Jin Xing, from military officer to ballet dancer

27 Iunie 2015 at 12:17 11 comentarii

O problemă serioasă a celor care vor să vadă cât mai multe din spectacolele festivalului de teatru de la Sibiu ține de alegere. Multe, diverse, atractive, pentru care să optezi? Informația ajută și nu prea: toate au parte de prezentări formal-elogioase, așa că ar fi de folos să consulți și alte surse- dacă ai timp; și să mizezi nițel și pe noroc. Amatoare de spectacole de teatru dans fiind, le acord prioritate la fiecare ediție. Sunt spectacole unicat, nu le mai vezi cu altă ocazie.  Teatru dans israelian (preferat)  japonez, grecesc, românesc, chinezesc. Complexe, originale, expresive, fiecare din ele spune o poveste.

Am intrat în sală știind doar că „Vreau să fiu altfel” (Different Loneliness) spectacolul cu care venise în Festival compania chinezească „Jin Xing Dance Theatre”are o coregrafie de excepție. Cu instrumentiști mongoli- totodată și interpreți vocali, dansatori chinezi și o coregrafă chinezoaică care a apărut și ea la sfârșitul spectacolului, copleșit(ă) cu aplauze. Ce voci, ce muzică! Impresionant contrast între forța tulburătoare a vocilor și nuanțele de mare delicatețe. Ca și alternanța între tradițional și modern pigmentată cu observații pline de umor ale interpreților vocali. Dansul, impecabil, de o grație și expresivitate rară. Povestea fabuloasă a coregrafei și a companiei ei înființată în 1999 (Jin Xing Dance Theatre -prima companie privată de dans din China) am aflat-o după spectacol, însă: „balerina, dansatoare, coregraf, actrita si o temuta moderatoare de televiziune. Are suflet de artist, insa cu o educatie vizibil cazona. casatorita (soț neamț) 3 copii (adoptați) Spectaculoasa si carismatica”. (din interviul Ralucăi Rădulescu, la TVR2)
Despre Jin Xing, născut(ă) în Korea, ajuns soldat în legiunea străină, apoi ofițer în armata chineză și, din 1991, după operația de schimbare de sex, o artistă celebră în China și pe mapamond, aici:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jin_Xing

„Vreau să fiu altfel”, “Different Loneliness” este cea mai nouă coregrafie dintre cele aproape 20 create de către Jin Xing pentru compania ei, de la înfiinţarea acesteia în 1999. Producţia aduce pe aceeaşi scenă 9 muzicieni din Mongolia Centrală şi 15 dansatori ai companiei. Dansatorii iniţiază un dialog cu muzicienii, iar aceştia din urmă realizează o parte semnificativă a mişcărilor coregrafice. Unul din spectacolele surprinzătoare de teatru dans (produs de  Purple Star Culture & Communication Co., Ltd. Shanghai; proiect susţinut de The Joyce Theatre, New York) despre care vorbele spun insuficient.
Despre spectacolul cu care a venit la Fits, aici:

si un bonus, aici:

Entry filed under: 7301634, grădina cu trufe, Teatru- ce rămâne. Tags: , , .

Passo doble Grecia, starea de spirit

11 comentarii Add your own

  • 1. theo  |  27 Iunie 2015 la 21:16

    minunat !
    multzumesc frumos.

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  27 Iunie 2015 la 22:27

    Seara bună! 🙂
    Nu era pe lista mea de priorități, mă gândeam c-o fi ceva chinezesc în stil tradițional și după de-astea nu mă dau în vânt. Mai ales că-n prima zi de festival am văzut „Legenda celor 47 de samurai”, interesant dar cam sumbru. La Jin Xing m-am dus la nimereală și nu mi-a părut rău. A fost mai mult decât mă asteptam.

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  27 Iunie 2015 la 23:33

    Somn usor!

    Apreciază

  • 4. racoltapetru6  |  28 Iunie 2015 la 09:26

    Impresionant! Ce-aș putea spune mai mult?! 🙂

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  28 Iunie 2015 la 11:46

    Ziua bună tuturor! 🙂

    Petru, așa e! a fost un spectacol surprinzător care a produs o impresie puternică. Sub toate aspectele.

    Apreciază

  • 6. dora  |  28 Iunie 2015 la 15:48

    Salut! 🙂
    Nora, 😆 chiar te invidiez pentru fericitul prilej de a urmari pe viu spectacole de teatru coregrafic.Mie mi-a placut din copilarie dansul,din motive medicale nu am putut urma scoala de coregrafie.
    Tot de timpuriu ma atragea muzica popoarelor,aveam prilejul sa urmaresc cate un spectacol deosebit la Opera din Cluj si ascultam cu sfintenie emisiunea radio cu muzica de pe intreg mapamondul.Si sa stii ca si mie imi place muzica evreiasca(inclusiv dansul) si cea orientala.
    Nu intamplator-poate- eram numita de prieteni si cunoscuti Cleopatra.
    Nu te superi,sper ca,am bagatelizat un pic prezentarea ta exceptionala via Sibiu.

    Apreciază

  • 7. noradamian  |  28 Iunie 2015 la 19:09

    Dora, servus! 🙂 Fain comentariul tău, multzam. Te văd, nu de-acum, ca pe o bună și rafinată cunoscătoare de artele spectacolului, cu deosebire de muzică și dans.
    În timpul festivalului m-am intersectat cu oameni veniți din Cluj, Deva, București special pentru teatru cu câte un stoc de bilete cumpărate din timp. Persoane care cu siguranță au văzut mai multe spectacole în cele 10 zile decât majoritatea sibienilor iubitori de teatru.

    Apreciază

  • 8. dora  |  28 Iunie 2015 la 20:46

    nora,:lol: multam fain. Se intampla cand imi place subiectul si cuvintele izvoresc usor,din inima.
    Sa stii ca m-am gandit sa incerc si eu o escapada pana la SibiuNu putem parasi domiciliul amandoi mai mult de cateva ore ,iar singura Doruletu’ meu nu-mi da voie sa voiajez.Nu avem nici masina proprie.Ma rog,probleme mai greu de explicat.

    Ma multumesc, deocamdata ,cu mici fragmente din spectacol si tu esti o binecuvantare in acest sens.

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  28 Iunie 2015 la 21:40

    Dora, până la anul e mult, poate se schimbă situația, se rezolvă niste lucruri și reusiți să veniți. Mi-ar face plăcere 🙂

    Apreciază

  • 10. noradamian  |  28 Iunie 2015 la 21:41

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 11. dora  |  28 Iunie 2015 la 22:56

    Noapte buna,draga,nora! 😆

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 887,399 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.324 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 887,399 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


