreciază

  • 77. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 13:22

    Același înțeles este valabil și pentru MPM.

    Apreciază

  • 78. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 13:27

    FC si PMP fireste ca au fost votate de mai multi, dar usl a fraudat (poate doar psd, desi nu cred). Straniu e ca, la fel ca in 2012, cand s-au obtinut scoruri ceausiste, nimeni nu reclama fraude, desi este de notorietate ca s-a furat pe rupte. Insusi MRU nu gangureste decat despre unificarea dreptei sub stindardul stangii, ca si cand ar mai conta asta acum. Dreapta si-a incetat existenta inainte de a face ochi.

    Apreciază

  • 79. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 13:36

    Dragoș
    Nu știu ce rost ar mai avea să contești rezultatul alegerilor fără probe. Rămâne un fapt consumat ireparabil.
    Singura încercare utilă ar fi concentrarea forțelor pentru prevenirea sau chiar eliminarea fraudării, dar pentru asta trebuie să știi cine și cum fraudează și mai ales cum poți atenua sau stopa fraudarea.

    Apreciază

  • 80. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 13:38

    Chiar și contestarea cu probe nu ar avea niciun efect.

    Apreciază

  • 81. noradamian  |  28 Mai 2014 la 13:41

    Sebastian Lăzăroiu:

    Ecuatia care ii da fiori lui Ponta

    31,15 (Geoana)+20.02 (Antonescu)+5,56% (Vadim)+ 3,83 (Hunor)+3,18 (Oprescu) + 1,91 (Becali) = 49,7 (Geoana)

    O sa ziceti ca e ceva gresit in egalitatea de mai sus. Nu. Singurul gresit e Geoana – PSD. Suma ar trebui sa dea aritmetic 65,65 si totusi a dat 49,7.

    Acum Ponta nu-i mai are pe liberali, pe Becali, pe Oprescu, s-ar putea sa nu i mai aiba nici pe unguri.

    Deci: cum va putea obtine 50%+1?

    Apreciază

  • 82. noradamian  |  28 Mai 2014 la 13:48

    Şi niste râme perfecte pentru „noua construcţie”:

    „Surse din cadrul grupurilor parlamentare ale PNL sustin pentru stiripesurse.ro ca senatorul Ioan Ghise isi va depune candidatura pentru sefia partidului la Congresul PNL de la inceputul lunii iulie.

    Daca aceasta candidatura se va concretiza… ar fi al doilea liberal care isi anunta pana acum public candidatura.

    Primul a fost deputatul Ludovic Orban.

    Surse la varful PNL sustin ca si presedintele interimar Crin Antonescu va candida la propria succesiune”.

    Apreciază

  • 83. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 13:50

    Ilie, ca sunt probe privind fraudarea, este incontestabil, doar le-am vazut la tv… Cum se fraudeaza? O parte stiu, dar n-are rost sa detaliem aici. Sa prevenim? Noi n-avem cum, atat timp cat pe sub masa se fac intelegeri oneroase. Daca imi este permisa observatia, nu avem nici un partid de dreapta functional, ci doar fantose inselatoare. Ori se repara ce exista, ori se face repede un altul care sa asigure rezistenta din decembrie incolo, ori daca nu… vom spune „bun venit 1990” si vom astepta minerii si „moarte intelectualilor”.

    Apreciază

  • 84. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 13:51

    Ioan Ghise nu e dementul care a turnat ca „sa manance o paine”, dupa care n-a colaborat cu Securitatea?

    Apreciază

  • 85. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 13:54

    Cum va putea obține 50%+1?
    La fel cum rezultă din comentariile mele de deasupra.
    Teoria nu împiedică PSD-ul să schimbe buletinele anti-ponta cu altele pro-Ponta.
    Dacă diferența reală în procente ar fi de 6% , adică Ponta 47 și XD(al dreptei) 53, pentru ca Ponta sau alt candidat pesedist să câștige ar fi nevoie de schimbat doar 3%+1 buletine pro-XD.

    N-am pus la socoteală intenționat manevrele cu buletinele anulate.

    Apreciază

  • 86. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 13:57

    Ilie, daca o sa-ti raspunzi la intrebarea „de ce pnl e in opozitie, dar in deconcentrate e la putere”, cred ca se lamuresc si procentele.

    Apreciază

  • 87. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 13:59

    @Dragoș-83
    Este vina exprimării mele. Nu m-am referit la noi, votanții, să știm una sau alta, ci în general cine vrea să caute soluții și poate să acționeze încât să schimbe sistemul de vot… prin fraudare. 🙂

    Apreciază

  • 88. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:05

    @86
    Da, este o componentă a dezechilibrului vizibil în rezultatul PNL-ului la europarlamentare, însă nu văd legătura directă cu ce-am spus eu despre fraudare. Nu mă încălzește pentru cine vor mai fura mâine cei care au furat azi pentru alții, ci să nu poată fura niciunul.

    Apreciază

  • 89. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 14:06

    Vorba ministrului de externe rus cand i-a cerut Melescanu tezaurul: „ca discutie filozofica, e interesanta, dar din pacate, fara aplicare practica”. Nici noi si nici altii nu mai au ce impiedica, pentru ca jocurile sunt facute, chiar si pt prezidentiale; le-a castigat usl.

    Apreciază

  • 90. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:20

    Sunt de acord cu tine că în prezentul stadiu avem de-a face cu o problemă imposibilă (pentru opoziție), iar inexistența unei soluții nu este neapărat cauzată de neputința dreptei de a atrage electorat, ci fiindcă nu poate fi o forță supranaturală în condițiile furtului de voturi de cu totul altă dimensiune la prezidențiale următoare și alegerile din 2016.
    Se freacă menta la calcule cu zecimale în opoziție, în timp ce se fură în PSD cu un ordin de mărime perfecționist, care ridiculizează acele zecimale.

    Apreciază

  • 91. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:34

    @Dragoș-89
    Completare în susținerea aceleiași idei amintite de tine:
    PSD-ul , ca să câștige alegerile prezidențiale, nu are nevoie să trăiască (tot) USL-ul, este suficientă aripa atrasă de Ponta și tentată să ciolănească după alegerile prezidențiale.
    De aici vine și percepția greșită a unora că dacă USL-ul nu trăiește datorită eroismului lui Crin de ultimă oră vor răsturna rezultatul.
    Am mai spus de cred asta; fiindcă PNL are un număr mare de parlamentari, or o parte dintre ei va fi extrem de utilă după decembrie 2014.

    Apreciază

  • 92. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 14:36

    Bună ziua,
    N-ar fi o soluție bună inserierea buletinelor de vot?

    Apreciază

  • 93. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 14:43

    Imi permit o „profetie”: Cacarau – presedinte, adica exact ce spuneau in cor oligofrenul si … Cacarau. Iar asta n-are a face nici cu furtul, nici cu falsul, ci doar cu manipularea asupra careia am atras atentia demult (Nora stie), dar nu s-a dovedit de interes. Acum e prea tarziu. As vrea sa vad cati dintre activistii de „dreapta” de azi vor fi dispusi sa faca rezistenta, dupa decembrie. De vorbe am sacul plin….

    Apreciază

  • 94. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:44

    @Ovidiu
    Nu stiu dacă vei crede ce-ți spun acum.
    Este foarte bună, dar trebuie găsită modalitatea de schimbare a legislației inclusiv pentru un control sever și imparțial al tipăririi și circulației buletinelor, inclusiv al celor neutilizate.
    Mă crezi sau nu, azi i-am spus deja Norei că aș scrie o postare despre sistemul numerotării buletinelor. Sper că nu i-ai spionat căsuța de e-mailuri. 🙂
    Cu forțele legislative interne nu se poate schimba nimic.

    Apreciază

  • 95. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:48

    @Dragoș
    Ce spui?
    La 89 „pentru ca jocurile sunt facute, chiar si pt prezidentiale; le-a castigat usl”.
    La 93 „imi permit o “profetie”: Cacarau – presedinte”,
    Adică îți bați joc de urechea mea sau vrei să spui Căcărău rămâne candidatul USL?
    Dacă nu mă lămurești m-ai pierdut.

    Apreciază

  • 96. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 14:55

    Taika 94
    Telepatia.. 🙂
    Până acum nu mi-ai dat nici un motiv să nu cred o iotă din ce spui.
    M-ai cucerit demult 🙂
    Apoi despre inseriere, dacă ar avea cineva inițiativa majoritatea s-ar opune clar.

    Apreciază

  • 97. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:57

    Ovidiu
    Uite e-mailul trimis zi dimineață Norei
    *
    Mi-ar plăcea într-o zi să scriu o postare-propunere pt MM să obțină schimbarea legislației electorale obligatorie pentru România, asltfel încât toate buletinele de vot să fie înseriate precum erau/(poate mai sunt) biletele de tramvai.
    De la 0001- 1055 distribuite la secția 1
    De la 1056- 2230 secția de votare 2
    ***
    De la 18.234.567 -18.235.600 secția 18.555
    **
    Regimul special al buletinelor strict supravegheat de o comisie independentă politic, aventual cu forțe din exterior, conduse de un delegat UE, eventual viitorul procuror UE pt Romania
    Regimul special să permită inventarierea strictă , eventual computerizată, a buletinelor, astfel încât să nu se poată folosi ca la autoservire pentru înlocuirea altora, și-apoi degeaba s-ar încerca folosirea lor (precauție dublă): la secția 2 nu au ce să caute buletinele cu (seria ZX) Nr 19.253.700- 19.253.900 findcă ele nu apar să fi fost distribuite la această secție de votare.
    Nu mai poți trimite buletinele la ars în incineratoare de serviciu, fiindcă n-ai cu ce să le înlocuiești, nu mai poți schimba urna cu totul , fiindcă n-ai alte buletine din alea… fără număr.

    Apreciază

  • 98. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 14:58

    Ovidiu
    Îți seama că nu avem când să-l scriu acum.
    Teleptia. 🙂

    Apreciază

  • 99. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 15:01

    Spun ceea ce am spus mereu: „divortul” usl s-a produs pentru ca finala la prezidentiale sa fie psd-pnl. Ca va figura Cacarau sau Iohanis, asta e auxiliar. Cei care au elaborat planul (nu usl, ca sunt prea cretini pt asa ceva) au mizat corect pe necunoasterea termenilor in societatea romaneasca. Rolul lui Cacarau a fost sa recupereze dreapta pt psd. Daca usl dadea un candidat comun, bzinul electoral nu le ajungea si pierdeau. Trecand pnl in „opozitie”, el devenea automat partidul cu bazinul electoral secund, asa ca finala prezidentiala nu avea cum sa le scape. Si nu le va scapa.

    Apreciază

  • 100. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 15:09

    De bun simț tot ce spui Taika … Aplicabil?
    N-ai cu cine…

    Apreciază

  • 101. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 15:12

    Când ai timp Taika și poți…. să cadă bulgărele, cine știe cum se rostogolește și pe cine lovește.

    Apreciază

  • 102. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 15:12

    Dragoș
    După mine, este plauzibil scenariul duplicității PNL-ului , n-am ieșit nici eu din acest tipar în comentariile anterioare, dar nu pentru victoria la prezidențiale a unui PNL-ist, ci numai PSD-ist.

    Apreciază

  • 103. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 15:15

    @Ovidiu
    O observație. Ai citit postarea precedentă?
    În finalul ei, am luat decizia definitivă și irevocabilă să nu mai folosesc niciun alt nick în afară de actualul.
    Te rog să-mi respecți dorința și să-l uiți pe Taika Terezu. OK?

    Apreciază

  • 104. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 15:16

    lasă să cadă bulgărele… of tastele astea se șterg singure 🙂

    Apreciază

  • 105. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 15:17

    scuze. Ok.

    Apreciază

  • 106. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 15:23

    Consider lipsit de relevanta daca prezidentialele sunt castigate de pnl sau psd, atat timp cat nu e vreo diferenta.

    Apreciază

  • 107. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 15:32

    Da, nu-i prea relevantă un timp, dar diferență este.
    Completez un pic ce-am scris la 102. Nu susțin că USL a premeditat ruperea de comun acord, ci numai că PNL este atras de magnetul PSD. Suficient și parțial PNL, în opoziție va bate vântul până în 2016.
    În loc să se urmărească și să se construiască în Opoziție un obiectiv durabil și viabil pentru 2016, se macină din interior și se pierde timpul cu speranțe legate de PNL doar de dragul urgenței prezidențiale perdante. N-am nevoie să mi se confirme, prefer contrariul, dar nu ajută la nimic nici optimismul nefondat.

    Apreciază

  • 108. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 15:58

    As recapitula evolutia usl… „Istoric” vorbind, Constantinescu a fost sustinut de psd, apoi Tariceanu. Basescu a facut opozitie, una neprogramata. In 1990, cu aprobarea lui ilici se nasc pnt si pnl, gandite ca „istorice” si care sa faca parte din conceptul iliescian de „pluripartidism in interiorul cfsn”. Coposu a fost impotriva si s-a declansat toata media impotriva sa (cu mici si nesemnificative exceptii). Apoi a urmat Basescu presedinte si s-a repetat istoria… Ca psd mintea si manipula, nu era ceva de uimire, ca asta faceau mereu, dar corului mincinosilor i s-a alaturat un partid ce parea in opozitie fata de psd, adica pnl. Au nascut alianta usl, au dat lovituri de stat, au calcat impreuna in picioare statul de drept si brusc… s-au „despartit”. „Divortul” n-a fost vreo surpriza, atat timp cat Hasoti il anuntase inca de cand usl era si la putere si se si intelegeau ca fratii. Motivele „divortului”? Puerile, pentru ca sunt cretini; cine le-a trasat planul, nu putea sa le dea mura-n gura pana la detalii. Acum e clar ca pnl va coagula si atrage tot ce inseamna partid de dreapta potential, chiar daca doctrinar liberalii sunt de stanga (cui sa-i pese ca liberalismul a nascut „lupta de clasa” si tot din liberalism s-a inspirat Marx? Altfel spus, comunismul e un liberalism clasic dus la extrem.). In aceste conditii, planul nu e evident? Am scris ceva pe tema asta si cred ca Nora stie (nu obisnuiesc sa ma citez; articolele sunt din lucrari de specialitate). Ultima solutie? Rezistenta… Pentru cine poate sa faca asta…

    Apreciază

  • 109. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 16:19

    @Dragoș
    Îmi place cum privești istoria politică și nu zic c-aș exclude scenariul premeditat al ruperii USL, doar nu prea am motive să cred în varianta asta. Ca să punctăm cumva un element, ai un răspuns, de ce n-ar fi câștigat USL prezidențialele la toamnă dacă rămânea unit?

    Apreciază

  • 110. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 16:32

    Pentru ca bazinul electoral al celor de dreapta din Romania e mai mare ca al lor, doar ca nu se mobilizeaza la vot. Institutele lor de „sondare” dadeau cca. 40-45% pentru usl. Daca ramaneau impreuna, riscau sa piarda in fata unei drepte ce se putea structura. Ei ar fi riscat, dar Moscova nu. Scutul antiracheta si atragerea Romaniei in barca Rusiei ar insemna (probabil asta va si insemna) sfarsitul UE. Romania si Bulgaria au intrat in UE pentru pozitia lor geostrategica si pentru a facilita transportul de marfuri de la Baltica, pe culoarul Ron-Dunare, apoi pana la Marea Neagra, prin Bosfor si pana in „mare internum”, Mediterana. Una e UE care sa detina aceasta pozitie si cu totul alta e sa distruga Rusia economia UE, prin controlul Moscovei asupra Romaniei. Asta e bataia pestelui, nu cine sa fie presedinte..

    Apreciază

  • 111. Creanga  |  28 Mai 2014 la 16:46

    Buna ziua!
    Bsk, 76. Este posibil ca la Cuca Macaii sau mai stiu eu prin ce alt loc uitat de lume, partidele mari sa isi dea mana si sa mai puna cate o stampila pe cele mici pentru a le anula. Toate acestea in lipsa reprezentatilor pertidelor mici. Se pot cere buletinele anulate pentru a fi verificate? Daca o proportie foarte mare are una din cele 2 stampile (ca sa le anuleze nu cred ca isi bat capul sa puna mai multe stampile) cu FC sau PMP ar insemna ca au fost trasi pe sfoara.
    In legatura cu seria buletinelor de votare. Se poate face dupa votare o baza de date cu seria de buletin si candidatul sau partidul votat? Dupa ce votez iau seria buletenului, dupa o saptamana, o luna, timp in care centralizeaza toate datele, intru pe net si vad, seria 12345 ce o scrisesem deja a votat cu x. Nu trebuie sa apara nici un nume, votul ramane secret, doar eu stiu seria.

    Apreciază

  • 112. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 17:03

    Mai aveam un pic și mă duceai să aflu răspunsul în biroul lui Putin. 🙂
    Adică bazinul USL era înainte de rupere cât ar avea acum PSD fără PNL? (sau , mă rog, cu un pic de pnl mai pro-usl și poate îl acceptăm și pe actorașul Diaconu pe undeva între ei).
    Înseamnă că 15 % al PNL de-acum ar fi un procent imaginar pentru un partid inexistent și fără susținători. 🙂
    Mă voi mai gândi la ce-ai scris și mai vorbim. 🙂
    Acum îmi iau o pauză.

    Apreciază

  • 113. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 17:21

    @Crengulin-111
    Nu numai la Cuca se pot întâmpla multe într-o secție de votare unde toți sau aproape toți membrii, indiferent de partidul care i-a desemnat – contracost – să pună de-o masă comună și-un rezultat stabilit înainte de votare, dacă vrei.
    Nu prea ai ce să rezolvi concret cu un buletin anulat, pentru că este o muncă enormă și nu se bagă nimeni să verifice
    1. Dacă s-a folosit aceeași ștampilă la a doua ștampilare de anulare.
    2. Dacă există un partid ștampilat cu preponderență între buletinele anulate cu a doua ștampilare.(suspectă de intenție post-votare )
    Am citit de un procent anormal de mare de buletine anulate, peste pragul electoral, în jur de 6%.(încă nu l-am verificat la BEC) Eu nu-mi amintesc de un asemenea procent la alte alegeri.
    Ce-ai rezolva cu concluziile astea, chiar dacă vor confirma suspiciunile? Nimic. De asta nu se agită nimeni, plus ai nevoie de o armată a procuraturii, inexistentă. Cu Procurorul General? Glumim.
    Este interesant ce spui. Mai freu de aplicat la Cuca Muca, dar merită analizat , sub rezerva interpretării sintagmei „vot secret”

    Apreciază

  • 114. Creanga  |  28 Mai 2014 la 18:08

    La Cuca Muca se poate verifica daca il cunosti pe x care a votat la indicatiile tale. Daca votul meu a fost anulat iar glumim cum spuneai mai sus, ce am de facut? Sa cant la BEC?
    Cu votul mutiplu exista o solutie foarte simpla, am vazut-o in Irak. Acolo probabil voteaza cu destul (deget), 50% fiind analfabeti. Se poate sa puna stampila apoi sa isi mazgaleasca destul, nu am intrat in amanunte, cert este ca cel ca voteaza ramane cu cerneala pe dest. Este o cerneala speciala, care iese abia dupa cateva zile. Daca nu carecumva iti dai destul, nu poti vota a 2 a oara. Am inteles ca s-ar mai aplica si in alte tari.

    Apreciază

  • 115. Dragos Gros  |  28 Mai 2014 la 18:14

    Creanga, confirm! In tarile arabe se practica murdarirea degetului mare cu cerneala, cred, tipografica, pt ca tine si o saptamana. Da, e o solutie simpla.

    Apreciază

  • 116. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 18:16

    @Crengulin
    Simpatică metoda cu degetul!
    La noi nici asta nu ar funcționa. Se lucrează cu mănuși. 🙂

    Apreciază

  • 117. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 18:24

    Din 4 în 4 ani, la noi nu se aleg parlamentari pentru o altfel de legislatură, ci se asigură continuitatea paznicilor hotărâți să apere valorile democrației originale.
    Nici cu degetul să nu gândești vreo schimbare radicală a legii electorale!

    Apreciază

  • 118. victor L  |  28 Mai 2014 la 18:38

    Il ascult pe MRU in clipul dat de @ Old, 63.
    Inca nu stiu dece, dar parca il aud vorbind pe Cretinel.
    Vorbe, vorbe, vorbe.

    Apreciază

  • 119. theo  |  28 Mai 2014 la 18:58

    VORBÄ MULTÄ; ZBENGUIALÄ SI PROECTE- dece nu-i cred?
    ceva nu este serios, este numai ranchiun.

    ROMANIA RÄMANE NEGUVERNATÄ
    NOROC CU PRESEDINTELE ; CÄ NE REPREZINTÄ ONORABIL:

    Apreciază

  • 120. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 20:11

    Bună seara,
    117 – Ilie,
    Asta a fost ca dogmă până acum. Ai sintetizat perfect.

    Apreciază

  • 121. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 20:13

    Am argumentat de mai multă vreme de ce PDL și PNL tind să-și unească fețele și își vor da mâna. Asta era concluzie, dar printre motive erau problemele de refacere și conservare a structurilor și izolarea lui MRU. Concluzia bună, un motiv fleoșc.

    Alta la fel: am scris că nu-l văd pe Crin să cedeze în fața lui Tăriceanu, (după ce s-a dat întors în PNL și l-a ambiționat mai tare pe Crin), că pentru asta ar fi în stare să-l propulseze pe Johannis la prezidențiale. Pentru asta, am crezut că nu are obraz să demisioneze și nu va accepta un congres, (floeșc-fleoșc). Poate să-l susțină pe Johannis, dar nu m-am gândit la rezolvarea asta și dacă Johannis va deveni președinte PNL

    Concluziile sunt bunicele, cu argumentele slabe și chiar fleoșcăite.
    Cum s-ar zice, brânză bunicică, dar burduful latră și o strică. 🙂

    Apreciază

  • 122. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 20:29

    Acum am văzut pe hotnews anunțată intenția PDL+PNL de fuziune după prezidențiale (deci nu se știe) și nu au nicio legătură cu FC, deci chestia cu izolarea lui MRU nu cade. (încă nu-i fleoșc. 🙂 )
    Ce să înțeleg? MRU s-a agitat să intre printre ei și n-are încă loc.

    Apreciază

  • 123. Nora Damian  |  28 Mai 2014 la 20:35

    Seara bună! Grădina mă ţine la poartă, wordpressul nu-mi recunoaste parola. Nu stiu de unde până unde, noroc că mă pot strecura prin usa de la FB 🙄

    Apreciază

  • 124. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 20:37

    Nora,
    Mâine-poimâine nici noi nu te vom mai recunoaște. 🙂

    Apreciază

  • 125. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 20:42

    Totuși Crin visează să rămână președintele PNL… peste vreo 8 luni, după ce Johannis câștigă prezidențialele; de asta îl susține să-i ia locul acum la șefia PNL. Rocadă la rocadă. 🙂

    Apreciază

  • 126. theo  |  28 Mai 2014 la 20:44

    nora,

    cred cä nu ai fost cuminte.

    Apreciază

  • 127. theo  |  28 Mai 2014 la 20:45

    f. bun C Diaconescu,la digi:

    Apreciază

  • 128. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 20:46

    Eu ce mă fac? Să consider PNL-ul și Crinăucul digerabile, doar fiindcă lovitorul de stat s-a dat un pas înapoi?

    Apreciază

  • 129. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 20:51

    Ce vrea să spună Lăzăroiu?
    *
    „Da, acum mi am dat seama de ce n am un sentiment prea bun. Când vrei sa faci o mare alianta intr un timp scurt, care sa invinga colosul de stanga, trebuie sa ai o deschidere cat mai mare. Sa fii inclusiv, nu exclusiv. Daca se inteleg niste baieti, care au stat ascunsi in campanie ca sa nu alunge votantii, intr un birou si impart nimeni-nu-stie- ce, dupa care ies si spun: noi suntem boșii, noi spunem ce si cum se face, noi legăm și dezlegăm, parcă nu vine nimeni lângă ei. Mai ales că boșii ăia sunt niște loseri. Deh, politicieni mărunți, cum spuneam si acum cateva zile. Niste pigmei lacomi sa inhate ei bucata cea mai mare”.
    *
    Un looser este doi, toți trei. 🙂

    Apreciază

  • 130. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 21:08

    Reuniunea PDL-PNL pregătește și izolarea PMPului și retragerea Predoiului din cursa pentru Cotroceni.

    Apreciază

  • 131. theo  |  28 Mai 2014 la 21:45

    ce mi se pare mizerabil, jignirile si ignorantza adresate la adresa presedintelui, iar blaga sfideazä cu räutätzi PMP:
    NU SE STIE, poate vor regreta, fidarea presedintelor.
    cunosc f. multzi care sunt indignatzi de atacurile lui blaga;
    si a celor din pnl:

    Apreciază

  • 132. theo  |  28 Mai 2014 la 21:48

    in pierdere o sä fie pdl, chiar dacä nu o sä-si dea seama.

    Apreciază

  • 133. noradamian  |  28 Mai 2014 la 21:50

    Noapte bună, prieteni! 🙂

    Apreciază

  • 134. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 23:23

    130 – și a mru-ului.
    La vremuri noi tot noi.

    Apreciază

  • 135. theo  |  28 Mai 2014 la 23:24

    nora,
    superb, multzumesc ,

    Apreciază

  • 136. ovidiu  |  28 Mai 2014 la 23:28

    Mru a sunat primu’ adunarea și după câte se vede e scos din schemă.

    Apreciază

  • 137. ion  |  28 Mai 2014 la 23:29

    Salutare tuturor,
    Ce vrea sa spuna Lazaroiu? Acelasi lucru pe care l-a spus Piratul in data de 1 mai a.c. la EVZ. in dialogul cu Andronic si SIlviu Sergiu ”•Blaga este o uriașă dezamăgire pentru mine….. (min 28.34) Vasile Blaga, daca nu va realiza 20% la europarlamentare, va fi in stare sa caute orice solutie pentru a se spala de esec. De aceea a promovat atat de timpuriu’, candidatul Predoiu, ca sa se puna in spatele lui, acum vede ca nu prea merge, va cauta solutii radicale ca sa dea o bombonica…. Eu sper sa se trezeasca eu stiu care sunt… pentru ca si la mine vin politicieni care vin cu o solutie sau alta, pe unii ii primesc pe altii nu.”

    Apreciază

  • 138. Bască ilie  |  28 Mai 2014 la 23:40

    Dacă va rămâne Crin candidatul pentru Cotroceni, voi numi adunătura asta Porcăria PDL-PNL. Nu merită să intri în troacă oricum, darămite pentru o luptă perdantă la prezidențiale.
    Troaca-i pentru noi doar USL2.
    Somn ușor și mai vedem ce visăm! 🙂
    Lovitura de stat în troacă.
    *

    Apreciază

  • 139. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 00:43

    Din confortul sporit de troacă abia acum ar fi binevenită plecarea Monicăi Macovei din PDL. Are un motiv foarte valid, declarat deja, să nu accepte conviețuirea de troacă. Estimativ, consider că a contribuit la atragerea a cel puțin jumătate din voturile PDL, să zicem 6%.
    Potențialul actual al Porcăriei ar fi de circa 15% PNL și 6%PDL, total 21%.
    Un alt candidat la prezidențiale al Opoziției, non-porcos, l-ar depăși pe Crin în turul 1. Nu-i greu de obținut 22-24% în primul tur. (Opoziția neporcoasă are deja circa 17%, în jumătate ar mai rămâne timp și loc de încă 6-7%.
    Mai are și PNL-ul potențial… de scădere până în toamnă.

    Apreciază

  • 140. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 00:45

    în jumătate de an ar mai rămâne timp și loc de încă 6-7%, chiar mai mult.

    Apreciază

  • 141. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 00:55

    Am motive să cred că voturile date pentru Monica Macovei la europarlamentare nu vor mai fi obținute de PDL la toamnă, chiar dacă MM ar rămâne în… .
    Oricum n-are rost să mai rămână în confortul ăsta. 🙂

    Apreciază

  • 142. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 01:10

    Nu spunea Crinăucul că înainte de orice lipitură PDL-ul să rezolve problema Macovei, din cauza apropourilor ei directe la lovitura de stat?
    Acum, în disperare de cauză, Crinul tace și înghite?
    Fii bărbat, Porcovane! (așa i-aș spune dacă mai vrea cotroceneală 🙂 )
    Monica Macovei ar avea toate motivele să rezolve singură problema și să-l elibereze pe disperat de-o grijă. 🙂
    Noapte bună!
    *

    Apreciază

  • 143. theo  |  29 Mai 2014 la 08:29

    bunä dimineatza,
    bäscutzä iesti formidabil, ieri m-am gandit toatä ziua la
    aceastä gloatä de fripturisti, de unde o sä iasä numai galceavä. ve-tzi vedea cei ce nu prind un post, din piatza
    coagulatä, o sä urle s-au se simt umilitzi:
    PDL;o sä piardä.cel mai mult.
    asearä am väzut pe diferite posturi, atacuri la presedinte,
    obräznicii nepermise, dela pnl si psd.

    eu as sfätui PMP sä mearä mai departe pe mana presedintelui, mai incet, dar consolidat si cu un program

    Apreciază

  • 144. theo  |  29 Mai 2014 la 08:31

    cand Blaga conducea ministerul, a fäcut pe prostul,
    si militzieni au fäcut circ cu cästile la cotroceni.
    nu era unul, erau mai multzi, el stia mizerabilul ,si
    multe altele:

    Apreciază

  • 145. theo  |  29 Mai 2014 la 08:36

    ion,
    crezi cä astrele, ajutä talciocul sä-l transforme in magazin de lux ??????????

    Apreciază

  • 146. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 08:58

    Saluttare!
    @Theo-143
    Citește mai sus comentariile de la 67 +77!
    Ele vor să spună că PMP și PC au fost furate cu agregatul PSD de cel puțin 5% voturi, prin înlocuire și anulare de buletine ștampilate pentru cele două partide (luate împreună)
    Asta înseamnă că procentul susținătorilor Opoziției neporcoase ar fi de fapt mai mare decât 17% (de la socoteala empirică din comentariul 139).

    Eu cred că Porcăria PDL-PNL ar fi depășită deja în realitate de Opoziția neporcoasă, dacă MM părăsește confortul de troacă, și mai poate crește decalajul până la toamnă, astfel încât în finala prezidențială să se califice un candidat neporcos.

    Porcăria a scăpat din vedere faptul că după ce o vor pierde pe Monicăi Macovei, ea va desființa din zestrea actuală de tărâță a Porcăriei circa 12% (asta înseamnă trecerea a circa 6% din tabăra porcoasă în cealaltă)

    Apreciază

  • 147. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 09:02

    Monica (inițial scrisesem „după pierderea Monicăi Macovei”, dar suna ca o pierdere a ei și am reformulat, însă n-am mai corectat prenumele din grabă)

    Apreciază

  • 148. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 09:09

    Avem timp și voi detalia cu ce îmi susțin afirmațiile legate de procentele furate și celelalte legături porcoase.

    Apreciază

  • 149. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 09:15

    În concluzie, la plecare, Monica Macovei va răsturna căruța cu tărâță a Porcăriei PDL-PNL.

    Apreciază

  • 150. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 09:28

    Văd Copacul din pădure videoclipa memorabilă cu spusele Crinăucului „Există principii care ne unesc”
    PDL și PNL – în slujba candidatului lovitor de stat – sunt unite de principiul Porcăriei, pe durată postrevoluționară nelimitată.
    Ceilalți români, care nu susținem nici durată postrevoluționară nelimitată a ciumei roșii, putem spune, cu mâna pe inimă:
    „Există principii care ne unesc”

    Apreciază

  • 151. theo  |  29 Mai 2014 la 09:33

    pdl; O SÄ RÄMANÄ CU PRAFUL DUPÄ TOBÄ
    cä persoana Tobä;este in grajdul lui Tonta

    Apreciază

  • 152. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 09:38

    Nu vă pripiți să trageți concluzia c-ar fi fost mai frumos cerul dacă Monica Macovei ar fi plecat din PDL înainte de europarlamentare!
    Iluziile nu-s întotdeauna ce par. 🙂 (au legătură strânsă cu detaliile promise la 148)

    Apreciază

  • 153. theo  |  29 Mai 2014 la 09:41

    bäscutzä,
    asearä in tv, am väzut o groazä de mitocani , misogini si agresivi. parcä erau in transä, au mancat totzi ciuperci nebune
    Mihalache a grohäit numai mitocänii, Sulfina barbu, agresivä,
    total nepoliticoasä chiar obraznicä cu C Diaconescu- care este
    f. controlat si diplomat. de bettzivul Sicä nu mai spun nimic,
    este un zatz de cafea mucegäit.

    Apreciază

  • 154. theo  |  29 Mai 2014 la 09:46

    sigur cä pdl a profitat de prezentza lui MM;
    dar si invers, era un lucru necesar:
    mä bucur cä a ajuns la bruxelles, face treabä acolo:
    in locul lui cristian preda, preferam pe alcineva, sunt multzi
    oameni de ispravä, sunt intelectuali.

    Apreciază

  • 155. theo  |  29 Mai 2014 la 09:49

    unde au fost incuiate principiile ,cand fäceau praf tot,langä PSD,
    suspendarile,puciul,martzea neagrä,etc.

    Apreciază

  • 156. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 09:53

    @Theo
    Nu-i deloc condamnabil și relevat faptul că un partid profită de imaginea unui membru marcant, nici viceversa, atât timp cât MM a avut unitatea ei de măsură în limitele justificabile cu bună-credință, confirmate de realitatea zilei.
    Să fim serioși și să nu ne dăm măicuțe în casa de toleranță politică!

    Apreciază

  • 157. victor L  |  29 Mai 2014 la 10:06

    @ 156. Bască ilie,
    to(n)tusi, un gind rau ma mînă in curiozitate: Monica Macovei aliata lui Cretinel?
    Oricit pragmatism de nefecioara politica ai avea, tot peste poate se numeste.
    Nu partidul este de condamnat pentru ca profita de imaginea cuiva, dar imaginea aia e facuta ţăndări.
    Si, tot o curiozitate: unde va fi locul lui MRU?

    Apreciază

  • 158. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 10:25

    @Victor-eL, salve!
    Bine c-ai atins punctul ăsta. Sunt de acord cu tine, dar am dat prioritate motivului cel mai pregnant și lesne de observat, coroborat cu declarația anterioară a MM privind inadmisibilitatea susținerii unui decident al zdruncinăturii din 2012. Ceilalți PNL-iști n-au avut aceeași putere de decizie în vara loviturilor iresponsabile, dar pot fi acuzați de complicitate, așa cum marea alungare din aprilie 2007 a miniștrilor desemnați de PDL a depins decisiv de alunecosul nesimțitor Tăriceanu, alături de complicii lui… aceiași în toate vremurile.
    Deocamdată complicăm discuția referindu-ne la complici sau la autorul Crinăuc… pe banca de rezerve.
    Deocamdată, m-am referit numai la Crinăuc în postura de titular-candidat, la alegerile prezidențiale.
    Nu-i norma să aplici același tratament posturilor diferite. După ce ne obișnuim cu ordinea gravității vom avansa… și alte propuneri. 🙂

    Apreciază

  • 159. victor L  |  29 Mai 2014 la 10:47

    @ Bască ilie ,
    ok.
    dar deocamdata plec impins de soacra la alte activitati 😛

    Apreciază

  • 160. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 10:49

    @Victor-eL
    Nu mi-e la îndemână să-mi expun tranșant opinia la dilema ta din ultimul rând.
    Prefer să las să se întrevadă, dată fiind incompatibilitatea dintre principiile care ne leagă și postarea de mai sus. 🙂

    Apreciază

  • 161. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 11:06

    Pentru mine, postarea din capul listei (paginii din Grădină) nu înseamnă să ne lăsăm orbiți de resentimente și nici de susținerea necondiționată în timp ce ne dăm cu tesla în propriile argumente. 🙂

    Apreciază

  • 162. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 11:21

    Să afirmăm că argumentele lovite se leagă, ar fi un fel de a spune vorbe, dar să le etalezi în public ca principii care ne leagă, le consider de neconceput.

    Apreciază

  • 163. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 12:54

    Să mai lămurim un aspect legat de postare!
    Se pune problema dacă am avut la dispoziție opțiunea să lansez un avertisment pentru evitarea înscrierii liderului FC în capul listei de la europarlamentare.
    Rezultă din postare și cronologia evenimentelor:

    1. În emisiunea TV de vineri 21.03.2014, MRU anunțase că urmează consiliul director unde se va lua decizia finală. Eu n-am participat la acea ședință. Acolo i-aș fi avertizat, dar mai normal am considerat să le dau o șansă să-și dea seama singuri, fiindcă Legea este aceeași pentru toți. Le-am lăsat șansa să le explice și jurnaliștilor entuziasmați de ingeniozitatea inovației că și-au dat seama în consiliul director de conflictul cu legea și gata.

    2. După ședința de duminică, din comunicatul cu fraza „Vreau să precizez că în urma acestei decizii democratice, statutul de candidat la alegerile prezidențiale din partea Forței Civice nu se va schimba”, reieșea că s-a pus problema dacă să se schimbe sau nu „egalitatea de șanse pentru a deveni eligibili”, însă tot atunci a rezultat că lista va fi depusă peste 3 zile, miercuri, în ultima zi admisă de lege, deci au de gând și timp să se mai gândească; căzuseră pe gânduri din cauza prevederilor legii electorale și nu aveam de ce să fiu sigur că vor alegea calea greșită. De altfel, au confirmat miercuri, după ieșirea de la BEC în seara depunerii listei, că au au ales corect să renunțe la ordinea alfabetică și înțelegerea prealabilă (pentru toți candidații, mai puțin liderul) Și-au dat seama singuri, n-au avut nevoie de avertisment, tocmai de asta au renunțat, dar au încercat să-și ascundă premeditarea în statutul schimbat, dar anunțat la derută neschimbat, al candidaților.

    3. Tot în aceeași miercuri de 26.03.2014 a expirat termenul de depunere a listelor. Orice avertisment era nu numai tardiv în relația cu BEC, ar fi declanșat exact ceea ce mi-am propus să evit, ca să nu influențez strategia electorală și implicit rezultatul din 25 mai.

    Apreciază

  • 164. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 12:56

    nu aveam de ce să fiu sigur că vor alege (nu alegea) calea greșită.

    Apreciază

  • 165. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 13:05

    În concluzie, nu ai de ce să-l avertizezi pe cel care a arătat deja – în ultima zi – că și-a dat seama singur în ce s-a băgat.

    Apreciază

  • 166. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 13:15

    Cu puțină atenție, mesajul meu pentru Skorpion, la Copacul din pădure, de luni dimineață, 24.03.2014, ce-a fost?
    Nu un avertisment citibil?

    Apreciază

  • 167. noradamian  |  29 Mai 2014 la 13:22

    Salut! Cineva care ştie multe în interior:

    http://danielarfire.wordpress.com/2014/05/28/fuziune-in-integrum/

    Apreciază

  • 168. noradamian  |  29 Mai 2014 la 13:23

    postare nouă

    Apreciază

  • 170. noradamian  |  29 Mai 2014 la 22:30

    Există lege care zice altceva decât zicea MRU si altceva decât Cati-abramburica. Am văzut cine şi cum încalcă legea asta, să vedem şi dacă- şi cine o apără.

    Apreciază

  • 171. Bască ilie  |  29 Mai 2014 la 22:33

    @Feri
    Doamne Feri de cititori pe sărite!
    Reluare din comentariul 35, răspunsul meu pt. Annie (de la 25)
    *
    Nu ai înțeles nimic și nici nu ai bunăvoință să te lămurești.
    Îți mai răspund de data asta, fiindcă ai menționat situația altor demisionari de pe lista euro și asta-i o observație pertinentă.
    Explicația este foarte simplă: nu s-au lăudat niciodată înainte de alegeri că au o înțelegere prealabilă cu alții de pe aceeași listă.
    *
    Feri
    Ai dovada înțelegerii prealabile dintre Abramburica și alt candidat de pe lista PSD? A declarat ceva, s-a lăudat cu ceva înainte de alegerile europarlamentare în acest sens sau… și tu spui altceva și citești ba?

    Apreciază

  • 172. Vremea reevaluărilor critice | Gradina de hartie  |  18 Iunie 2014 la 19:02

    […] câteva articole critice: aici    aici   aici    post-scrutinul din 24 Mai au rostul de a arăta unde şi la cine ar trebui […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Nora Damian Facebook nora.damian@gmail.com

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 882,874 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.285 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 882,874 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


%d blogeri au apreciat asta: