Vacanță experimentală Actul 1 Scena 7

6 Martie 2016 at 16:41 2 comentarii

ACTUL 1
Scena 7

Camera roz, seara. A dispărut afișul cu carantina, a rămas doar „Stația de tratamente”. Atmosfera a revenit la normal, bolnavii par într-o stare mai bună, cu excepția lui Ami. Muti joacă scrabble cu Toni și Radu, asistați de Lică și Sebi. Eva probează o rochiță înflorată cu bolerou. Vali toarnă ceai în căni. În vârful patului, Robin scrie vederi. Adi își așteaptă rândul la stația de boramidizare. Trili îi desface bandajele lui Marius.

Muti (pune prima combinație de litere pe tablă): Artă, domnilor, recunoașteți?
Lică (curios): Ți-au trecut gâlcii? Că și eu am…
Muti (serioasă): Uite, Lică, dacă faci exercițiul ăsta, te vindeci urgent.
Muti își suge obrajii, mișcându-și iepurește buzele și se uită cruciș.
Băieții izbucnesc în râs! Lică încearcă și el dar nu-i reușește.
Muti (gravă): De trei ori pe zi și ai scăpat!
Toată lumea se-nveselește, doar Ami pare total absentă.
Într-o bluză largă de mătase turcoaz cu imprimeuri bleumarin, pantaloni albi și cercei albi, Lizi atrage toate privirile, mai puțin ale lui Marius care își examinează cu atenție, într-o oglindă, vânătaia de pe frunte.
În cameră intră, după un bătut sfios în ușă, dl Banciu cu Iulia. Îl caută pe domnu Mișu.
Eva (ungându-se cu cremă pe față și decolteu): Adineaori era pe aici, o s-apară…
Mișu (intră împreună cu dl Beleț): Prezent, la datorie! Mă bucur că sunteți mai bine, cu ce vă pot fi de folos?
Banciu: Pentru Iulia am venit, o dor urechile, poate o ajutați… Noi suntem în concediu, știți…
Trili o ia în brațe pe fetiță și o duce la boramidizare.
Beleț: Și eu am niște bolnavi, domnu Mișu, doi băieți, chiar voiam să vă rog, sunt în căminul celălalt, poate facem un centru ambulatoriu aici…
Lică: Niște cocălari…
Mișu
: Domnu Beleț, mâine la unșpe îi aduceți aici, le prescriu ceva, tratamentele le face Trili… Da’ mai-nainte, am o vorbuliță cu dumneata, așa, între patru ochi…
Lizi (se apropie de Marius, în timp ce se parfumează, discret): Cine vine la plimbare?
Sebi (scârbit): Iar te dai cu toate alea?  Ce, te miroase, cineva?
Vali: Cine vine la film?…  „ Fără milă”…   la opt…
Muti (îngrijorată): Nu-mi plac plimbările de seară pe aici…
Sebi: Vezi, mamă, dacă nu m-ai lăsat s-o căsăpesc?
Banciu (preluând-o pe Iulia): Mulțumesc, domnu Mișu, rămân dator…. (rugător) Dacă aveți timp aș aduce-o și pe nevastă-mea s-o vedeți,  are cistită…
Mișu: Veniți mâine, în jur de doișpe…
Ami se ridică din pat și scotocește într-o geantă.
Banciu și Beleț ies.
Mișu: „Mai bine cistită decât flebită, mai bine”…  (brusc) Ami, nu-mi place cum te prezinți… spune-mi, ai urmat tratamentul? …Ce ai acolo?
Ami (tocmai golește o punguță pe șervețel de hârtie): Păi…  niște pietre scoase din rinichi, acum trei ani m-am operat, am vrut numai să vi le-arăt…
Muti (uimită):  Waw, ce carieră!
Lizi, Vali și Marius ies.
Mișu (oficial): Mâine, jogging pe plajă, toată lumea! Ami, gata cu pietricelele, mai bine faci colecție de scoici, ai auzit?… Esti invitata mea, sper să nu mă refuzi!
Eva (rujându-se): Ce surpriză! Nu mă văd în stare…
Mișu: Și încă o surpriză, tăurașule! în weekend plecăm în concediu la Costinești…  Nu-i așa că te bucuri, seducătoarea mea soție?
Eva (impasibilă): Dacă te poți învoi de la programul medical…
Trili: Mergeți liniștiți, aici deja s-au îndreptat lucrurile… sper să vă fie dor de noi.
Muti: (strânge piesele de scrabble): De data asta m-ați bătut, normal, încă sunt slăbită după boală, dar mâine seară îmi iau revanșa!
Mișu (imperativ): Vreau implicare și disciplină! Încă nu s-a terminat vacanța… Nu uitați de programul matinal de mâine: la șase, pe plajă…
Toni  Nicio grijă, vom fi acolo!… cu Sandu în frunte…
Băieții ies râzând
Iese și Mișu fredonând  „și acel tango retoric, de la țărmul unei mări”…

Entry filed under: 7301634, grădina cu trufe. Tags: , , , , , , , , , , , .

Curba lui Klaus DNA contra DNA

2 comentarii Add your own

  • 1. anna c. ronescu  |  9 Martie 2016 la 12:20

    Aveți o tehnică a detaliului de invidiat și umor fin, de cea mai bună calitate! Vă citesc cu multă plăcere! : )

    Apreciat de 1 persoană

  • 2. noradamian  |  9 Martie 2016 la 14:37

    Mă bucură comentariul, mulțumesc mult!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 890,755 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 2.359 de urmăritori

Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Add to Google

Member of The Internet Defense League

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 890,755 hits
Follow Gradina de hartie on WordPress.com

Feeds


