Criterii de dezintegritate

12 Iulie 2014 at 15:37 56 comentarii

Motto:
„am intrat in luna oii de metal.
bivol : puneti ideile in aplicare”
( captat de la B1Tv)

Abandonul moral la care asistăm depăşiţi de amploarea fenomenului nu s-a produs peste noapte. Şi nu doar din pricina personajelor de vârf care împing ţara în groapa corupţiei ci şi a exasperantei lipse civice de judecată critică care cronicizează boala. Dacă perioada ceauşistă era „labelepoc” iar armata română a vremii, „marea mută”,  servilismul multor boboreni s-a menţinut şi adaptat vremurilor şi noilor stăpâni. Dimensiunea uriaşă a obedienţei naţionale, una înrudită mai degrabă cu a imperiilor istorice de la est decât cu a lumii vestice- cu toate păcatele ei-  s-a redistribuit partinic. A proliferat în sere climatizate cu tehnici securiste refreshuite prin marketing politic de tip occidental. Când spun boboreni nu mă refer doar la second-românia din remorca pesedistă ci la nucleele de susţinători de un zel adesea ridicol, arondate grupărilor de după ’89. Lesne de recunoscut după subţirimea  bârnelor din ochii d-lor şi a masivităţii paielor din ai celor pe care nu-i place stăpânul; pentru care ar fi înstare să-şi dea, nu viaţa, ci onoarea (asta-i ieftină!). Stop! că se ştie, nu-i bine să superi bivolii răniţi   🙂

Aspectele pecinginei se văd oriunde am privi. Cu precădere din 2012, efectul mult vorbitelor criterii de integritate s-a dovedit tot atât de iluzoriu ca şi calităţile omului nou din plenarele ceauşiste. Din cei patru aredişti, au rămas trei, în 2013 şi doar doi în 2014. Ura! Mihăiţă, boschetarul politic al dreptei şi Vasilică, omul cu cuşcă, s-au regăsit în aceeaşi relaţie mutuală cu ascendent la putere, sub zodia oii de metal şi a bivolilor plini de idei! Dacă în 2012, preţul accederii lor în parlament fusese dinamitarea comisiei de integritate şi salvarea penalilor (un preţ enorm, prea puţin analizat) acum preţul accesului la prezidenţiale al perenului candidat MRU e PMP via Udrea (veriga dezintegratoare!) Gata de un nou aranjament onest, tot via Falcă. Istoria reloaded! În dosul clamării nevoii de unitate, se fac aceleaşi manevre oneroase. Ca noutate, cinismul! O extremă duplicitate a unui corp de actoraşi politici de cea mai joasă speţă într-o tragi- comedie care pare fără leac. Şi abia am intrat în luna oii de tinichea  🙂

Casta ciolănarilor, odată înşurubată-n imoralitate, pare veşnică.  Liderii blatişti, duplicitari, practicanţi ai jocurilor politice perdante, cultivatori perverşi ai obedienţei şi ai unor medii politice de clan ori de gang, nu se mai dau duşi de-acolo nici cu justiţia! Dacă am diferenţia sănătatea etică a prezidenţiabililor momentului prin cruci roşii, unul nu e neatins de boli ruşinoase. Sau măcar, în stare de a o rupe cu „suferinzii”! Incompatibili cu state vechi, fraţi de cruce politică cu infractori, susţinători versaţi ai penalilor sau ei înşişi, penali! Câte cruci ar fi de văzut pe o fişă  de sănătate a acestor domni care asigură standardele etice, naţiei, exclusiv pe criterii de dezintegritate?
Şi, fiindcă veni vorba: cum or mai sta bivolii cu ideile  în luna oii de metal?     😀

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , , , , , .

Etajul şi macazul (De)motivaţionale

56 comentarii Add your own

  • 1. vericu  |  12 Iulie 2014 la 15:49

    🙂 _ 😦

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 15:51

    Vericu, râsu-plânsu, aşa-i !

    Apreciază

  • 3. Erwin Lucian Bureriu  |  12 Iulie 2014 la 16:15

    Felicitări pentru acest autentic comentariu ferm și foarte bine scris!

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 16:31

    Mulţumesc, Erwin! 🙂

    Apreciază

  • 5. dorian65  |  12 Iulie 2014 la 16:50

    No comment!
    Ati sintetzat in cateva cuvinte ,mai bine ca un jurnalist profesionist, naravurile lupilor.

    Apreciază

  • 6. dora  |  12 Iulie 2014 la 18:09

    Citind mi-a trecut o duzina de fiori reci pe sira spinarii,am simtit cum neputinta ma cuprinde si n-am cum sa fac mai mult decat am facut si pana acum.
    Ofuscarile si dezamagirile s-au tinut lant in ultima vreme.Ce morala,ce criterii de integritate clamate cu patos de politicieni in perioadele de campanie? La inceput au facut mici compromisuri,(le-am trecut cu vederea) si pana la urma s-au abandonat ei insisi,intrand in gasca „selecta”.

    Nu demult eram gata sa ma cert la sange daca cineva il critica pe idolul meu MRU, continuatorul mostenirii politice predate de Base. Un comentator pe un forum ne atragea atentia la privirea fixa urmata de rotirea ochilor de parca MRU cauta ceva sau se ferea de cineva.N-am dat importanta cuvintelor considerate de mine rea vointa si denigrare. Acum inteleg ca acea privire exprima fuga de el insusi si cautarea modalitatilor de a se atasa (cu orice pret) puternicilor zilei.

    Apreciază

  • 7. theo  |  12 Iulie 2014 la 18:28

    bunä,
    din nefericire; väd cä apar noi cätzei ce sunt disperatzi pt. un zgarci, precum MRU si altzii. eu credeam cä dispar;
    dar mirosul ciolanului politic este ispititor

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 18:49

    Dorian, multzam! asta-i postare din categoria „pastile” 🙂

    Apreciază

  • 10. dora  |  12 Iulie 2014 la 18:50

    theo,servus! 🙂
    despre ce catei noi vorbesti?
    postarea norei este excelenta:cu stilul ei atragator te face sa-i sorbi cuvintele.Ce bine ar fi fost daca erau si de bine.

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 18:51

    Dora, am greşit nu odată în evaluări cu toate că, de regulă, m-am ferit să duc aprecierea faţă de o persoană sau un grup, dincolo de argumentele faptice. Poate de-aia aş zice că e util de observat felul în care mecanismele emoţionale ecranează judecata limpede- chiar în cazul unor oameni inteligenţi si de bună credinţă ( la cei vanitoşi, nu e cazul!) Fie prin mici analize-eseu, fie într-o cheie satirică.

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 18:55

    12, în ipostaza asta ( n-o cunosteam) pare candidatul ideal. Dacă nu l-am cunoaste din multe alte ipostaze deloc ideale 🙄

    Apreciază

  • 13. theo  |  12 Iulie 2014 la 20:57

    dragele mele, in viatza din fericire mai ai sperantze, mai vezi unul mai deosebit cu pregätire, si speri. si eu m-am inselat amarnic. poate cä am väzut la timp, ca cäzut masca mai devreme.
    citeam la copac, cum se fac articole mincinoase in revista 22
    numai pt. al jignii pe presedinte, e f. urat

    Apreciază

  • 14. theo  |  12 Iulie 2014 la 21:00

    dora,
    chiar nu am nimic cu maghiarii, dar UDMR, are un comportament mizerabil, si azi s-a dat de gol hunor.
    räman la guvernare, iar premierul nu mai inainteazä acte acolo unde au deschis ei actziunea.
    deci guvernul a cedat.

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 21:42

    Theo, maghiarii nu-s udemere, cum românii nu-s pesede etc. Cum societatea, asa declasată cum e, nu-i totuşi echivalentă cu clasa politică.

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 21:49

    rev. 22 pare sponsorizată de undeva, iar cine plăteşte cere să fie servit! Ca şi-n alte zone ale mediei nu toţi cei de acolo se conformează comenzilor totuşi ajunge unul sau doi „agăţaţi” ca să-i afecteze credibilitatea.

    Apreciază

  • 17. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 21:52

    Uite, acum am dat peste ce scrie necruţătorul Arfire:

    http://danielarfire.wordpress.com/2014/07/12/epistole-catre-ungureni/

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  12 Iulie 2014 la 22:40

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 19. theo  |  12 Iulie 2014 la 23:14

    felicitäri,! d-lui daniel arfire f. frumos si bine punctate
    scälämbäielile lui MRU

    bravo d-le arfire .

    Apreciază

  • 20. theo  |  12 Iulie 2014 la 23:14

    noapte bunä.

    Apreciază

  • 21. dora  |  13 Iulie 2014 la 00:10

    noapte,buna

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 13:00

    Hello! 🙂 O duminică faină, s-aveţi!

    Apreciază

  • 23. racoltapetru6  |  13 Iulie 2014 la 13:01

    Din ce fel de horoscop e oaia aia de metal?

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 13:23

    Asta nu mai stiu, Petru, sunt emisiuni la care nu mă uit. Şi-n plus, eram pe fugă. Am prins cu totul întâmplător, secvenţa respectivă, mi-a atras atenţia fiindcă mergea bine cu conţinutul postării.

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 13:26

    …de pe google : 🙂

    http://www.horoscop2014.org/2013/12/chinezesc-capra-oaie.html

    Apreciază

  • 26. dora  |  13 Iulie 2014 la 15:18

    Salut prieteni!

    @nora,am citit art. dat si laudat de tine.Multe aspecte sunt conforme cu realitatea,altele….nu stiu,prea mi se par exagerate.In lumea ziaristicii se fac multe scenarii,realitatea e supra impodobita cu stelute luminioase,or din contra cu tepi bine ascuti si uneori otravitori.
    De exp.la prima vedere un apel adresat de MRU locuitorilor din secuime se poate interpreta din punct de vedere strict electoral,pentru majoritari perceptia poate fi alta si a fost clar speculata de autor.
    Am citit aseara si numai retin alte conotatii negative si exagerate,impresia insa asa mi-a ramas

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 15:25

    salut! dora, nu-mi dau seama, la ce articol „lăudat de mine” te referi?

    Apreciază

  • 28. dora  |  13 Iulie 2014 la 17:26

    nora,servus! La „necrutatorul Arfire”.
    Poate gresesc,nu-mi dau seama: mi-ar trebui si alte date sa confirme teoriile lui.
    am spus ca e perceptia mea.

    Apreciază

  • 29. theo  |  13 Iulie 2014 la 19:11

    zodiacul chinezesc nu-l pricep,
    cine este oaia si capra, noi avem numai tzapi si boi.
    imi dezluseste cineva ceva?

    Apreciază

  • 30. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 20:42

    Seara bună! Dora, l-am sharat si atât. Eu pot să-l laud pe Daniel fără reţinere, pentru ce ştiu c-a făcut aici, în Sibiu, unde a pus pe roate filiala FC şi a lucrat în echipă cu oameni de calitate, motivaţi şi încrezători. A muncit enorm şi a avut parte de o dezamăgire uriaşă. Ştiut de el din interior, „managementul” de la centru (care explică şi declinul partidului) l-a scârbit şi îndepărtat.

    Apreciază

  • 31. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 20:47

    Theo, nu-s expertă în zodiace, mi-a plăcut micul segment doar ca anecdotă.
    Politic vorbind, oile de metal seamănă cu ţapii, iar bivolii cu boii. Totuşi, n-aş vrea să jignesc bietele animale si nici să pun la îndoială seriozitatea zodiacului chinezesc pentru cei care cred în aşa ceva 🙂

    Apreciază

  • 32. theo  |  13 Iulie 2014 la 21:12

    animalele meritä mai mult respect, decat unii politicieni:

    Apreciază

  • 33. dora  |  13 Iulie 2014 la 21:57

    @nora 🙂 ,ma bucur ca ai facut aceasta precizare.Deci autorul vorbeste in cunostinta de cauza si dezamagirea lui este justificata.Sincera sa fiu eu n-am auzit de el,n-am stiut ca a cochetat cu politica .Din ce spui tu,face parte din persoanele care mai cred ca se poate schimba peste noapte sistemul politic si protagonistii partidelor fac intre ei concurs de integritate morala.Altfel spus naivi…
    Scuza-mi inabilitatea!

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 22:32

    Theo, da, am să pun imediat un clip care dovedeşte asta 🙂

    Apreciază

  • 35. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 22:40

    Dora, as spune că, cu toate dezamăgirile, s-a dovedit mult mai lucid decât alţii, adică mai intolerant la această boală păguboasă, obişnuită la liderii de partid. Dacă membrii de partid, ca de altfel si suporterii, ar reacţiona cu responsabilitatea cetăţenească înainte de toate, a unora care fac politică nu doar de dragul lor, ci pro-societate, n-ar permite ca un lider să folosească partidul ca vehicol pentru sine.

    Apreciază

  • 36. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 22:45

    clipul promis ( uimitor!) 🙂

    Apreciază

  • 37. noradamian  |  13 Iulie 2014 la 22:55

    Noapte bună, dragilor!
    Hai Argentina! 🙂

    Apreciază

  • 38. Ajaytao2010  |  14 Iulie 2014 la 08:14

    Nice reading about you
    Thanks for visiting my blog. Be in touch. Browse through the category sections, I feel you may find something of your interest.

    Please visit my new blog if possible, hope you like it 🙂
    http://ajaytaobotanicalblog.wordpress.com/
    thank you so much dear 🙂

    Apreciază

  • 39. dora  |  14 Iulie 2014 la 10:27

    Zi buna tuturor! 🙂

    @am mai vazut filmuletul cu lupii.Incredibil! Si dupa o pauza indelungata si-au recunoscut prietenul(stapanul?) si s-au manifestat mai mult decat bucurosi.

    Apropo de finala de fotbal,tu chiar ai tinut cu Argentina?
    Pentru mine a fost mereu echipa favorita si ieri eram intr-o situatie ingrata.Tot familionul tinea cu nemptii.Lari,nepotica m-a sunat sa-mi spuna ca e meci si sa ma uit ca joaca Germania.Doruletu’ era pamantiu la fazele fierbinti cand argentinienii asaltau poarta adversa.Eu nu ma puteam bucura pe fata sa nu stric manifestarile lui de incurajare.
    Dupa mine a fost un meci dramatic,pana la urma rezultatul conteaza.Eu tot cred ca Messi jucator de valoare si rafinat merita mai mult.

    Apreciază

  • 40. dora  |  14 Iulie 2014 la 10:29

    Ajaytao2010,

    splendit,tks! 😆

    Apreciază

  • 41. theo  |  14 Iulie 2014 la 10:32

    bunä,
    NORA,
    multzumesc mult, f. frumos:

    Apreciază

  • 42. theo  |  14 Iulie 2014 la 10:37

    f. interesant brazilienii s-au bucurat ca si nemtzii de finalä.
    „se iubesc ” cu argentinieni, ca totzi vecinii.

    Apreciază

  • 43. theo  |  14 Iulie 2014 la 10:42

    si in tzarä, au särbätorit f. frumos, dar cel mai mult
    mi-a pläcut, majoritatea si-au pus sticlele intr-un loc si
    nu au aruncat gunoaiele, desigur au mai existat si nebuni.
    in germania au särbätorit toate natziile ce träiesc aici,
    f. interesant cum se fraternizeazä ;bucuria, succesul ii apropie:

    Apreciază

  • 44. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 13:07

    Bonjour, mes amis! 🙂 DPA are câteva observaţii – adevărate- din păcate- cu ocazia acestei zile speciale:

    „Pacat.

    Civilizatia romana moderna, experimentul statal romanesc modern insusi sunt ininteligibile istoric si sociologic in absenta intelegerii comparative a rolului Frantei si culturii franceze asupra a ceea ce s-a intamplat in acest colt de lume in ultimele 200 de ani.

    1821-1921: cresterea si afirmarea experimentului romanesc in S E Europei este o extensie a exploziei de energie culturala si politica a civilizatiei franceze a Noului Regim. Ani buni dupa aceea, pana in ziua de azi chiar in unele privinte, am trait in umbra si inertia formelor de viata sociala, politica si intelectuala franceze.

    Luam de bune, respiram forme frantuzesti pe care le consideram naturale. Am pierdut sensul originilor lor, contextul si modul cum au ajuns sa reprezinte forma mediului nostru de viata si al gandirii noastre. Dar mai ales am pierdut sensul a ceea ce am fi fost (sau nu am fi fost) fara ele. Chiar asa: Ce am fi fost fara ele?

    Privim cu nostalgie in urma. O zi ca cea de azi e un prilej de contrafactuale. Azi nici Franta nu mai este ce a fost si nici noi nu mai suntem ceea ce am fi putut fi.

    Pacat:

    1. Pacat ca incepand din anii 20 puterea de iradiere a Frantei s-a stins trepat.

    2. Pacat ca nu am fost in stare ca popor sa mentinem ritmul si nivelul adoptate aproape miraculos in secolul 19.

    3. Pacat ca azi cand economic, social si demografic suntem cu spatele la zid, nici Franta si cu atat mai putin noi, nu suntem in stare sa regasim si sa reaprindem flacara care ne alimenta fortele, atitudinea si mentalitatile in secolul 19.

    4. Pacat ca generatiile urmatoare de francezi in mod covarsitor nu ne vor mai identifica decat prin faptele de arme ale fratilor tigani (Gens du Voyage, pe stil nou).

    5. Pacat ca generatiile urmatoare de romani vor fi atat de lipsite de simt istoric si buna-crestere incat nu vor mai fi capabile sa recunoasca in jur ramasitele marii civilizatii franceze a carei extensie si experiment am fost in modernitate in S E Europei pentru aproape 200 de ani”.

    Apreciază

  • 45. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 13:08

    Ajaytao 2010, thanks! Very beautiful flowers, wonderful blog! I like it 🙂

    Apreciază

  • 46. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 13:14

    Dora, latinii cu latinii şi saxonii cu saxonii! 🙂 globalizarea i-a amestecat, i-a dus în toate părţile, şi pe jucători si pe suporteri. Fotbalul tipic brazilian era o adevărată artă pe când brazilienii încă nu fuseseră cumpăraţi de marile echipe europene. Puşi să joace la ei acasă, acum, nu şi-au mai regăsit naturaleţea care i-a făcut unici, dacă nu imbatabili. Iar Argentina nu e nici ea departe de asta.

    Apreciază

  • 47. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 13:15

    theo, 42, 43, bune observaţii 🙂

    Apreciază

  • 48. dora  |  14 Iulie 2014 la 14:57

    Da,globalizarea cu anumite consecinte deloc placute,chiar negative ce sunt scoase la lumina in viata de zi cu zi.Lovitura cea mai crancena a fost data identitatii culturale(intr-o buna masura si lingvistice),istorice si etice,de comportament. Nu imitarile trebuie acceptate,preluarile care corespund specificului etnic fara alterarea traditiei …un comportament civilizat,maniere de bun simt,respect sunt bine venite,dar nu si comportamentele deviante,consumul de droguri,limbajul primitiv obscen devenite mari castiguri ale epocii libertatii.

    In sport vanzarile de jucatori s-au transformat in afaceri profitabile si avantaje si pentru sportivi.Si se pare ca e bine pentru ambele parti.Din pacate ,manifestatia sportiva are si un public fara de care competitia nu si-ar avea rostul,or sentimentul de apartenenta la o tara,un drapel ,la un popor nu poate fi cumparatNeutralitatea intervine cand aceste atuuri lipsesc.

    Apreciază

  • 49. theo  |  14 Iulie 2014 la 16:37

    fotbalul de pe Copa-cabana, este depäsit de technicä,
    si metode sportive . sigur pe plaje era frumos aträgätor
    jucäusi. pt. competitzie era nevoie sä evoluieze.nu-mi
    plac brutalitätzile intentzionate, care au dus la grave accidentäri
    sigur se pot lovi din gresealä. eu nu prea mä pricep la fotbal
    dar am tot auzit comentarii, f. rar mä uit:

    Apreciază

  • 50. theo  |  14 Iulie 2014 la 16:41

    din päcate la copac, nu se mai poate discuta. o grämadä
    de interlopi stangisti, se intrec sä facä neintzelegeri si sä bage zazanie. presuri plätite sä distrugä blogurile:

    Apreciază

  • 51. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 20:05

    Seara bună! 🙂 Dora, aşa e: puţine lucruri sunt mai acaparatoare decât politica şi fotbalul pe planeta planeta noastră.

    Apreciază

  • 52. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 20:12

    Theo, copacul e un blog social. Normal să mai intre si viermi 🙂 Din fericire, locul s-a dovedit a fi un spaţiu rezistent, n-au cum să-l roadă. Cum n-au reusit nici aici 🙂

    Apreciază

  • 53. theo  |  14 Iulie 2014 la 20:52

    tonta a mai primit o palmä, uitatzi-vä cum a mintzit
    purcelul asta este un mincinos ordinar:

    Apreciază

  • 54. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 21:59

    Theo, am văzut acum: cei doi îşi dau palme singuri. ministra de la finanţe ne-a uluit! Usturoi trecut pe la Harvard. Nu merge nici de mujdei. 🙄

    Apreciază

  • 55. noradamian  |  14 Iulie 2014 la 22:27

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 56. noradamian  |  15 Iulie 2014 la 10:20

    postare nouă

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 892,829 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.347 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 892,829 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


